SESI JEALOUS-MENJEALOUS ?!!

SEORANG ISTERI DAN EMPAT ORANG SUAMI ?!! (AUTHORNIM IN DA HOUSE YO !!)

Selepas hubungan di antara Luhan dan Minyoung bertambah baik a.k.a mesra, Luhan semakin berani menunjukkan skinship antara dia dan Minyoung.

Selepas makan malam...

Minyoung sedang membasuh pinggan di sinki dapur dengan khusyuknya. Tiba-tiba dia merasa ada tangan memeluk pinggang dari belakang. Orang itu meletakkan dagunya di bahu Minyoung. Orang itu tidak lain dan tidak bukan ialah Luhan. ‘Jagi~ Mari sini oppa tolong jagi basuh pinggan~’ kata Luhan dengan manjanya.

‘Luhan oppa.. Janganlah nak byuntae-byuntae kat sini’ balas Minyoung. Dia berasa kurang selesa dengan perlakuan Luhan sebentar tadi. ‘Tak pernah Luhan oppa nak byuntae secara terang-terangan macam ne. Kena sampuk ker apa laki aku sorang ne?’ bisik hati Minyoung.

Sedang mereka ‘bermesra-mesraan’ itu, ada tiga pasang mata memerhati dari belakang mereka. Ya tiga pasang mata itu milik Suho, Chen dan Tao. Mereka memerhati ‘kemesraan’ Luhan dan Minyoung itu dari meja makan. Timbul perasaan cemburu di hati mereka.

‘Err.. Luhan hyung ne kan. Agak-agak lah nak bermesra dengan Minyoung tu. Kitaorang ada kat sini kot. Tak kan dia sengaja lupakan kitaorang yang kat belakang ne?’ bisik Suho di dalam hatinya sambil menggenggam tangannya.

‘Amboi hyung ne. Mentang-mentang lah dah berbaik dengan MinMin sengaja lah tu nak menayang kat aku. Back hug lagi tu. What the? Mentang-mentang ada six packs. Eh! Apa kau merepek ne Chen? Backhug dengan 6 packs mana ada kaitan!’ bisik Chen di dalam hatinya sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

Tao pula... ‘Nak aje aku wushu kepala Luhan hyung ne. Biar dia rasa lagi. Aku pun nak juga byuntae-byuntae dengan Minyoung. Ish!’ bisik Tao lagi.

Mata mereka bertiga tidak lekang melihat ‘kemesraan tanpa rela’ itu. Kebyuntae-an Luhan nampak dengan jelas sekali apabila dia mencium leher Minyoung dan mengusap lembut perut Minyoung. Minyoung pula rasa kegelian apabila Luhan berbuat demikian.

‘Dah lah tu oppa. Malu lah orang lain nampak’ kata Minyoung. Dia mengaku dia malu bila diperlakukan seperti itu. Apatah lagi dihadapan Suho, Chen dan Tao.

Nak terkeluar biji mata mereka bertiga melihat skinship yang over itu.

Suho yang sudah tidak sanggup melihat skinship itu dengan pantas bangun dari kerusinya lalu menarik tangan Luhan ke ruang tamu. Manakala Chen dan Tao pun turut pergi ke ruang tamu. Reaksi Minyoung?  ‘Dah start lah tu sesi ‘jealous-men-jealous’’ bisiknya di dalam hati lalu mengemas dapur kembali.

 

 

*Di ruang tamu...

LH: Suho kau dah kenapa ne? Jealous?

SH: Yes! Memang aku jealous! Kalau nak skinship tu agak-agak lah bro! Depan-depan kitaorang lagi tu! Siap bagi lovebite lagi kat Minyoung!

LH: Cerk! Suka hati aku lah nak bagi lovebite atau tak! Ker kau takut aku yang akan jadi appa dulu dari kau?!

*Chen dan Tao yang pada mulanya hanya duduk menonton drama swasta  itu lalu menyampuk.

CH: Oh ne tak boleh jadi. Sorry hyung memang aku tak nak join drama swasta korang ne. Tapi bila sebut pasal siapa akan jadi appa dulu terpaksa lah aku join sekali.

ZT: Erm betul tu.

Bertekak lah mereka berempat di ruang tamu pada malam itu. Masing-masing menunjukkan siapa yang paling layak jadi appa dulu.

Sebab Luhan nak jadi appa yang pertama.

-‘Aku kan hyung antara korang. So aku lah yang paling layak untuk jadi appa yang pertama. Dan aku nak ANAK KEMBAR’.

Sebab Suho nak jadi appa yang pertama.

-‘Aku kan leader antara semua. Lagi satu pendapatan aku lebih banyak dari korang. Siapa dulu lamar Minyoung sebelum dia kawin? Aku juga kan?’.

Sebab Chen nak jadi appa yang pertama.

-‘Aku bukan lah hyung ataupun pendapatan aku lebih banyak. Aku ne tengah-tengah. Tapi kalau merujuk kepada ketinggian aku dengan MinMin memang sama. So lagi mudah lah proses asdfghjkl tu berjalan dengan lancar’.

Sebab Tao nak jadi appa pertama.

-‘Aku maknae antara hyung semua. Hyung kena bagilah aku peluang kat Minyoung yang aku ne pun lelaki sejati juga!’.

Minyoung sudah tidak tahan mendengar perbalahan suami-suaminya itu dengan pantas berjalan ke ruang tamu dan mencium suami-suaminya satu persatu. Terdiam mereka berempat apabila Minyoung mencium mereka secara tiba-tiba.

‘Oppa-oppa sekalian.. Dah lah tu. Tak payah nak bertekak lagi. Dah malam dah ne. Nanti apa kata jiran-jiran kita? Okeylah Minyoung nak masuk tidur. Penat’ kata Minyoung dan mecium tangan mereka berempat lalu meninggalkan suami-suaminya dan masuk ke biliknya.

Sejuk hati mereka berempat apabila Minyoung mencium  mereka. Tiba-tiba Suho bersuara, ‘Minyoung-ah malam ne tidur dengan siapa?’.

Minyoung diam sekejap dan menjawab, ‘Erm malam ne tak nak tidur dengan siapa-siapa. Malam ne Minyoung nak tidur sorang-sorang. Anyeong!’ sambil melambai-lambai tangannya.

‘Dah terlepas nak buat anak malam ne’ kata Chen dengan hampa dan dibalas anggukan dari Luhan, Suho dan Tao.

Mereka berempat berpandangan antara satu sama lain sambil tertawa kecil.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hanbinhaera #1
Chapter 22: ppali update.♡
_Chestnut
#2
Chapter 21: Palli update ::>_<::::>_<::
Nabieyhah #3
Chapter 21: daebakkk .. Chen sweet ...
nadiah_kpopperz
#4
Chapter 21: Ohh chen ;) Sweetnya chen.. Update lg k?
Mrs_Oh
#5
Chapter 21: pallii update @@ ^^ <3 .. yehet..
dae_yeol
#6
Chapter 21: sweetlah chapter ni!! palli update^^
fazreen #7
Chapter 21: Update soon
SufiSuga83 #8
Chapter 21: awww~so sweet..best chapter ni...update soon
SufiSuga83 #9
Chapter 21: awww~so sweet..best chapter ni...update soon
Yeollieyana
#10
Please update. Seriously saya nak sangat baca chapter seterusnya.