chapter 2

Because Of You

~night~

 

Malam itu angin sungguh kencang, laut bergelora, Tania tidak dapat tidur. Tania melihat sekelilingnya, dia melihat Sena tertidur nyenyak. 

  Tania bangun lalu mengambil hodieenya yang terletak disofa bilik tersebut. Tania membuka pintu lalu keluar dari bilik sambil meletakkan headphone pink miliknya dikepala. Dia berjalan sambil melihat sekeliling kapal. walaupun hujan sudh berhenti laut masih lagi bergelora.

 

     Sewaktu sedang menghirup udara dimalam hari, Tania ternampak kelibat manusia tidak jauh dari tempat dia berdiri. Ia seperti sedang memerhatikan bulan yang tengah mengambang. 

     

    Tania memberanikan diri, lalu menghampirinya. Semakin dekat semakin terserlalah muka pemilik bayangan tersebut. " hello.." Cakap Tania. " ahh saya ingatkan apa tadi, rupanya seorang member infinite L" cakap Tania lagi. L pun memandang Tania dan senyum " anneong L imnida" 

  

      Tanpa disedari L dan Tania telah menjadi kawan pada malam tersebut. Sewaktu sedang asyik berborak. Bulan sudah pun mulai mengambang. Tania dan L melihat ke arah bulan dan tanpa disedari air laut menjadi lebih bergelora dan angin kencang mulai bertiupan. Disebabkan angin terlalu kencang, L dan Tania tertolak ke laut.

 

  ------

          Tania seorang yang tidak pandai berenang, dia memeluk L dengan rapatnya. " L-shi saya tidak pandai berenang." L terkejut lalu berkata " kwenchana, im here dont be affraid ok?"

  Malam itu sungguh sejuk, sejuk membeku. L tidak dapat bertahan seperti mana Tania yang sudah mulai pucat bibirnya. Lama-kelamaan, mata satu persatu mulai tertutup. L dan Tania terlelap pada malam yang sungguh sejuk di tengah-tengah lautan pasifik.

   # mianhe for wrong spealling :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon