Di sebalik tabir

Kerana Cinta

Yeah! Tepuk tangan..berakhir sudah.. fuuh! Lega.. :D
kenapa? Masih tak percaya? Aduhai..percayalah~ soory sangat kalau buat ending yang tak muhasabah..cliche kan.. saya minta maaf wahai pembaca sekalian.

Dalam bab ni tak penting pun. Tak nak baca pun takpe, Cuma saya nak terangkan mengenai pemilihan watak, plot, scene, dan juga ending lama.

Watak utama.

Jung Soojung. Pada mulanya pilihan saya untuk watak utama cerita ni ialah bias saya Kim Taeyeon. Sebab taeyeon saya yakin dia boleh bawa watak yang dingin dalam masa sama dalamannya lembut dan lemah. Kebetulan pula, masa tu teaser Fx untuk Red Light keluar dan teaser pertama ialah Krystal. Pergh. Lawa giler. Saya tengok cara pandangannya seolah drakula tu, terus saya pilih dia.. lagipon dia memang terkenal dengan perwatakan yang karisma atas pentas tapi bila dengan members Fx, dia comel je.

Untuk watak Soojung ni, saya rasa saya dah cuba sedaya upaya untuk hidupkannya. Saya masukkan scene flashback di mana Soojung masih kecil, berpisah dengan kakaknya, makan dengan keluarganya. Itu suma sebab saya nak tunjuk kepada pembaca yang Soojung ni manja dan penakut. Tapi bila dia besar, dia adaptasi keadaan sebab membesar dalam tawanan tentera Korea Utara, dia jadi matang dan berlagak kuat. Macam contoh, dia suka Sehun tapi dia tak pernah cakap dia cintakan Sehun depan-depan kecuali bila masa kecemasan iaitu masa dia bedah Sehun.  Dia hanya tunjuk sifat dia depan kakak dia je, dia cakap yang dia suka Sehun, dia cakap yang dia takut dan risau semua tu.

Watak sampingan.

Oh Sehun. Watak ni bukan watak utama. Terkejut ke? Hero bukan watak utama?  Incase cerita saya ni, Hero dn heroinnya ialah Soojung. Sehun merupakan watak sampingan utama..aik boleh pulak macam tu ye. Saya pilih Sehun setelah google gambar Soojung. Terjumpa plak satu edit gambr Sehun dengan Krystal.. eh  macam comel  plak dyeowng ni. Hehe.

Saya tak hidupkan sangat watak Sehun dlam cerita ni. Saya tak beritahu kisah silam Sehun yang pernah kecewa dalm cinta. Saya ade sebut dalam dialog Kai tapi saya tak ceritakan kseluruhan. Begitu juga dengan keluarga Sehun. Saya tak masukkan kepentingan keluarga Sehun, hubungan dia dengan mama dan ayahnya, malah watak Seohyun sebagai kakak Sehun pun hdup last2 minute dlm crita ni.. nampak sangat saya rushing dlm cerita ni.

Tapi saya ade selitkan persahabatan dengan Kai dan Namjoo. Bagaimana kehilangan Sehun memberi impak kepada kedua-dua watak tersebut.

Kalau pasal hubungan cinta Sehun Soojung pulak, saya tak tahu la sama ada scene kiss, scene tertidur sume tu nampak kekok atau tak. Saya cuba sedaya upaya menghidupkan perasaan cnta Sehun.. haish.. hehe.  

Sebenarnya.. hehe.. saya tak kenal sangat Sehun ni. Maklumlah tak layan EXO sangat.. saya tahu Baekhyun je lebih. Tu pon sbab dia dating dngn Taeyeon. Members exo yang lain saye kenal dan tahu gitu2 je.. untuk lebih memahami Sehun ni, sya terpakse tngok beberapa variety Show yang ada Sehun dan kenal pasti sifat dia, macam contoh bila dia senyum ,marah, ketawa. Ya. Itu penting sbab baru mudah saya nk imagines dan bagi idea flow dengan lancar. Untuk watak Krystal, Sulli dan Eunhyuk, saya dh kenal sangat.. tpi untuk watak Sehun dan kai ni, saya kena kaji sikit.. hehe.. dan dan dan.. rasenye saya dah suka la Sehun ni. Oopps.

What? Saya tak bunuh Sehun pun kan..please don’t bash me..

Choi Sulli.. my giant baby, bias saya dlm Fx. Rindu dia. L . anyway bile saya pilih Krystal watak utama, trus sye pilih Sulli jdi watak kwn baik dia. Jungli JJang! :D

Watak Sulli dihidupkan pada mulanya untuk hilangkan tension pmbca tapi rasenye saya dah gagal. LOL. Sye pon tension nak menulis part Sulli. XD. Mesti suma ingat Sulli dah mati kan? Hehe.. sya suke menulis suspen.. hahahahah..*gelak kejam*

Lee Eunhyuk.. my dumb Hyukkie! Hehe.. mesti pembaca ingat Eunhyuk ni watak antoganist*betul ke eja?* kan? Tak la!! My baby Hyuk takkan buat macam tu. Saya memang sengaja buat watak Hyuk macam jahat dn kejam padahal dia so caring. Dia tak sampai hati nak bunuh Donghae, dan kmudian meyelamatkan Sulli dan Sehun. Of koz la Soojung tak tahu pasal ni. Eunhyuk professional dalm kerjanya. Everything under control. Dia cakap dengan Soojung yang Sulli dan Sehun dah mati, padahal, masih selamat sebab dia tahu Soojung seorang yang tak berfikiran matang dan tak rasional.

Rasa mcm Eunhyuk plak hero cite ni.hehe..

Kai.. hurm..sya terfikirkan nk msukkan Kai dlam foreword.. tp mungkin tak. Kai tak main peranan sgt.. dia cuma menolong saya hidupkan watak Sehun je. Hehe.. anyway saya happy bila mnulis babak Kai.. eh, dah kenapa? Sye pon tak tahu. :P

Jalan Cerita..

Untuk drama merepek Kerana Cinta ni, saya mulakan dengan ending. Yup ending.. pelik ke? Saya dapat inspirasi ending masa tengok Filem Secretly Greatly di mana watak utama dia mati. So sye fikir nak buat yang sama. Saya nak buat watak Sehun mati.

Hah, nampak kejam ke? Saya takut ramai tak boleh terima jadi saya tukar.. saya tambah scene lain. Tu yang baru saya terfikir nak tambah watak penyelamat Eunhyuk. Lepas fikir ending, baru saya kaitkan sikit2 dan fikirkan pertengahan dan pemulaan cerita.

Nama Soojung  atau krystal. Jujur cakap sesak memikirkan. Korea Utara tak guna nama inggeris, jadi saya guna nama Soojung. Harap pmbaca boleh terima.

Scene..

Scene yang paling saya suka ialah scene EUnhyuk datang musnahkn rncgan Soojung dan tembak kaki dia. Entah, saya seronok tulis babak tu. XD

Scene paling susah nak tulis ialah scene Sehun kupas kentang -_- ..haish,, saye nak selitkan komedi sikit tapi ternyata FAIL.. sangat FAIL. Alahai, konon nak buat scene romantik tp bila saya bace balik. Tersangatlah kekok.

Scene kiss?hahah.. berapa kali edit wei.. risau pmbaca tk boleh terima.

Scene Kai menangis di kubur. Saya pon sedih sbb tfikirkan kawan sye.. sob sob sob.

Korang suka scene mana? Hehe.. dan scene mana yang korang rasa tak penting?  

 

Kepada pembaca:

Saya nak ucapkan terima kasih sangat-sangat sebab sudi baca cerita tak seberapa ni. Maklumlh dengan tatabahasa dan ejaan yang tunggang langgang. Kadang saya tertanya, pembaca ni faham ke tak? Takut jalan cerita tak disampaikan dengan betul. Errr.. kepada silent reader..jgn risau, saya tak marah kalau anda tak munculkan diri anda. Hehe.. saya faham. Dah sudi baca tu pon sye gembira sangat. Setiap satu komen yang muncul tersangatlah dihargai.. *campak flying kiss Sehun*

Sequel? Hehe..sye ade tfikirkannya.. ye la…Sehun kan dah hilang ingatan.. cer bayangkan kalau Sehun jumpa balik Soojung? Hah, apa jadi? Dan macam mana kalau Sulli terserempak dengan Kai? Alamak..  kalau saya rajin saya akan buat cerita ni. Sequal, Kerana Cinta II. Tapi saya perlukan masa untuk draf sume. It take time la. 

Anyway, saya harap kalian pembaca seronok bce cerita ni :D ini cerita adalah rekaan semata-mata. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang tak hidup. Saya tak ship mana-mana pasangan dlm cita ni pun.. hehe..

anyway..this vid of Sestal is so sweet and somehow saya rasa emosi yang disampaikan sama macam Sestal yang saya cuba tonjolkan.

New! Kerana Cinta Sequel !! 

Pertempuran Takdir.. klik Tajuk ni untuk link cerita 

>Pertempuran Takdir<

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
tenmachan
13/8.. sikit je lagi..

Comments

You must be logged in to comment
young_girl
#1
Chapter 16: Anyeong saya baru habis baca fanfiction ni sriously banyak betol feels saya dpt T.T
inaequanimous
#2
Chapter 2: New readers here huhu sestal shipper here \○/
Emmy_Kpopers
#3
Chapter 16: huwaa.. TT^TT dah habis... sob sob..
Anyway, congrats and thanks sesangat2 kpd author-nim krne buat citer camni. Best kut,, romance-action,, dlm malay lg tuh! wkwk xD
#Alamak_Dah_Tersuka_Sestal_Lah_Pulak !! xP
Eum.. Author-nim~ Sequel juseyong~ *puppy eyes*
ChanBaekLu #4
Chapter 16: Ain-ie eonnie!! Fighting!!!!bestlah cerita eonnie ni!!sambunglah cerita ni~~*puppy eyes* buat Kerana Cinta 2 please??~~^^
mieyhyun
#5
Chapter 16: wah kak ain daebaklah... saya teringat bila kak ain post kat blog macam mana nak buat ending cerita... tp saya tak sangka pulak kak ain buat ending macam ni.. *mental breakdown kejap*.. kak ain, saya betul2 speechless sekarang ni... mula2 saya pun bengang dengan Eunhyuk, ingatkan dia tu jahat sesangat.. tp rupa2nya dia cheonsa... saya mati2lah ingat Sehun dah mati.. baru nak nangis.. tp bila dia terpisah dengan Soojung lepas tu hilang ingatan, makin sedih pula rasanya... kesian Soojung, mesti dia fikir Sehun betul2 dah tak de..
apapun kak ain, ending cerita memang bestlah.. dan tak cliche... saya harap kak ain boleh buat cerita yang best macam ni lagi.. :) fighting kak ain!!
nanamail #6
Chapter 16: Tahniah author-nim btw nk sequel boleh ? Daebak lah citerrr ni !
Song_Raein #7
Chapter 16: tahniah author-nim! Sbb dah complete cte ni.. Ohoho.. Nk sequel boleh? Hehe
galaxy_here
#8
Chapter 15: sequel please ^^