Jejudo, We Come !

My Precious Girl~ ♥

 

 

Puan dan Encik Xi bersama besan mereka, Puan dan Encik Kim sedang memerhatikan Hana dan Luhan yang berada di atas kapal dari tadi lagi. Dah nak bersiap-sedia berlepas ke Pulau Jeju. 

 

"Hana ! Jaga diri kamu ye !" Puan Kim meneglap air matanya dengan tisu. Ye la, nak lepaskan anaknya ke tempat yang jauh. Jauh lah sangat ! Encik Kim menggelengkan kepalanya.

"Awak ni. Han tu bukannya nak pergi jauh. Lagipun dia dah besar. Dah ada suami pun. Luhan tu, dia mesti boleh jaga Hana punya. Saya y percaya budak tu" Encik Kim memeluk bahu isterinya. Puan Kim mengangguk perlahan.

 

"Luhan ! pastikan lepas balik Honeymoon ni. Kamu berdua bawak good news ye. Hehehe" Puan Xi ketawa terkekek-kekek. Luhan dan Hana berpandangan antara satu sama lain. Dua-dua muka tak ada perasaan. Kosong je. Luhan memandang mamanya dengan muka -_-'

 

Kapal yang Luhan dan Hana naiki mula berlepas dari jeti. Puan dan Encik Xi bersama Puan dan Encik Kim melambai ke arah kapal Hana dan Luhan. Semua orang di jeti itu pelik melihat besan tersebut. Mana taknya, kapal dah jauh berbatu-batu. Diorang masih setia melambai. Tak ke kena cop gila. Buat malu je !

 

 


 

"Ishh...mama ni. Orang bukannya nak pergi luar negara. Pulau Jeju je kot! Haishh" Luhan menggelengkan kepalanya perlahan-lahan. Buku di tangan dibuka dan dibaca. Hana memandang ke seluruh ruang yang berada di dalam kapal tersebut. Dahinya berkerut. Sunyi semacam je kapal ni. Hana memandang Luhan dengan mata terkelip-kelip.

"Kau kenapa? Terpinga-pinga macam kucing kurap." ujar Luhan dengan tidak bersalahnya. Eh..eh, sesedap je panggil orang kucing kurap. Kalau macam tu, Luhan ni arnab keding ! Hana mencebikkan bibirnya. Badannya dipeluk. Dia bingkas bangun dari sebelah Luhan dan menuju ke arah kerusi lain yang memang banyak kosong dalam kapal tu. Hana memandang ke arah lain. Yang pastinya, arah tu memang bertentangan dengan arah Luhan. Mulutnya dimuncungkan kedepan. Kalah panjang hidung pinokio.

Luhan memandang Hana dengan ekor matanya. Dia tersenyum kecil. Luhan menutup buku yang dibacanya dan dia segera bergerak ke kerusi yang berada di hadapan Hana. Luhan membuat muka comel.

 

"Alololo...merajuk ke?" Luhan mengerlipkan matanya berkali-kali. Hana masih memandang ke arah lain.

"Alahai~ cik Hana kita ni merajuk ye. Comelnya!" Luhan mencubit pipi Hana berkali-kali. Hana menepis kasar tangan Luhan. 

"Apa ni main cubit-cubit orang ! huh !" Hana mencebikkan bibirnya. Luhan membuat muka tak ada perasaan. 

"Dah la tu. Tak payah nak merajuk sangat..." ujar Luhan tidak bersalah. Hana menjeling Luhan.

"Banyak cantik ! sesedap coklat je panggil saya ni kucing kurap!! " Hana menjerit ke arah Luhan. Luhan mengeluh perlahan.

"Okay aku munta maaf. Puas ??" Luhan memandang ke muka Hana. Hana menggigit bibir bawahnya.

"Taknak !!" Hana menjerit lagi. 

"Yah ! Tak baik menjerit kat suami. Tak bahagia nanti !" Luhan pula menjerit di muka Hana. Hana membuat muka menyampah. Bahagia ke aku dengan kau Encik Xi oii?? Terseksa ada lah ! Huh ! Hana menjeling Luhan manja. Luhan mencebikkkan bibirnya.

"Sudah lah !" Luhan memusingkan badannya ke depan. Hana pelik melihat Luhan berkelakuan seperti itu. Tiba-tiba aje jadi pelik mamat cino ni. Dek kerana perasaan ingin tahu, Hana mengintai Luhan sedikit. Jawdrop ! Luhan merajuk. Repeat that again, Luhan MERAJUK !! Hana ternganga melihat Luhan. Luhan sedang merepek perkataan yang sepatah haram si hana ni tak tahu. Maybe Bahasa Mandarin kot. Suami dia ni kan orang Cina. 

 

Hana mendapat satu idea. Dia ingin membuat Luhan terkejut(?). Perlahan-lahan Hana mendekatkan dirinya ke Luhan.

 

One

 

Two

 

Three

 

"Warghhh!!" Luhan menyergah Hana. 

"Ahh mummy. Jebal..jebal.." Hana memegang dadanya dek kerana terlalu terkejut.

"Yah ! kenapa buat macam tu? Nasib saya tak ada sakit lemah jantung ke, sakit jantung ke. Kalau tak, menduda lah awak" Hana menjeling Luhan manja. Luhan memandang dengan muka -_-'

"Banyak lah kau ! Ayat kau tu memang tak boleh blah ! Lagipun kau yang nak buat macam tu kan? Padan lah dengan muka kau. Kau termakan perangkap kau sendiri !" Panjang lebar Luhan bersyarahan. Ayat dia sangatlah manis untuk didengari. Huhu....

"Hurmmm..." Hana menundukkan mukanya ke bawah. Bibir bawahnya digigit.

"Kau ni memang tak peka dan lembap kan? apalah nasib aku dapat isteri macam ni" Luhan menggelengkan kepalanya. Hana memandang Luhan dengan pandangan yang geram. Eh..eh, sedap-sedap je panggil orang tak peka.

"Awak ni ! sesedap je panggil saya macam tu. Mana buktinya yang saya ni tak peka dan lembap?" soal Han dengan bangganya. Merasa yang ayat Luhan tadi langsung tak betul. Luhan menunjal dahi Hana berkali-kali. Hana menggosok dahinya yang memerah akibat ditunjal oleh Luhan.

"Ishh..kenapa suka sangat tunjal dahi orang? kudung tangan tu baru tahu !" Hana menjeling Luhan manja. 

"Kau yang bodoh sangat. Lain kali, kalau nak perangkap orang tu. Fikir dulu ye. Kau tengok tu? Buk ti yang kau ni lembap dan tak peka" Luhan menunjukkan ke suatu arah. Hana memandang ke arah yang ditunjukkan Luhan. Jawdrop ! Ada cermin kat depan tu. Patut lah Luhan boleh tau apa yang Hana nak buat kat dia. Rupanya dia boleh tengok melalui cermin tu. Awat la kau ni ppabo sangat Hana oii ?? Ishh.... Hana mengetuk kepalanya berkali-kali. Dia mengerlipkan matanya dan memandang Luhan sambil membuat muka comel.

 

"Ermmm" Hana menundukkan mukanya. Luhan mengeluh dan mengangkat dagu Hana.

"Dah lah. Tak payah rasa diri tu ppabo walaupun kau memang ppabo pun. Hah ! tadi kau nak tanya aku apa? Ppali" Luhan meletakkkan dagunya di atas kerusi. Matanya tepat memandang ke anak mata Hana yang berwarna coklat.

"Tanya? Ada ke??" Hana mengerutkan dahinya. Kepalanya digaru. Luhan menepuk dahinya. Minah ni ~

"Kau ni memang kan ! Patut lah belajar Sains tak pernah masuk dalam kepala otak. Haishhh" Luhan menggelengkan kepalanya bekali-kali. Hana mencebikkan bibirnya.

"Apa kena mengena pulak denga Sains pulok ni? Merepek je lah awak ni...." Hana mengecilkan matanya memandang ke arah Luhan. Luhan ni, orang tengah Honeymoon, dia cakap pasal Sains pulak. Tak pasal-pasal lari tajuk. Merepek je lah Luhan ni. Tak kan lah orang nak Honeymoon sambil belajar. 

"Kau ni.... aku dah cakap. ishh.. Lain kali makan kismis biar pandai sikit !" Luhan menggelengkan kepalanya berkali-kali. Hana membuat muka meluat.

"Dah..dah, saya dah ingat lah. Tak perlu lah awak merepek sampai macam tu. hah ! Kenapa kapal ni kosong? Tak kan kita berdua je pergi Honeymoon kot?" soal Hana. Luhan memerhatikan ke seluruh kawasan di dalam kapal tu. Memang betu lah cakap Hana, tak ada orang pun. Luhan menggaru kepalanya.

"Entah..." Luhan mengangkat bahunya tanda tak tahu. 

 

Luhan memandang ke muka Hana dan bukunya silih berganti. Mula lah idea jahat timbul dalam kotak fikiran dia. Hehehe.... nak sakat Hana lah ! Luhan bergerak mendekati Hana dan duduk di sebelah kerusi Hana. Hana memandang Luhan  dengan pelik. Dah kenapa suami aku ni? kena rasuk hantu Byuntae lagi ke? Haishh...sudah...susah ! Luhan mendekatkan mukanya ke muka Hana. Hana menjauhkan mukanya ke belakang. Luhan memberikan Hana sebuah senyum yang menggoda. Luhan melirik ke muka Hana. Bermula dari mata, hidung dan kemudian ke bibir Hana. Omg..bibir dia. Luhan meneguk air liurnya. Muka Hana dan memerah mengalahkan tomato mahupun cili. Mana taknya, malu lah Luhan buat macam tu. Kalu pemandu tu tengok. Habis lah....

 

"Maybe.....diorang nak bagi privacy kat kita kot" ujar Luhan lemah-gemalai. Lembut aje suaranya. Naik geli Hana. Luhan mengenyitkan sebelah matanya. Oleh kerana tak tahan dengan situasi macam tu, Hana menolak muka Luhan dan menyebabkan badan Luhan bergerak ke belakang sedikit. Baru selamat Hana rasa.

 

"Woii ! Yang kau tolak muka aku yang precious ni kenapa?" Luhan menunjal dahi Hana lagi. Pinggangnya dicekak. Hana mencebikkan bibirnya.

"Sape suruh awak gatal sangat. Padan muka !" Hana menjelirkan bibirnya ke arah Luhan. Luhan menjeling Hana manja. 

"Eleh...dah lah !" Luhan bangun dan bersedia untuk pergi dari situ tetapi cepat-cepat dihalang oleh Hana. Hana memegang tangan Luhan. Luhan berhenti dan memandang ke arah Hana. Keningnya diangkat sebelah.

"Kenapa?" soal Luhan.

"Awak nak pergi mana?Nak ikut... Jangan tinggal saya sorang-sorang. Takut~" ujar Hana dengan suara manjanya.Mula lah terbit rasa bersalah dalam diri Luhan. Dah lah pemandu kapal ni lelaki. Mahunya dia buat apa-apa kat Hana. Menangis tak berlagu si Luhan ni. Luhan mengeluh perlahan.

"Dah...dah, Jom" Luhan menarik tangan Hana. hana tersenyum dan mengikut sahaja Luhan. Tangan mereka masih kemas bergenggam.

 

 


 

Hana memandang Luhan dengan pelik. Mana taknya, Luhan duduk di hujung kapal sambil mendepakan tanagnnya. Siap berpejam mata lagi. Ingat ni cerita Titanic ke? Sorry sikit. Malu Hana dengan pemandu kapal ni. Tak pasal-pasal dia dicop 'Isteri Orang Gila' . Tak larat dah si Hana ni nak melayan perangai Luhan. Hana bergerak mendekati Luhan. Pinggangnya dicekak. Dia memandang muka Luhan yang suci lagi berseih. Rambut Luhan melayang-layang ditiup angin laut yang sepoi-sepoi bahasa. Terpegun sekejap Hana dengan kehandsome-man Luhan. Pantas Hana menggelengkan kepalanya berkali-kali.

 

"Luhan....awak tak malu ke?" Hana membisikkan sesuatu di telinga Luhan. Luhan buat pekak je. Hana mencebikkan bibirnya.

"Hello Encik Lu !!" Hana melayangkan tanagnnya di depan muka Luhan. masih tak ada apa-apa tindak balas dari Luhan.

"Dah lah. Malas saya nak layan awak ni !" Hana mula membuka langkah untuk masuk semula dari kapal. Tetapi cepat-cepat dihalang oleh Luhan. Luhan menarik tanagn Hana dan menyebabkan Hana jatuh dalam dakapan Luhan. Hana berada di hadapan Luhan. Kali ni, dah macam Titanic betul-betul dah. Lelaki kat belakang and perempuan kat depan. Hana menundukkan mukanya yang memerah. Rambut Hana dilayangkan angin.

 

"Lu..Luhan. Lepaslah. malu" Hana ingin menjauhkan dirinya. Tetapi Luhan makin erat memeluk Hana. Luhan meletakkan dagunya di atas bahu kanan Hana. 

"Luhan....saya malu" ujar Hana lagi. Dia memandang ke arah pemandu lelaki yang tersenyum tadi. Aiii...dah fikir yang bukan-bukan ke? tak boleh jadi ni. 

"Buat apa nak malu.Ni kapal keluarga aku. Lagipun, biarlah kita najk bersweet pun. " ujar Luhan selamba. Luhan menyandarkan kepalanya ke kepala Hana. Hana tersengang tak percaya apa yang Luhan kata. Kapal keluarga? Bapak kaya si Luhan ni. Fuyoohh !! Hana memandang Luhan dengan ekor matanya. Bibirnya menguntum senyum kecil.

 

Mereka berpelukan seperti tu untuk beberapa minit. Bersweet pulak diorang ni.

 

 


 

 

Luhan dan Hana baru selesai makan tengah hari. Masing-masing melakukan aktiviti sendiri. Luhan dengan bukunya. Ye la, ulat buku yang tak berupa ulat la katakan. Hana pulak duduk tak diam je. Kejap bangun, kejap duduk. Pening kepala katanya. Naik pening Luhan tengok Hana macam tu. Buku di tangan ditutup dan Luhan bergerak mendekati Hana. Luhan menarik pipi Hana dan mengheret Hana ke bilik yang berada di belakang kapal. Hna mengaduh kesakitan sambil memegang tangan Luhan yang dah macam tangan ketam Puan Kim. 

 

Luhan meletakkan Hana di atas katil . Cubitan tadi dilepaskan. Hana mencebikkan bibirnya memandang ke arah Luhan.

 

"Sakit lah !" Hana menggosok pipinya berkali-kali.

"Ishh kau ni. Tak padan dengan sakit. Membebel je. Baring je lah" Luhan membaringkan Hana di atas katil.

"Sakit kepala. Rasa loya...." Hana memicit-micit kepalanya. Perutnya ditekan. Luhan memandang dengan muka kasihan.

"Dah..dah, kau salah makan kot. Kau makan apa ni?" ujar Luhan lembut.

"Tak ade lah. Saya makan Chicken Chop je tadi" Hana menelan air liurnya yang berasa masin.

"Tak pe lah. Tidur dulu. Nanti lega lah tu" Luhan membelai rambut Hana. Satu senyuman yang manis dan ikhlas dilemparkan kepada Hana. Han tersenyum kelat dan menganggukkan kepalanya.

 

Luhan bersedia untuk bangun dan pergi ke kerusi tetapi cepat-cepat Hana memegang tangan Luhan. Luhan memusingkan badannya ke arah Hana.

 

"Uwekkk"

 

Automatik satu cecair hijau melekat  pada baju Luhan yang ditempah khas dari Malaysia. Luhan kaku tak bergerak. Hana mengelap mulut dengan belakang tangannya. Dia mengeluh lega.

 

"Ahhh.....saya dah rasa lega sikit" Hana menelan air liurnya. Dia pelik melihat Luhan yang diam je dari tadi. Pantas Hana memusingkan badannya menghadap ke arah Luhan. membuntang mata Hana melihat baju Luhan kotor dengan muntahnya.

 

"Omg...mian.. Luhan saya tak sengaja. Mianhae" Mulalah kelam-kabut si Hana ni nak mencari tisu. Luhan masih kaku tak bergerak. Dia terdiam je.

 

"Xi Hana !!!!!!" Luhan menjerit kuat. Nasib kapal tu tak terlanggar batu besar. Kalau tak, Hana dan Luhan ni jadi Titanic versi dua dah.

 

 


 

Luhan berjalan mendahului Hana. Dia memejamkan matanaya sambil menghirup udara segar Pulau Jeju. Hana masih terkial-kial membawa beg pakaiannya dan Luhan. Oleh sebab Hana termuntah di baju Luhan, Hana didenda untuk membawa beg Luhan. Malangnya nasib si Hana ni. Sampai hati awak Luhan ! Hana berlari ke arah Luhan. Luhan memusingkan kepalanya memandang ke arah Hana. Pinggangnya dicekak.

 

"Woiii minah ! Cepat la sikit. Lembap nya kau. PPali !" Luhan menjerit memanggil Hana. Hana mencebikkan bibirnya.

"Tak guna punya suami. Tak gentleman langsung. Tak kan lah tak kesian tengok aku macam ni. Dah lah beg berat mengalahkan beg aku. Apa yang dia bawak pun tak tahu lah. Batu kot ! Huh !" Hana mengomel sendiri. Bukannya Luhan dengar. Buang tenaga dan emosi je.

 

Hana bergerak ke arah Luhan beg tadi diletakkan di bawah. Peluh di dahi yang meleleh pantas dikesat. Hana mengeluh lega. Luhan memandang Hana dengan pelik.

 

"Awak ni kan. Pandai bagi arahan je. Tau tak beg tu bapak berat !" Hana menjeling Luhan manja. Luhan membuat muka -_-'

"Shut Up you ! Kau yang salah. Sape suruh muntah kat baju aku !" Luhan berkata dengan tak bersalahnya. Memang dia tak bersalah pun. Hana mencebikkan bibirnya.

"Tapi saya kan dah minta maaf. Lagipun awak kan ada banyak baju. Tukar je lah yang lain. Susah apa !" Hana mengembungkan sebelah pipinya. Mukanya masam mencuka. 

"Banyak la kau. Cakap senang lah. Dah lah muntah busuk !" Luhan menutup hidungnya. Hana mencubit perut Luhan. Luhan mengaduh kesakitan.

"Tau pun sakit ! buat lagi !" Hana menjeling Luhan.

"Jeling-jeling pulak. Cucuk mata tu pakai lidi sate kang baru tahu !" Luhan membuat gaya ingin menerkam Hana. Hana menjauhkan sedikit badannya dari Luhan. Ketawa mereka bersatu.

 

"Dah lah ! Jom pergi rumah kita" Luhan membuka langak dan sambung berjalan. Hana mengeluh malas. Beg yang tadinya berada di atas tanah kembali diambil. Hana berlari mendapatkan Luhan.

 

"Bawak la awak punya beg !" Hana menyerahkan beg tersebut kepada Luhan semula. Tetapi Luhan buat pekak je. Mula lah Hana ni nak naik angin.

"Lu Han !!!" Hana menggoyangkan tangan Luhan berkali-kali. Luhan tersenyum kecil. Dia berhenti dari berjalan dan memandang ke arah Hana.

 

"Kesiannya.... sayang letih ye? Nak saya tolong?" Luhan membuat muka manjanya yang terlebih dos. Hana menganggukkan kepalanya perlahan. Matanya terkebil-kebil memandang Luhan yang pelik.

 

"Malangnya dalam mimpi kau je lah !" Luhan menunjal dahi Hana dan terus je berjalan semula ke arah rumah persendirian mereka. Hana masih terpinga-pinga tak tahu. Minah ni ~

 

Ehhh....Luhan tinggal aku sorang ke? Yak !! tak guna punya suami. Hishh

 

"Luhaen !!!" Hana merengek memanggil Luhan yang dah jauh berjalan di depan. 

"My name is Luhan. Not Luhaen. Jangan jadi macam Baekhyun ye !!" Luhan menjerit ke arah Hana. 

"Whatever !!" Hana memusingkan matanya.

 

 


 

 

Hana sedang menangkap gambar pemandangan Pulau Jeju dengan menggunakan camera pink miliknya. Luhan masih berendam dalam bilik air. Hana dah lama dah mandi. Dia dah cop dulu bilik air tu sebelum Luhan. Kalau tak, Luhan akan bermaharajalela la. Luhan tu kalau dah mandi, bukannya pandai nak keluar balik. Buat apalah lama sangat dalam bilik air tu. Mengalahkan perempuan ! Hana leka mengambil pemandangan Pulau Jeju sehingga dia tak sedar yang Luhan dah ada kat belakang dia. Hana terbau sesuatu yang sangat wangi. Bau perfume. Actually perfume Luhan. Luhan mendekatkan meniup di telinga kanan Hana menyebabkan Hana menyeringai kegelian. Kemudian Luhan membisikkan nama 'Hana' di telinga Hana. Naik menggigil Hana.

 

"Sape pulak yang panggil aku ni? Dah la bau wangi semacam. Orang tua-tua kata, kalau bau wangi macam ni, ada hantu. Tak kan lah Hantu Jeju pulak belakang aku ni??? Ahhh..mama~ I'm scare" Hana mengomel seorang diri. Luhan yang mendengar omelan Hana hanya membuat muka -_-'

"Tengkorak kau hantu ! Ni aku lah, Luhan" ujar Luhan tenang. Hana melepaskan keluhan lega. Dadanya digosok perlahan. Perlahan-lahan Hana memusingkan kepalanya ke belakang untuk memandang Luhan. Terbeliak mata Hana.

 

"Ahhh" Hana memejamkan matanya rapat. Dia menekup mukanya dengan tapak tangan. Mana taknya, Luhan hanya pakai tuala paras pinggang. Dengan ada six pack lagi ! Dah la diorang duduk kat balkoni sekarang ni. Kalau orang nampak, tak ke timbul gosip liar. Kalau gosip je tak apa, ni takut ada perempuan-perempuan gatal yang duk mengintai badan Luhan. Tak pasal-pasal dapat free show. Memang marah la Hana. Huihh... Semangat~ semangat~ Luhan pelik melihat Hana. 

 

"Awak ni ! kenapa tak pakai baju !" Hana masih menutup matanya. Luhan mengalihkan pandangan ke badannya. Dia tersengih sendiri. Belakang lehernya digaru. 

"Ehh.... ye tak ye jugak kan. Tak sedar pulak. Hoho" Luhan tersengih macam kerang busuk.

 

"Tak payah lah nak malu sangat ! Kau tu bukannya tak pernah tengok badan aku. Dah...dah, bukak la mata tu" Luhan menarik tangan Hana dan menyebabkan badan Hana mendekat dengan badannya. Hana memandang Luhan dengan mata yang terkelip-kelip. Dah la diorang ni duduk balkoni. Luhan pulak pakai tuala je ni. Dan...sekarang ni diorang sedang Honeymoon. Macam pelik je situasi ni. Huishh... berdebar pulok rasanya xD Hana menundukkan mukanya.

 

"Kenapa kau jakun sangat wahai Hana? Kau tak pernah pergi Pulau Jeju ke?" soal Luhan kepada Hana. Hana menganggukkkan kepalanya perlahan. 

"Lah...patut lah...hah ! tadi kau buat apa?" tanya Luhan lagi. Hana mengerutkan dahinya memandang ke arah Luhan.

"Tangkap gambar" Hana melayangkan camera pink miliknya di hadapan muka Luhan. Luhan menganggukkkan kepalanya.

"Nak pergi pantai tak??" Luhan tersenyum ke arah Hana. Automatik muka Hana yang tadinya kosong berubah ceria. Hana mendekati Luhan dan memegang tangan Luhan. Terkejut Luhan dibuatnya.

"Yehet !! nak..nak.. yeayy" Hana menggoyangkan tangan Luhan. Nasib tak putus tangan tu. Gembira sangat si Hana ni. Hana menepuk tangannya berkali-kali. Luhan tersenyum memandang Hana yang macam baby. Comel je.

 

Hana bangun dari kerusi dan bersedia untuk melangkah pergi dari situ. Luhan menahan Hana dengan memegang tangan Hana. Hana memandang ke arah Luhan. Luhan bangun dan berdiri di sebelah Hana.

 

"Kau nak pergi mana?" Luhan mengerutkan dahinya memandang ke arah Hana. 

"Laa...tadi cakap nak pergi pantai. Jom lah !" Hana menjawap selamba. 

"Kalau kau nak semua perempuan meleleh air liur tengok aku pakai macam ni. Jom lah ! asal kau jangan jealous sudah lah" ujar Luhan dengan tenang. Hana menggelengkan kepalanya berkali-kali.

"Eh..eh, pergi pakai baju dulu. Haha" Han gelak tak ikhlas. Gila apa nak bagi perempuan lain tengok badan suami sendiri. Cari nahas tu namanya.

"Haha...tau pun takut. Jom !" Luhan menarik tangan Hana dan membawa Hana masuk ke dalam bilik. Pintu bilik dikunci dan Luhan dan Luhan mendekati Hana yang berada di sebelah katil. Dia tersenyum creepy.

 

Luhan memandang ke arah bajunya dan wajah Hana silih berganti. Dia membuat muka cute terlebih dos. Hana memandang Luhan dengan pelik. Sebelah keningnya diangkat.

 

"Waeyo?" Hana bertanya kepada Luhan.

"Pakaikan baju.." ujar Luhan dengan tidak bersalahnya. Luhan membuat Aegyo yang membuatkan semua perempuan yang melihatnya jadi cair macam ais-krim. Salah satunya si Hana ni lah.

"Eii.....pakai lah sendiri. Ada tangan kan !" Hana menjelirkan lidahnya ke arah Luhan. Luhan mencebikkan bibirnya.

"Kalau macam tu. Tour pergi Pantai kita cancel !" Luhan memeluk tubuhnya.

"Alaaaaaaaa...awak ni. Manja lah ! yelah..yelah" Hana mengambil baju T-shirt berlengan pendek berwarna merah milik Luhan. Baju itu disarungkan ke badan Luhan. Luhan tersenyum lega.

"Dah...so jom lah !" Hana bergerak untuk meninggalkan Luhan tetapi Luhan cepat-cepat Luhan menarik tangan Hana semula. Hana bergerak ke tempat asalnya. 

"Apa lagi??" Hana membuat muka letih. Dia dah bosan dengan perangai Luhan yang manja mengalahkan budak umur 4 tahun ni. Luhan mengerlipkan matanya berkali-kali.

"Kau pakai baju kan?" Luhan bertanya kepada Hana.

"Ye"

"Kau pakai seluar kan?" 

"Yup...and then why?" Hana mengertkan dahinya.

 

"Tak kan lah aku pakai baju. Tapi seluar aku tak pakai? Nanti aku kena cop orang gila !" Luhan mengembungkan pipinya. 

"Dah tu... pakai lah seluar" ujar Hana pelik. 

 

"Pakaikan lah......." Luhan mengerlipkan matanya berkali-kali. Membuntang mata Hana dengar Luhan cakap macam tu. Habis memerah mukanya. Eii... ert nya si Luhan ni !

 

"Lu Han !!!!!" Hana mengetuk dada Luhan bertalu-talu. Luhan hanya ketawa bertingket-tingket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Fuhh~ siap pun. Sorry sebab lama tak update. Tau tak, tadi Author-nim dah update. Lepastu terpadam ..Hurmmm T_T *mengeluh* tak pe lah, nasib Author-nim ada mood nak update balik Chapter ni. Tapi maybe tak sebagus Chapter yang terpadam tu la. Sebab Authir-nim gila-gila geram punya babeng. Author-nim tampar muka Author-nim sendiri. I'm crazy right ?? Hehe. Thanks kepada sesiapa yang  SUBSCRIBE and COMMENT ! Neomu neomu kamsahaeyo ~ ^^

 

 

p/s : Maaf kalau ada kesalahan ejaan . :)

 

 

 Xie Xie 

 Wo Ai Ni 

 

 From, 

 Xia Lu's Wife  

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet