Bab 18 Jealous II

Hello Baby?

Daehyun secara senyap menyelinap masuk ke dalam bilik Jongup dan Zelo. Dia menapak ke katil mereka dan melompat naik ke atas katil mereka. Yes bergegar dunia. Zelo yang sedang nyenyak tidur hampir sahaja terjatuh dari katil tu. Tapi nasib baik Daehyun sempat menarik tangan si maknae giant tu. Beratnya jangan cakap la.. Dia baring diantara Zelo dan Jongup. Dia menolak sedikit badan Zelo dengan bontotnya (?). Tujuan dia kat sana adalah untuk mengejutkan kekasih hatinya, Jongup. Sejak bila dia rapat dengan Jongup pun eden tak tau la... Daehyun memeluk kuat badan Jongup. *Kau gay eh? Gedik~

Jongup mengeliat sedikit. Dia terasa ada benda melukkan sehingga membuatkan dirinya hampir nyawa-nywa ikan. Matanya yang sepet tu sedaya upaya untuk mencelikkan biji matanya. Tapi sayangnya matanya tetap tak ada jadi sebesar Kyungsoo. Dia menolak tangan yang menelukkan tetapi dia tetap tak nak beredar dari badannya yang kiut tu *eh?. Akhirnya apabila dah tak tahan dengan pelukkan, dia membuka matanya. 

"Good morning uppie~" Daehyun tersenyum manis macam puppy.

Jongup membesarkan matanya. Tak au la sebesar mana tapi at least matanya tetap terbuka la... Alangkah terkejutnya Jongup sampai dia terjatuh dari katilnya. *Gedebuk* macam nangka busuk.

"JONGUP!" Daehyun menjerit dan mendapatkan Jongup yang terjelepuk kat lantai. "Kwenchana? Ada sakit kat mana mana tak? Huh? Cedera ke? ke tulang patah? Jom jom pergi hospital.!" Daehyun mahu mendukung Jongup. Tapi ditolak Jongup. Zelo yang terdengar bunyi bising, tersedar dari tidurnya.

"Yah hyung! Kau kenapa?" Dia masih lagi mamai bangun dari katilnya dan ke arah Jongup dan Daehyun. "EHh? Daehyun hyung ada kat sini?" 

Jongup melihat hyungnya dengan mata berkelip-kelip pertanyaan Zelo tidak dihiraukannya. "Hyung demam ke?" Dia meletakkan tangan dia kat dahi Daehyun. Tak panas. Tapi perangai dia kelihatan pelik sekali. Tak pernah pernah Daehyun mengejutkan dirinya dengan cara sebegitu pelik sekali. Peliknya kat bahagian yang dia peluk Jongup. Sebelum ni tak pernah pula dia dipeluk oleh Daehyun.

"Ani" Daehyun masih lagi tersenyum. 

"Tak tak mesti hyung demam ni..." Jongup tetap dengan pendiriannya yang Daehyun ni dalam keadaan yang kurang waras. "Ke hyung dah kena gegaran otak? Huh kan hyung dah banyak kali pengsan kan? Mesti otak hyung bergegar kan?"

'Apa kau merepek ni syaitooon?' Daehyun membuat muka. "Tak la... Hyung ok je..."

Zelo yang masih dalam keadaan blur dengan situasi yang terjadi. Kenapa Daehyun hyung ada dalam bilik kitaorang? Kenapa Jongup jatuh dari kati?. Itu la persoalan  yang ligat berpusing-pusing didalam kepala dia.

"Tumpang lalu hyung-hyung ku sekalian... ehmm apa sebenarnya terjadi ni?"

"Jongup dongsaeng.... pergi la mandi lepas tu turun bawah makan ye?" Tak habis-habis Daehyun dengan senyumannya itu.

Jongup menaikkan keningnya ala-ala The Rock gitu. 

"Yah hyung! Jongup je pelawa? habis Jello macam mana pulak?" Zelo merajuk. Walaupun begitu Daehyun tak melayan Zelo. Daehyun terus beredar dari bilik itu.

"Yah!!! Hyung kenapa dengan Daehyun hyung tuuu!? Orang tanya bukannya nak jawab pun..." Zelo memuncungkan bibirnya itu.

Jongup memandang Zelo. "Aku rasa Daehyun hyung dah gila..."

 

***

 

Hidangan yang terhidang diatas meja telah disediakan oleh chef Taehyung. Typo disana Chef Puan Jung ye... Taehyung hanya membantu sahaja. Daehyun yang dari tadi asyik mendiam dan menatap Baekhyun dan Youngjae yang tergelak ketawa bermain dengan Mason. Terdetik api cemburanya disitu. Mukanya masam mencuka apabila melihat Youngjae ketawa apabila Baekhyun mengusiknya.

"Oit kau kenapa? Jealous ke?" Himchan yang berada disebelahnya berbisik ditelinganya. 

"Mana ada..." 

"Elehhh macam la aku tak kenal kau... ehh tu la macam mana perasaan aku bila kau gedik-gedik dengan Yongguk tau..." Himchan menjeling. 

Yongguk yang sedang minum air tersedak. ia terbatuk-batuk. "Sapa la yang sebut nama aku ni?"

"Yah kau ok tak ni?" Himchan memberi tisu kepada Yongguk.

Yongguk hanya mengangguk sahaja.

Jongup dan Zelo yang kita sudah berada dimeja makan duduk dikerusi yang kosong. Daehyun yang melambai-lambai kearah Jongup sebagai isyarat supaya dia duduk disebelahnya. Pada mulanya Jongup mals nak duduk dengan Daehyun takut Daehyun buat perkara pelik macam tadi tapi dia tak sampai hati nak buat Daehyun sedih jadi dia duduk disebelah Daehyun. Sudah pasti muka Daehyun bersinar-sinar macam ada orang suluh muka dia guna torchlight.

"Jongup nak amcam apa? Cheese cake or sandwich or roti nan cheese or apa?" Daehyun menyendukkan nasi goreng ke pinggan Jongup.

"Tak apa hyung.. saya boleh ambil sendiri la..." 

"Andwae! Biar hyung tolong... Just tell me apa Jongup nak... arasseo?" Daehyun memarahi Jongup.

Jongup hanya mengangguk. Dia rasa rimas dengan layanan 'istimewa' dari hyungnya itu.

Youngjae pun rasa pelik dengan perangai Daehyun. Dia menatap lama Daehyun dan mesti ada sesuatu yang tak kena dengan Daehyun.

Yongguk dan Himchan malas nak melayan perangai daehyun yang over-protected kekadang tu. Jadi dia hanya menumpukan perhatian dengan makanannya.

Zelo pula hanya menatap gelagat Jongup dan Daehyun, sama macam Youngjae tapi cuma mulut dia je yang terbuka dan dia sebenarnya tak faham apa yang terjadi sebenarnya. 

Puan Jung, Baekhyun dan Taehyung dah tau sangat dengan perangai Daehyun tu. Perangai dia mesti berubah bila dia ada masalah. Jadi mereka hanya membiarkan Daehyun dengan perangai dia yang pelik tu.

"Hyung bleh tak hyung makan je? Uppie boleh macam sendiri la... tak payah la sampai nak suap-suap bagai..." Jongup memegang tangan Daehyun yang ingin menyuapkan nasi goreng kedalam mulutnya. "Srsly Uppie bukan baby la hyung..."

"Tak de cepat buka mulut!" Daehyun memaksa Jongup membuka mulutnya. Tapi Jongup tetap menutup mulutnya. "Kalau kau tak muka mulut aku bakar plushy olaf kau..." Daehyun membisik ditelinga Jongup.

Cepat-cepat Jongup membuka mulutnya sebesar yang mungkin. Mana mungkin dia dapat berpisah dengan olafnya itu...

"Good boy.." Daehyun mengusap kepala Jongup. "Sekarang minum!" Kini Daehyun memaksa Jongup minum.

"Yah Daehyun! Kau kenapa paksa Jongup je dari tadi!? Biarla ia buat sendiri..." Youngjae memarahi Daehyun.

Daehyun tetap memaksa Jongup minum. "Kau kenapa masuk campur?" Daehyun menjeling. Tapi dalam hatinya bersorak gembira. akhirnya Youngjae jaelous dengannya.

"Aku just kesian je dengan Jongup... buat apa aku nak jealous dengan kau.." Youngjae membalas balik.

Daehyun hanya merenung tajam ke arah Youngjae manakala tangannya pula tak henti-henti menyuap nasi kedalam mulut Jongup. Hampir mati kekenyangan si uppie habis hilang six-pack dia =_=.

 

***

 

Youngjae termenung sambil melihat pemandangan pantai bersama-sama Mason. Mason memandang Youngjae yang macam kesedihan tu.

"papapapa" Mason membebel.

Youngjae memandang Mason. Dia tersenyum "Kenapa sayang? awak lapar ye?" 

Mason hanya menggeleng. Mason memegang pipi temban Youngjae. "mamamamamama? papa~"

Youngjae tersenyum lagi. "Mason rindu mama ke? Alaa jangan risau papa Jae kan ada... Mason mesti tak sunyi la... Papa akan jaga Mason sampai papa mati ok... hihi" Youngjae menarik hidung Mason.

Sedang asyik dia bermain-main dengan Mason, ada seseorang menengurnya dari belakang. "Youngjae-ahh"

Youngjae memandang. "Ohh Baekhyun..."

"Kenapa ni? Macam tertekan je?" Baekhyun bertanya.

"Tak la~ Just pelik je dengan perangai Daehyun... enah pape je mamat tu..."

Baekhyun tergelak. "haha awak tak perasan ke? yang Daehyun jealous saya berkepit dengan awak je..."

Youngjae memandang Baekhyun. Jealous? Tak mungkin~~~ "Takdenyee~ Saya rapat dengan kawan saya yang lain dia ok je..."

"Daehyun dari kecil memang tak suka kalau kawan dia ke apa ke ada berkaitan dengan saya. Dia tu suka bersaing dengan saya. Tapi saya tak kisah pun..."

Youngjae membuat muka 'O' "ohhh maksudnya dia tak suka awak bekawan dengan saya la ni.."

Baekhyun hanya mengangguk lemah. "Mungkin~~"

"Awak tak rasa macam kecil hati ke dengan perangai Daehyun?"

"Ehmm sikit la tapi kitaorang ni dari dulu macam tu... kekadang tu saya memang suka kenakan dia... tu sebabnya dia suka panggil saya bacon sebab kalau boleh dia nak makan saya hahahah saya buat macam tu pun sebab saya ....." Baekhyun menarik nafasnya "saya sayangkan dia... saya dah anggap dia dan Taehyung macam adik beradik sendiri." Baekhyun tersenyum

Youngjae hanya mendiamkan diri sahaja. "Saya dulu pernah terdengar yang dia rindu dengan Bacon bila dia telefon eomma dia. Saya ingat dia rindu dengan masakan mak dia ke apa.. Tak sangka pulak Bacon tu awak..." 

Baekhyun terkejut. "Betul ke?"

Youngjae mengangguk. "nampaknya da betul-betul sayangkan awak sebenarnya.." 

Baekhyun mendiamkan dirinya. Dia tak sangka yang Daehyun sebenarnya sayangkan dirinya... Walaupun mereka bergaduh, Baekhyun tetap mengambil berat tentang Daehyun. Sampai dia sanggup ambil cuti tahunannya apbila mendapat tahu yang Daehyun balik ke kampung walaupun dia dimarahi oleh pengurusnya tapi dia tetap berkeras untuk berjumpa dengan cousinnya itu.

"Ehmm Youngjae kalau saya tanya awak boleh?"

Youngjae mengangguk. "Apa?"

"Sebenarnya Mason ni anak siapa?"

Youngjae memandang Mason. "Ohhh kitaorang jumpa dia kat depan dorm kami. tu sebabnya kitaorang jaga dia."

"Ehmm" Baekhyun mengangguk. "Tapi dia rapat dengan awak kan?"

Youngjae hanya tersenyum.

 

***

 

*Ting tong!* Pintu rumah Daehyun berbunyi. Yongguk membuka pintu.

"Yes nak cari siapa?" Yongguk memandang perempuan yang berada dihadapannya itu. Perempuan itu kelihatan sangat cantik dan naif. Yongguk hampir tergoda dengannya.

"Saya nak cari Yoo Yongjae...."

 

 

 

 


Finally dapat pun update! XD sorry la lambat update... saya sibuk dengan sekolah la...maklum la percubaan spm makin dekat tu banyak sangat homework. Kerja kursus lk pun still dapat proses nasib baik kerja projek add math dah hantar. Btw selamat membaca Ye? ^^ Soory kalau chapter kali ni merepek sikit. lagi satu saya rasa cerita ni akan hampir tamat tapi tak tau bila yang pasti memang cerita ni dah ak habis. Ok byee ^^ Rajin2 la komen ye ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
bysyyui
Sesiapa nak sequel or nak special chapter sila la komen ye ^^

Comments

You must be logged in to comment
Kikiaaa94
#1
Chapter 1: Kasihan Zelo. Tenang la, hyung tak akan melupakan baby Zelo. Hyung sayang sekali pada Zelo
Kikiaaa94
#2
Quote Jelo and Daehyun cem apalah XD
Kikiaaa94
#3
Chapter 13: Saya teringat upin dan ipin ketika Daehyun bernyanyi. Lucu la ini cerita, saya sampai tertawa
kamboja #4
English version please,.....
JunAra
#5
Chapter 20: Hye.. New reader here. Sy suka sgt Dgn Fanfic nI ! Semua element ada funny, horror, sad, love, friend easy word it is perfect ! Cuma sy xberapa suka bila tau Himchan ada anak luar nikah (luluh haty Saya Y.Y) *bdak bwah umor lah katakan*
Papapun sy harp akak akan bwt Fanfic psal BAP lgy.. Sy akan setia membaca nye
firmanhaziq
#6
Chapter 21: Gila lah ni malay fanfics pertama yg sya baca dan ianya daebak. I love daejae so much. Thank you for make this beautiful story. And saya lagi muda kak hehehehehe
ondubuliya
#7
actually im indonesian but i know malay XD this fic is so funny, really XD i cant stop laughing XD sequel pls authornim :3
Exotic_Baby_99
#8
Chapter 21: sequel sequel sequel juseyoooo..... Wooo Jello nakalnye >_<
hafzadeena #9
Chapter 20: Daebak!!! ^-^(mohon buat sequel;))