Chapter 7 - Fall In Love?

I Want You
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Mengambil, mencampak. Itulah yang sedang dilakukan Aira. Mengambil bajunya dari rak bajunya kemudian mencampakkannya. Bersepah biliknya. Semua tidak kena dengan mata Aira. Besar sangatlah. Terlalu pendek. Tak style. Kasual sangat. Itulah keluhan Aira.


“Macam mana ni? Aku nak pakai baju apa?” tanya dirinya sendiri. “Semua ni cantik tapi pada mata omma Taehyung macam mana?” soalnya lagi sambil melihat dirinya di cermin. "Dahlah hari tu, tengok aku macam tak suka dekat aku je." keluh dirinya lagi.


Akhirnya, Aira mengambil keputusan untuk memakai pakaian yang  biasa dan tidak menjolok mata dengan makeup yang natural.

 


“Aira, Taehyung dah sampai ni.” jerit Jeong Min dari ruang tamu. “Kau nak bawa adik aku pergi mana?” soal Jeong Min kepada Taehyung pula.


Dengan santainya Taehyung menjawab, “Jumpa omma aku.”


Jeong Min terkejut. Fall in love ke diaorang ni? Satu-satunya soalan yang terlintas di dalam fikirannya. “Korang couple ke? Tak bagi tahu pun.” tanya Jeong Min.


“Aku suka dialah, tapi dia macam tak suka dekat aku je.” bisik Taehyung. “Jangan bagi tahu dia.” tambah Taehyung lagi dengan isyarat jari di bibir. Jeong Min hanya mengenitkan matanya sahaja sambil tersenyum. Tidak sangka adiknya kini telah besar. Aira tersenyum apabila mendengar pengakuan Taehyung sebentar tadi.


Aira meneruskan langkahnya. Terus berjalan ke arah Taehyung dan Jeong Min. Taehyung dan Jeong Min terkejut. Tidak mampu untuk berkata-kata. Hanya satu sahaja yang ingin dikatakan. Perfect!


“Cantiknya, adik oppa sorang ni.” puji Jeong Min tetiba. Taehyung hanya memandang Aira dari hujung rambut hingga hujung kaki sahaja dengan matanya yang dari tadi tidak berkelip.


Aira hanya memberi senyuman kepada Jeong Min dan mengangkatkan keningnya sahaja. Aira memandang aneh terhadap Taehyung. Tangannya lantas menepuk bahu Taehyung. “Apa yang kau tengok? Nak pergi ke tak?”


Taehyung terkejut lalu menganggukan kepalanya. 


"Annyeong." ujar Aira sebelum melangkah keluar. "Hati-hati." pesan Jeong Min. Kini hanya Jeong Min sahaja yang wujud dirumah itu. Tidak tahu untuk membuat perkara apa lagi. Lalu mengambil keputusan untuk keluar rumah. Berjalan-jalan dengan membernya di pusat membeli belah.


*


"Kenapa kau tetiba je, ajak aku pergi rumah kau?" soal Aira kepada Taehyung yang sedang fokus memandu.


Taehyung hanya tersenyum. "Gila ke apa? Aku tanya, dia senyum je." desis hatinya dengan pandangan yang tajam. "Kim Taehyung!" jerit Aira. "Aku dengar lah." jawab Taehyung.


Aira terdiam. "So, jawablah soalan aku." desak Aira. 


"Kau tanyalah omma aku, mana aku tahu dia yang suruh." jawab Taehyung dengan spontan. Aira sekali lagi memandang Taehyung dengan pandangan yang tajam. Annoying. Hanya itu yang ada di dalam fikiran Aira.


*


"Omma, Taehyung dah sampai dengan Aira ni." ujar Taehyung. "Rumah aku tak sebesar rumah kau, so selesakan diri kau lah." kata Taehyung kepada Aira. Aira terasa hati. "Macam aku ni kisahkan kekayaan sangat." ujar hatinya.


Aira tersenyum apabila melihat omma Taehyung datang menyambut kehadirannya. "Lee Aira~ Cantik Aira hari ni. Berseri-seri muka" ujarnya lalu memeluk Aira. Hangat. Hangat apabila mendapat pelukan seorang ibu yang menyayangi anak-anaknya. "Kejap ya Aira. Aira duduk dulu. TaeTae layan Aira, Aira tetamu dekat sini." pesan omma Taehyung.


Taehyung menarik Aira duduk di sofa. "Tak seempuk sofa dekat rumah kau tau." ujar Taehyung sekali lagi yang membuat Aira terasa hati.


Kenapa Taehyung berubah? "Kau ni kenapa hah? Kau ingat aku pandang kekayaan je ke?" amarah Aira yang berbisik dengan Taehyung. Taehyung memandang paras wajah Aira. Taehyung tersenyum. Sudah biasa dengan eye contact yang sering dilakukan oleh kedua dua pasangan ini. "Kau ni kenapa?" soal Aira yang bingung. Taehyung mencubit lembut pipi Aira.


"Aku gurau je, sorry." ujar Taehyung yang mendekatkan dirinya dengan Aira untuk memujuk Aira. Aira hanya bermasam muka sahaja. Taehyung perlahan lahan menggerakkan tangannya dekat pinggang Aira. Aira menepis. "Eleyy, merajuk. Dah pandai eaa, kau. Lagi sebulan je kita nak kahwin." ujar Taehyung yang masih memujuk Aira. "Lee Aira, janganlah merajuk. Aku minta maaf tau." ujar Taehyung sekali lagi.

 

 

"Unnie." ujar seorang gadis dari jauh. Aira amat mengenali suara itu. "Seyi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 17 dah update! youngminbfminwoo is back! silakan membaca^^

Comments

You must be logged in to comment
Raeyun #1
Chapter 25: Daebak lah cita ni..
hanazraf95 #2
Chapter 23: asal baekhyun jahat?? T_T bgy lh balik ank taehyung tuu !!!huhuh
Nabila_Pss
#3
Chapter 23: SedihnyaaT_T jahat la beakhyun ni
chohanlove #4
Chapter 22: waaa ! sedihh .
b2stFanz
#5
Chapter 23: update soon a/n..kenapa baekhyun amik taera tu..huhuhu
kimyooo #6
Chapter 23: Sedih gile babun tahap 999999.... update soon admin
pikahbajet #7
Chapter 23: baekhyun nihhh jahat betoi.......update soon...citer ni best!!!!!!