Disebalik Mekap Si Badut

Description

Im Jia,Oh Sehun,mereka berdua punya perangai sama,sekepala bagi menyakat dan menyusahkan orang.Namun dalam keserasian ada perbezaan yang mendalam dalam diri mereka yang melibatkan kisah hidup mereka sebagai insan yang bergelar anak.Mereka tidak kenal erti erti kasih sayang terhadap suami  isteri dan ibu bapa kepada anak.Mungkin itu penyebabnya.

Mereka berdua sama,pelarian,pelarian ke rumah Puan Kim untuk menyewa bilik.Namun bilik yang tinggal hanyalah satu,milik siapakah bilik tersebut?Kegawatan mula berlaku apabila dua pelarian yang nakal dan bising serumah dengan tuan rumah dan dua orang anaknya yang sempurna tanpa cacat cela.

 


 

Im Jia(18)

Melarikan diri daripada rumah orang tuanya yang baru sahaja bercerai.Dia begitu obses dengan badut yang sebenarnya kelihatan menakutkan.Baginya ada sesuatu yang menakjubkan mengenai badut.Dan sudah semestinya ada kejadian disebaliknya.Dia juga menyukai peguam,kerana peguam ibunya bercerai dengan bapanya yang kaki botol dan pemukul.

Oh Sehun(18)

Pelarian atau lebih tepat dia diusir keluar oleh bapanya kerana tidak mahu menjadi seorang peguam.Itu kerana dia benci akan peguam.Baginya peguam adalah penipu paling handal dan menakutkan di dunia.Dia bekerja sebagai badut dibawah Agensi Bunga Matahari di taman tema Happy Land.

Park Chanyeol(18)

Bekerja di warung bapanya dihadapan kawasan perumahan mewah dimana Sehun tinggal sebelum diusir.Dia sering dikutuk oleh Sehun kerana taraf hidupnya yang rendah namun dia tidak begitu kisah akan hal tersebut.Dia juga mahir dalam seni mempertahankan diri namun belum mematahkan lagi mana-mana tulang Sehun

Kim Joonmyeon(18)

Seorang jejaka yang berhati mulia dan berwibawa.Walaupun begitu,dia agak mengongkong kehidupan adik perempuannya,Kim Naeun.Dia sering membantu ibunya membuat kerja rumah seperti melipat kain,menyapu sampah dan membersihkan pinggan mangkuk,oleh itu lebih senang dia dibuli Jia sewenang-wenangnya.Dia juga berbesar hati menerangkan ceramah aurat terhadap Jia.

Kim Naeun(16)

Pelajar menengah tinggi yang mempunyai gred yang bagus dan juga ikon disekolahnya.Mempunyai nilai murni yang tinggi dan juga semestinya mangsa si buli kepada Oh Sehun.Dia selalu menegur kesilapan yang ada dalam diri Jia dan perangainya dua kali lima seperti abangnya.

Kim Namjoo(18)

Satu-satunya sahabat yang mampu bertahan dengan diri Jia.Walaupun mereka sering bergaduh,hubungan mereka seperti Kpopper dan penyayi Kpop.Begitu akrab.

 

 

 

 

 

 

Foreword

 

Kawan-kawan semua,ini adalah manuskrip yang saya buat untuk kali pertama.(err tak tahu nak tulis apa lagi)Sama-sama doakan agar apabila manuskrip ini dihantar,tidak akan ditolak.LOL~ xD

AiSyah98
komen?

Comments

You must be logged in to comment
Didie_BTS #1
Chapter 10: Akak! Saya telah jatuh hati kepada suho yg begitu alim dan terlampau alim! Saya ship joonmyeon ngn jia!!
rp_pcy
#2
Chapter 10: syah T^T sambung laaaa lagiiiiiiiiiiii x'c encik badut...taeyong.. :( xD ok aku paham ._. ko spm ._. Sian koo. belajar rerajin xD kekeke :* gudluck for everything yo

aku spam inbox fb ko malam ni nk? x3 eheheh xD
rp_pcy
#3
Chapter 8: syahh xD bhahahahahh rindunyeeee ff nii xD xD xD
Najwa_Exo
#4
Best ff ni..Palli sambung!! Hihihi ♡♡
SehunZziYeol12
#5
Chapter 10: gud lock author nim untuk spm~ klau ade masa update lah authior yg comel~ best best best ~
SyazanaZack
#6
Chapter 9: update soon :)
izzah94 #7
Chapter 9: mungkin yookyung adik tiri sehun.