Chapter 5

Because Of You

Malam sudah pun menjelang, Tania duduk di tepi tingkap dan termenung keseorangan. Dia teringatkan L, dia tertanya. Dimanakah L? Apa yang L sedang buat sekarang? Adakah L selamat? Beribu pertanyaan terbentuk dia otak Tania. 

 

         " Tania, masa untuk makan" seseorang menegur Tania dari belakang. " Oh maafkan saya, baiklah saya akan turun sekarang."Tania berjalan ke arah dapur dan duduk disebelah Min Woo. Yeongmin memberikan Tania semangkuk bubur. " maaflah Tania, dekat sini bukan senang hendak cari makanan" Jeong Min berkata kepada Tania. Tania tersenyum " tidak apa, saya bukan pemilih makanan" 

  

          Selesai sahaja makan, Tania membantu Jeong Min mencuci pingan. Jeong Min berasa senang hati kerana Tania membantunya. " Terima kasih Tania, kalau awak tak bantu saya entah bila kerja ni akan siap" Tania tersenyum dan mereka ketawa bersama-sama.

     

-The Next Day-

 

Tania mengemaskan biliknya. Semasa sedang mengemas bilik, Tania bersin-bersin kerana dia alah dengan habuk. " haizhh habuk ni, achooo! AcHOooo!!!!" 

  Mata Tania mula kemerah-merahan, Tania ternampak sebuah kotak yang agak lesuh di bawa sebuah almari di biliknya. Tania tunduk dan cuba untuk mencapai kotak tersebut.Setelah berjaya mencapainya, Tania duduk lalu membersihkan kotak tersebut kerana kotak itu dipenuhi habuk dan sarang labah-labah. Setelah membersihkan kotak tersebut, Tania mula membukanya. Tania mendapati terdapat satu buku yang agak tebal dan dia pun membuka buku tersebut. Dia membaca buku tersebut dan mendapati isi kandungannya agak pelik. " Nav-les-ti-mes-zueh" secara tiba-tiba warna rambut Tania bertukar ke warna biru. Tania berasa pelik dan meneliti. Dia mendapati ianya sebuah jampi untuk menukar warna rambut. Tania mula berasa seronok. Dia mencuba beberapa jampi. Sebuah jampi telah menarik perhatiannya, iaitu jampi mereka pakaian. Dia memikirkan pakaian yang ingin dia pakai pada hari ini. Dia membaca jampi dan sebuah baju, kasut kanvad merah dan jeans levis sudah tersarung dibadannya.

        Tania tersedar bahawa rambutnya sekarang berwarna biru, dia membaca jampi itu semula dan rambutnya kembali ke warna perang. 

       Tania mencari jampi untuk membersihkan bilik tanpa dia membersihkannya. Dia membelek ke muka surat 13 dan mula membaca jampi,"Es-Bi-Ber-seh" dan serta merta bilik itu bersih berkilat. 

   Tania menyimpan buku tersebut di dalam sebuah beg yang telah dihadiakn kepada sempena menyambut kedatangannya disana.

 

 

-The Other side-

 

someone: nampaknya dia sudah pun mendapat kawan, sungguh cepat.

 

someone: Tuan, perlukah kita mengambilnya? atau membunuhnya?

 

someone: tidak perlu, saya sendiri akan meragut nyawanya... dengan tangan saya sendiri

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon