chapter 1

Because Of You

You: Tania

your friend: Sena

 

" Palli! sebelum kita akan terlepas percutian ini!" kata kawan Tania kepada Tania.

        " Boleh kalau bercakap tu kasih volume 10? Kau nak pekakkan telinga sayakah Sena?" kata Tania sambil melihat jam tangannya. " Mianhe Tania, saya terlalu excited nak jumpa Infinite, omo my husband" balas Sena dengan fangirling feelsnya. Tania hanya melihat gelagat kawannya Sena sambil mengelengkan kepalanya." Bertaubatlah wahai anakku" kata Tania sambil ketawa. Sena turut ketawa," kau pun panggil jejaka one direction itu boyfrie nd kau ok? Jadi mari bertaubat bersama-sama hahahaha" Tania tergelak mendengar jawapan Sena. " Ok fine, mari kita pergi cepat sebelum terlepas pelayaran dan kau akan menyesal kerana tak dapat jumpa oppa-oppa kau tu" kata Tania sambil berjalan ke pintu.

 

~ 8.00 A.M AT Terminal Kapal Pelayaran Wixk~

 

 " wohooo finally~ Oh My God!! i see infinite.. oh oh that is BAP ... and Oh no... BTS.. there have SNSD too!!! god this is heaven...." kata sena sambil terloncat-loncat seakan budak tadika. " Please control your voice sebelum saya campak kau keluar dari sini" kata Tania kepada Sena, " ala Tan, sorrylah ok? Saya terlalu excited tahap maximum ni " kata Sena masih menunjukkan keterujaannya.

  ~Belayar~

 

Sena dan Tania mendaftar masuk dan pergi ke bilik mereka untuk mengemas dan berehat. Sampai sahaja dibilik Sena menghempaskan dirinya ke katil, " waaaaaaa tidak sangkah saya berada disini " keterujaan Sena semakin meningkat. Tania sibuk mengemaskan barang-barang dan menyusun barang- barangnya ke almari yang telah disediakan. Selesai sahaja Tania mengemas dia baru tersedar bahawa kawannya Sena sudah pun terlelap. 

 

      Tania keluar dari biliknya lalu dia berhasrat untuk mengambil angin diluar. Baru sahaja melangkah keluar dari bilik dia terpandang seorang lelaki di hadapannya yang mempunyai paras rupa yang agak rupawan, dan tanpa disedari dia telah jatuh cinta pandang pertama dengan lelaki tersebut.  

 Tania berjalan sekitar bilik untuk mencari tempat dimana dia boleh minum dan makan kerana dia berasa amat lapar. Semasa berada di Wixk Cafe, Tania mengoder ice-blended dan Roti telur. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya berjenama Apple iaitu Iphone 6. Tania seorang yang suka mengambil gambar. Dia mengambil gambar makanannya dan mengupload  gambar tersebut ke Instagramnya. 

 

       sewaktu sedang menikmati makanannya, sekumpulan lelaki datang ke cafe tersebut dan duduk di sebelah meja dimana tempat Tania sedang duduk. Tania memandang ketepi dan memandang handphonenya semula. 

 

           Tanpa Tania ketahui lelaki-lelaki tersebut memandang Tania dengan penuh minat. Tania yang tidak perasan dengan perkara tersebut terkejut dengan kejutan yang dibuat oleh Sena iaitu kejutan kedatangan Sena dengan mengejut . " Tania!!! Makan tidak ajak orangkah Tan?" Sena menyoal sambil melihat sekeliling cafe tersebut. " Kau ni Sena, dari dulu lagi saya cakap jangan bagi saya kena heart attack" Tania memandang Sena sambil membuat muka * dont u ever do that again*. " Mianhee promise not to do that again". Kata Sena sambil membuat pinky promisenya.

    

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon