Ending Of Story

My Cold Sweet Love

Okay..it’s seem you’re all confused...huhuhu...why i make you all like that T___T .Okay..Daehyun tarik Sena terjun ke laut dan yang kena tembak tu Sehun..okay..hahha T_T.

 

 

 


 

 

 

Sehun memberhentikan kereta dihadapan laut yang biru dan tenang dengan ombak yang mampu sedikit sebanyak menghilangkan kesedihan didalam hati.Tangan  kecil Su Han digenggam erat.Matanya dipejam perlahan-lahan.Menikmati bunyi ombak.Sudah satu bulan sejak Sena jatuh kedalam laut.Polis tidak dapat mana-mana maklumat dia dimana atau mayat dia.Sehun hanya mampu berdoa kalau Sena masih hidup dia dapat berjumpa dan hidup bahagia dengan Sena semula jika Sena sudah meninggal dia berharap dapat jumpai mayatnya dan pasrah sahaja dengan apa yang sudah berlaku.

 

“papa...papa nangis ke?”.soal Su Han.Sehun mencelik matanya dan melihat wajah comel Su Han.Sehun mendukung Su Han dan melambung-lambungnya keudara.

 

“Su Han..Sehun akan jadi papa yang baik untuk Su Han..okay?”.

 

Su Han anggukkan kepala.

 

“papa...mama..takkan pulang dah ke?”.soal Su Han sambil memeluk Sehun.

 

Sehun menggigit bibirnya dan hanya mendiamkan diri.Entah apa jawapan yang harus diberikan kepada anak kecil itu.Jawapan jujur atau jawapan yang menenangkan jiwa kecil yang suci itu.

 

“Su Han...Su Han jangan sedih sangat ya...Su Han..masih ada papa...nenek...ek?”.

 

Su Han memandang Sehun sayu.Bibirnya mula menggeletar mahu menahan jeritan.

 

“kenapa papa cakap macam tu”.Su Han mula menangis.Sehun menepuk-nepuk lembut belakang Su Han.

 

“shh..jangan nangis..ek?”.

 

“wuuu....”.Su Han anggukkan kepala.

 

“dahlah..jom kita balik...esok kita datang sini lagi..”.

 

Su Han mengangguk kepalanya untuk kali kedua.

 

Sehun menurunkan Su Han dan memimpin tangan kecil Su Han.Sempat dia berpaling kebelakang melihat lautan.Bunyi ombak.Bau masin air laut.Angin sejuk yang menyamankan.

 

“Sena...”.Hanya nama itu yang berbisik didalam hati Sehun.Sehun menundukkan kepalanya dan memandang ke hadapan.

 

Sehun membukakan pintu kereta hadapan untuk Su Han.Kemudian dia masukkan Su Han dan pakaian tali pinggang keledar.Pantas kepala Su Han digosok lembut.Senyuman nipis terukir dibibir Sehun.

 

Dia hanya memikirkan bolehkah dia hidup bersama Su Han tanpa Sena.Namun dia takkan percaya Sena mati selagi tidak menjumpai mayatnya.

 

“papa....Su Han dahagalah..”.Rengek Su Han.

 

“Su Han dahaga...hmm...Su Han nak minum bubble tea tak?”.soal Sehun.Dia cuba memaparkan wajah yang ceria dan gembira.Kalau dia dah sedih dan berduka apatah lagi dengan SU Han?.

 

“owah..nak!nak!”.Su Han menepuk tangan gembira.

 

Sehun anggukkan kepala.Sehun masuk kedalam selekoh dan menuju kesebuah kedai bubble tea yang agak terkenal.Dia menanggalkan tali pinggang keledar dan berpaling kearah Su Han.

 

“Su Han..kunci kereta tau..kalau siapa-siapa suruh bukak..jangan bukak..tunggu sampai papa datang baru bukak...okay?”.

 

Su Han anggukkan kepala dan thumbs up.Sehun tersengih melihat Su Han.Dia pun berjalan menuju ke kedai bubble tea tersebut.

 

Selesai sahaja membuat pembayaran Sehun terus memasukkan wallet kedalam poket seluar dan berjalan keluar dari kedai.Tiba-tiba pula hujan.Sehun kena cepat ni.Nanti habis basah kuyup baju.

 

Sehun terus berlari sambil menghalang air hujan menitis kemukanya dengan lengannya.Tiba-tiba badannya terlanggar satu figura badan.Air bubble tea tadi jatuh ke atas lantai.Tumpah.Sehun pun bangun dan melihat orang yang terlanggar dengannya tadi.

 

“aish!”.Sehun menggeleng kepala.Nak aja dia jerkah perempuan tu.

 

“yah!buta ke?”.Mahu aja Sehun soal macam tu.Sekarang baju dia habis basah kuyup sebab basah.

 

Perempuan itu hanya senyap.Dia sedang meraba-raba sesuatu diatas lantai.Sehun melihat tongkat yang tidak jauh dari tempat perempuan itu duduk.Perempuan itu memakai dress paras lutut kelabu dan cardigan hitam.Ah,maknanya perempuan itu benar-benar buta.Sehun mengerutkan dahi.Seolah-olah dia kenal perempuan itu.

 

“ah..ma..maafkan saya cik...saya...tak nampak..saya buta..er..maafkan saya”.Ujar perempuan tersebut.Sehun kaku.Hampir aja air matanya tumpah dengan lajunya.

 

Dia berjalan dan menuju kearah perempuan tersebut supaya dia dapat melihat perempuan tersebut secara berhadapan.Sehun menekup mulutnya.Perempuan yang meraba-raba lantai itu adalah Sena.Sehun menitiskan air mata.Tongkat yang terjatuh diatas lantai itu dihulurkan kepada Sena.

 

“ah...terima kasih cik..”.Sena mengukirkan senyuman yang manis dan berjalan pergi.

 

Sehun kaku.Lidahnya seperti diikat kemas.Pantas dia berlari kearah Sena dan memeluknya erat.

 

“er...maafkan saya...cik kenapa peluk saya ..ni?”.soal Sena.

 

Sena kaku.Badannya kaku.Dia kenal pelukkan ini.Dia kenal bau ini.Dia kenal desus-desas nafas ini.Pelukkan dipinggangnya dieratkan.

 

“Sena...”.Sehun bersuara perlahan.Berbisik didalam hujan yang lebat.

 

“Sehun..awak ke tu?”.soal Sena dengan tersenyum.Dia memusingkan badannya dan merasa wajah Sehun.

 

“awak ke tu??Sehun!?”.Sena mula menitiskan air mata dan ketawa dalam satu masa.

 

Sehun anggukkan kepala.Sehun membiarkan pipinya dipegang lembut oleh Sena.

 

“awak...kenapa awak jadi macam ni??mana awak pergi selama sebulan ni?puas saya dan pihak polis cari awak”.Ujar Sehun.

 

Sena memejamkan air mata dan membiarkan air mata pada tubir menitis.Dia merapatkan dahinya pada dahi Sehun.

 

“saya...saya buta...saya dah hilang daya penglihatan saya..ma..maafkan saya..maafkan saya..saya dah cacat..saya tak sempurna”.Ujar Sena dalam esakkan.Sehun menarik Sena dalam pelukkan.Sena perlahan-lahan membalas pelukkan tersebut.

 

“tak...awak buta ke..kudung ke...apa-apa sekalipun saya tak kisah!awak dengar tak?awak tak pernah cacat dimata saya!awak sempurna dimata saya!.awak tak perlu mintak maaf !sebab saya yang bersalah..awak tahu tak!?”.

 

Sena menundukkan kepalanya.Dia amat sedih kerana tidak lagi mampu melihat wajah yang dicintainya itu.Namun dia bersyukur dia pernah lihat wajah itu buat masa yang amat lama.Sehun mengucup dahi Sena dengan lembut.Hanya senyuman dan tangisan bersatu pada wajah Sena.

 

Sena memeluk Sehun erat dalam kehujanan.Dia amat bersyukur kerana Sehun masih mahu menerimanya walaupun dalam keadaan sebegini.Dia Cuma mahu berharap agar dia akan hidup bahagia dengan Sehun sampai bila-bila.Sebab Sehun adalah cinta terakhir didalam hatinya.Hatinya hanya ada satu pondok kecil yang suci dan indah yang hanya ada satu bilik.Dan penghuninya ialah Sehun.Ya Sehun.Suami Sena yang satu.

 

“Terima kasih Sehun..:’) terima kasih sebab menjadi suami aku..terima kasih sebab jadi jodoh aku...walaupun waktu kali pertama kita berjumpa dalam keadaan yang tidak begitu elok...ianya tetap manis dikenang.Akan aku semadikan memori indah itu didalam setiap desus-desas nafas aku..terima kasih..Oh Sehun”.Sena berbisik didalam hati dan mengangkat wajahnya yang dititisi air hujan yang mulai berhenti menitis dengan  lebat.

 

“pasti pelangi akan muncul kan?”.Soal Sena.

 

“ah??ah ya”.Sehun tersenyum dan anggukkan kepala melihat pelangi yang mulai muncul.

 

Walaupun hujan lebat muncul dan menjadikan suasana suram,namun ianya tetap suatu nikmat yang tidak terhingga,sesudahnya itu suatu nikmat keindahan dapat dinikmati iaitu pelangi,setiap kesedihan pasti muncul keindahan menyusulinya.Dan ianya suatu penantian yang memeritkan untuk menikmati keindahan tersebut.Dan Sekarang aku sedang menikmatinya :’)   ...

 

 

-Happily Ever After-

 

 


 

 

Yeay!akhirnya tamat pun~hahaha~ini cerita paling panjang aku buat setakat ini dan aku sangat happy~aalalala~sebenarnya aku boleh update kelmarin tapi aku takot sebab nanti ade ‘new story comment’ dan aku takut plak nak bace komennya untuk chapter 102 tu sebab chapter tu aku buat terlajak dramatic..huhuhu..anyway~thanks for reading,comment,vote and subscribe! Yeay!sayang korang~hagagagga~.I will make another story ...err..i don’t know..just think about it make me nervous and excited bahahhaha!.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
20k++ view..Thank you ^^

Comments

You must be logged in to comment
Infinite_Ifnt7
#1
Chapter 3: guess what i’m here again
Baekhyunnie1906
#2
Baca balik sbb rindu huhu
Infinite_Ifnt7
#3
Chapter 1: Here I am gonna read this again. Still tak boleh lupakan story ni
miss_almond #4
Chapter 103: tak dapat terima kenyataan sena dah buta T.T best wuuuuuuuuuu
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 103: hishhh... buatlah dia boleh nampak balikkk.. kesian lah dia... kesian suhan.. kesian sehunn
AimiXoxo
#6
Chapter 103: Yoo author..its been long time tak baca ff nie..perghhh..klmj sungguh :') rindu lah pulak nang baca ff yg author buat..mmhemm.tu je nak ckp..hohohohoh..
Sugorr_ #7
first ff yg sy baca 2 taun lps . haha igt lagi . ff ni mm pling daebak ah. dh mcm novel
intanshahirah #8
Chapter 69: nihla kali pertama aku dpat baca ff yg perfect..Aku jatuh cinta gler n ff nih, hebat ah..
yuliqosim
#9
teringat pulak time tahun lepas suka gilaaaaaaaaaaaaa ff ni sampai kan tak tidur malam xD and now iam here back untuk baca balik sebab rindu ff ni XDDDDDDDDDDDDDDD series la ni la ff yang first saya baca and yang paling best huhu
aquariusxpisces
#10
Chapter 103: Whoaaa walaupun panjang berchapter chapter tapi ff ni mmg kebaboom!!! Nak nangis ketaw semua ade. But why sena jdi butaaaa?!?! Ahh gwanchanha xD saeng habiskan ff ni dalam masa 2 hari tauu....hebat tak? Hehe... ff ni best gilaaa!!