In Love with Xia Lu ???

My Precious Girl~ ♥

Perlahan-lahan,Hana membuka matanya.Bilik rawatan? Rasanya aku ada at padang tadi.Sape bawak aku datang sini ni?

Hana meliarkan pandangannya ke dalam bilik itu.Matanya menagkap satu susuk tubuh lelaki yang sangat dikenalinya.

 

Luhan?

"Huh!" Luhan hanya menjawap sepatah.Dia memandang Hana dengan sinis.Macam harimau nak baham mangsa.Memang menakutkan.

"Kau kenapa?" Hana dah mula rasa annoyed bila dipandang gitu.Dia menyampah tengok Luhan sekarang ni.

"Bagus sangat lah kan tak makan sarapan!" Luhan bersuara sinis ke arah Hana.Hana mengangkat mukanya ke arah Luhan.Kemudian,dia memandang ke bawah sambil menggigit bibir bawahnya.

"Mana ada.Aku...lupa je" Hana membalas perlahan.Masih memandang ke lantai bilik rawatan itu.Luhan memandang tajam ke arah Hana dan tersenyum sinis.

"Lupa konon.Luna dah cerita la at aku.Nak jaga badan lah sangat!" Luhan bersuara sinis.Terus je darah Hana menyiarap bila dengar nama Luna.Budak ni...memang nak kena.Tunggu kau Luna!

 

Flashback

 

Luhan merangkul badan Hana dan membawanya ke bilik rawatan sekolah.Tiba-tiba Luna menahannya.

"Kau..nak bawak Hana pergi mana?" Luna bertanya risau.Dia masih menahan laluan Luhan ke bilik rawatan.Luhan membuat muka -_-'.

"Aku nak bawak dia ke bilik rawatan la.Kan dia pengsan ni" Luhan membalas selamba.Tetapi jelas menunjukkan yang dia risau sangat tentang Hana.Sayang at Isteri jugak eak.Eh...Bakal Isteri.Luna tersenyum penuh makna.Luhan mengangkat sebelah keningnya.

"Ohh ok.Tapi bila Hana sedar nanti.Bagi dia makan tau.Dia tak breakfast lagi.Nak jaga badan katanya.Merepek!" Luna memberitahu Luhan.Luhan tersentak mendengar apa yang Luna katakan.Tak sarapan? Biar betul minah ni? Dah tau ada practise pagi ni.Haishh..memang tak jaga kesihatan la.

 

Luhan memandang ke arah Hana.Dia mengetap giginya.Luna memandang ke arah Luhan yg tgh asyik pandang wajah Hana.Amboi..usha nampak.Ambil kesempatan dalam kesempitan orang lain ni.Luna tersenyum dan pergi dari situ.

Luhan pun membawa Hana masuk ke dalam bilik rawatan.Dia membaringkan Hana di atas katil.Ppabo la kau ni~

Luhan tersenyum dan menunggu Hana sedar.

 

End of Flashback

 

Sebungkus roti coklat dibaling ke arah Hana.Hana tersentak dan memandang ke arah Luhan.Roti?

 

"Roti? For what?" Hana menyoal Luhan.Luhan membuat muka menyampah dan mendekati Hana.Makin dekat...makin dekat.Sehinggalah....jarak mereka hanya 1cm.Hana memblushing dan memandang ke lantai bilik rawatan.Jantungnya berdegup laju mengalahkan kereta F1 mahupun kereta Ferrari.Kilat pun kalah.Luhan tersenyum sinis dan mengangkat dagu Hana.

"Untuk anjing kau! Ppabo la kau ni.Untuk kau la.Kan kau tak makan lagi!" Luhan menjauhkan dirinya dari Hana.Hana mencebikkan bibirnya.Luhan duduk di kerusi dan membuang pandangannya ke luar tingkap.Siap peluk badan lagi.Ohh..cool guy :'3

 

Hana memandang roti tersebut.Dia tersenyum.Dia membuka pembungkus roti dan memakan roti itu dgn gelojoh.Memang la gelojoh,dia lapar gila kot.Dari pagi tadi tak makan.Siap dapat makanan percuma lagi.Sape taknak? Rezeki jgn ditolak.Musuh jangan dicari.Erk?? Huhu...Habis mulutnya comot dengan krim coklat.Tapi dia buat endah tak endah je -.- Dia pun sambung makan la balik.Budak ni~

 

Luhan P.O.V

Aku mendekati Hana yang tgh tunduk.Dia cantik sangat.Tapi..dia tunduk.Malu ke?Haha... 

Aku pegang dagu dia and angkat.Pipi dia dah merah.

Dup Dap...Dup Dap.

Aku dapat rasa yang jantung aku berdegup laju.Kenapa dengan aku ni? 

Perlahan-lahan aku menjauhkan diriku dari Hana.Aku menuju ke kerusi dan melihat ke luar tingkap.Sebenarnya...aku nak sembunyikan muka aku yang merah ni.Tak kan nak bagi pompuan nampak lelaki blushing kot? Tak macho la gitu.

 

Aku mendengar plastik dikoyak.Pantak aku memandang ke arah Hana.Dia tengah makan roti yg aku bagi dengan gelojoh.Minah ni...sampai comot mulut.Nak je aku sapu mulut dia.Haish...sabar je lah!

 

"Kau ni...cuba la jaga kesihatan tu.Kan lagi seminggu perkahwinan kita" Aku berkata lembut ke arah Hana.Dia tersentak kecil dan memandang ke arahku sambil matanya terkebil-kebil.Aku pun tersentak sama.Apa lah yang aku cakap ni?

Urkk... TERLEPAS.Mampus aku.Apa aku nak cakap ni?

Aku menggigit bibir bawahku.Pantas tanganku mencapai sebungkus tisu dan membalingkan ke arah Hana.Sebenar aku nak tutup malu aku.

"Dah la.Aku balik dulu." Aku berlari keluar dari bilik itu dengan perasan yang malu.Aku tersenyum sendiri.

 

 

Hana P.O.V

Tersentak aku dengar Luhan cakap mcm tu.Aku pandang dia dengan mata yang terkebil-kebil.

"Dah la.Aku balik dulu" Luhan berlari keluar dari bilik rawatan.Kenapa dengan dia ni?Laju je keluar.Ke.....dia malu? Haha...Tapi,dia care sangat dgn aku. :) .Thanks Xia Lu!

 

"Haha..malu la tu.Alah,mengaku je la Luhan oii" Aku tersenyum dan bangun dari katil.Aku pandang jam di dinding.

3.00?? Patutla sunyi je

Aku mengambil beg galasku dan menuju ke tempat letak basikal.Pantas tangan ku mencapai basikal dan menunggangnya.Tiba-tiba.....

 


 

Stop!!   

Hana memandang ke arah suara yang menyuruhnya berhenti.Cermin kereta diturunkan dan Hana sedikit terkejut melihat seorang lelaki di dalamnya.Luhan?? Kenapa pulak ni?

 

"Kenapa?" Hana menyoal Luhan.Luhan menanggalkan cermin mata hitamnya dan keluar dari kereta.

"Kau nak pergi mana ni?" Luhan bertanya ke Hana.Hana mengerutkan dahinya.Dah kenapa Si Luhan ni.Tanya soalan pelik-pelik.Orang nak balik la.Tak kan nak bermalam at sekolah kot.Agak-agak ahh! Soalan aku pun tak berjawap lagi.

"Laa....balik la.Pergi mana lagi" Hana berkata acuh tak acuh.

"Dengan benda alah ni?" Luhan memandang basikal Hana macam at basikal tu ada taik je.Agak-agak lah.Tu basikal dia sayang kot.Hana memandang Luhan dengan pandangan tajam.Kemudian dia mengangguk perlahan.

"Dah..dah.Tak payah naik basikal ni.Naik kereta aku je.Jom! Karang jadi apa-apa,tak pasal-pasal aku kena saman dengan Mama." Luhan menarik Hana masuk ke dalam keretanya.Wajah Hana agak terkejut melihat perbuatan selambe badak dari Luhan.Sesedap je tarik orang,ingat dia patung ke?

"Tapi....." Hana belum sempat menghabiskan ayatnya kerana sudah dipotong oleh Luhan.

"Dah...Jangan banyak songeh.Duduk diam-diam" Luhan menutup pintu kereta dan memandu keretanya menuju ke rumah Hana.Hana mencebikkan bibirnya.

"Basikal aku macam mana?" Hana memandang Luhan yang tgh memandu.Luhan memalingkan wajahnya ke arah Hana dan kembali ke jalan raya.Dia tersenyum.

"Tak apa...esok kau balik naik la basikal tu.Tak ada orang nak curinya~" Lembut saja Luhan menjawap dan itu menyebabkan Hana blushing.Dia malu bila Luhan cakap lembut macam tu.Dia anggukkan kepala perlahan.Dia rasa Cair macam ais-krim yang berada at bawah matahari yang panasnya terik.Huhu...

Kenapa aku nak blush ni? Dia cakap macam tu je kot.Kalau dia cakap kasar,aku marah.Tapi..bila dia cakap lembut? Aku blush pulak.Haishh..kenapa dengan aku ni? Hana tersenyum dan memandang ke luar tingkap.

 

Sekali lagi,suasana menjadi awkward.Luhan dan Hana senyap.Hana kurang selesa dengan suasana macam tu so,dia pilih untuk memulakan perbualan kosong mereka berdua.

 

"Kenapa kau bagi aku tumpang kau?" hana bertanya ke Luhan.Luhan tersentak dan memandang Hana.Hana tergelak kecil.

"Errr...ma..mama Kim suruh aku ambik kau.A'ah..Mama Kim suruh" Tergagap-gagap Luhan menjawap pertanyaan Hana.Hana tersentak mendengar luhan memanggil mamanya,Mama Kim.

"Mama.....Kim?" Hana memandang Luhan.Luhan tersenyum.

"Kenapa?" Luhan bertanya sambil membawa keretanya dengan hati-hati.

"Tak.Kau...panggil mama aku,Mama Kim?" Hana berkata perlahan dan memandang ke hadapan.Luhan mengangguk dan tersenyum.

"A'ah.Mama Kim yang suruh.Apa salahnya...kita kan nak berkahwin tak lama lagi.So,kenalah sesuaikan diri." Luhan memandang ke arah Hana dan tersenyum nakal.Hana mencebikkan bibirnya.

"Hmm..." Hana membalas sepatah dan kembali memandang pemandang dari cermin kereta Volvo berwarna hitam milik Luhan.

 


 

Aish...manalah si Hana ni.Tak balik lagi.

Puan Min Young ataupun bak kata Luhan,Mama Kim sedang mundar-mandir di ruang tamu.Macam cacing kepanasan dah tengok.

 

"Awak ni...cubalah bertenang.Tak ke mana nya puteri kita tu" Papa Hana menutup surat khabar dan menghirup kopi yang disediakan oleh pembantu rumah.Pantas mama Hana bergerak ke papa Hana.

"Awak ni.senang je cakap kan.Awak tau tak tadi Luna telefon saya and cakap yang Hana tu pengsan.Saya risau tau tak.Dah la pukul 4 lebih dah ni.Ke manalah budak tu pergi!" Puan Kim kembali bangun dan mundar-mandir.Sape yang tak risau bila anak dara tak balik-balik? Nama pun ibu,mestilah risaukan anaknya.Encik Kim menggelengkan kepalanya melihat perlakuan isterinya.Dah tak boleh buat apa dah~

 

Bunyi enjen kereta dari luar kediaman keluarga Kim membuatkan muka Puan Kim bersinar-sinar bagai bintang di malam hari.Dia berlari ke pintu dan melihat tetamu yang tak dijemput itu.Makin bercahaya wajahnya bila dia nampak Luhan dan Hana keluar sama-sama dari kereta.Dia terseyum dan menghampiri Hana.

 

"Sayang....kamu ok?" Puan Kim membelek-belek tubuh Hana.Depan belakang.Hana kurang selesa dgn perlakuan mamanya.

"Ehh...Hana ok lah" Hana membalas dan mencium kedua-dua belah pipi mamanya.Luhan hanya tersenyum melihat adegan dua beranak tersebut.

 

"Luhan..." Encik Kim memandang Luhan dengan senyuman.Luhan tersenyum dan menuju ke Encik Kim.

"Apa khabar papa?" Luhan menegur dengan ramah dan sopan.Encik Kim tersenyum.

"Khabar baik.Papa dan mama kamu?" Encik Kim kembali bertanya ke Luhan.

"Mereka baik-baik je" Luhan membalas sepatah.Dia memandang ke arah Puan Kim dan Hana yang menuju ke arahnya.

 

"Terima kasih Luhan sebab tolong hantar Hana.Mama hargai sangat-sangat" Puan Kim menepuk lembut bahu Luhan.Luhan tersenyum dan memandang ke arah Hana.

"Tak ada apa-apalah mama.Perkara kecik je." Luhan membalas sambil wink kat Hana.Hana menundukkan wajahnya.

"Hana ni degil.Kalau kamu tak bawak balik.Tak tau la mana dia nak pergi lagi" Puan Kim memaut bahu Hana.Luhan dan gelak dah.Aigoo~

"Hana nak pergi mana lagi mama?" Hana mencebikkan mulutnya.Berkomplot pulak bakal menantu dan mentua ni.Luhan hanya gelak.

"Tak pe lah...Luhan balik dulu ye,mama..papa.Takut nanti mama risau pulak" Luhan menundukkan kepalanya tanda hormat.

"Ye la..hati-hati bawak kereta tu" Puan Kim senyum ke arah Luhan.Luhan mengangguk perlahan.Enjin kereta dihidupkan dan kereta Luhan pantas keluar dari kediaman Kim.Hana tersenyum sendiri.

 


 

Keluarga Kim baru habis makan malam.Hana membantu mamanya mencuci pinggan mangkuk.Ada sahaja topik yang nak dibicarakan mereka.

 

"Mama..." Hana memanggil mamanya.Dai baru habis cuci pinggan.So,dah tak ada kerja nak buat.Dia ingat nak tidur tapi tetiba je dia teringatkan Luhan.

"Hmm??" Puan Kim memandang ke arah anaknya.

"Mama ke yang suruh Luhan ambik Hana? Thanks ye mama..." Hana terseyum ke arah mamanya.Puan Kim mengangkat muka dan memandang ke arah Hana.Riak mukanya kelihatan pelik.

"Mana ada mama suruh..." Puan Kim berkata perlahan tetapi cukup untuk Hana dengar.Hana mengerutkan dahinya.

"Errr..Hahaha.Err,tak pe lah.Hana naik dulu.Good Night!" Hana mencium pipi mamanya dan naik ke biliknya.

 


 

Hana baring di atas katilnya.Dia membuang pandangan ke syiling biliknya.Tanpa dia sedar,dia tersenyum sendiri.Pantas dia mencapai teddy bear nya dan memeluk teddy bear itu sekuat hati.

 

Hana P.O.V

Ahhh...Kenapa dia care sangat pasal aku? and kenapa aku gembira gila ni? Apa kena dgn aku ni? OhhhMaiLuhan!Kau buat aku gila!!!

---------------

Hana mengguling-gulingkan badanya.Dia mencapai satu bantal dan menekup mukanya.

Xi Luhan!!!!!

Dia menjerit sekuat hati.Tetapi tak boleh dengar sebab dia pekup muka dia guna bantal tu.Hana tersenyum sendiri.Dah macam orang Mabuk Cinta dah dia ni.Parah.....

Dia memandang ke arah meja tulis.Terdapat satu buku yang menarik perhatiannya.Diary.Yup.Diary dia.Tempat dia meluahkan segala perasaan.Dah lama dia tak sentuh diary tu.Rasanya,lepas dia putus dengan Myungsoo,langsung dia tak sentuh or bukak diary tu.

Hana bergerak ke meja tulisnya dan duduk di kerusi.Dia membuka diary tersebut dan menulis sesuatu yang membuatkan dia tersenyum sorang-sorang :) .

 

**********

Dear Diary,

Aku nak cerita tentang seorang lelaki ni.Nama dia Xi Luhan.Ang guess what? Dia Future Husband aku >.< Lagi seminggu,kami akan berkahwin and waktu tu,aku bukan lagi Kim Hana tapi Xi Hana.Kelakar pulak nama aku yang baru ni.Hehe...ok stop with that.Aku dah putus dengan Myungsoo.Tak tau kenapa tapi dia minta putus je.Aku terkejut gila waktu tu.Masa tu,aku rasa macam aku ni tak berguna langsung.Aku rasa macam aku nak mati je.Tapi...lepas kehadiran Luhan dalam hidup aku.Aku rasa macam ruang kosong at hati aku dah terisi balik.Petanda apa ni? Haha >.< Luhan ni care gila at aku.Even dia tak tunjuk depan-depan tapi aku tau dia care at aku.First time aku jumpa dia,aku memang benci gila at dia.Sebab...dia buat aku macam hamba dia.Tapi lama-kelamaan,aku rasa lain macam.Aku....suka dia maybe.Time practise tadi,aku nampak dia dengan 'Jo Min Hwa'.Perempuan paling aku benci.Diorang ketawa sama-sama.Aku rasa macam nak pegy je at Min Hwa and tarik rambut dia sampai tercabut !!! Tapi tak boleh,sebab nanti kantoi la aku jealous tengok Luhan and minah tu.So,aku buat tak peduli je.Padahal hati aku dah terbakar! Fuhh...nasib Iman aku tinggi =P

Aku kena ambik tempat untuk pusingan kedua.Waktu aku tgh lari tu,perut aku rasa sakit and aku pengsan.Bila kau sedar,Luhan ada at depan aku.Dia la yang bawak aku pergi bilik rawatan.Haaa..amacam? Jealous tak? Huhu... Dia marah aku sebab aku tak breakfast and dia beri roti coklat at aku.Aku simpan lagi tau pembungkus roti tu! Haha..buat kenangan.Pastu,dia hantar aku balik naik kereta dia.Yehet!! Kereta dia cantik.Wangi lagi! Dia kata mama aku suruh dia amik aku.Tapi bila aku tanya mama,mama kata dia tak suruh pun.Now aku tau,dia risaukan aku. =) .And one more,Tadi dia bawak aku makan at Restoran.Tu la aku balik lambat sikit tadi.Sampai mama call aku tak perasan.Aku silence kan phone waktu tu.Hehe...Puas aku kena leter dengan mama.Tapi aku dengar je.Aku tak merajuk or whatever sebab aku asyik teringatkan Luhan.Luhan memang baik walaupun dia tunjuk yang dia tu kejam.But inside him,I know 'He is a Warm Person'...Luhan~ Luhan~ =) So,sampai sini je lah.Annyeong~ ^^

 

P/S : Xia Lu! Aku suka kau! Even kau ni menyebalkan! =P Hehe...Jangan buat aku sakit untuk kedua kali tau! winkAku janji akan jadi Wife yang terbaik untuk kau.

         Saranghae,Xi Luhanheart

 

Sincerely,

Xia Lu's Future Wife <3

 

**********

 

Hana menutup diary dan menyimpannya ke dalam laci.Dia tersenyum dan menuju ke katilnya.Dia baring di katil sambil teringatkan Luhan.

 

Xi Luhan,aku akan cuba untuk sukakan kau! And aku mintak sangat yang kau pun boleh sukakan aku.Sebab...tak lama lagi kita dah nak kahwin.Aku akan Improve diri aku untuk jadi wife kau yang terbaik. =')

Saranghae,Xi Luhan <3 <3 <3

 

Perlahan-lahan,mata Hana tertutup dan dia tidur dengan lena.Bibirnya mengukir senyum yang indah mengalahkan bunga.

"Saranghaeyo,Xia Lu" Hana menggumam perlahan dan menyambung tidurnya.Mimpi indah dia malam tu =')

 

 

 

 

 


 

Esok sekolah,so sambung minggu depan pulak ye! Harap sabar menunggu laugh Hehe....

Saya ada buat perubahan pada Foreward.Lagi sekali... ._. Mianhei~ 

Sila baca Foreword ye!!!! angel

 

From,

Luhan's Wifeheart

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet