Chapter 10 - Helah

I Want You
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

sebelum awak baca, saya nak pesan sesuatu, chapter 10 ni mungkin mengelirukan sedikit ataupun banyak pun saya tak tahu. Tapi saya mohon kalau tak faham, awak boleh tanya saya dan saya akan explain. And...

 

 

 


“Kenapalah aku kena semua ni? Tiffany pergilah jauh-jauh dari hidup aku. Dapatkanlah Taehyung dengan cara kau sendiri. Janganlah libatkan aku…” rayu Eun Ji sendirian yang berada didalam biliknya. 

 

*flashback*

 

“Eun Ji, tolonglah. Aku merayu dengan kau, janganlah kacau life kitaorang.” rayu Taehyung yang melutut pada Eun Ji. Eun Ji hanya berdiam diri. Serba salah juga dirinya. Sememangnya Eun Ji tidak mahu berbuat sedemikian tetapi kerana terpaksa Eun Ji membuatnya. “Bagitahu aku, apa yang kau nak, aku akan bagi semuanya. Tolonglah jangan ganggu hubungan kitaorang. Dulu kau nak aku lepaskan kau, fine aku lepaskan. Tolonglah jangan buat aku macam ni.” rayu Taehyung lagi.

 

*flashback*

“Kalau kau tak nak Taehyung tahu, kau kena ikut cakap aku.” ugut seorang gadis kepada Eun Ji. Eun Ji mati akal, tidak tahu untuk melakukan apa selain mengikut kehendak gadis yang dikenalinya itu, Tiffany, rakan baik kepada Aira suatu ketika dahulu dan musuh kepada Eun Ji. Tiffany yang amat mencintai Taehyung, semasa Taehyung dimiliki oleh Eun Ji, Tiffany mengancamnya sehingga Eun Ji terpaksa merelakan hubungannya berakhir dan kini, Tiffany kembali dengan hasrat ingin ‘membuang’ Aira jauh dari hidup Taehyung.

 

“Macam manalah Aira boleh kenal Taehyung? Biadap betullah. Susah susah aku nak dapatkan Taehyung tapi Aira pula yang muncul.” Bebel Tiffany sendiri. “Kalau kau tak nak bukti ni sampai dekat Taehyung, aku nak kau hancurkan hubungan Taehyung dengan Aira. Aku tak kisah macam mana sekali pun.” ugut Tiffany lagi sambil menunjukkan sehelai surat dan beberapa kepingan gambar. Tercata pada surat itu, bahawa Jung Eun Ji telah berkahwin dengan appa Taehyung dan kepingan gambar itu merupakan gambar perkahwinan Eun Ji dan appa Taehyung.

 

*end flashback*

 

“Taehyung, lebih baik kau diri. Kau… kau tak layak nak melutut depan aku tapi aku yang patut melutut dekat depan kau.” Taehyung membangunkan dirinya. Taehyung pelik dengan perilaku Eun Ji. Kenapa tetiba sahaja Eun Ji menjadi baik?

 

“Apa yang kau sorokkan dari aku?” soal Taehyung yang telah masak dengan perangai Eun Ji.

 

Eun Ji menarik nafas yang panjang. “Appa kau…” Eun Ji mematikan kata-katanya. Taehyung semakin pelik dengan Eun Ji. Mengapakah dengan appanya? “Aku dah lama kahwin dengan appa kau.” ujar Eun Ji terus terang.

 

Taehyung naik baran. “Jangan nak tipu aku, boleh tak?!” amarah Taehyung. “Appa aku dah lama matilah!” amarah Taehyung bertambah. 

 

“Jeongmal, aku tak tipu kau.”  Eun Ji mengeluarkan sehelai surat dan beberapa kepingan gambar. Pada dirinya, lebih baik dia berserah sahaja daripada rahsianya itu menghantui dirinya. 

 

Taehyung perlahan-lahan mencapai helaian itu. Memang benar yang dikatakan oleh Eun Ji. “Mianhae.” ucap Eun Ji. “Pasal Aira…” sekali lagi Eun Ji mematikan kata-katanya.

 

Taehyung masih lagi bersabar untuk mendengar penjelasan dari Eun Ji. Setiap masalah pasti ada sebabnya dan jalan penyelesaiannya.

 

Air mata Eun Ji menitis secara tidak langsung. Eun Ji menyesal dengan perbuatannya. Lebih baik menyerah daripada hidup macam seorang pelarian. “Kau ingat Tiffany tak?” soal Eun Ji. Taehyung hanya menganggukkan dirinya sahaja dengan riak muka yang masam. Apa kaitannya dengan Eun Ji, appanya dan Aira? “Tiffany tahu aku kahwin dengan appa kau and time tu aku still lagi couple dengan kau. Dia ugut aku, kalau aku tak nak kau tahu tentang ni, aku kena putus dengan kau. Dan… sejak dia tahu Aira ada hubungan dengan kau, dia ugut aku lagi, dia paksa aku ganggu hubungan korang. Kiss tu… aku rasa kau tahu sendirikan, aku tak kiss kau sebenarnya, aku kiss dekat tepi bibir kau. Aku minta maaf… aku tahu aku salah…” Eun Ji memberi tahu kebenaran.

 

Taehyung terus menarik Eun Ji. “Lebih baik kau explain dekat Aira!”

 

*end flashback*

 

*

 

“Jeong Min-shi, mianhae.” ujar Eun Ji dengan tangisan kesalnya. Jeong Min yang berlembut hati itu, hanya mendiamkan dirinya sahaja. “Aira-ah, mianhaeyo. Aku minta maaf dengan kau.” rayu Aira. Entah sudah berapa kali dalam setiap hari Eun Ji meminta maaf. Tiffany hilang dengan begitu sahaja tanpa khabar dengan memberi beban yang amat besar kepada Eun Ji.

 

Aira membangunkan Eun Ji yang sering datang kepadanya dan sering melutut dihadapannya. “Kan aku dah maafkan kau, kenapa kau buat juga setiap kali kau jumpa aku? Dah lama aku maafkan kau. Aku dengan Taehyung dah berbaik, Jeong Min oppa pun dah lembut hati sikit dengan kau, sampai bila kau nak minta maaf? Kau tak penat ke?” soal Aira yang berasa kasihan dengan Eun Ji sambil memerli secara halus.

 

Eun Ji yang faham perangai Air

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 17 dah update! youngminbfminwoo is back! silakan membaca^^

Comments

You must be logged in to comment
Raeyun #1
Chapter 25: Daebak lah cita ni..
hanazraf95 #2
Chapter 23: asal baekhyun jahat?? T_T bgy lh balik ank taehyung tuu !!!huhuh
Nabila_Pss
#3
Chapter 23: SedihnyaaT_T jahat la beakhyun ni
chohanlove #4
Chapter 22: waaa ! sedihh .
b2stFanz
#5
Chapter 23: update soon a/n..kenapa baekhyun amik taera tu..huhuhu
kimyooo #6
Chapter 23: Sedih gile babun tahap 999999.... update soon admin
pikahbajet #7
Chapter 23: baekhyun nihhh jahat betoi.......update soon...citer ni best!!!!!!