Come back Home ~

My Precious Girl~ ♥

 

 

"Woi Hana ! Bangun lah. Kita dah lambat ! Aduhh.." Luhan mengeluh dan cepat-cepat memasukkan pakaian dan alat keperluan di dalam bagasinya.

 

Hana mengeliat kecil dan mencelikkan matanya. Dia menukar posisi kepada duduk dan terus memandang Luhan dengan pelik. 

 

"Lu, awak nak pergi mana ?" tanya Hana dengan muka innocent.

 

"Boleh pulak kau tanya. Nak balik lah ! Lupa ke.... Kita datang sini Honeymoon je. Bukannya nak tinggal sini terus !" Luhan menjentik dahi Hana. Hana mengaduh kesakitan sambil mencebikkan bibirnya.

 

"Ahh..sakit la ! hurmmm...sayangnya nak tinggal tempat ni." Hana menundukkan kepalanya . Luhan berhenti mengemas dan memandang ke arah Hana.Luhan mengangkat dagu Hana dan tersenyum comel.

 

"Hana....."

 

"Y..ye?"

 

"Kau...nak tahu something tak..?" Luhan tersenyum nakal. Hana mengerlipkan matanya berkali-kali.

 

"Ap..apa ?"

 

"Kau ni.... BUSUK SANGAT LAH ! Pergi mandi ! Kita dah lambat ni ! PPaliwa !" Luhan mendengus kasar. Hana rasa nak bagi freekick je kat Luhan sekarang ni ! Ruin mood betul lah si Lu ni !

 

Hana memandang Luhan dengan pandangan yang tajam.

 

"Apa tengok-tengok ?! Dah la semalam--"

 

"PPABO !" Hana menolak dahi Luhan dan berlari masuk ke dalam tandas dengan laju akibat terlalu malu.

 

"Kurang asam punya Hana ! Tunggu kau !!" Luhan menjerit kuat.

 

"Memang kurang asam pun. Saya dah lama tak makan asam. Kenapa...? Nak belanja ?" Hana dah buat dah loya buruk dia.

 

"Baik aku belanja perempuan lain dari belanja kau !" Luhan ketawa kecil. Saja je nak bagi Hana jealous. Hana pun keluar dari nilik mandi dan terus berjalan mendekati Luhan. Bibirnya dicebikkan.

 

"Sampai hati awak !" Hana menyilangkan tangannya.

 

"Nasib baik sampai hati..bukan kaki ! Hahahaha" Luhan ketawa di atas katil. Hana hanya memandang Luhan dengan pandangan mamat-ni-kenapa- .

 

"Heol ~ Dah la buat lawak tak jadi... tak kelakar pun.. dia pulak yang gelak lebih-lebih. Eihh, aku tak paham lah !" Hana bermonolog dalam hati. Luhan masih terbang di dalam dunia dia sendiri.

 

"Hoii ! Aku suruh kau pergi mandi kan ? Pergi sana.... !" Luhan menolak kaki tangan Hana dengan menggunakan kakinya. Kurang asam+garam+gula mamat ni.

 

"Eh.. kalau ye pun, jangan lah sepak ! Kurang ajar !" Hana mengambil bantal dan melemparkan bantal ke muka Luhan. Dia ketawa jahat dan terus masuk ke dalam bilik air.

 

 

 


 

( CONDOMINIUM )

 

Hana sedang membasuh pinggang mangkuk yang dah lama tergenddala sebab dia dan Luhan pergi Honeymoon. Luhan dan entah ke mana hilangnya. Time sampai, terus lesap mamat tu. Tak tahu la pergi mana. Jumpa kawan dia maybe.

 

"Lalalalalala~" Hana membasuh pinggan sambil bernyanyi kecil. Kepalannya dilentokkan ke kanan dan ke kiri.

 

Hana selesai mencuci dan menggelap pinggan terakhir . Hana membuka langkah untuk ke rak pinggan tetapi malangnya, dia terpijak cecair apa entah dan menyebabkan dia jatuh terduduk. Pinggan di tangan habis pecah berkecai.

 

"Aduh...." Hana mengaduh kesakitan sambil memejamkan matanya.

 

"Hana...! Kau okey tak ?! Apa dah jadi ni..?" Luhan meluru masuk ke dapur dengan laju dan dududk bercangkung di hadapan Hana yang sedang kesakitan.

 

"Tak tahu.. saya jatuh..sakit~ Pinggan pecah.. Ahh" Hana ingin bangun tetapi rasa sakit di belakang badan tidak membenarkan dia berbuat begitu. Luhan mengeluh kecil.

 

"Tu la kau...cuai~ Nasib tak jadi benda teruk. Aku jugak yang susah nanti" Luhan mengutip cebisan kaca yang pecah di atas lantai.

 

"Mianhae~ saya tak sengaja" Hana turut membantu Luhan mengutip kaca yang pecah. Luhan memandang Hana dengan pandangan yang tajam. Hana mengerutkan dahinya.

 

"Kau ni nak kena sakit lagi ke ! Kalau luka tangan kau tu macam mana ? Dah, tak payah kutip kaca ni. Biar aku je yang buat ! kau duduk situ diam-diam !" Luhan menepis tangan Hana kasar. Dia risau sebenarnya. Takut Hana sakit lagi.

 

"Tapi saya nak tolong..." Hana tetap mengutip kaca itu walau telah dihalang oleh Luhan. Luhan mula bengang.

 

"Aku cakap tak payah !"

 

"Biarlah ~" Hana mengutip cebisan kaca yang terakhir. Entah malang apa yang menimpa dia, kaca tu tercucuk di tangan Hana dan menyebabkan tangan Hana berdarah.

 

"Aduh ~" Hana mengibaskan tangannya. Tangan Luhan laju mencapai jari Hana yang luka.

 

"Tengok . Kan tadi aku dah kata. Kau ni cuai la... sekarang kau luka lagi. Hana~ Hana~" Lembut sahaja suara Luhan. Hana yang mendengar mula cair. Author-nim pun cair xD Hehehe...

 

"So..sorry" Hana menundukkan kepalanya.

 

"Tak pe. Meh kaca tu. Biar aku buang. Kau tunggu sini. Jangna pergi mana-mana tau !" Luhan mengambil kaca di tangan Hana dan terus meluru keluar dari dapur. Hana hanya memandang Luhan yang sedang membuang kaca dari jauh . Dia tersenyum kecil.

 

 

 

Luhan kembali meluru ke arah Hana dan duduk di tepi Hana. Dia memandang Hana dalam-dalam. Hana pelik dengan pandangan luhan yang macam abcgggftyf. 

 

"Satu..dua..tiga !" Luhan mendukung Hana cara Bridal style. Terbuntang mata Hana dibuatnya.

 

"Luhan, apa awak buat ni ?" Hana menundukkan mukanya kerana terlalu malu dan dia nak tutup muka dia yang blushing. Luhan tersenyum senget.

 

"Ceh.. tak payah nak malu sangat lah. Bukannya tak biasa kan... haha" Luhan ketawa comel. Hana terpegun melihat Luhan yang caring+sweet sekarang ni. "Luhan ni...pelik. macam angin. Ada waktu baik, ada waktu nakal, ada waktu jahat, ada waktu sweet ..." Ujar Hana dalam hati. Dalam diam, dia tersenyum memandang ke arah wajah Luhan yang putih suci. Dia melentokkan kepalanya ke dada Luhan yang bidang. Luhan menjeling Hana sekilas dan tersenyum bahagia.

 

 


 

"Duduk sini elok-elok" Luhan meletakkan Hana lembut di atas katil. Hana hanya menurut .

 

"Awak nak pergi mana ?" Hana bertanya apabila dia melihat Luhan ingin keluar dari bilik. Tak kan nak tinggal dah. Luhan menoleh ke belakang dan memandang tepat ke muka comel Hana.

 

"Nak ambil ubat untuk kau la... Dah , jangan banyak cakap. Sakit-sakit pun ada hati nak cakap banyak. Tak padan dengan sakit tau tak .." Luhan menggelengkan kepalanya dan terus keluar.Hana ketawa malu.

 

 

 

"Jari !" Luhan duduk seperti orang ingin melamar di hadapan Hana. Hana pula sedang duduk bersila di atas katil. 

 

"Jari.." Hana menghulurkan jarinya yang luka kepada Luhan.

 

"First, sapu iodin untuk hilangkan kuman" Luhan mula meletakkan setitik iodin ke jari Hana. Hana memandang iodin tu dengan pandangan geli+loya . 

 

"Pehal pandang macam tu...?" Luhan bersuara sambil tangannya sibuk mencuci luka di jari Hana.

 

"Eh, tak de lah. Geli je tengok warna ubat tu..." ujar Hana jujur. 

 

"Macam-macam la budak kecik ni !" Luhan mencuit hidung Hana dan menyebabkan Hana terkaku. Luhan dah kenapa hari ni ?!

 

 

Suasana kembali senyap. Luhan masih sibuk dengan kerjanya dan Hana masih terdiam terkaku tak bergerak. 

 

 

"Ok..siap !" Luhan menepuk tangannya seperti baby. Hana mengalihkan pandangannya ke arah Luhan. Mata mereka bertembung. Luhan tersenyum kacak. Hana lambat-lambat membalas senyuman Luhan.

 

Luhan menarik kedua tangan Hana perlahan-lahan. Dia mengenggam tangan Hana . Perlahan-lahan tangan kecil itu diusap lembut. Hana pelik melihat Luhan. Makin pelik jadinya mamat ni. Selalu tak macam ni.

 

"Hana.. kau kena hati-hati tau lepas ni. Aku tak nak kau tersakiti lagi. Lepas apa yang kau dah lalui selama ni. Aku tahu, kau bina tembok untuk tutup rasa sedih kau disebalik senyuman manis kau kan ? Hana.... aku... aku.... " kata-kata Luhan tergantung di situ. Hana mula tertanya-tanya dengan apa yang mahu diucapkan oleh Luhan.

 

"Wae ?" soal Hana lembut. Luhan mengangkat wajahnya dan memandang ke arah Hana. Luhan tersenyum .

 

"Tak de apa lah... aku cuma rasa..tak sedap hati. Entah lah.. haha..." Luhan bangun dan berjalan ke arah almari untuk meletakkan kembali kotak kecemasan itu. 

 

"Saya pun....~" ujar Hana perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh Luhan. Luhan menoleh ke arah Hana.

 

"Kau jangan risau. Walau apa pun yang terjadi, aku akan tetap bersama dengan kau. Aku tak kan maafkan orang yang buat kau sakit." Luhan mengelus lebut rambut Hana. Hana hanya senyum.

 

"Hmm.. aku nak keluar sekejap. Ada hal nak jumpa Exo. Kunci pintu. Nanti kalau ada apa-apa, call je. Arra ?" Luhan duduk di hadapan Hana.

 

"Arraso" Hana mengangguk laju. 

 

Luhan mula menyususn langkah untuk keluar dari bilik itu. Hana hanya menghantar Luhan dengan pandangan dek dia tak boleh bangun disebabkan sakit belakang. Hana memerhatikan Luhan melalui tingkap bilik. 

 

 

"Luhan... awak baik sebenarnya. Saya sayang awak. Terima kasih untuk beri saya rasa semua ni. Terima kasih kerana sudi hadir dalam hidup saya yang kosong . Awak dah buat saya bahagia dengan kehadiran awak di sisi saya. Awak juga dah buat saya boleh lupakan Myungsoo. Awak... segala-galanya bagi saya sekarang. Awak dah isi tempat yang kosong di hati saya. Tempat yang ditinggalkan oleh lelaki tu dan ianya telah digantikan oleh awak. Saya harap awak pun dapat terima saya seadanya. Saya bukan lah manusia yang sempurna. Saya ada kisah silam yang sangat menyakitkan hati bila diingatkan kembali. Tetapi awak.... awak dah gantikan rasa sakit tu dengan rasa bahagia. Saya tak kan pernah sia-sia kan awak Luhan. Saya janji akan beri awak kebahagiaan yang awak cari. Saya janji yang saya akan terus berada di sisi awak waktu senang dan susah. You're so precious to me . I'll never let you go. I love you ~" 

 

Tanpa Hana sedari, air matanya menitis laju. Dia leka memandang ke arah Luhan di luar. Perlahan-lahan bibirnya mengukir senyum kecil.

 

"Saranghae"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Yo Yo Yo Man ~ Bahahaha... lama gila tak update. Mian ye. Bukan apa, tak de mood and busy sebenarnya. Hari ni baru habis Exam . Wahhh ! FREESOUL ~ whoww... 

Kepada Subscriber baru tu, thanks ye sebab Subscribe. Kamsahamnida. *bow*

 

Sape ada crush yang menyakitkan hati ? :3 Kita geng ! Thumbs up *tetiba menyampuk pasal crush*

Paham-paham je lah ekk...hehe...

 

 

p/s : Comment yo ! Jangan jadi silent reader je. :) Comment ye. Korang baek kan ? Kalau korang tak comment, maknanya korang jahat. Kekekeke   >.<

 

 ( Wrong Spelling harap dimaafkan ._. ) 

 

 

 

XoXo,

- Jeon Jungkook's YeoCin -

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet