chapter 9

Who Are You ?

“Eonni, jeongmallmianhae…”

Tersenyum Lee Anne melihat Lee Ash kemudian dipegang erat jemari adiknya itu. Sebenarnya, dia sangat bersyukur dan gembira apabila melihat adiknya berubah setelah kejadian di rumah Mr Kim tadi. Apapun yang sudah dilakukan adiknya, dia sudah memaafkannya. Tidak suka dia mengenangkan kisah pahit yang hanya meninggalkan kesan amarah di hati.

“Eonni dah maafkan semuanya, tak apalah…”

“Ash betul-betul minta maaf. Ash rasa bersalah sangat. Ash tak berhak nak salah kan eonni. Appa pernah kata semua orang dalam dunia ni buat salah… tapi Ash hanya nak sakitkan hati eonni je.”

“Gwenchana, eonni dah lupakannya. Ash terima eonni pun, eonni rasa gembira sangat.”

“Ash malu lah bila ingat semua tu…”

“Tak apa lah… Ash kan dah minta maaf. Tapi betullah kata Ash tadi…”

“Hah? Kata apa?”

“Eonni ni bodoh sebab tak tahu pikir.” Sempat dia mengusik Lee Ash.

“HAHAHAHAHAHA tapi sekurang-kurangnya eonni tak lah bodoh macam Ji Hye tu. Dia tu mengata orang je lebih.”

“Eh, tu bukan kawan rapat Ash ke?”

“Opps, tu dulu… sekarang tak lagi.”

“Kalau lah Lee Anna eonni masih ada kan bagus.” Sambung Lee Ash. “Ash rindu sangat kat Anna eonni, tapi… Ash lagi rindu kat Anne eonni. Rindu nak kacau eonni macam dulu.” Kata Lee Ash sambil mencubit lengan kakaknya.

Melihat gelagat adiknya itu sudah cukup membuatkan Lee Anne tersenyum lebar. Kini dia teringat kepada kakak kembarnya itu. Memang dia cukup bahagia kalau dapat berkumpul dengan adik-beradiknya itu, tapi kini kakak kembarnya itu sudah tiada. Mereka sekeluarga tidak akan melupakan kakaknya kembarnya yang sudah lama pergi itu.

 

….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“Eonni, mani dwe se yo! (<

Dia tahu, sejak Anna berbadan dua emosinya kian tidak menentu. Dia sanggup meninggalkan Seoul dan omma appa-nya,hanya untuk bertemu kakaknya. Kini dialah yang menguruskan kakaknya itu. Apatah, lagi apabila mengetahui kakaknya itu mengidap penyakit barah hati, semakin tidak ingin dia berjauhan dengan Lee Anna. Bila ditanya Anna hanya berdiam diri, mungkin tidak ingin menyusahkan adiknya lagi. “Gwenchana, nanti bila eonni dah selamat melahirkan dan stabil, aku nak bawa dia pergi berubat.” Tekad Lee Anne dalam hati!

 Sudah berbulan-bulan dia menetap di apartment kakaknya dan ke kuliah seperti biasa. Dia tahu omma dan appa-nya marah sebab dia tak pulang, tapi dia tidak peduli. Dia perlu ada disisi Anna! Anna perlukan dorongan untuk terus hidup. Walaupun dia tahu perbuatan yang dilakukan oleh Anna itu adalah salah. Tapi salah lelaki itukah bila kakaknya begitu mudah mengikut lelaki yang tidak dikenali?

“Eonni tak selera lah Anne.” Kata Lee Anna lemah.

“No! No! eonni mesti makan. Anne tengok eonni makin kurus lah. Baby dalam kandungan tu nanti tak sihat. Makanlah… eonni makan sikit pun tak apa.”

Sejak dirinya berbadan dua, Lee Anna semakin tidak menentu. Dia sentiasa berasa bimbang dan takut. Mujur ada adiknya yang sangat setia kepadanya. Kebaikan adiknya membuatkan dia merasa bersalah.

“Nanti lepas eonni dah selamat bersalin kita balik, jumpa omma dan appa.”

“A… andwae! Tak boleh. Eonni tak boleh balik kat sana!”

“Wae? Omma dan appa sangat rindukan eonni. Wae tak nak balik?”

“Eonni dah malukan diorang. Eonni taknak mereka malu disebabkan eonni.”

“Malu tu hanya perasaan eonni, kita tak boleh nak ubah takdir. Eonni masih taknak balik?”

“Sebenarnya eonni nak sangat jumpa omma dan appa. Eonni rindu… eonni takut tak sempat nak jumpa diorang.” Kata Lee Anna sambil menangis.

“Apa pulak tak sempat…  Penyakit eonni tu dah kritikal? Sakit ke?”

“A… ani! Mana ada. Eonni nak sangat jumpa omma dan appa, tapi eonni takut Anne.”

“Shhhhh… jangan nangis eonni nanti lepas eonni dah bersalin kita balik jumpa omma dan appa. Kita bawa anak-anak eonni sekali. Anne nak bagi tengok kat omma!”

“Tapi Anne…!”

“Gwenchana lah eonni, kalau eonni takut omma dan appa marah cakap je tu anak Anne. Kini semakin jauh dia berkorban untuk kakaknya yang ingin bertemu kedua ibubapanya itu.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
enriquegeum
Annyeong^^fanfic ni ala-ala novel sikittt! Hmmm.. mian2 kalau xbest! kkkk

Comments

You must be logged in to comment
ainpikahouo #1
Chapter 13: Argh kaiii <3 btw, update soon ^-^
keyqa98 #2
Chapter 13: Omggg, tak sabar for next update!! Hopefully lee anne akan kahwin dgn kai....btw kai sweet and bertanggungjawab gilaaaa ^^^
younghany
#3
Chapter 6: mak eton! bila kau mw update ff kau ne? aku tw kau sdh buat berbelas chap tapi kau malas nak taip kan? Jeballl update cepat2! kalau tidak awas kau nanti dalam kelas! ahahaha XD
AqilahJaafar #4
Chapter 6: Hmmjongin!! haha update soon
keyqa98 #5
Chapter 3: Omggg, best giler cerita ni! Update soon authir-nim! Tak sabar nak baca ^^