Cake ♥

My Precious Girl~ ♥

 

 

Hana mencelikkan matanya. Dia pandang sekeliling. Suasana baru. Baru dia teringat yang diorang dah duduk kondominium. Rumah baru dia dan Luhan. Hana menukar posisinya kepada duduk. Matanya digosok. Terdengar dengkuran halus. Hana memusingkan kepalanya ke kanan. Kelihatan Luhan sedang tidur dengan nyenyaknya. Hana mendekatkan mukanya ke muka Luhan yang innocent macam baby. Hana tersenyum sendiri. Dia membelai rambut Luhan yang perang-perang halus. 

 

"Morning baby boy!" Hana mencium dahi Luhan dan bergerak turun dari katil. Dia masuk ke dalam bilik air dan membuat rutin hariannya. Mandi lah. Apa lagi.

 

 


 

Hana mengikat rambutnya ke toncang kuda. Bajunya dirapi-rapikan. Luhan masih tidur dengan nyenyaknya. Hana tersenyum dan bergerak mendekati Luhan.

 

"Saya turun dulu" Hana tersenyum dan turun ke bawah untuk membuat sarapan.

 

************

 

"Nak buat apa eh... rasa macam nak makan cheese cake pulak. Sekali-sekala. Apa salahnya. Huhu" Hana ketawa kecil. Barang-barang untuk membuat kek keju dikeluarkan dari peti sejuk. 

 

"Okay..mula-mula, letak tepung dan telur. Macam ni." Hana memandang ke buku resepi dan mangkuk yang berisi adunan kek silih berganti. Tangannya ligat mengacau adunan kek di dalam mangkuk. Serius betul mukanya. Macam buat ujian add-math pun ada. Padahal buat kek je pun. 

 

Sedang asyik Hana mengacau adunan keknya yang hampir siap. Entah datang dari mana si Luhan yang tiba-tiba je berdiri di belakang Hana. Si Hana ni tak sedar la sebab ralit sangat buat kek. Luhan tersengih nakal. Tanduk dia dah keluar. Luhan bergerak mendekati Hana . Hana memusingkan badannya ke belakang dan.....

 

"Warghhhhh!!" Luhan menjerit di depan Hana. Nak buat Hana terkejut.

"Omaaaaaa!!!!" Hana menjerit pula. Terkejut la tengok si Luhan ni muka penuh dengan krim cake. Hana memegang dadanya. Nafasnya turun naik. Luhan hanya tersengih comel. Hana memandang Luhan tajam.

 

"Haishh.. chincca!" Hana menyepetkan matanya memandang Luhan. Luhan membuat muka yang comel terlebih. Hana mencebikkan bibirnya.

"Buat apa tu?" Luhan memanjangkan lehernya untuk melihat adunan kek Hana. 

"Kenapa buat macam tu? nasib saya tak ada sakit jantung!" Hana tidak mengendahkan soalan Luhan sebaliknya dia hanya memarahi Luhan. Luhan memandang Hana dengan matanya yang terkebil-kebil macam anak kucing belakang rumah Author-nim yang cutenye memang super duper.

"Alah.... orang usik sikit je. Tak kan tu pun tak boleh kot" Luhan mencebikkan bibirnya. Hana menjeling Luhan manja.

"Nasib tak terpelanting adunan kek ni! kalau tak, tak sarapan la kita hari ni" Hana menyepetkan matanya memandang Luhan. Mata Luhan bersinar-sinar macam bintang lepas dengar Hana sebut 'kek'.

"Kek? Chincca? Woah.. Daebak!" Luhan menepuk tangannnya berkali-kali. 

"Nak tengok! Nak tengok!" Luhan merampas adunan kek di tangan Hana. Hana terkejut sikit dengan tindakan Luhan yang mengejut tu. Luhan tidak mengendahkan Hana. Tangannya diselup di dalam adunan kek keju tersebut. Hana ternganga memandang Luhan. Hana mencekak pinggangnya.

 

"Luhan! Janganlah rosakkan adunan tu!" Hana merampas semula adunan tadi dari Luhan. Luhan mencebikkan bibirnya. Tangannya dijilat. 

"Eleh.....kedekut!" Luhan mengambil semula adunan tadi dari tangan Hana. Lagi sekali senduk di tangan Hana dirampas kasar. Luhan menjeling ke arah Hana dan berlari ke ruang tamu rumah mereka. Sesedap rasa je Luhan pergi makan adunan kek keju tu. 

 

"Luhan! bagi balik laaa" Hana mengejar Luhan ke ruang tamu. Luhan yang tengah syok duk makan adunan kek tu terus lari pusing ruang tamu akibat dikejar oleh Hana. 

"Tak boleh! tak boleh! wekkk :P " Luhan berlari dari dikejar Hana. Hana mengeluh perlahan. Peluh di dahinya disapu. 

"Luhan!!!!" Hana mengejar Luhan semula. Luhan ketawa macam setan dan berlari selaju yang boleh sambil membawa adunan kek tadi. Hana masih setia mengejar Luhan yang dah jauh berbatu-batu. Luhan berlari naik ke tingkat atas. Hana mengejar Luhan. Kejar punya kejar sehinggalah kedua-duanya dah penat. Hana membongkokkan badannya. Luhan menyandarkan tubuhnya di dinding dapur.

 

"Fuh~ enough. Saya letih" Hana memegang perutnya. Nafasnya turun naik.

"I'm too babyboo" Luhan menyapu peluhnya yang meleleh.

 

"Okay.... now, bagi balik adunan kek tu" Hana menghulurkan tangannya di hadapan Luhan. Luhan mengangkat sebelah keningnya. Dia memandang ke arah adunan kek itu kemudian ke wajah Hana yang kepenatan. Dia tersenyum senget.

"Nak ni~ ?" Luhan melayangkan mangkuk tadi di depan muka Hana. Mukanya dibuat se-innocent yang boeh. Hana mengangguk perlahan.

"Kalau nak....... meh sini" Luhan tersenyum sinis. Hana mengerutkan dahinya. Aiiii...Luhan. Dah kenapa ni? 

 

Perlahan-lahan Hana mendekati Luhan. Selangkah demi selangkah. Akhirnya sampai juga di depan Luhan. Luhan tersenyum menggoda. Hana mengangkat keningnya.

 

"Nak ke?" Luhan menayangkan mangkuk itu betul-betul depan muka Hana. Hana mengebiilkan matanya berkali-kali.Hana ingin merampas mangkuk itu dari Luhan tapi tak berjaya sebab Luhan asyik acah-acah dia.

"Bak laaa~" Hana mencebikkan bibirnya. Hana cuba untuk ambil mangkuk tadi. Laju je Luhan elak.

"Wekkk :P" Luhan menjelirkan lidahnya kepada Hana. Mangkuk tadi diangkat tinggi. Hana terjengket-jengket ingin mencapai mangkuk tersebut. Luhan ketawa jahat. Hana mengluh perlahan. Bibirnya dicebikkan.

 

"Dah la.." Hana menundukkan mukanya. Badannya dipusingkan ke belakang dan bersedia untuk pergi dari situ. Dia menggigit bibir bawahnya. Hana memandang Luhan dengan ekor matanya. Please hentikan saya Luhan. Jebal~  Luhan tersengih memandang Hana. Alolo~ dah merajuk... comelnya. Haha

 

"Changkaman!" Luhan memegang tangan Hana. Hana tersenyum gembira. Dia dah melompat keriangan dalam hati. Yess! Hana memusingkan badannya menghadap Luhan. 

"Ne Lu---" kata-kata Hana terhenti bila adunan  kek tadi disapu di mukanya. Luhan tersenyum comel. Hana hanya kaku memandang Luhan. Kemudian baru dia sedar apa yang Luhan dah buat kat dia. Luhan sapu krim kek pada muka dia! Hana menahan marah. Bibir bawahnya digigit.

 

Satu...

Dua...

Tiga...

 

"Luhan!!!!!!!" Hana menjerit menyebabkan kondo itu bergegar sedikit. Mukanya dah merah menahan marah. Luhan pulak? dah berlari ke mana entah. Pinggang Hana dicekak.

 

"Ooo...nak berperang ye? okay..no problem!" Hana mengepal penumbuknya. Dia tersenyum sinis. Telur di atas meja diambil. Tunggu ye sayang! Haha Hana mengejar Luhan.

 

"Luhan! sini!" Hana mengejar Luhan keliling rumah. Telur tadi dibaling tapi masih tak tepat pada sasaran. Selalu je tersasar. Ke dinding, ke televisyen, ke cermin, ke lantai dan seluruh ruang dalam rumah tu. 

 

Luhan berlari ke dapur dan mencapai sepeket tepung dan disembunyikan di belakang badannya. Hana berlari masuk ke dalam dapur. Dia tersenyum bila nampak Luhan. 

 

"Hai~" Luhan tersenyum manis di depan Hana. Tapi dalam hati? tiada isapa yang tahu xD 

"Hai!" Hana membalas senyuman Luhan. Sebiji telur di belakang nya dah bersedia nak hinggap di kepala Luhan. Belum sempat dia nak hempapkan bom telur tu atas kepala Luhan. Sepeket tepung betul-betul jatuh atas kepala dia. Habis rambut Hana yang berwarna coklat dah mix dengan warna putih tepung. Muka jangan cakap lah, hodoh gila. Hana mendegus marah. Dia memandang Luhan tajam.Luhan ketawa jahat. 

 

"Awak ni! saya dah mandi la. Alaa~" Hana menghentak kakinya berkali-kali. Mulutnya dicebekkan. Dia terpandang adunan kek di meja sebelahnya. Kemudian dia pandang semula ke arah Luhan yang sedang gelak tak ingat dunia. Hana tersenyum jahat. Kalau buat ni... mesti Luhan tak sedar. Hehehe... Hana mancapai adunan kek yang ditinggalkan Luhan tadi. Perlahan-perlahan dia berjalan mendekati Luhan. Hana berdiri di belakang Luhan. Adunan tadi dicerahkna ke atas kepala Luhan. Habis muka Luhan. Luhan berhenti ketawa dan kaku je kat situ. Matanya dikebil kan berkali-kali. Luhan mendongakkan kepalanya memandang Hana.Kali ni Hana pula yang ketawa tak ingat dunia. Luhan mencebikkan bibirnya.

 

"Ohh...main kasar ye. Meh sini..." Luhan berdiri dan menarik Hana ke dalam pelukannya. Dua biji telur diambil dan dipenyekkan di kepala Hana. Habis rambut Hana rosak.

"Eh..ehh..apa ni!" Hana menyapu-nyapu rambutnya. 

"Padan muka!" Kali ni Luhan mengambil krim keju dan melumurkan krim itu di muka Hana.

"Yah!!" Hana memukul lembut dada Luhan. Dia mencapai lagi sepeket tepung dan mencurahkan tepung tadi di atas kepala Luhan semula. Tak kan mengalahnya budak tu.

"Yah! Yah!" Luhan merampas tepung tadi dari tangan Hana dan menaburnya di ata kepala Hana. Kemudian dia menaburkan tepung tadi di atas kepalanya dan kepala Hana. Mereka ketawa bersama-sama.

 

Maka bermula lah sesi perang dengan tepung antara Hana dan Luhan. Habis dapur jadi lintang-pukang. Bukan setakat dapur je, seluruh ruang dalam rumah tu dah kotor. Macam baru lepas berlaku gempa bumi pun ada.Dengan diorang-diorang sekali dah jadi macam zomba (A/N : Zomba bak kata Hussin xD) hidup. 

 

 


 

Ting~ Tong~

Ting~ Tong~

 

Loceng rumah berbunyi. Luhan dan Hana yang sedang berperang tepung terus kaku. Mereka berpandangan antara satu sama lain.

 

"Siapa?" Hana bertanya kepada Luhan. Luhan mengangkat bahunya tanda tak tahu.

 

"Luhan! Hana! Mama ni! buka pintu cepat!" kedengaran seorang wanita menjerit di luar pintu. Hana dan Luhan mengerutkan dahi masing-masing. Dua-dua sedang mentafsir suara siapa di sebalik pintu tadi. Kemudian mata Luhan dan Hana membuntang luas.

 

"Mama!" Luhan dan Hana berkata serentak. Pantas diorang bangun dan menepuk-nepuk tepung di baju. 

 

"Macam mana ni Luhan? Apa kita nak buat?" Hana menggigit bibir bawahnya. Luhan dah tak senang duduk. Kejap pandang kanan. Kejap pandang kiri. Risau kalau-kalau Puan Xi tengok keadaan dapur rumah mereka. Ya la, Puan Xi tu pembersih orangnya. Kalau dia tengok lah dapur rumah Hana dan Luhan macam ni. Memang kena penyek sampai lunyai dua-dua sekali. 

"Kau pergi bukak pintu dulu. Biar aku yang apa yang patut. Pastu pandai-pandai lah kita bagi alasan apa-apa!" Luhan menolak Hana keluar dari dapur. Kemudian Luhan kembali bergerak ke dapur. Hana menarik nafas kemudian menghembuskannya perlahan-lahan. Relax hana..relax.. Fuh~ Fighting! Hana melepaskan nafasnya. Rambut dan bajunya dibetulkan sedikit. Bibirnya dibuat senyum plastik. Walaupun plastik, tetap cantik! Hana berjalan mendekati pintu. Air liur yang rasanya macam kertas pasir diteguk. Perlahan-lahan pintu dibuka dan Hana tersenyum tanpa memandang Puan Xi.

 

"Ommo..!" Puan Xi memegang dadanya. Dia terkejut melihat muka Hana yang penuh dengan tepung dan kulit telur yang bertaburan atas kepalanya. 

"Hehehehe....mama. Masuk lah~" Hana tersengih macam kerang busuk. Dia bergerak ke belakang sikit. Puan Xi memandang Hana pelik. 

"Kamu ni dah kenapa Hana? Buat treatment tepung dan telur ke? Siap ada bau cheese lagi ni" Puan Xi menghidu badan Hana. Hana menggaru belakang lehernya. Tak tahu nak jawap apa. Luhan pulak dah hilang dah. Mampus aku! nak jawap apa ni. Ahh...Luhan. Tolong saya! Huhu T_T 

"Errr..Han-hana. Hana.... err... Hana nak buat kek tadi. A'ah kek! haha" Hana menggarukan kepalanya yang tak gatal. Dia tersengih macam orang gila. Puan Xi mengerutkan dahinya. Kepalanya digelengkan.

"Macam-macam lah kamu ni Hana~" Puan Xi bergerak masuk ke dalam rumah milik Luhan dan Hana. 

"Biar Hana tolong angkat plastik ni" Hana mengambil plastik yang berisi sayur-sayuran dan bahan mentah untuk masakan dari tangan Puan Xi dan membawanya ke atas meja makan. 

 

Hana bergerak mendekati Puan Xi dan bersedia untuk memeluk Puan Xi. Puan Xi mengundurkan badannya.

 

"Ehhh..Hana. Tak payah peluk mama. Nanti habis kotor baju mama. Kamu pergi mandi dulu! Lepas tu nak peluk mama, peluk lah sampai kamu puas" Puan Xi menggelengkan kepalanya. 

"Errk? Haha... ye la, yela. Huhuhu" Hana tergelak kecil. 

"Kamu ni.. Haa, Luhan mana? Tak nampak pun budak bertuah tu? Tak kan tak bangun lagi?" Puan Xi bertanya kepada Hana. Hana menggaru belakang lehernya.

"Luhan per---" - Hana

 

"Ehh mama! bila sampai?" Luhan bergerak mendekati Puan Xi. Pantas Puan Xi memeluk anaknya. Luhan tersenyum ke arah Hana. Hana terlopong melihat Luhan. Mana tak nya, baju Luhan dah bersih. Baju baru lagi dia pakai.Siap dengan minyak wangi bagai. Tak ada walau secebis pun kotoran. Rasanya tadi Baju Luhan pun kotor jugak. 

"Mama baru je sampai. Kamu sihat?" Puan Xi menggosok lembut rambut anaknya. Luhan mengangguk perlahan.

"Macam mana rumah baru? kamu berdua selesa tak tinggal sini?" Puan Xi tersenyum ke aras Hana dan Luhan.

"Selesa je" Luhan dan Hana menjawap serentak. Puan Xi menganggukkan kepalanya. 

"Okay lah kalau macam tu. Mama nak ke dapur sekejap. Dahaga" Puan Xi bergerak ke dapur. Luhan dan Hana mengangguk serentak. 

 

"Bila awak tukar baju ni?" Hana membisikkan sesuatu di teling Luhan. Luhan tidak menjawap tetapi senyum je. Hana memandang Luhan dengan muka -_-' 

"Orang tanya...bukanya jawap. Ni senyum je. Huh!" Hana membebel sendiri. Mulutnya dicebikkan.

 

Tiba-tiba

 

"Hana! Luhan!!!!!!" Puan Xi menjerit dari arah dapur. Luhan dan Hana tersentak dan berlari mendapatkan Puan Xi.

 

"Kenapa Ma?" - Luhan

"Wae? wae?" - Hana

 

Puan Xi memandang Hana dan Luhan dengan pandangan yang tajam dari pisau. Tangannya dicekak. Puan Xi menjeling ke arah dapur. Hana dan Luhan memandang ke dapur. Mereka meneguk air liur. Kemudian mereka kembali memandang ke arah Puan Xi.

 

"Macam mana boleh jadi macam tu?" tanya Puan Xi. Mukanya dah merah. Hana dan Luhan gugup.

"Entahlah ma...Hana ni. Katanya nak buat kek. Luhan ada kat atas tadi. Bila Luhan turun je. Mama dah ada. Jadi Luhan tak telibat langsung dalam hal ni" Luhan mengangkat bahunya. Mukanya dibuat se-innocent yang boleh. Hana menjeling Luhan tajam. Tak guna punya Luhan! Tak telibat konon. Dia yang kacau orang. Kalau awak tak kacau. Conform kek tu dah menjadi dan dapur tak kan tunggang terbalik macam ni. Pastu cakap tak bersalah. Banyak lah! Kata nak tolong kemas apa yang patut..... Padahal lari selamatkan diri ! Erghhh !! Puan Xi memandang ke arah Hana.

"Betul ke Hana?" Puan Xi menyepetkan matanya memandang ke arah Hana. Hana menelan air liurnya. Kepalanya diangguk perlahan.

"Sayang...kalau tak pandai buat kek. Tak payah paksa diri. Awak tak pandai buat kek pun, saya sayang awak gila-gila" Luhan tersenyum manis di depan Hana. Bahu Hana dipegang lembut. Hana memandang Luhan dengan pandangan yang tajam. Kemudian dia tersenyum plastik. Ohh... Nak main-main ye Luhan? Tak pe.. Jom kita main ! The game start now!

"Apalah awak ni. Kenapa tak jujur je? Mama, kalau mama nak tahu. Luhan kata kek mama ni tak sedap. Rasa macam kertas pasir. Luhan yang cakap ye! Sebab tu dia suruh Hana buat kek untuk dia. Sebab kesiankan dia yang dah kebulur sangat ni. Hana pun buat lah walaupun sebenarnya Hana ni tak pandai dalam membuat kek bagai ni" Hana tersenyum manis di depan Puan Xi. Luhan menggigit bibirnya. Ehh? Bila masa aku cakap macam tu? Hana! 

"Ehh.... ye ke? Bukan Hana ke kata nak buat kek sebab nak belajar???" Luhan menguatkan sedikit suaranya.

"Awak ni... jujur je lah. Mama tak marah punya. HAHAHA!" Han gelak tak ikhlas. Dia mencubit perut Luhan. Luhan mengaduh kesakitan. Tetapi masih buat senyum plastik di bibirnya. Puan Xi memandang ke arah Hana dan Luhan pelik. Kepalanya digeleng.

"Apa-apa je lah kamu berdua ni. Dah! Hana, kamu pergi mandi. Biar mama dan Luhan kemas dapur ni" Puan Xi bergerak ke dapur dan mencapai kuali yang jatuh di lantai dapur. 

"Errr...nae mama!" Hana patuh sahaja. Dia menjeling ke arah Luhan. Luhan buat tak tahu je. Hana mencebikkan bibirnya. Lantas kaki Luhan dipijak kuat oleh Hana. Luhan mengaduh kesakitan.

"Ahh.. apha !" Luhan mengangkat sebelah kakinya. Kakinya digosok perlahan. Hana tersenyum jahat.

"Padan muka!" Hana menjelirkan lidahnya ke arah Luhan. Dia berlari naik ke biliknya semula.

 

 


 

Luhan dan Hana berpandangan antara satu sama lain. Masing-masaing tak puas hati. Kaki mereka sedang ligat menyepak antara satu sama lain. Puan Xi di depan langsung tidak dihiraukan. Dah macam patung cendana dah Puan Xi tu. Duduk tercongok kat situ tengok anak dan menantu kesayangan dia bergaduh.

 

"Awak ni sengaja je kan! kata nak kemas apa yang patut. Rupanya lari selamatkan diri sendiri je. Bukannya nak tolong orang!" Hana menyepak kaki Luhan.

"Weh minah! Aku tak cakap pun aku nak kemas dapur. Aku cakap aku akan kemas APA YANG PATUT ! So aku kemas diri aku yang precious ni je. Tu la, lain kali korek telinga tu! Jangan jadi pemalas! Karang pekak dek tersumbat taik telinga. Baru padan muka kau!" Luhan menyepak kaki Hana semula. 

"Ishhh!!!!!!" Hana menyepak kaki Luhan berkali-kali.

"Eh..eh" Luhan menyepak semula kaki Hana. Puan Xi menggelengkan kepalanya.

 

"Kamu berdua ni! tak habis-habis bergaduh. Kalau yepun nak bergaduh sampai sepak kaki tu. Tak payah la sepak kaki mama sekali" Puan Xi membuat muka -.-' Hana dan Luhan berhenti dari menyepak kaki masing-masing. Mereka memandang ke bawah meja. Haha... rupanya dari tadi kaki Puan Xi yang menjadi mangsa rupanya.

"Hehehe" Luhan dan Hana ketawa pelik.

 

"Mama...apa yang buat mama sanggup mencemar duli ke  rumah kami ni?" soal Luhan. Puan Xi dan Hana memandang ke arah Luhan. Dahi mereka berkerut.

"Tak kan mama tak boleh datang rumah anak mama sendiri kot? Kena buat appoiment dulu ke?" Puan Xi bergurau dengan Luhan.

"Bukan tu maksud Luhan. Selalunya kalau mama nak datang, mama mesti call Luhan dulu. Ini tak, mama main datang je" Luhan memandang ke arah Puan Xi. Puan Xi yang sedang menyapu jem di roti berhenti seketika.

"Mama dah call la. Cuma tak berjawap." Puan Xi mencebikkan bibirnya. Luhan mengambil telefonnya. Memang betul Puan Xi dah telefon. Luhan tersengih dan menggarukan belakang lehernya.

"Hahaha.... betul lah! Tak perasan pulak Luhan" Luhan tersengih macam kerang busuk.

"Memang la tak perasan...sibuk sangat kacau orang buat kek tadi" Hana mengumam perlahan.

"Kau ni!" Luhan menarik rambut Hana.

"Arkk! Yah!" Hana mengaduh kesakitan.

 

"Sudah! sudah! jangan bergaduh." Puan Xi menghentikan pergaduhan antara Luhan dan Hana. Roti tadi diletakkan ke dalam pinggan Luhan dan Hana.

"Mama datang sini sebenarnya ada nak bagitahu sesuatu. Mama dengan papa Hana pun dah setuju dengan benda ni." Puan Xi tersenyum ke arah Hana. Luhan dan Hana berpandangan antara satu sama lain. Dahi mereka dikerutkan.

"Apa dia mama?" Hana bertanya kepada Puan Xi. Tak sabar dia nak tahu benda apa yang mama dan papa dia setuju sangat tu.

"Kitorang dah sepakat yang kitorang nak Hana dan Luhan pergi Honeymoon!" ujar Puan Xi dengan terujanya. Hana Jawdrop. Luhan yang sedang mengunyah roti tersedak.

"Uhuk..uhuk..Honeymoon? buat apa? Tak perlu lah semua tu!" Luhan menggelengkan kepalanya. Hana menggangguk laju mengiakan jawapan Luhan.

"Betul cakap Luhan. Lagipun, kitorang masih sekolah. Tak payah la ma~" Hana membuat  muka simpati.

"No..No..No. Kamu berdua kena pergi jugak. Fullstop!" Puan Xi tetap memaksa Luhan dan Hana.

"Tapi....." Luhan dan Hana berkata serentak.

"Tak ada tapi tapi. Orang yang baru berkahwin kena pergi Honeymoon! Lagi pun, mama dah tak sabar nak menimang cucu ni" Puan Xi memandang ke arah Luhan dan Hana. Hana menundukkan mukanya yang memerah. Muka Luhan pun dah bertukar gaya.

"Apa mama ni!" Luhan berkata perlahan. Puan Xi ketawa kecil.

"Tak de lah! mama gurau je. Mama tahu kamu berdua ni belum bersedia nak ada anak. Muda lagi kan. Hahaha... By the way, pergi je lah Honeymoon tu. Anggap macam kamu berdua pergi bercuti.Please..." Puan Xi mengerlipkan matanya berkali-kali. Luhan dan Hana mula rasa serba salah nak tolak pelawaan tu. Han dan Luhan berpandangan antara satu sama lain. Kemudian mereka mengangguk perlahan.

"Baiklah. Kitorang pergi..." ujar Luhan mendatar. Puan Xi mengeluh lega.

"Thanks sayang... mama tahu kamu berdua tak akan kecewakan kami" Puan Xi memeluk Hana dan Luhan. Hana tersenyum manis. 

"Ahhh... kitorang akan Honeymoon kat mana mama?" Hana bertanya kepada Puan Xi.

"Oh...Ye tak ye jugak! Haa... kami ada rancang nak kamu berdua Honeymoon di Paris" ujar Puan Xi.

"Errr..mama. Tak payah la sampai ke luar negara. Membazir duit je. Yang dekat-dekat sudah lah. Lagipun cuti sekolah kitorang dah nak habis." Luhan mengerlipkan matanya berkali-kali.

"Betul tu mama!" Kali ni Hana pula buat muka comelnya. Puan Xi mengeluh. 

"Hurmm....baiklah kalau macam tu. Kamu berdua nak Honeymoon ke mana?" tanya Puan Xi. 

"Gan---" - Luhan

"Pulau Jeju! Pulau Jeju! Pulau Jeju! Please...Pulau Jeju! Jebal~ Jebal~ " hana mengerlipkan matanya berkali-kali. Luhan memandang Hana pelik.

"Pualu Jeju? Hurmm... bagu s jugak tu. Kamu macam mana Luhan? setuju ?" Puan Xi bertanya kepada Luhan. Hanamembuat muka comel di depan Luhan.

"Luhan okay je..." ujar Luhan selamba.

"Yeayy!!!" Hana bersorak gembira. Siap terlompat-lompat lagi. Luhan tersenyum di dalam hati. Puan Xi menggelengkan kepalanya. Dia tersenyum kecil.

 

"Jangan gembira sangat! Dengar sini dulu. Kalau boleh, mama nak cucu cepat sikit. Jadi kamu berdua pandai-pandai lah ye" Puan Xi berkata dengan selamba badaknya. 

"Mama !" Luhan dan Hana menjerit serentak. Puan Xi ketawa perlahan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Ayo Readers ! Macam mana chapter kali ni ?? Hohoho.... Diorang akan pergi Honeymoon ke Pulau Jeju !! Sape Excited ? Kekeke >_< Hari ni Author-nim cuti sendiri sebab demam. Tapi larat lagi nak taip chapter panjang-panjang gini. So korang semua mesti ringankan tangan korang untuk campakkan Comment sebab Author-nim dah ringankan tangan Author-nim untuk menaip Chapter ni. Even kepala rasa macam nak meletup dah. Huhu... By the way, terima kasih kepada SUBSCRIBERS cerita ni. Yang rajin COMMENT tu pun sama! Thanks bebanyak ~ ^^

 

 

p/s : Maaf kalau ada tersalah ejaan. One more, Doakan Author-nim cepat sembuh eh. ByeBye       *bagicekelatsorangsatu*

 

 

 Kamsahamnida 

 Wo Ai Ni 

 

 From, 

   XiaLu's Wife^^ 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet