Chapter 16 - Ahjunshi

I Want You
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

“Pn. Kim hilang ingatan.” Kata-kata yang masih lagi bermain dalam fikiran Taehyung. Taera sudah tertidur. Air mata Taehyung menitis tanpa disedari. Aira yangmasih lagi belum tidur perasan dengan air mata Taehyung yang mula menitis. Taehyung menundukkan mukanya.

 

Akhirnya Aira bersuara. “Awak okay?” soal Aira kepada lelaki yang sedang menemaninya. Taehyung membaringkan anaknya dan terus melangkah ke arah Aira.

 

Jari jemari Taehyung mengusap lembut anak rambut Aira tetapi Aira terus mengelaknya. Taehyung terdiam seribu bahasa. “Aira… Aira tak ingat apa-apa ke?” soal Taehyung yang menguatkan dirinya. “Aira, jawablah.” ujar Taehyung lagi. Aira hanya menggelengkan kepalanya sahaja.. 

 

“Awak siapa sebenarnya?” soal Aira balik.

 

Mata Taehyung masih lagi berlinang dengan air mata. Kesal kerana tidak boleh menjaga keluarganya. “Aira, saya suami awak.” jawab Taehyung pendek. Sebak di dada. “Suami?” soal Aira pendek. Taehyung hanya menganggukkan kepalanya sahaja. “Saya suami awak. Tolong Aira ingat balik. Saya suami awak. Tolong Aira, ingat balik. Saya merayu dengan awak…” rayu Taehyung dengan air matanya. “Tolong Aira…” rayu Taehyung lagi.

 

Air mata Aira turut menitis. Fikirannya terhenti. Entah siapa yang berada dihadapannya yang merayu. Dirinya sememangnya tidak mampu untuk mengingat apa-apa yang telah terjadi. “Mianhae.” ucap Aira. 

 

“Mianhae hajima! Saya nak awak ingat balik. Saya suami awak lah.” ujar Taehyung yang masih lagi tidak berputus asa. “Tu, Kim Taera. Anak kita. Kita dah kahwin 5 tahun. Tolonglah Aira, ingat semula.” tambahnya lagi.

 

Kepala Aira tetiba sahaja rasa sakit. Seperti dicucuk cucuk. Aira memegang kepalannya. Kepalanya pening. “ARGHHHH!” Aira meraung kesakitan. Taera yang sudah tertidur tadi terjaga. Taera terkejut lalu terus menangis. Taehyung menjadi panik. Isterinya yang sedang kesakitan dan juga anaknya yang terkejut. Taehyung segera memanggil doktor. Anaknya dipeluk erat-erat. “Taera jangan nangis sayang.” ujar Taehyung.

 

Aira menjerit semakin kuat. Fikirannya terbayang semasa perkahwinannya dengan seorang lelaki yang tidak dikenalinya. Perkahwinan yang amat meriah. Tapi dirinya tidak mengenali sesiapa pun. “ARgghhh!Sakit… Sakit…” jerit Aira.

 

Doktor terus memasuki bilik rawatan Aira. “Encik tolong keluar dahulu…” arah jururawat yang bertugas. Taehyung dan anaknya hanya menurut.

 

 

Doktor yang merawat Aira perlahan lahan memulas tombol pintu bilik rawatan. Terkejut apabila melihat omma pesakitnya berkumpul termasuk rakan-rakannya. Akhirnya doktor itu melakar senyuman kecil.

 

“Doktor macam mana dengan isteri saya?” soal pertama yang keluar dari mulut Taehyung iaitu keadaan isterinya.

 

“Pn. Kim sedangdalam proses untuk kembalikan ingatannya tapi tolong jangan paksa Pn. Kim. Ianya akan memaksa dia untuk tahu siapa dirinya sebenar. Dan saya dah bagi ubat penenang. Pn. Kim sedang berehat.” jelas panjang lebar doktor itu.

 

Taehyung terdiam apabila mendengar penjelasan itu. Kerana dirinya, Aira terpaksa menanggung segala kesakitan. Baru sahaja isteri tercintanya menyedarkan diri dan kini sedang menanggung kesakitan. Taehyung mengeluh kecil. Rasa menyesal dalam dirinya. Suga memaut bahu Taehyung. “Sabar…”

 

Ada seseorang yang berhampiran dengan mereka yang sedang berkumpul. Fikirannya buntu. “Macam mana aku nak masuk ni?” ujarnya sendiri sambil memerhati. “Ada je yang jaga Aira.”  tambah dirinya lagi. “Byun Baekhyun, think something…”

 

Taehyung memandang ke hadapan. Dia meneruskan langkahnya, hampir sahaja Taehyung memulas tombol pintu bilik rawatan isterinya, matanya terpaku. Taehyung melihat seseorang sedang bersembunyi dengan pakaian yang berwarna serba hitam. Memakai mask. *saya mengaku saya tak tahu mask dalam bahasa Malaysia. Maaf Malaysia* Mata Taehyung masih lagi memerhati dengan pertolongan pantulan cermin pintu itu. “Baekhyun.” ujarnya sendiri perlahan.

 

“BAEKHYUN?!” soal rakan-rakan Taehyung yang turut menemani Taehyung.

 

Baekhyun yang secara tidak sengaja mendengar namanya disebut te

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
youngminbfminwoo
chapter 17 dah update! youngminbfminwoo is back! silakan membaca^^

Comments

You must be logged in to comment
Raeyun #1
Chapter 25: Daebak lah cita ni..
hanazraf95 #2
Chapter 23: asal baekhyun jahat?? T_T bgy lh balik ank taehyung tuu !!!huhuh
Nabila_Pss
#3
Chapter 23: SedihnyaaT_T jahat la beakhyun ni
chohanlove #4
Chapter 22: waaa ! sedihh .
b2stFanz
#5
Chapter 23: update soon a/n..kenapa baekhyun amik taera tu..huhuhu
kimyooo #6
Chapter 23: Sedih gile babun tahap 999999.... update soon admin
pikahbajet #7
Chapter 23: baekhyun nihhh jahat betoi.......update soon...citer ni best!!!!!!