chapter 4

Because Of You

Tania dibawa ke sebuah bilik kosong di tingkat atas rumah pokok tersebut. Tania masuk dan meninjau bilik tersebut  yang ditunjukkan kepadanya. "Awak berehatlah dahulu nanti saya akan kembali" kata Min Woo kepada Tania.

       

      Tania duduk di atas katil dan terpandang sebuah gambar yang agak lama. Tania mengambil gambar tersebut dan terlihat seperti sekumpulan kanak-kanak lelaki dan seorang perempuan bergambar bersama-sama sambil berpegang tangan. Tania tersenyum sendirian. Tania membuka setiap laci di rak bersebelahan katil dan terjumpa sebuah diari lama. Tania membuka diari tersebut dan mula membacanya. Dia membaca muka surat pertama diari tersebut, " Belong to Jiyeon". Tania berbelek-belek diari tersebut dan membaca di muka surat kedua diari tersebut, "I know im not pretty, let me be more pretty, i need to be pretty". Tania kebingungan. 

 

           Tania membuka ke muka surat yang seterusnya iaitu muk surat ke tiga. " I love you but you cant love me back?" Tania ingin membaca muka surat seterusnya tetapi malangnya Tania terdengar tapak kaki seseorang sedang berjalan menghampiri bilik tersebut. Tania cepat-cepat meletakkan diari tersebut dan pura-pura seperti dia sedang tidur. 

     Seseorang membuka pintu dan menghampiri Tania, " Bangun, saya tahu awak belum tidur. Mari ikut saya" Tania terkejut lalu melihat empunya suara tersebut rupanya ianya kwangmin. Kwangmin menarik Tania dan membimbingnya untuk ke bawah atau lebih senang ruang tamu rumah tersebut. Pabila Tania sampai di ruang tamu rumah tersebut Tania terkejut sekali lagi kerana dia ingatkan hanya kwangmin yang tinggal di rumah tersebut ternyata terdapat 7 orang yang menghuni rumah pokok tersebut. Tania memperkenalkan diri, " Nama saya Tania, selamat berkenalan" Tania tunduk hormat kepada mereka semua.

  Selesai sahaja Tania memperkenalkan diri seseorang berdiri dan memperkenalkan dirinya dan diikuti oleh ahli-ahli lain. " Nama saya Dong Hyun saya adalah ketua di sini selamat berkenalan Tania." Dong Hyun memperkenalkan dirinya. " Nama saya Youngmin, saya ada seorang kembar iaitu si Kwangmin. Selamat berkenalan Tania. Comelnya awak." Kata youngmin sambil menunjukkan agyeonya. " Nama saya Hyun Seong. Sejurjunya saya adalah yang paling y disini. Selamat berkenalan Tania." kata Hyun Seong sambil menunjukkan Abs chocolatenya. " Nama saya Jeong Min, saya adalah yang terhandsome sekali di sini. Selamat berkenalan cik Tania. " Jeong Min mengambil tangan Tania lalu diciumnya sebagai tanda pertemuan. " Nama saya Min Woo, walaupun nama saya hampir sama dengan sebutan sabun tapi saya adalah maknae di dalam rumah ini." Min Woo berkata sambil menunjukkan taringnya. " Nama saya Kwangmin dan saya adik Youngmin. walaupun kami hampir serupa tapi realitinya kami amat berbeza. " kata Kwangmin sambil meminum air kopinya.

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 11: Update soon
fazreen #2
Chapter 9: Update soon
yoonARRR
#3
Chapter 8: xD update soon
fazreen #4
Chapter 8: Update soon
fazreen #5
Chapter 7: Update soon