05

SEORANG ISTERI DAN EMPAT ORANG SUAMI ?!! (AUTHORNIM IN DA HOUSE YO !!)

Setibanya mereka di rumah, mereka mencari Luhan dan Minyoung. Mereka menyangka bahawa Luhan dan Minyoung sedang menonton televisyen. Kerana pada waktu itu televisyen sedang berpasang. Akan tetapi sangkaan mereka salah.

Suho dan Chen bergegas mereka di setiap bilik dan ruang dapur. Tetapi Tao terus menuju ke bilik Luhan. Di cubanya untuk membuka tombol pintu tetapi gagal. Di ketuknya pintu bilik Luhan berkali-kali tetapi gagal sekali lagi. Suho dan Chen yang mendengar ketukan itu terus bergegas ke arah bilik Luhan.

Tao yang berasa pelik kerana tidak ada sebarang tindak balas daripada Luhan. Dia risau jikalau Luhan akan melakukan sesuatu terhadap Minyoung lalu dia menolak badannya ke arah pintu bilik Luhan berkali-kali. Entah tenaga dari mana yang meresap ke dalam badannya membuatkan Tao berjaya merobohkan (?) pintu tersebut.

Lalu Tao terus masuk ke arah bilik Luhan. Suho dan Chen hanya mampu melopongkan mulut kerana terkejut dengan aksi yang dilakukan oleh Tao sebentar tadi.

 

*End of flashback

 

Malam itu di ruang tamu, Suho, Chen dan Tao 'menyiasat' Luhan dengan bertanya bermacam-macam soalan. Untung sahaja pada malam itu Minyoung tidur lebih awal daripada biasa. Jadi mudahlah 'urusan' mereka berempat.

'Luhan hyung,kenapa hyung tak pernah cerita masalah hyung dengan kitaorang?' tanya Tao. Luhan yang berada dalam keadaan unknown lalu menjawab soalan Tao, 'Hyung tak sangka dia boleh buat macam ne Tao'. 'Buat apa hyung?' tanya Chen lagi. Luhan menarik nafas panjang lalu menghembuskannya dan berkata, 'Hyung pernah selamat kan dia daripada kena rogol oleh samseng jalanan'. 'Hah?! Rogol?!' tanya mereka bertiga dengan nada terkejut dan agak sedikit menjerit. Luhan hanya mengangguk lemah dan menyambung ceritanya. 'Lepas ja hyung selamatkan dia, beberapa hari lepas tu dia confess kat hyung yang dia suka kan hyung'. 

'Hyung tak bagi tahu kat dia ker yang hyung ne dah kahwin?' tanya Suho dengan tenangnya. Luhan menggelengkan kepalanya menandakan tidak. 'Hyung, kenapa tak bagi tahu hal yang sebenar kat dia? Susah sangat ker nak mengaku?' tanya Chen yang tengah berapi tu. 'Ntahlah Chen. Hyung tak sampai hati nak bagi tahu kat dia' jawab Luhan. 'Dusshhh!!' Satu tumbukan kena di pipi kanan Luhan.

Chen sebenarnya dari awal lagi menahan hati dengan Luhan dan akhirnya memberikan tumbukan di pipi kanan Luhan. 'Hoii! Chen!! Apa yang buat ne?!' tengking Suho yang terkejut dengan tindakan Chen. 'Suho hyung, aku tumbuk Luhan hyung ne bersebab. Hyung kata apa tadi? Kesian dengan perempuan tu?! Cerk. Hahaha. Nampaknya hyung dah jatuh hati dengan perempuan tu kan?!' tengking Chen yang tengah emo.

Tao yang hanya mendiamkan diri dari tadi terus membutangkan o.O matanya. 'Betul ker Luhan hyung?' tanya Tao. Luhan hanya mendiamkan diri. Ntah iya atau tidak jawapan nya mereka sendiri tidak pasti.

'Nampak tu? Kenapa Luhan hyung senyap saja? Maksudnya hyung dah jatuh hati dekat perempuan tu kan?!' gertak Chen. 'Ppang!' Satu tamparan melekat di pipi Chen. 'Chen! Cukup! Jangan nak kurang ajar dengan Luhan hyung! Hyung tu lagi tua dari kau! Jaga adab kau tu sikit!' jerit Suho.

Chen memegang pipinya lalu menuju masuk ke biliknya. Manakala Tao yang hanya menyaksikan sesi tumbuk-tampar akhirnya meninggalkan Suho dan Luhan di ruang tamu lalu menuju masuk ke bilik Minyoung.

Tao duduk di sebelah Minyoung yang tengah tidur nyenyak. 'Ish. Boleh-boleh lagi dia tidur dengan nyenyak? Alahai Minyoung~' kata Tao sambil mengusap lembut kepala Minyoung. 'Minyoung-ah, oppa janji yang oppa akan lindungi Minyoung walau apa pun yang terjadi' kata Tao lalu mengucup kedua-dua pipi Minyoung yang gebu itu.

Tao mengambil keputusan untuk tidur bersama Minyoung. Dia tahu pada malam itu sepatutnya Luhan yang tidur bersama Minyoung. Tetapi selepas 'kejadian' yang menimpa Luhan mana mungkin Minyoung mahu tidur bersama Luhan.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 22: ppali update.♡
_Chestnut
#2
Chapter 21: Palli update ::>_<::::>_<::
Nabieyhah #3
Chapter 21: daebakkk .. Chen sweet ...
nadiah_kpopperz
#4
Chapter 21: Ohh chen ;) Sweetnya chen.. Update lg k?
Mrs_Oh
#5
Chapter 21: pallii update @@ ^^ <3 .. yehet..
dae_yeol
#6
Chapter 21: sweetlah chapter ni!! palli update^^
fazreen #7
Chapter 21: Update soon
SufiSuga83 #8
Chapter 21: awww~so sweet..best chapter ni...update soon
SufiSuga83 #9
Chapter 21: awww~so sweet..best chapter ni...update soon
Yeollieyana
#10
Please update. Seriously saya nak sangat baca chapter seterusnya.