cerita 7

Collections Of Horror Stories
Please Subscribe to read the full chapter

Aku menghempaskan buku teks sejarah itu keatas katil. Kelihatan beberapa lagi pelajar yang sama tahun denganku masih lagi setia bersama-sama dengan buku teks sejarah tingkatan 5 itu. Kelihatan beberapa orang pelajar junior sudah enak dibuai mimpi. Aku menguap buat kesekian kalinya. Kalau bukan ini adalah peperiksaan percubaan SPM, jangan haraplah aku sanggup berjaga sehingga sekarang. Dah pukul 3 pagi kut! Nak, nak dah lightsoff sekarang ni.. lagilah membuatkan aku berasa mengantuk!

 

Aku tak fahamlah macam mana diorang semua boleh study dengan hanya berbekalkan lampu koridor luar. Atau sememangnya aku yang tak faham dengan diri aku. Aku menjeling Tiffany yang turut dibuai mimpi. Aku pun tak faham pasal hal ni.. orang lain membaca sejarah bagai nak rak, si Tiffany ni seronok-seronok aje tidur. Dan yang aku peliknya lagi, dia tetap skor at least 89% untuk subjek sejarah. Atleast! Dan kebiasaannya markah sejarahnya mesti melebihi 90%! Aku tak tahulah ilmu apa yang dia pakai dan markah dia membuatkan aku cemburu sebab aku yang belajar macam orang tak siuman ni pun paling tinggi sejarah 70% iaitu A- tapi dia? Erhh!

 

Mata aku ni pun dah layu dah ni. Aku mengambil telefon jenis nokia 3310 itu dan membuat timing jam. Dalam pukul 4.30 nanti aku bangun kembali untuk sambung belajar. “Nak tidur dah ke?” tegur Joy.

 

“Ha’ah, aku mengantuklah wei”ujarku kembali. Joy kulihat hanya terangguk-angguk. Aku dengan Joy bukanlah satu kelas memandangkan aku pelajar akaun dan dia pelajar sains tulen. Aku mula mengambil posisi baring. Sementara itu aku membuka mesej yang masuk. Emm, Celcom, 2888 dan hah! Kim Joom Myeon. Kalau nak kenal siapa Kim Joom Myeon ini.. hah, dia ni merupakan boyfriend aku sejak tahun lepas lagi. *jangan ikut perangai ni ye adik-adik*

 

Awak buat apa tu? Study ke? (9.45p.m.)- Suho

 

Aku tersenyum membaca mesejnya. Punat setiap huruf ditekan.

 

Ha’ah.. tadi sekarang ni nak tido dah..mengantuklah.. bosan study sejarah.. huhuhu (3.18 a.m.)- Aku

 

Aku menunggu dia membalas mesejku. Lima minit kemudian tapi masih belum menerima apa-apa balasan. Ohh! Aku baru teringat yang semestinya Suho sedang tidur sekarang memandangkan angka jam semakin lewat. Kemudian aku tertidur.

 

Aku sedar tak sedar apabila terdengar satu suara yang berbisik memanggilku. Aku terjaga dan menggosok mataku. Kelihatan satu kelibat diluar dorm asrama dan seraya itu telefon bimbitku berbunyi menandakan mesej masuk. Sempat aku mengerling kearah jam. Pukul 4.23 pagi. Ahli bilik yang lain kesemuanya sudah pun tidur. Ada juga yang tertidur dilantai

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Helovemenot
XiuHan guys! updated story 9!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 10: you're the best "* background song I'm da best 2ne1*"
sunshine_blue
#2
Chapter 10: idea awak sentiasa ade serta memuaskan hati saya..Amazing ;-)
Chiko_Miari #3
Chapter 10: Waaa!!hantu pun nk ikut balik..kikiki
mpreggoland
#4
Chapter 10: Pergh seramnya...bahaya la...
otakuromanticgirl
#5
Chapter 10: tema setan ke comeback exobaru? seriously? oh my...
kokuyuki_fnna #6
Chapter 8: saya harap author dapat buat jalan cerita yang lagi seram dan luar daripada jangkaan saya.sebab saya teringin nak baca cerita yang lebih seram sampai malam pun saya tak boleh tidur teringatkan cerita seram tu.good job authornim. ^^.thumbs up.
Chiko_Miari #7
Chapter 9: Sedihnyaa!!saya pun rindu time dorang sama²..tambah² luhan dgn xiumin..huhuhu..sedih
sunshine_blue
#8
Chapter 9: comeback? really? bila?new song ke?
mpreggoland
#9
Chapter 9: uwaaaaaaaaaaaa nangis dah ni T^T
sy pun rindu XiuHan~
and bila baca citer ni, sy terbyg mcm ni la Xiumin lps Luhan keluar Exo huhu~
Ifahzira
#10
Chapter 9: tak seram... tapi sedih! nilai persahabatan yang tinggi!