Sinking of the Love

Please log in to read further chapters

Description

Andai Tuhan memberi aku satu lagi peluang untuk aku putarkan semula masa, akan aku halang dirinya pergi meninggalkan diriku. Tapi itu mustahil. Aku terlalu dungu pada masa itu.

 

'Bodoh'  

 

Aku ada pilihan. Ya, pilihan ada ditangan aku tapi aku bodoh. Aku tidak mengambil tindakan untuk menghalangnya. 'Sekarang kau dah kehilanganya untuk selamanya, Sungha! Big clap for you...'

 

'Bodoh!'

 

"Kalau la feri tu tenggelam macam mana?" Kata-kata Daehyun sudah cukup membuatkan jantung ku terhenti seketika itu. Terkejut dengan ayat diucapkan. Tapi aku hanya ketawa dan berkata "Jangan merepek! Thinks positive ok!" Minda ku mentah lagi ketika itu. Aku tak berfikiran jauh dan mengambil mudah walaupun hati aku berkata sebaliknya. Aku percaya yang Daehyun hanya bergurau semata-mata. Gurauan ada kalanya benar. Siapa suruh kau jadi terlalu bodoh, Sungha?

 

'Bodoh!!'

 

"KAU TAK BODOH SUNGHA! INI SEMUA TAKDIR! TAKDIR YANG TERSURAT! MANA DIRI KAU YANG CERIA SELALU?" Ceria? Ceria untuk kematian dia? Agaknya kau yang gila Kris. Keceriaan aku hanya ada jika Daehyun ada disisi aku. Kau tak akan pernah dapat mengantikan dirinya. Tak akan. Tak akan pernah! Walaupun takdir sudah tersurat yang aku dengan Daehyun tak pernah bersama sampai hujung hayat aku tetapi memori dan kisah kami akan ku bawa dalam hidupku sehingga nafas terakhir ku.

 

'BODOH!!!'

 

 

 

 

 

Foreword

Diadaptasi dari tragedi Sewol.

Lagu tema : Breath - SM The Ballad dan I Remember - Daehyun ft Yongguk.

 

[A] First time saya buat cerita angst. Tak tau la angst ke tak? Dapat ilham ketika tengok dokumentari 'The Sink of Sewol' di ChannelNewAsia. Jikaulau tersama dengan cerita orang lain harap dimaafkan kerana cerita 99% dari imaginasi saya sendiri. Dan jika tersilap tatabahasa atau ejaan harap dimaafkan.

 

Poster and background from : ❝Triple X❞ Graphics ❥

TQ ^^

Comments

You must be logged in to comment
MissLola97
#1
Chapter 2: rasa nk mencurah- curah air mata tph tahan sbb tgh kerja
DiamondSakura
#2
Chapter 2: *no /typo/
DiamondSakura
#3
Chapter 2: syu.
yah.
yah.
ni comment
/nangis/ ㅠㅠ
Shimmieh
#4
Chapter 2: T^T
Bye Daehyun.
/lari pergi peluk Jongup/
R.I.P kepada mangsa Sewol.
You did great here. Tahniah.
^_^
And
SAYA RINDU B.A.P!!!!!
/criesssss