CHAPTER 5

Mate
Please Subscribe to read the full chapter

Hyura berjalan di luar rumah sambil matanya tajam mencari seseorang. Di celah-celah saudaranya dan saudara Baekhyun, Hyura cuba mencari bayangan milik lelaki bernama Byun Baekhyun itu. Agak ramai juga yang hadir. Sesekali senyuman diukir lebar buat mereka yang mengenalinya dan senyuman lembut buat mereka yang memerhatikannya.

 

Nun di sudut sana, Hyura terpandangkan si dia yang sedang berbual dengan ibu bapanya dan Kim Taehyung yang sentiasa ceria. Kenapa Kim ? Sebab Taehyung merupakan anak angkat kepada keluarga Byun. Anak muda itu sentiasa ceria dan sentiasa terbuka dalam menerima keadaan Hyura dan abangnya. Malah tiga hari ini, dialah menjadi penghibur mereka berdua.

 

Hyura menarik nafas panjang sebelum melangkah ke arah keluarga itu yang akan menjadi keluarga barunya menjelang esok hari.

 

 “Hai noona !” Taehyung terlebih dahulu menegur Hyura.

 

Tersentak Hyura , mendengar panggilan noona itu. Hai.. semalam Taehyung masih memanggilnya Hyura-ssi, sekejap betul budak ni buat adjustment terus panggil Hyura dengan panggilan noona.

 

 “Hyura,” tegur Encik Byun juga mengalu-alukan Hyura dengan senyuman.

 

Sejak dari mula Hyura melihat ibu dan ayah Baekhyun ini lebih terbuka menerima kenyataan tentang dirinya dan Baekhyun. Tidak seperti keluarganya yang terus membuang dirinya. Bagaikan haiwan perliharaan yang tidak disayangi lalu ditinggalkan di tepi rumah orang lain.

 

 “Uncle, aunty.” Hyura menegur sopan ketika Hyura sudah berdiri di dalam kelompok keluarga barunya itu. Keluarga yang dia harap dapat menumpang kasih. Keluarga untuk dia jadikan dahan tempat dia berpaut sayang.

 

 “Uncle ? Aunty ? Hiss.. apalah noona ni, mana boleh panggil uncel dengan aunty dah. Sekarang dah jadi appa dan omma la. Panggilan kena tukarlah. Tengok Tae kan dah panggil noona. Ya tak hyung ?”

 

Taehyung ni memang manusia yang paling kecoh dalam keluarga ni. Mulut dia adakalanya menghiburkan. Adakalanya boleh buat orang migrain dengan kenakalannya.

 

Baekhyun tidak menjawab, dia hanya memerhatikan Hyura. Sedari majlis tadi, dia hanya memerhatikan gadis itu. Langsung dia tidak berkata apa pun padanya. Agaknya dia tidak tahu bagaimana untuk bereaksi pada Hyura dengan keadaan mereka yang terpaksa kahwin. Semestinya dia juga kesiankan keadaan mereka yang sebegini. Namun di sebalik rasa kesian itu, dia terpaku melihat air muka Hyura yang nampak lebih tenang dan lembut berban

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Schakiera
#1
Chapter 9: update pls . :)
Nabila_Pss
#2
Chapter 9: Huhuhu...update soon !!!♥♥♥
SyiqaYeollie
#3
Chapter 9: Asal sikit sangat author??.. sob sob..
nurulizzahramanlee
#4
Chapter 8: Ppalli updateuuu!!!"!