Cotton Candy ^^

My Precious Girl~ ♥

Woii !!

Hana mendongakkan sedikit mukanya untuk melihat pemuda yang perkasa menyelamatkannya xD .Dia tersenyum kelat bila nampak Luhan. Thanks Luhan~ 

 

"Wow~ wow, ada Hero datang nak selamatkan Princess manis kita ni la! Wahaha" Lelaki gemuk ataupun Hana panggil Pakcik Byuntae itu memerli Luhan.Luhan dah hilang sabar.Budak ni bukan boleh orang perli sikit,dah nak melenting! bila dengar je pakcik byuntae tu cakap macam tu,apa lagi melalak la jiwa Luhan. *Lmao xD*

"Sape pondan ni? Aku ingatkan kakak budak manis ni.Hahahah" Pakcik byuntae yang lagi satu mentertawakan Luhan.Luhan dah genggam penumbuk.Sikit je lagi nak tumbuk muka pakcik byuntae yang buruk plus ada parut ni.

"Aku Xi Luhan.And STOP PANGGIL ISTERI AKU BUDAK MANIS !!" Luhan menjerit ke arah tiga orang pakcik byuntae tersebut.

"Isteri? Wahaha...kau ni suami adik manis ke?" Pakcik byuntae yang keding bertanya ke Luhan.Luhan mambuat muka -_- .Ye la bengap! kalau tak aku tak panggil la Hana ni Isteri aku! One more,Pengotor punya orang! Hingus meleleh-leleh! Double Yuckks!! Kalau aku panggil D.O ni,garenti dia dah sental-sental muka cicak kobeng keding ni! 

"Lepaskan dia la bodoh!" Luhan berlari ke arah tiga lelaki byuntae tadi.Lelaki keding dan gemuk melepaskan pegangan tangan Hana dan sedia untuk tepek buku lima at muka luhan yang cute.Tapi tak boleh sebab Luhan sempat elak.Macam kilat.Daebak!! Hana terpegun melihat Luhan melawan tiga pakcik byuntae tersebut.Terasa diri ini seperti SoHee yang dalam mv Wolf Drama Version pulak.Direbutkan Lelaki.Mwahahaha xD

Luhan menghadiahkan satu sepakan di perut lelaki byuntae yang keding.Terus terpelanting di udara macam angin yang bertiup.

 

"Choi~ baru sepak sikit dah melanting macam tu.Lemahnya! Mwahahah" Luhan menenyeh hidungnya.Dia ketawa jahat.Puas hati dia tengok lelaki tu terbang akibat daripada sepakan maut dia.

Tanpa dia sedar, dua lagi pakcik byuntae tu ada at belakang dia and ready dengan kayu besball di tangan.Luhan dapat rasakan yang ada orang di belakang dia.Dia pandang dengan ekor mata dia.Dengan gerakan seperti kilat halilintar,dia pusing ke belakang dan tumbuk lelaki byuntae tadi.Tetapi kalini tak berjaya sebab lelaki tadi dapat elak.Akhirnya Luhan dipukul dengan kayu besball tersebut.

 

"!" Luhan memegang perutnya.Giginya diketap rapat.Dia memandang ke arah Hana yang sedang bernafas turun naik.Bekas air mata masih boleh dilihat di pipi tembam Hana.Automatik dia rasa macam dapat tenaga and di bangun lalu tumbuk lelaki tersebut.Lelaki tersebut bangun dan cuba menumbuk Luhan tetapi tak sempat sebab mata dia dah lebam akibat layangan kayu besball maut dari Luhan.

 

Luhan menerpa ke arah Hana.Tubuh Hana digongcangkan sedikit.Hana mamai.

"Lu-Luhan? Awak ke?" Hana bertanya perlahan.Luhan mengangguk lemah.Dia sayu bila tengok Hana macam tu.Dengan butang baju yang terbuka at atas.Luhan menanggalkan jacketnya dan menyarungkan jacket itu di tubuh Hana.Butang baju Hana dah tercabut yang atas tu, so tak boleh nak tutup dah.Terpaksa lah Luhan berkorban jacket tu demi Hana.

"Awak jahat! saya benci! benci!" Hana berkata dalam esak tangisnya.Tangannya berkali-kali menumbuk dada luhan lembut.Luhan mengeluh dan mengangkat Hana bangun.

"Jom masuk kereta dulu" Luhan memapah Hana ke kereta miliknya.sesekali pandangannya dilirikkan ke arah Hana yang lemah gemalai macam lilin.Dia mengeluh. Maafkan aku sebab tak jaga kau elok-elok.Mianhae~

 

Luhan membawa Hana kedestinasi yang tak dapat dikenal pasti oleh Hana.Hana hanya memandang ke luar tingkap kereta.Sesekali badan kecilnya terhinjut-hinjut.Luhan memandang Hana dengan ekor matanya.Dia tau yang Hana sedang menangis.Luhan mengetap bibir bawahnya. Ni semua salah kau Luhan! Kau memang tak layak jadi suami orang! Isteri sendiri pun kau tak pandai jaga! Ahhhh...Pabo Luhan !!

 

 

 


 

Mereka sampai di destinasi yang Luhan ingin bawa Hana.Taman.Ye, Taman.Penuh dengan lampu-lampu yang berwarna-warni.Hana menyeka air matanya dan turun dari kereta bersama Luhan.Dia bergerak ke bangku yang berada di bawah pokok berbentuk hati dan didepannya ada sebuah tasik yang indah.Ramai pasangan couple sedang bersweet-sweet di situ.Buat seketika, Han terkenangkan peristiwa di shopping mall.Dia benci Min Hwa! Luhan jugak! Tak tahulah kenapa harini dia sensitif sangat.Maybe sebab period kot.Selalunya tak pernah pun dia menangis untuk benda remeh-temeh macam ni.

 

Untuk keberapa kalinya author-nim dah tak tahu,Hana menitiskan air matanya.Dia benci dengan semua ni.Dah la harini dia hampir jadi mangsa rogol. Dia menyeluk begnya dan mengeluarkan tisu.Perlahan-lahan air mata disapu.Tiba-tiba kedengaran suara orang menyanyi.Hana memusingkan kepalanya ke belakang. Luhan !! D___O

 

 

Deoneun magseorigi ma jebal nae simjageul geodueo ga,

Geurae nalkaroulsurok joha dalbit jochado nuneul gameum bam,

Na anin daraeun namjayeotdamnyeon huigeuk anui han gujeorieotdeoramnyeon,

Neoui geu saranggwa bakkun sangcheo modu taewoboryeo

 

Baby don't cry tonight eodumi geochigo nammyeon,

Baby don't cry tonight eobsotdeon iri doel geoya,

Mulgeopumi doeneun geosun nega aniya kkeutnae molaya haetdeon,

So baby don't cry cry nae sarangi neol jikil teni

 

Ojik seororul hyanghaeinneun umnyeongul jugo bada,

Eotgallil su bakke eomneun geu mankeum deo saranghaeseulmeul nan ara

When you smile, sun shines eoneoran teuren chae mot dameul challan

On mame pado chyeo buseojyeo naerijanha Oh~

 

Baby don't cry tonight pokpungi morachineun bam,

Baby don't cry tonight jogeumeun eoullijanha,

Nunmuiboda challanhi bitnaneun i sungan neoreul bonaeya haetdeon,

So baby don't cry cry nae sarangi gieokdoel teni

 

Eodukeomkeomhan gatongui geuneul wi ibyeorui munteoge naega muchamhi,

Neomyeojeodo geumajeado neol wihaeseoramnyeon gamdanghal teni,

Uh, daesin nareul julge birok nal moreuneun neoege,

Don't cry, tteugeoun nunmulbodan chadichan useulmeul boyeojwo baby

 

Say no more (baby) no more (don't cry),

Jebal mangseorijineun marajwo mulgeopumi deol geu challa,

Say no more (baby) no more (don't cry),

Nunbushin sarameuro nameul su itge chharari geu kallo nal taejwo

 

Ne neun soge gadeuk cha oreneun dalbit woo~

Sori obsi gotong soge heulleo neomchineun i bam

 

Baby don't cry tonight eodumi geochigo namyeon,

Baby don't cry tonight eosotdeon iri doel geoya,

Mulgeopumi doeneun geoseun nega aniya kkeutnae mollaya haetdeon,

So baby don't cry cry nae sarangi neol jikil teni

 

Iruen haessari noga naerinda,

Neoreul darmeun nunbushimi naerinda,

Gireul irheun nae ijaeya cry cry cry~

 

 

Luhan berjalan mendekati bangku yang Hana duduk.Dia melutut di hadapan Hana.Luhan menghulurkan secawan coffee kegemaran Hana, iaitu Caramel Macchiato.Orang-orang di taman tu semua bersorak gembira, ada juga perempuan yang histeria dan terpaku bila tengok lelaki handsome macam Luhan  menyanyi dan buat drama swasta sweet macam tu.Han salah satu darinya.dia terpaku melihat Luhan melutut di hadapannya.Orang kalau melutut macam ni selalunya nak melamar atau bagi cincin,tapi Luhan ni special sikit, dia bagi Caramel Macchiato.Sungguh kelihatan uniknya xD

 

"Xi Hana...Maafkan aku kerana tak dapat tunaikan tanggungjawab aku sebagai suami kau.Aku janji lepas ni aku akan jaga kau baik-baik.Lagi satu, naik sesak nafan aku menyanyi part rep Chanyeol dalam lagu tu.Tapi aku gagahkan jugak nyanyi untuk kau! Haha...Sebagai ucapan maaf aku,nah.Caramel Macchiato.Coffee favourite kau.Aku harap kau boleh terima" Luhan berkata sambil senyum menggoda ke arah Hana.Semua mata tertumpu ke arah mereka yang buat drama gula-dula at tempat awam tu.

 

"TERIMA!! TERIMA!! TERIMA!!" Semua orang menjerit menyuruh Hana menerima coffee dari Luhan.Hana memandang ke semua orang kemudian pandangannya kembali melekat pada wajah Luhan yang nampak tulus.Lagi handsome wajah dia bila berada bawah cahaya malam yang diterangi bulan dan bintang.Hana tersenyum.Dia mengambil Caramel Macchiato dari tangan Luhan.Perlahan-lahan dia mengangkat Luhan bangun dan menyuruh Luhan duduk di bangku bersebelahannya.Luhan menurut dengan senyum yang melebar.

 

 

Mereka duduk bersama-sama di atas bangu tersebut.Masing-masing mendiamkan diri.Hanya melayan perasaan sendiri.Luhan memandang langit melihat bulan dan bintang.Hana? Pandang tasik dengan pandangan sayu.Hana memalingkan mukanya ke Luhan.

 

"Luhan~" Hana memanggil Luhan lembut.Selembut angin pada malam tu.Rambutnya dilayangkan angin.Nampak lagi cantik bila macam tu.Luhan memandang ke Hana yang tersenyum kelat.

"Wae?" Luhan bertanya perlahan.Matanya memandang tepat anak mata Hana.Hana mengeluh perlahan.

"Siapa....Jo Min Hwa pada awak?" Hana bertanya perlahan.Matanya memandang ke tasik.Luhan memandang Hana dengan riak wajah yang terkejut.

"Dia...dia.." Luhan tidak boleh meneruskan kata-katanya.Mulut dia terkunci.Hana memandang Luhan dan tersenyum.

"Saya tahu dia bukan kawan biasa kan? Girlfriend awak ke?" Hana bertanya dalam nada sayu.Mata Luhan terlopong bila dengar Hana cakap macam tu.

"Gila ke hape! Aku dah ada kau la! buat apa cari Girlfriend lagi.Min Hwa tu cuma... Ex-Girlfriend aku je" Luhan menjerit kecil ke arah Hana.Tetapi ayat terakhir tu perlahan je intonasi dia bila sebut ayat tu.Luhan memandang ke bawah.Dia mengeluh.

"Ex?? Ohhh... dia tu per--" Hana tak sempat habiskan kata-katany.Dia terkejut apabila jari telunjuk Luhan diletakkan di bibirnya.Hana kaku memandang wajah Luhan yang serius.

"Stop cakap pasal Min Hwa tu.Dia dengan aku cuma past je! Now aku dah ada kau.Isteri aku yang sah! So jangan pernah fikir yang aku akan curang.Kau ingat aku sanggup ke nak lukakan hati minah lemah macam kau.Aku putus dengan Min Hwa tu pun sebab dia yang curang.Dia...kiss lelaki lain depan aku.Kau tahu tak betapa remuk hati aku waktu tu" Luhan memegang dadanya.Dia menundukkan sedikit wajahnya.Sati cecair jernih menitis di Luhan.Hana kaku melihat Luhan menangis.Mana pernah dia tengok Luhan menangis.Bawak camera pun tak pe tadi.Haishh! Boleh pulak bergurau budak ni!

 

"Janganlah menagis~ Tak tak handsome." Hana menyapu air mata Luhan.Luhan tersenyum dan sedaya-upaya cuba menceriakan wajahnya.

"Haha..oklah! stop cakap pasal ni.Sekarang ni aku nak bagi kau something.Tutup mata!" Luhan mengarahkan Hana menutup matanya.Hana ketawa kecil lalu menurut sahaja apa yang diminta oleh Luhan.

 

Luhan mengambil sesuatu di belakangnya.Dia membuka tangan Hana dan menyerahkan 'benda' tadi di tangan Hana.Perlahan-lahan Hana membuka matanya.Keningnya diangkat sebelah.

 

"Cotton Candy??" Hana bertanya kepada Luhan.Luhan mengangguk dan kemudiannya tersengih.

"Nevermind! Saya tengah lapar ni.Hahaha.." Hana ketawa dan dengan rakusnya dia membuka plastik pembalut cotton candy tersebut.Luhan mencebikkan bibirnya memandang Hana.

"Kau ni gelojoh betul ! Tau tak kenapa aku bagi cotton candy tu at kau?" Luhan bertanya dengan nada sedikit merajuk.Hana memandang Luhan pelik.Dahinya dikerutkan.

"Entah~ kenapa awak bagi?" Hana bertanya dengan muka cute plus innocentnya yang membuatkan Luhan rasa nak cubit sampai lebam.

"Sebab....kau ni macam cotton candy" Luhan tersenyum dan melemparkan pandangan dia ke tasik.Hana dah ternganga mulut dengar Luhan samakan dia dengan cotton candy.Blur.Tu lah dia sekarang.

"Hah??" Hana bertanya blur.Luhan memandang Hana dengan pandangan yang menjengkelkan.Dia mengetuk kepala Hana perlahan.Hana menggosok kepalanya yang sakit akibat diketuk oleh tangan Luhan yang precious.

 

Cotton candy ni lembut,cute,gebu and senang cair bila kena air.Macam kau lah, kau cute,lembut,gebu and....senang cair bila dekat dengan aku. Luhan berkata dalam hatinya.Matanya memaandang Hana lembut.

 

"Hello~ Luhan on Earth" Hana melayang-layangkan tangannya di hadapan muka Luhan.Luhan tersentak dan pandang ke arah Hana dengan mata membuntang.

"Kenapa??" Luhan bertanya innocent.Hana hanya membuat muka -_-'

 

"Kenapa awak kata saya ni macam cotton candy?" Hana bertanya lagi.Luhan tersengih kemudian dia mendapat idea yang bernas lagi bijak untuk kenakan si Hana ni.

"Sebab.........." Luhan berkata perlahan.Matanya masih memandang muka Hana.Perlkahan-lahan dia berdiri.

"Kau gemuk macam cotton candy.Hahahah" Luhan ketawa macam nenek sihir dan berlari dari kerusi itu.Hana yang sedang minum Caramel Macchiato tersedak denagr Luhan cakap dia Gemuk.Gemuk?!?! Mana ada aku gemuk.Luhan!!

 

"Luhan!!!!!!!" Hana bangun dari kerusi dan mengejar Luhan yang jauh melarikan diri.Bermula lah adegan kejar-mengejar antara suami isteri Xi itu.Ketawa mereka bersatu.

 

Tiba-tiba hujan turun dengan lebat dan menyebabkan baju Hana dan Luhan basah.Mereka berpandangan antara satu sama lain kemudian mereka kembali ketawa tanpa menghiraukan hujan pada malam tu.Mereka masih main kejar-mengejar,tarik-tarik,peluk-peluk dan pukul-pukul.Memang sweet-lah kalau korang tengok!

 

 


 

Luhan terhinjut-hinjut masuk ke dalam rumah.Matanya sibuk meliar ke dalam rumah agam keluarga Xi.Macam SPY yang ada mission la pulak! Kemudian dia pusing ke pintu depan dan pandang ke Hana.

 

"selamat! Kau boleh masuk sekarang" Luhan memanggil Hana masuk ke dalam rumah.Hana mengangguk dan mengekori Luhan masuk ke rumah.Mereka jalan terhinjut-hinjut.Sebenarnya motif diorang buat macam tu sebab nak tengok ada ke tak orang dalam rumah tu.Kalau ada mama or papa,memang masak lah Luhan and Hana dikerjakan.Kena membebel tak henti 24 jam.Ye la,diorang balik lewat sangat.Kata nak pergi klinik je pagi tadi,ni dah melancong sampai ke mana dah.Keluar dari pukul 10pagi tadi, pukul 12malam baru balik! Kalau mama tahu,garenti kena lenyek budak berdua tu.Uishh..seram! 

 

 "Hana ! Luhan!" tersengar suara lunak orang perempuan sedang memanggil Hana dan Luhan.Perlahan-lahan Hana dan Luhan pusing ke belakang.Puan Xi tengah bercekak pinggang melihat budak berdua tu.Hana dan Luhan hanya tersengih.

"Kamu berdua pergi mana ni! Balik lewat malam! Kata pergi klinik je, tak kan sampai basah kuyup macam ni?" Puan Xi membebel kepada budak berdua tu.Hana dan Luhan mencebikkan bibir lalu menunduk.Puan Xi menggeleng kepala melihat menantu dan anak lelakinya.

 

"Dah..dah,jangan buat drama 'The Heirs' at sini ! Pergi naik and mandi air panas.Nanti demam,susah pulak" Puan Xi menolak Hana dan Luhan  ke tangga.Hana dan Luhan hanya menurut macam kanak-kanak baru lepas kena marah dengan mak.Memang diorang kena marah pun !

 

"Yeay!!Luhan mandi dulu!" Luhan mencium pipi mamanya dan berlari naik ke biliknya meninggalkan Hana di tangga.

"Yah! Ladies First!" Hana mengejar Luhan.Puan Xi menggelengkan kepala melihat telatah anak dan menantunya.Dia tersenyum.

 

"Mandi sama-sama pun tak pe! Tak salah pun!" Puan Xi menjerit ke tingkat atas.

 

"Taknak! Hana mandi dulu" Hana menjerit pula.

"Ehh.... Let me be the first!!" Luhan pula menjerit kali ni.

 

Puan Xi menggelengkan kepalanya.Budak-budak ni~ Dia melepaskan keluhan dan bergerak masuk ke biliknya.Memang dah tak dapat nak buat apa-apa dah at budak berdua tu.Gaduh je kerja! Kita yang tua ni mengalah je lah! Puan Xi membebel sendiri.

 

Dalam bilik Luhan terdengar suara orang melalak melolong tak ingat dunia.Hana dan Luhan sedang bermain 'KaWiBaWiBo' untuk menentukan sape bolah mandi dulu.Lagi adil cara tu! Muahahaha.

 

KaWiBaWiBo

KaWiBaWiBo

 

"Yeay...aku menang.Wohoo.. Aku mandi dulu" Luhan berlari ke bilik air.Hana mengeluh dan mengejar Luhan.

"Tak adil..Awak main tipu! Biar saya mandi dulu" Hana berebut-berut dengan Luhan untuk memasuki pintu bilik air.

 

Bermula lah adegan rebut-merebut dan rampas-merampas kawasan bagi Lanun Luhan dan Lanun Hana.Kawasan yang dimaksudkan ialah Tandas yang terletak dalam bilik air Luhan.Suasana malam tu memang riuh-rendah dengan adanya pasangan suami isteri Xi tersebut.

 

 

 

 

 

 

 


 

Yeay !!! New chapter for Subscriber Author-nim yang Daebak !! And jeng..Jeng..Jeng, rupanya Jo Min Hwa tu Ex-Girlfriend Luhan rupanya. Lalala.... Author-nim tak tahu nak cakap apa dah so, wait for me in the next Chapter kayh! Haha... Tak tau lagi nak update bila, esok Author-nim ingat nak update story ' I'm in Love for the First Time tu ' Tapi...tak tau la.Huhuhu... Thanks kepada sesiapa yang SUBSCRIBE and COMMENT at cerita ni! Bila Author-nim baca je komen korang, Author-nim senyum-senyum sendiri. Serius bahagia plus gembira gila!! Haha.. ^^ 

 

 

p/s : Sorry kalau ada 'wrong spelling'. Maafkanlah diriku yang tak sempurna ini. Mwahahaha  xD

 

 

Kamsahamnida

<3 Wo Ai Ni <3

 

 

From,

   XiaLu's Wife ^^ 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet