Chapter 9

Because Of You

Malam yang amat sejuk, gelap, angin bertiup kencang, Tania tidur dengan penuh kesejukan. suara-suara cengkerik kedengaran dia waktu malam, angin menjadi semakin kuat. Tingkap bilik Tania terbuka, lembaga hitam  menghampiri, Tania diangkat dibawa bersamanya.

 

        Di atas bukit nun jauh di tengah-tangah pulau tersebut, Tania terbaring lena. Usapan muka dirasainya. Tania terjaga, dia melihat manusia yang dikenalinya berada di hadapannya. "L?" ya, manusia tersebut adalah L, L dari kumpulan infinite yang bersama Tania terjatuh ke dasar laut. 

 

       L tersenyum, Tania bingung. Dimanakah dia? Kenapa L berpakaian seperti putera? Kenapa dia terbaring di sini dan bukan di katilnya? 

 

    Di rumah boyfriend, Seruan nama Tania tidak dijawap. Pintu bilik Tania dipecahkan, tidak ada kelibat Tania. Yang ada cumalah sebuah tingkap terbuka luas dengan cahaya matahari memancar menyinari seluruh biliknya. 

 

 

          Mereka panik, mereka mencari Tania di seluruh kawasan rumah malangnya Tania tidak diketemukan. Jong Hyun mendapati kelopak bunga lavender berada berhampiran tingkap.

 

jonghyun: Sediakan apa yang patut, nampaknya kita ada tetamu malam semalam

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon