Chapter 6

Because Of You

Tania pergi keluar rumah untuk menjenguk Kwangmin yang sedang berada di kebun sekarang, Tania berjalan perlahan-lahan untuk mengejutkan Kwangmin. Tania memeluk Kwangmin dari belakang dan cangkul yang dipegang oleh Kwangmin terjatuh " Ahhhh!!! Jangan rogol saya jangan rogol saya!!!" Kwangmin menjerit dan Tania tidak dapat menahan ketawanya lalu dia pun ketawa terbahak-bahak " wakakaka Ahahahahahaha i cant to control my self!!! muahahahaha" Kwangmin memandang Tania dan mengejar Tania dari belakang , " Tania!!!!!!!!!!!!!!!!! Mari sini!!!" Tania berlari ke arah Jong Hyun dan Tania bersembunyi di belakangnya. " Jong Hyun oppa!" 

  Kwangmin mengaca-aca ke arah Jong Hyun dan mengugutnya. " Hyung baik awak bagi Tania dekat saya atau...." Jong Hyun menyelamatkan Tania. " Atau??" Kwangmin tersengih," Hyung akan digigit sekali bersama Tania!!" Kwangmin memeluk Tania lalu mengeletek Tania, Tania ketawa terbahak-bahak sebab tidak tahan lalu Jong Hyun merabut Tania dan Kwangmin pun memeluk Jong Hyun dan ketiga-ketiga mereka jatuh ke tanah.

  Mereka memandang antara satu sama lain. " hahahahaha saya menang~" kata Tania, Kwangmin memandang Tania. " Perasan punya Tania, sayalah menang!" Jong Hyun menutup mulut Kwangmin dan Tania. " Jangan nak perasan" 

   Kwangmin,Tania,dan Jong Hyun tertidur sebab penat akan permainan yang dibuat oleh Tania sebentar tadi. 

  Jeong Min sedang memasak didapur dan dia sedang membuat pastri blueberry. Sementara menunggu pastri blueberrynya masak, Jeong Min mengemaskan rumah. Dia membersihkan rumah dengan kain basah dan membuang air tersebut diluar tingkap.

  Pabila pastri Jeong Min sudah pun masak, Jeong Min memanggil mereka semua untuk makan tengah hari. Min Woo orang pertama yang tiba di dapur, dia meletakkan bakul berisi buah-buahan di atas meja makan. Selepas itu, Yeongmin pun tiba dengan membawa kayu api yang dipungut dari hutan sebentar tadi. Hyun Seong masuk di dapur melalui pintu dapur rumah tersebut, dia meletakkan panahnya di ruang tamu lalu masuk kembali ke dapur dan duduk di kerusi meja makan. 

 

 

 

     " Mana.. Tania, Kwangmin dan Jong Hyun?" Jeong Min bertanyakan kepada Minwoo, Hyunseong dan  Yeongmin. Mereka bertiga berkata mereka tidak tahu di mana monyet tiga ekor itu berada. Pabila Jeong Min baru memotong pastrinya, datang 'Monyet Tiga Ekor' dari arah dapur dengan baju yang basah kuyup. " eh... kenapa kamu bertiga ini basah semacam sahaja?" Jeong Min tergelak sedikit. Kwang Min memandang Jeong Min dengan muka, * kau ingat lawak?* Tania memandang Jeong Min dengan muka, * Oppa rasa macam mana?* dan Jong Hyun memandang Jeong Min dengan muka, * Nak makan kaki?*. Ketiga-ketiga mereka berkata dengan serentak. " Ini semua salah awak Jeong Min!!!" Jeong Min terkejut...

 

 

--Flashback---

 

Sedang mereka tidur dengan nyenyak, tiba- tiba mereka disiram dengan air yang agak busuk baunya. Air itu datangnya daripada dapur tempat Jeong Min memasak. Tania, Kwangmin dan Jong Hyun berlari ke arah sungai dan terjun ke dalamnya disebabkan badan mereka bau seperti kerang busuk. 

 

 

" Tunggu awak Jeong Min!"kata Kwang Min sambil membersihkan dirinya. " Tak guna punya Jeong Min" kata Jong Hyun. " ahhhhhh busuknya, Jeong Min oppa!" kata Tania sambil menghidu bajunya.

 

-- end of the Flashback--

 

Jeong Min menunjukkan muka innocentnya, " hehehe mianhe~"

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon