Break the Relationship

My Precious Girl~ ♥

    "Saya nak break dengan awak".Sebaris ayat yang lancar terkeluar dari mulut lelaki yang dia sayang itu sangat mengejutkan dirinya.Lalu,HaNa terus pusing ke arah Myungsoo. "Apa?break?tapi kenapa?Apa salah saya?Saya ada sakitkan hati awak ke Myungsoo?",suara HaNa tersekat-sekat menahan tangis.Dirisaukan air mata dia akan keluar di hadapan lelaki yang telah menjadi sebahagian daripada jiwanya ini. "Awak tak salah.Cuma..." "Cuma apa?".Myungsoo tidak sempat menghabiskan kata-katanya kerana sudah dipotong oleh HaNa.

     "Hati saya tidak lagi pada awak,HaNa.Saya suka perempuan lain" Myungsoo segera melemparkan pandangannya ke arah tasik yang tenang di hadapannya.Keindahan tasik itu benar-benar membuatkan jiwanya tenang.Tetap,hari ini mungkin tasik ini tidak lagi mengeluarkan aura tenangnya kepada Myungsoo.Seketika kemudian,Myungsoo kembali memandang gadis yang selama ini cukup disayangi dan dicintainya. "Mengapa ini semua harus terjadi?" kata Myungsoo di dalam hatinya. Myungsoo melepaskan keluhan panjangnya.Tanpa disedari,agak lama juga dia menunggu HaNa untuk mengatakan sesuatu kepadanya tetapi,gadis itu hanya membisu.Diam.Tegang.Itulah suasana yang dirasakan oleh mereka berdua. 

      "Myungie~ ppali.Saya penatlah tunggu awak kat bawah pokok tu.Panas la sayang". Kedengaran suara rengek manja perempuan sedang memanggil nama Myungsoo. "Kejap Baby,saya datang ni".Myungsoo terus berlari ke arah gadis itu dan meninggalkan HaNa di bangku itu sendirian.

 

      "Awak dah nampak kan HaNa? Ni la girlfriend baru saya".Myungsoo terus tersenyum sambil membelai rambut perempuan itu. Selepas berkata begitu,hati HaNa bagaikan ditusuk sembilu yang sakitnya tidak dapat digambarkan dengan perkataan.Sakit.Sunggu sakit.Itulah perasaan HaNa sekarang.Walaupun hatinya sakit,dia tetap berusaha untuk senyum di hadapan GIRLFRIEND baru Myungsoo itu.Tetapi apa balasannya? HaNa hanya diberi senyum sadis dari gadis itu.Sunggu menyampah HaNa melihat mukanya.

       "Sayang~ jomlah". Gadis itu berkata sambil memeluk lengan Myungsoo.HaNa hanya memandang hiba.Dia cuba untuk menahan tangisnya.Kepalanya ditundukkan sedikit ke bawah.

       "Jom baby.Ok lah HaNa,saya pergi dulu". Selepas berkata demikian,Myungsoo terus berlalu meninggalkan HaNa.

       "Kenapa Myungsoo? Kenapa? Awak dah janji untuk sentiasa bersama dengan saya kan? Tapi sekarang? Awak bohong saya.Kenapa selepas 7 tahun kita bersama,awak sanggup tinggalkan saya? Kenapa awak tak tinggalkan saya dari dulu je? Kenapa SeHun?".Hanya soalan 'kenapa' yang keluar dari bibir HaNa selepas Myungsoo pergi.Sungguh dia tidak sanggup melepaskan lelaki itu kepada gadis lain.Tapi apakan daya,dia hanya mampu berkata sedemikian.Untuk menjadikannya realiti,dia sendiri tidak tahu yang dia mampu atau tidak untuk melakukannya.

        HaNa menangis dengan semahu-mahunya di tasik itu.Biar pun hari sudah ingin bertukar,kilat sambung-menyambung,dia sudah leka dengan semua bunyi itu.Yang hanya difikirkannya buat masa sekrang ialah Myungsoo.Hanya Myungsoo.Tiba-tiba,hujan mula turun. Semakin lama semakin lebat.Biarlah hari ini dia ditemani dengan hujan ini.Dia tidak sanggup untuk hidup sepi lagi selepas kehilangan lelaki itu.

        Tanpa disedari,bahunya disentuh oleh sepasang tangan.Dia juga merasa badannya tidak lagi ditimpa hujan.HaNa segera mendongakkan kepalanya ke atas.Berharap agar sepasang tangan itu ialah tangan lelaki yang sentiasa menghapuskan air matanya dikala dia sedih.Tetapi,dia hampa.Tekaannya tidak tepat.Sepasang tangan itu bukan milik Myungsoo tetapi milik kawannya,Kim Jongin ataupun lebih dikenali sebagai Kai.

        "HaNa,kenapa ni? Apasallah awak ni duduk kat tengah hujan ni.Nanti demam,sape yang susah? Myungsoo jugak". Sejurus mendengar nama lelaki itu disebut.HaNa kembali menangis.Dai masih tidak dapat melupakan lelaki itu. "Eh,kenapa ni? Saya tersilap cakap ke? Alamak,maaf HaNa".Kai segera meminta maaf kepada gadis comel yang berada di sebelahnya. "Saya dah putus dengan Myungsoo,awak.Dia ada girlfriend baru.Awak,cuba awak bagitau saya,apa kurangnya saya? Saya tak sesuai untuk Myungsoo ke?".HaNa kembali bersuara.Tetapi kali ini,suaranya seperti baru habis menangis. "Sudahlah HaNa.Yang dah berlalu,biarkan ia berlalu.Mungkin Myungsoo ada sebab tertentu dia buat macam tu.Dah,sekarang awak bangun.Jom saya bawa awak ke Cafe". Kai segera mengangkat HaNa untuk bangun.HaNa hanya menurut seperti budak kecil yang baru dimarahi ibunya.

         Kai membawa HaNa sambil memegang bahunya.Risau juga dia jika HaNa terjatuh.Tidak pasal-pasal dia kena saman dengan si Myungsoo tu. "Eh kejap,apa HaNa cakap tadi? Dia dah putus dengan Myungsoo? Biar Betik? Lepas ni aku kena minta kepastian dari Myungsoo ni.Tapi kan,aku rasa macam ada something wrong somewhere la.Hmm...maybe perasaan aku je kot" kai berkata-kata di dalam hatinya.

Tanpa mereka sedari,ada sepasang mata sedang memerhati mereka.Dia ialah Myungsoo.Sungguh cemburu dia melihat adegan mesra antara HaNa dengan Kai.Tetapi apakan daya,dia hanya mampu melihat dari jauh.Untuk menghalang,tidak sama sekali. "Buat apa aku nak jealous? Aku yang suruh Kai buat macam tu.Kalau tak,demamlah Buah Hati aku sorang tu.Nanti sape yang risau? Aku juga".Myungsoo segera pergi dari situ.Dia berangan sendirian.Walaupun jasadnya masih ada,tetapi akal dan fikirannya telah terbang ke awangan.Hatinya lagi lah,sudah dicuri oleh HaNa 7 tahun lalu.Myungsoo masih tidak berjaya mengambil kembali hati miliknya dari HaNa.HaNa benar-benar telah mengunci hatinya.Mungkin juga HaNa sudah membuang hati aku ke dalam Sungai Han.Hahaha,berangan lebih je aku. "HaNa,saya minta maaf.Mungkin hari ni hati awak sakit.Tetapi percayalah kelak awak akan bahagia dan berterima kasih kepada saya.Saya terpaksa buat macam tu.Saya taknak awak sakit di kemudian hari.Biarlah saya je yang tanggung sakit ni.Saya nak awak bahagia HaNa,biarpun bukan bersama saya".

          Apabila HaNa dan Kai sampai di hadapan Bus Stop.HaNa tiba-tiba sahaja berhenti.Kai terkejut dengan tindakan HaNa. "Ishh awak ni,kenapa berhenti tetiba ni?" Kai segera bertanya kepada HaNa.Tetapi gadis itu tidak membalas sebaliknya hanya diam.HaNa membuang pandangannya ke Bus Stop itu.Kai mula tertanya-tanya dengan tindakan HaNa.Lalu,dia segera memalingkan mukanya ke arah Bus Stop yang mencuri perhatian HaNa.Barulah dia tahu sebab HaNa asyik memandang Bus Stop itu,Rupanya ada Buah Hatinya di situ.Mungkin Myungsoo tidak dapat pulang kerana hujan.Dia kan naik motor.

          Myungsoo yang menyedari dirinya dipandang oleh HaNa segera mengeluarkan handphonenya. "Chagiya~ awak dah balik ke? Saya rindu awak la".Sengaja dia menekankan perktaan CHAGIYA itu.Dai berharap agar HaNa mendengar perbualannya dengan GIRLFRIEND barunya itu.Padahal,dia hanya berbual sendirian di handphone itu. Action je lebih.

         HaNa yang mendengar mendengar perbualan Myungsoo itu segera menundukkan mukanya.Dia kemudiannya berpaling ke arah Kai. "Awak,jomlah.Saya laparlah". Suara lembut HaNa menembus ke gegendang telinga Myungsoo.Sungguh dia rindukan HaNa.Rindukan suaranya,matanya,hidungnya,bibirnya,dan pelukan HaNa. kai yang sedang mengelamun segera memandang ke arah HaNa. "Oh,ok ok,jom". Kai segera berjalan beriringan dengan Hana menuju ke Cafe. "Pelik,pelik.Apakah ini? Drama apa pula ni? Apa yang dah jadi antara diorang berdua ni? Makin pelik la". Pelbagai soalan berngiang-ngiang di telinga Kai.


 


Di Bubble Tea Cafe

Suasana di cafe itu sungguh tenang.Alunan muzik 'I miss you' nyanyian YongHwa CNBlue benar-benar menenangkan suasana di dalam cafe itu.Memang sesuailah dengan HaNa yang sekarang ini sedang putus cinta dan sangat rindu dengan Myungsoo.

           "Mane Kai ni? Hmm...boringnya". HaNa mula menguap.Bosan kerana ditinggalkan sendirian di situ.Bukan dia tidak tahu yang Kai sedang memesan makanan.Jelas terang-terang lagi yang Kai barada di hadapannya.Sengaja dia melemparkan soalan bodoh tu.HaNa melemparkan pandangannya ke luar tingkap cafe.Matanya tertancap ke arah sebuah pasangan kekasih yang sedang berdating di bawah pokok.Sweetnya.Teringat dia dengan Myungsoo.Mindanya sudah mula terbang tapi,belum sempat menyentuh awan kerana Kai telah mematikan lamunannya.

           "Haa~ berangan lagi.Awak ni.Ambik ni,Bubble Tea for u and this coffee for me.Sorry saya x order makanan sebab bajet tak cukup la wey.Hehe..sorry tau".Kai hanya tersenyum sambil meletakkan Bubble Tea itu di hadapan HaNa. "Tak pe,saya bukannya lapar pun" HaNa menjawap sepatah.Pandangannya masih lagi di tetingkap cafe.Kai yang memandangnya mula naik pelik.Tetapi,biarkan sajalah.

            Tiba-tiba,HaNa memandang Kai.Kai yang menyedari dirinya dipandang oleh gadis kecil molek itu segera bersuara.Nak juga dia tahu mengapa gadis secomel HaNa sanggup melepaskan pandangannya dari luar Cafe ke arahnya.Mungkin sebab Kehandsomemannya.Hahaha,perasan je lebih. "kenapa pandang saya? Saya tahu saya handsome.Janganlah pandang cam tu". Kai sengaja membuat lawak. "Tak,cuma saya nak tanya sesuatu kat awak". HaNa kembali bersuara.Sikitpun tidak merasa yang jawapan Kai itu mengelikan hatinya.Dia mengaku,memang Kai handsome pun. "Nak tanye ape?" Kai mula tidak senang duduk. "Macam mana awak tau yang saya ada kat tasik tu?". Persoalan yang ingin ditanya meluncur laju keluar dari bibirnya. "Sebenarnya.....

Flashback -


 


Bersambung



 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
winkypie
I'm Back Readers ^^

Comments

You must be logged in to comment
kookiearmy123 #1
Chapter 34: Update secepat mungkin ! ><. Diorg sweettttttttt
lulukai_ #2
Chapter 34: jinjja daebak la..palli smbung..xsabar nk baca ni
bae_anna
#3
Chapter 16: Ptutla...pelik sbb jap myung kjap hun.. hahaha..apepon truskn menulis,authornim~
jadoo98 #4
Chapter 24: Update lagi best citer ni...tkkn brhnti mcm ni je citer ni...hrp2 update lagi stia untk bca ff ni huhuhu :-)
eunyeluhan #5
Chapter 34: Update please,so sweet
JeonAra #6
Chapter 34: Huwaaa!, bestnya!! *thumbs up* ^^
secret_admire #7
Chapter 34: ppaliwa update... huhuhu...
luhan so, sweet.. ><
update soon ye..

fighting!!
exotic3010 #8
Chapter 34: Dah lama tunggu cite ni nak update tau
kimyunmi
#9
Chapter 34: Pls update soon~~ cute lh cerita ni! X sbr nk tunggu next chapter!! ^^
ashmahlee
#10
Chapter 34: lol ..long time .no update ma ~ update soo !! sweet