cerita 6

Collections Of Horror Stories
Please Subscribe to read the full chapter

Seulgi. Nama aku Kang Seulgi. Aku ada 2 orang adik beradik aje iaitu aku dan kakak aku. Aku merupakan seorang pelajar sekolah menengah tingkatan 3. Cerita ni bukanlah pasal cerita kelas malam atau cerita diasrama. Ni cerita aku ketika berada dirumah. Kakak aku yang sulung sedang menyambung pelajarannya di Universiti Malaya. Ini bermakna bahawa hanya aku, mak dan ayah sahaja yang tinggal sekarang. Well aku ni orang Kuantan. Kuala Lumpur dengan Kuantan kan jauh jugak.

 

Ceritanya begini, pada suatu hari tu, kakak aku call mak dengan ayah. Kakak aku mintak mak ayah aku pergi melawat dia dekat UM tu. Tak silap aku sebab ada program. Aku pun tak adalah ingat sangat nama program tu program apa, tapi yang aku tahu program tu melibatkan mak ayahlah. Aku memang nak ikut jugak, tapi masa tu pulak aku ada ujian pelbagai instrumen untuk matapelajaran Sejarah dan Geografi. Dan ujian ni sangat penting. Ini bermakna aku memang tak boleh ikut!

 

Mak dengan ayah pulak memanglah serba salah. Aku ni pulak perempuan kan. Kalau lelaki tu lainlah. Tapi disebabkan program kakak aku juga penting, mak dan ayah terpaksalah tinggalkan aku. Sedihkan hidup aku. Hahaha. Okay. Tapi mak suruh aku duduk dengan jiran aku. Memandangkan rumah aku ni rumah berkembar dua tingkat, jadi memang jiran aku yang tu ajelah yang aku rapatnya.

 

Tapi masalahnya sekarang, bukannya aku taknak duduk dekat rumah auntie sebelah rumah aku ni tapi dia ada seorang anak lelaki iaitu Byun Baekhyun. Memanglah aku akui bahawa dia turut mempunyai seorang anak perempuan yang muda setahun dari aku, Byun Baeri tapi aku bukannya rapat sangat pun dengan Baeri ni. Aku Cuma rapat dengan Baekhyun sahaja. Tu pun sebab aku dah anggap dia macam oppa aku sendiri. Satu lagi dia ni sama umur dengan aku Cuma aku lahir bulan 12 dan dia bulan 5. Sebab tulah.

 

Jadi aku decide untuk duduk rumah aje. Pada awalnya mak tak setuju tapi akhirnya mak terpaksa bersetuju apabila auntie Byun cakap yang Baeri akan temankan aku nanti. So dont worry much.

 

Dan hari yang ditunggu-tunggu pun tiba. Huh! Mak dengan ayah bertolak ke Kuala Lumpur awal pagi dan pada awal pagi tu aku duduk dengan auntie Byun. Malam nanti barulah aku balik rumah aku. Aku just enjoy aku punya self lah. Memandangkan aku dan Baekhyun suka sangat menyanyi so kitaorang pun karokae lah. Suara aku sedap tau!

 

Baeri pun join kita nyanyi sekali. Dan bermula hari itulah hubungan aku dengan Baeri bertambah rapat dan hari tu jugaklah aku tahu bahawa Baekhyun memanggil adiknya sebagai ‘Baebae’ so sweet! Abang yang overdose sawitt!

 

Baeri dengan Baekhyun ni memanglah rapat sesangat sehinggakan aku rasa nak jugak ada abang. Sesiapa mmm jadi abang syayee pelishh. Okay gedik!

 

Haritu pulak dah hampirlah penghujungnya. Dalam senja, dalam pukul 7 petang aku mintak diri nak balik rumah. Auntie Byun suruh aku tunggu Baeri sebab Baeri nak mandi dulu tapi aku cakap takpelah, aku nak balik dulu sebab ada kerja sikit. Auntie Byun akhirnya bersetuju. Aku tersenyum.

 

“Seulgi unnie, nant

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Helovemenot
XiuHan guys! updated story 9!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 10: you're the best "* background song I'm da best 2ne1*"
sunshine_blue
#2
Chapter 10: idea awak sentiasa ade serta memuaskan hati saya..Amazing ;-)
Chiko_Miari #3
Chapter 10: Waaa!!hantu pun nk ikut balik..kikiki
mpreggoland
#4
Chapter 10: Pergh seramnya...bahaya la...
otakuromanticgirl
#5
Chapter 10: tema setan ke comeback exobaru? seriously? oh my...
kokuyuki_fnna #6
Chapter 8: saya harap author dapat buat jalan cerita yang lagi seram dan luar daripada jangkaan saya.sebab saya teringin nak baca cerita yang lebih seram sampai malam pun saya tak boleh tidur teringatkan cerita seram tu.good job authornim. ^^.thumbs up.
Chiko_Miari #7
Chapter 9: Sedihnyaa!!saya pun rindu time dorang sama²..tambah² luhan dgn xiumin..huhuhu..sedih
sunshine_blue
#8
Chapter 9: comeback? really? bila?new song ke?
mpreggoland
#9
Chapter 9: uwaaaaaaaaaaaa nangis dah ni T^T
sy pun rindu XiuHan~
and bila baca citer ni, sy terbyg mcm ni la Xiumin lps Luhan keluar Exo huhu~
Ifahzira
#10
Chapter 9: tak seram... tapi sedih! nilai persahabatan yang tinggi!