Chapter 6 - Lee Aira's stepbrother

I Want You
Please Subscribe to read the full chapter

Kepada yang telah TERBACA chapter ni, sila baca semula, kerana saya telah edit yang baru. ^^ *YHaena*

sebelum baca, sila dengar lagu sila tekan -> TAEYEON (SNSD) - Missing You Like Crazy (OST The King 2 Heart)

 

“Macam mana kalau aku suka dekat Aira?” Taehyung tetiba bersuara setelah lama mereka sekumpulan berlepak.

 

Seok Jin, Ji Min, Ho Seok, Nam Joon, Yoon Gi dan Jung Kook saling berpandangan dengan riak wajah yang pelik.

 

“Kau suka Aira ke?” soal Seok Jin balik.

 

Taehyung temenung jauh. Fikirannya masih teringat tentang bicara Eun Ji terhadap Aira.

 

“Kim Taehyung a.k.a TaeTae, kau dengar tak ni?!” jerit Seok Jin ditepi telinga Taehyung.

 

Taehyung berhenti dari lamunanya. “Hah? Apa dia?” soalnya.

 

“Kau suka dekat Aira ke? Ceritalah dengan kitaorang.” terang Nam Joon yang ingin juga mengetahui cerita tentang Aira.

 

Taehyung menarik nafasnya panjang kemudian menceritakan agenda yang berlaku antara Eun Ji dan Aira pada waktu siang tadi.

 

“Kan, kau kata kau dah break dengan dia, tapi asal dia cari pasal lagi?” soal Jung Kook yang teringat dengan putusnya hubungan antara Taehyung bersama Eun Ji.

 

*

 

Sebulan telah berlalu, hubungan Aira dan Jeong Min kini seakan air dengan minyak, langit dan bumi *entahlah betul ke tak peribahasa saya ni, saya tak pandai Bahasa Malaysia bab peribahasa ni*. Dan telah 2 minggu jugalah, appa Jeong Min telah meninggal. Aira serba salah, kerana dirinya juga, appa Jeong Min meninggal dan kerana egonya jugalah, hubungannya bersama Jeong Min telah regang.

 

*flashback*

"Aira!" panggil appa Aira jadi jauh. Aira memalingkan mukanya. Jeong Min, appanya dan seorang lelaki yang agak sama usia dengan appanya kelihatan. 

 

"Siapa orang tu?" soal hatinya kebingungannya beserta hatinya  yang tidak tentu arah. "Apa lagi lah yang nak jadi ni?" Aira melangkah ke arah mereka.

 


"Aira nak tahukan, siapa lelaki yang appa katakana hari tu?" soal appa Aira. Aira mengambil tempat duduknya di sebelah Jeong Min.

 

Aira hanya menganggukan kepalanya sahaja dan saling berpandangan dengan Jeong Min dengan riak muka yang pelik. "Ada apa ni Jeong Min?" soal Aira yang bertanya kepada Jeong Min.

 

"Aira kenal dengan Jeong Min?" tanya appa Aira. Aira hanya memberikan senyumannya sahaja. "Mulai sekarang, panggil dia oppa." arah appa Aira.

 

Aira terkejut, begitu juga dengan Jeong Min. "Hah? Kenapa pula? Jeong Min kawan Aira lah." ujar Aira yang membentak.

 

"Jeong Min, abang tiri Aira dan ni appa Jeong Min." jelas appa Aira. Aira faham, bahawa ommanya telah mempunyai hubungan dengan appa Jeong Min pada suatu ketika dahulu. Tapi bagaimana appanya dan omma Aira berhubungan sedangkan Jeong Min tua dua tahun daripada Aira?

 

"Wait! Saya tak faham, please appa, uncle explain it." bentak Jeong Min yang tidak tahu apa-apa.

 

"Jeong Min-ah. Tolong. Percaya cakap appa. Lee Aira adik tiri kamu." ujar appa Jeong Min. Jeong Min bentak meja. "No way! I fall in love with her! She's not my step-sibling! As you know, appa tak pernah bagi tahu Jeong Min pun pasal omma, bila Jeong Min tanya, appa jawab omma dah meninggal, gambar pun appa tak pernah bagi. Ni sekarang entah dari mana datangnya cerita, Aira adik tiri Jeong Min pula!" amarah Jeong Min sambil menitiskan air matanya.

 

Aira terkejut, tidak pernah sesekali dirinya melihat Jeong Min marah sebegitu.

 

"Jeong Min-ah, omma kamu dan appa dah lama ada hubungan sebelum appa Aira kahwin dengan omma kamu. Diaorang kahwin sebab terpaksa. Tapi selepas setahun je diorang kahwin, appa Aira kena tinggal dekat Amerika, time tu omma kamu..." appa Jeong Min mematikan kata-katanya. Dirinya tidak mampu untuk berkata-kata lagi. Hanya air mata sahaja yang mungkin mampu memahami isi hatinya. Cinta terhadap kekasih lamanya, tidak pernah pudar walaupun sekian lama waktu berlalu, begitu juga dengan appa Aira. Aira menitiskan air matanya. "Kenapa omma macam tu?" soal hatinya lalu terus keluar. Begitu juga dengan Jeong Min. “No way!” kata-kata terakhir Jeong Min.

 

"Aira." panggil Jeong Min tetapi diendahkan oleh Aira. "Aira, kau marah aku ke?" soal Jeong Min, sama juga reaksi yang diberikan oleh Aira. Mendiamkan diri. "Lee Aira. Aku cintakan kau." ujar Jeong Min yang masih tidak memahami hakikat yang sebenar. Dirinya tidak mampu untuk menerima takdir bahawa Lee Aira yang dicintainya ialah adik tirinya, hasil curangan ommanya.

 

"Aku benci kau, Lee Jeong Min-shi" ujar Aira dengan tangisan lalu terus pergi. Orang yang selalu berada disampingnya, orang yang dia anggap sebagai kawan ialah hasil daripada ommanya  “Omma kejam.” desis hatinya.

 

*

 

Jeong Min terus menyergah butik Aira. “Aira! Lee Aira!” teriak anak tekak Jeong Min lantang.

 

“Keluar! Aku tak nak tengok kau dekat sini! Leave me!” ujar Aira yang mengusir Jeong Min keluar dari butiknya.

 

“Give a minute.” rayu Jeong Min yang hampir menitiskan air matanya. “Just a minute, please.” rayu Jeong Min yang melutut dihadapan Aira. Aira hanya mampu menitiskan air matanya sahaja. Tidak mampu untuk mengungkap kata-kata.

 

“Aira, aku tak tahu pun kau tu adik tiri aku. Appa aku tak pernah bagi tahu aku pasal omma, kau sendiri tahukan ? Aku…aku cintakan kau.” ujar Jeong Min dengan air matannya yang deras membasahi pipinya.

 

Aira jatuh, kakinya tidak mampu mengimbangkan dirinya lagi. Begitu juga dengan air matanya dan hatinya yang sering tersenyum dengan gelagat Jeong Min kini menjadi suatu titik hitam dalam dirinya untuk kali kedua. 

*end flashback*

 

*

 

“Aira…” panggil appa Aira sebaik sahaja melihat Aira melangkah kakinya masuk ke kediamannya. Aira mematikan langkahnya.

 

Appa Aira menarik lembut tangan anak gadisnya dan duduk di sofa. “Aira, Taehyung datang tadi. Dia kata…” belum sempat appanya menghabiskan kata-katanya. Aira bingkas bangun dan terus pergi ke biliknya walaupun dipanggil appanya berulang-ulang kali.

 

 

Aira hanya mampu menangis sahaja. “Aku tak tahu, apa yang aku kena buat sekarang ? kenapa omma buat macam ni ? Kenapa ?” ujar Aira sendiri. Walaupun sudah sebulan insiden itu berlaku, tetapi Aira tidak mampu untuk melupakannya. Tidak mampu untuk mengubatkan hatinya. Setiap hari mimpinya tentang ommanya. Setiap malam mimpi yang sama. Ommanya meminta maaf kepadanya dan memujuk Aira supaya menerima hakikit. Setiap malam.

 

*

 

Ring…ring… telefon Aira berdering, malas menguasai dirinya lalu Aira terus mematikan panggilan itu. Tak kisahlah penting ke tak penting ke.. Tambahan pula Aira merasa, kepalanya pening, badannya tidak enak, air liurnya tersekat dan rasa seperti sejuk sahaja.

 

Ring…ring… sekali lagi telefon pintar Aira berdering. Aira dengan malasnya cuba untuk menj

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 17 dah update! youngminbfminwoo is back! silakan membaca^^

Comments

You must be logged in to comment
Raeyun #1
Chapter 25: Daebak lah cita ni..
hanazraf95 #2
Chapter 23: asal baekhyun jahat?? T_T bgy lh balik ank taehyung tuu !!!huhuh
Nabila_Pss
#3
Chapter 23: SedihnyaaT_T jahat la beakhyun ni
chohanlove #4
Chapter 22: waaa ! sedihh .
b2stFanz
#5
Chapter 23: update soon a/n..kenapa baekhyun amik taera tu..huhuhu
kimyooo #6
Chapter 23: Sedih gile babun tahap 999999.... update soon admin
pikahbajet #7
Chapter 23: baekhyun nihhh jahat betoi.......update soon...citer ni best!!!!!!