cerita 4

Collections Of Horror Stories
Please Subscribe to read the full chapter

Kejadian ini berlaku ketika aku berusia 12 tahun. Oh, lupa pula nak bagitahu nama aku. Mesti korang tertanya-tanya siapa aku kan? Hehehe.. Nama aku bermula dengan huruf J. Orang selalunya panggil aku Kookie. Hah! Korang tekalah siapa aku? Ok, ok ni serius. Nama sebenar aku Jeon Jungkook, anak kepada Mr dan Mrs Jeon. Aku masih lagi bujang. Kalau nak masuk meminang tu, marilah! Aku amat mengalu-alukan pinangan korang. Hahaha, gatalnya aku! *menggosok-gosok belakang tengkuk*

Ok, aku rasa sekarang ni dah lari dari tajuk di atas. Ni part serius! Mohon jangan ketawa! Sebenarnya, aku nak ceritakan kat korang satu kejadian yang seram telah menimpa diri aku yang kacak ni. Kacak ke aku ni? Abaikan. Macam ni ceritanya...

Pada waktu malam yang sunyi dan menakutkan, aku telah bersiap-siap dengan memakai baju melayu berwarna biru dan memakai songkok. Mesti korang nak tahu kan kenapa aku pakai baju cantik-cantik, kan??? Sebenarnya, malam tu aku ada kelas malam. Semua darjah enam diwajibkan hadir. Yalah, kami, budak darjah enam akan menduduki peperiksaan UPSR hujung tahun ni bagi memasukki sekolah menengah nanti (?).

Selepas sahaja aku selesai menyiapkan diriku yang sudah sedia kacak ni, aku segera pergi turun ke bawah dan ingin menuju ke luar rumah. Appa aku sudah siap-sedia menungguku di luar. Macam mana aku tahu? Aku tahu sebab aku dapat dengar deruman enjin kereta Audi milik appaku.

Selepas itu, aku segera keluar daripada rumahku dan duduk di seat hadapan bersebelahan appaku. Ommaku? Ommaku tidak dapat ikut kerana ommaku mahu duduk di rumah sahaja. Dalam perjalanan, aku hanya melihat-lihat pemandangan di luar kereta.

“Kamu ingat pesan appa. Mulut kamu tu bukannya ada insurans pun. Jadi, appa nak pesan supaya mulut kamu tu jaga. Jangan celupar sangat ketika berada kat sekolah nanti,” pesan appaku. Aku hanya menganggukkan kepalaku.

Sebenarnya, aku memang seorang yang kalau nak cakap, cakap je. Tak kisahlah pasal apa pun. Like jujur mungkin? Alah, aku ni bukannya pandai pun nak tipu orang. Biasalah, budak baik, kan? Tapi kisah yang aku ceritakan ni takde kena-mengenapun dengan keceluparan mulut aku tapi just nak tambah isi cerita. Hehehe...

Malam tu, aku sampailah ke sekolah selepas dihantar oleh appaku yang hensem lagi kacak tu. Aku menaiki tangga untuk sampai ke tingkat dua. Oh, lupa nak bagitahu yang kelas aku berada di tingkat 2. Kelas Galaxy 6.

Ketika aku hampir sampai ke tingkat dua, aku ternampak dua kelibat lelaki seperti mahu naik ke tingkat atas iaitu tin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Helovemenot
XiuHan guys! updated story 9!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 10: you're the best "* background song I'm da best 2ne1*"
sunshine_blue
#2
Chapter 10: idea awak sentiasa ade serta memuaskan hati saya..Amazing ;-)
Chiko_Miari #3
Chapter 10: Waaa!!hantu pun nk ikut balik..kikiki
mpreggoland
#4
Chapter 10: Pergh seramnya...bahaya la...
otakuromanticgirl
#5
Chapter 10: tema setan ke comeback exobaru? seriously? oh my...
kokuyuki_fnna #6
Chapter 8: saya harap author dapat buat jalan cerita yang lagi seram dan luar daripada jangkaan saya.sebab saya teringin nak baca cerita yang lebih seram sampai malam pun saya tak boleh tidur teringatkan cerita seram tu.good job authornim. ^^.thumbs up.
Chiko_Miari #7
Chapter 9: Sedihnyaa!!saya pun rindu time dorang sama²..tambah² luhan dgn xiumin..huhuhu..sedih
sunshine_blue
#8
Chapter 9: comeback? really? bila?new song ke?
mpreggoland
#9
Chapter 9: uwaaaaaaaaaaaa nangis dah ni T^T
sy pun rindu XiuHan~
and bila baca citer ni, sy terbyg mcm ni la Xiumin lps Luhan keluar Exo huhu~
Ifahzira
#10
Chapter 9: tak seram... tapi sedih! nilai persahabatan yang tinggi!