CHAPTER 3

Mate
Please Subscribe to read the full chapter

 

Bunyi loceng rumah memecahkan kesunyian rumah milik keluarga Hyura.

 

Baekhyun pantas bangun lalu menuju ke pintu bersama Encik Park kerana dia pasti ibu dan ayahnya yang datang. Sebentar tadi dia menghantar pesanan ringkas agar ibu dan ayahnya datang ke alamat ini.

 

 “Annyeong. Masuklah… saya Hae Jin,” kata ayah Hyura memperkenalkan diri.

 

Lega sedikit Baekhyun atas adab tertib yang masih ditunjukkan ketika menyambut kedatangan kedua-dua orang tuanya oleh ayah Hyura.

 

 “Saya Jae Yong, ayah kepada Baekhyun. Ini isteri saya, Hye Rin.” Ayah Baekhyun memperkenalkan diri sambil bersalaman dengan Encik Park.

 

Baekhyun pantas menyalami ibu dan ayahnya setelah Encik Park mengajak sepasang suami isteri itu masuk. Dari sinar mata kedua-dua orang tuanya dia dapat tahu mereka terluka. Harapannya agar pertemuan ini akan dapat menerangkan apa yang tersirat pada apa yang telah berlaku malam ini.

 

Saat ini, Baekhyun dan Hyura merasakan bagai menunggu hukuman mati sahaja. Sudah hampir setengah jam kehadiran ibu bapa Baekhyun di rumah keluarga Hyura, namun khabar dan pengenalan diri yang bertukar. Selebihnya, sunyi melindungi ruang dan waktu kerana kedua-dua orang tua Hyura bertegas untuk menunggu kehadiran abang sulung Hyura yang bernama Hyung Sik sebelum memulakan perbincangan.

 

 “Everything’s going to be fine.” Sempat Baekhyun cuba meredakan keresahan Hyura yang berpanjangan.

 

 “Thanks.” Hyura sangat menghargai apa yang Baekhyun lakukan padanya saat ini. Buat seketika Hyura merasakan ketenangan yang rasanya sudah berkurun tidak mengunjunginya.

 

Hyura tidak tahu apa yang dia akan lakukan kalau Bekhyun tiada. Kehadiran Baekhyun banyak memberi erti padanya. Saat ini pada dia, kehadiran Baekhyun umpama King Ramualdo menyelamatkan Puteri Fantaghiro pada akhir tayangan filem kisah cinta Itali itu. Hohoho !

 

Segaris senyuman menghiasi bibir Hyura bersama khayalan romantis yang entah apa-apa. Sudah tidak kisah di mana dan apa situasi mereka sekarang.

 

Ketenangan itu hanya hadir seketika saja rupan-rupanya. Menggeletar kembali tubuh Hyura apabila terdengar kereta abangnya masuk ke halaman rumah. Dia berteka-teki. Entah apa reaksi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Schakiera
#1
Chapter 9: update pls . :)
Nabila_Pss
#2
Chapter 9: Huhuhu...update soon !!!♥♥♥
SyiqaYeollie
#3
Chapter 9: Asal sikit sangat author??.. sob sob..
nurulizzahramanlee
#4
Chapter 8: Ppalli updateuuu!!!"!