Chapter 12 - Pahit

I Want You
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Sebelum saya memulakan chapter pertama bagi I Want You Season 2, saya nak minta maaf sesangat kepada YHaena kerana saya akan menggunakan poster baru bagi fanfic ni. Saya minta maaf sesangat. Dan saya akan menggunakan nama pentas Bangtan Boys. Segala kesalahan tatabahasa dan kesilapan ejaan, saya meminta maaf. Dan maaf kalau ada yang mengarut...

 

 


Tiffany menghilangkan diri setelah mengetahui tentang perkahwinan Taehyung dan Aira. Rasa tidak berbaloi dalam dirinya. Sia-sia sahaja usahanya selama ini untuk memisahkan Taehyung dan Aira. Kini setelah 5 tahun Tiffany pergi dari bumi Korea, akhirnya Tiffany tekad untuk pulang ke Korea untuk memulakan hidup baharu. Dan sekarang Tiffany bergelar seorang guru. Namun...

 

Hanya tinggal selangkah lagi Tiffany akan keluar dari lapangan terbang Incheon. Tiffany menghirup udara segar. Fikirannya tenang akan tetapi …

 

“Mianhaeyo…” ujar seorang kanak-kanak perempuan yang terlanggar Tiffany dari belakangnya sambil menundukkan diri 90 darjah. Tiffany hanya tersenyum.

 

Hatinya riang tatkala melihat kanak-kanak. Tiffany memaut bahu kanak-kanak itu. “Gwenchanaeayo.” jawab Tiffany yang memberi senyuman manisnya.

 

Akhirnya omma dan appa kanak-kanak itu datang. “Maafkan anak kami…” ujar appa kanak-kanak itu sambil mengusap lembut rambut anak gadis kecilnya.

 

Tiffany membangkitkan diri. Matanya kaku. Terkejut. Hatinya tetiba sahaja berdebar. “Taehyung-shi, Aira-shi…” ujar Tiffany terkejut.

 

Ya, kanak-kanak perempuan yang melanggarnya itu ialah anak gadis kepada Kim Taehyung dan Kim Aira.

 

“Tiffany?” soal Aira sambil mendukung anak gadisnya.

 

Tiffany masih lagi kaku. “Tiffany lupakan masa lalu…” ujar hati Tiffany. Tiffany akhirnya menguntumkan senyuman. “Ya, aku Aira. Taehyung-shi mianhae hajima. Dia terlanggar aku, bukannya sengaja.” ujar Tiffany sambil mencubit pipi anak Taehyung dan Aira.

 

Taehyung hanya menganggukkan kepalanya sahaja sambil memaut pinggang Aira. Kisah silam kembali mengingatkan Taehyung. Takut jika Tiffany mengulanginya lagi walaupun sudah berjanji tidak akan sesekali mengulanginya. “Kitaorang minta diri dulu.” ujar Taehyung lalu pergi bersama Aira.

 

 

 

“Oppa kenapa?” soal Aira pendek. Sejak memasuki perut kereta mereka, Taehyung hanya berdiam diri dan Aira sibuk melayan kerenah anak mereka.

 

Taehyung hanya menggelengkan kepalanya. “Tak ada apa-apalah, sayang.” jawab Taehyung yang sedang fokus memandu.

 

“Okay.”

 

*

 

Hampir seminggu Taehyung dan Aira tidak bertegur sapa. Entah kenapa? Sejak terserempak dengan Tiffany hubungan mereka regang. Taera yang asyik bermain perasan ommanya asyik termenung sahaja. Hari ini hujung minggu dan kebiasaannya mereka sekeluarga akan pergi berkelah, meluangkan masa bersama.

 

“Omma.” panggil Taera. “Omma.” panggil Taera lagi. Aira hanya mendiamkan dirinya sahaja. Fikiran Aira melayang. Macam-macam otak fikirannya berfikir. Akhirnya Aira mengeluarkan sedikit keluhan.

 

Ciuman Taehyung singgah dibibir Aira. Aira terkejut, masa bilalah Kim Taehyung ini berada dihadapannya? “Wae?” soal Aira pendek dengan riak muka bingung.

 

Taehyung hanya memandang Aira dengan pandangan yang amat mendalam. Pandangan sebuah percintaan dari Taeh “Wae?” soal Aira pendek dengan riak muka bingung.

 

Taehyung hanya memandang Aira dengan pandangan yang amat mendalam. Pandangan sebuah percintaan dari Taehyung. “Nak kiss isteri sendiri kena bagitahu sebab ke?” soal Taehyung semula sambil mendukung anak gadisnya.

 

“Omma.” ujar Taera pendek yang memanggil.

 

Anak mata Aira tepat pada anak mata Taera. “Kenapa sayang? Taera nak makan lagi ke?” soal Aira sambil tersenyum manis.

 

Taehyung menurunkan Taera dari dukungannya, lantas Taehyung memegang pipi Aira. “Awak tanya Taera kenapa? Awak tu yang kenapa?” kata Taehyung. Aira bingung. Apakah yang sedang berlaku ini? “Kim Aira, dari tadi Taera panggil awak tapi awak diam je. Saya dekat depan awak pun awak tak perasan tadi…” jelas Taehyung. “Sayang ada masalah ke? Bagitahulah…” tanya Taehyung.

 

Aira berfikir sejenak. “Nak bagitahu ke tak?” soal fikirannya. “Bagitahu jelah, Kim Aira…” desak Taehyung. Aira memandang Taehyung, wajah yang memberi inspirasi dan semangat kepada di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 17 dah update! youngminbfminwoo is back! silakan membaca^^

Comments

You must be logged in to comment
Raeyun #1
Chapter 25: Daebak lah cita ni..
hanazraf95 #2
Chapter 23: asal baekhyun jahat?? T_T bgy lh balik ank taehyung tuu !!!huhuh
Nabila_Pss
#3
Chapter 23: SedihnyaaT_T jahat la beakhyun ni
chohanlove #4
Chapter 22: waaa ! sedihh .
b2stFanz
#5
Chapter 23: update soon a/n..kenapa baekhyun amik taera tu..huhuhu
kimyooo #6
Chapter 23: Sedih gile babun tahap 999999.... update soon admin
pikahbajet #7
Chapter 23: baekhyun nihhh jahat betoi.......update soon...citer ni best!!!!!!