Chapter 1

Let past be past

Angin sepoi bahasa masih lagi tidak dapat memadamkan api kemarahan Jinri. Habis semua barang yang dibelinya tadi dicampakkan ke sofa. Hatinya berasa begitu sakit apabila melihat Sehun memeluk  kawan baiknya, Krystal.


“ Sehun pabo, kau memang menempah mautkan.” Marah Jinri. Dia mencapai telefon bimbit yang terletak di atas meja dan terus mendail nombor seseorang. “ i need to see you.” Ujar Jinri sebelum mematikan telefonnya tanpa menunggu balasan.


................


Seorang gadis berambut hitam separas bahu dengan anggun berjalan santai menuju ke arah kereta yang sudah sedia menunggunya. Sebaik saja kakinya melangkah masuk ke dalam kereta tersebut gadis itu memberikan satu ciuman yang mendarat dipipi lelaki didalam kereta itu.


“ada apa you nak jumpa i ni?” Tanya Krystal.


“Lunch tadi pergi mana? I call you tak dapat, i call office you tak angkat.” Tanya lelaki itu tanpa berselindungan akan tujuan asalnya memanggil gadis tersebut.


“Relaklah Kai sayang. I ada meeting dengan client dekat luar thats why i tak angkat call you.” Bohong Krystal.


“huh! Kau jangan nak tipu akulah, aku tak bodoh. Aku tahu kau tipu, Krys. Kau tipu aku lagi.” Monolog Kai dalam hatinya. Krystal memandang Kai dengan penuh ‘kasih sayang’.


“Sayang, you marah i lagi ke?” tanya Krystal manja.


“Tak. Dahlah i hantar you balik, okey? I ada meeting lepas ni.” Ujar Kai sambil menghidupkan ejin keretanya.


“Its okay, i boleh balik sendiri. I dah call driver i suruh ambil i dekat sini.” Ujar Krystal. Sebelum sempat Kai menjawabnya Krystal sudahpun keluar dari perut kereta Kai dengan muka tidak bersalah.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
sho_be19 #1
hope to have this in English , this might be a great story to read.
nadiachoi #2
omg sesul..
vanilla133 #3
Chapter 6: Hope krys dpt tolong ssul utk cari sehun :-)
vanilla133 #4
Chapter 4: Apa yg krys hntar kat ssul sebenarnya?
hanaplor
#5
Will the story be in english?