chapter 4

Who Are You ?

7tahun lalu….

 

“Hello…” sapa Kai seperti yang sering dilakukanya.

Gadis berbaju merah itu mengangkat muka. Sedih saja mukanya tetapi lebih cantik jika dilihat semakin dekat. Apatah lagi dengan rambut panjang beralun dan sengaja dilepaskan bebas.

“May I join you?” katanya sambil tersenyum.

“Dae, why not? Silakan!”

Lama Kai duduk sambil memerhati keadaan sekeliling yang penuh dengan sekelompok manusia. Ada yang bagaikan sudah lupa diri. Menari mengikut rentak muzik yang bergema di dalam kelab itu.

“Awak sorang ke? Nice to meet you, saya Kai! Awak? sapa Kai.

“Aniyo, datang dengan kawan. Hai kai, awak boleh panggil saya apa saja awak suka” katanya sinis.

“So, mana kawan awak?”

“Chogi issoyo! Lompat-lompat macam monyet tu.”

“Hahahahahahaha! Awak tak ikut jadi monyet?”

“Taknak lah, saya tak biasa lah jadi monyet ni.”

“Hahaha, I’m just kidding. So, kalau taknak menari kenapa awak datang sini?”

“Aniyo, it’s okay! Sebenarnya saya nak buktikan kat ex-boyfriend saya yang saya pun boleh datang kat tempat macam ni”.  Kata gadis itu perlahan.

“Hah? Jadi ex-boyfriend awak tu ada kat sini ke?

“Dae! tu kat sana!” kata gadis tu sambil menuding jari kearah seorang lelaki yang sedang menari bersama seorang perempuan. “Dia dah tinggalkan saya sebab katanya saya ni kolot, tak mampu datang kat tempat macam ni. “ sambungnya.

“So, apa tanggapan awak lepas datang kat kelab ni?”

“Hurmm…”

Belum sempat dia menjawab pertanyaan itu, seorang lelaki datang bersama seorang wanita. Tangannya memegang erat pinggang perempuan itu.

“Hai babe! I fikir u tak tau nak datang kat tempat macam ni. Hahaha” ejek lelaki itu.

Pantas si gadis menoleh. “Jebal! Leave me alone chen! Kita dah putus, awak nak apa lagi? Tolong jangan sakitkan hati saya lagi”

“Okay! Okay! Chill babe. You know what? I still love you maa.” Katanya sambil memegang pipi gadis itu. “Kalau I tau you boleh datang kat kelab, I tak akan tinggalkan you. Oh nampaknya you dah ada boyfriend baru. Sokay! Berseronoklah dengan namja baru you ni!” Kata Chen sambil meninggalkan tempat itu.

Gadis itu mengesat air matanya lalu mengambil gelas yang berada di tangan Kai lalu meminumnya dengan sekali teguk. Tiba-tiba terasa kepalanya agak pening dan penglihatan matanya semakin kabur. “Jebal… tolong saya Kai! Bawa saya pergi dari sini, saya taknak tengok namja tu lagi” kata gadis itu.

“Awak nak saya bawa awak kat mana?” Tanya Kai.

“Anywhere, asalkan saya tak jumpa namja tu lagi.”

Tiba-tiba perasaan Kai seperti terasa dirasuk sesuatu apabila melihat gadis itu terkulai layu di sisinya. Gadis itu kelihatan begitu cantik! Nafsunya kini semakin kuat dan bertambah kuat. Gadis itu sendiri yang meminta pertolongan darinya, dia hanya memerlukan sedikit balasan. Dia tidak akan melepaskan rezeki yang berada di hadapan matanya itu. Dalam beberapa saat saja dia lupa siapa dirinya yang sebenar. (part belum ada lagi! Akannn ada pada episode yang akan dtg! Yehet!)

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Lee Ash berada diruang tamu kerana dia tidak dapat melelapkan matanya sejak malam jadi dia memutuskan untuk menonton tv sehingga mengantuk. Tiba-tiba …

Tok! Tok! Tok! …

“Appa dah balik? Ottokhae? macam mana keadaan Lee Nara?” kata Lee Ash sebaik melihat ayahnya mendukung Lee Nara ketika memasuki rumah banglo mereka itu.

“Nara tak apa! Demam panas makin teruk, tulah meracau dari tadi tu.” Balas Mr.Lee.

Tapi kemarahannya membara apabila melihat Lee Anne yang berada di belakang ayahnya. “Itulah dapatnya kalau sengaja nak cari masalah”. Lee Ash menyindir Lee Anne. “Kalau ada laki tak begitu jadinya”. Sambungnya. Sejak mendengar tangisan Lee Nara, dia tidak boleh melelapkan matanya sehinggalah sekarang.

“Ash ni nak apa sebenarnya? Apa yang Ash tak puas hati sangat dengan Eonni ni? Cakaplah sekarang!!! Cakap!!!”. Balas Lee Anne. Dia tidak berniat untuk meninggikan suaranya tapi setelah melihat perlakuan Lee Ash terhadap dirinya, dia tidak dapat berdiam diri lagi.

Terkejut beruk Lee Ash mendengar kata kakaknya. “Eonni ni dah kenapa tiba-tiba nak marah Ash?”. Sedangkan selama ini kakaknya itu hanya berdiam diri bila dia menyindirnya.

“Ash cakap eonni ni kenapa? Dah banyak kali Ash sindir eonni? Ash fikir eonni ni batu? Tak faham bahasa? Tak ada perasaan? Bodoh sangat?” soalnya Lee Anne sambil menahan air mata.

“Dae, eonni tak tahu kah yang eonni ni pabo sangat? Kalau eonni ni pandai, takkan lah Nana dan Nara tu boleh keluar…”

“Lee Ash!” tengking Mr Lee. “Appa tak pernah ajar Ash buat sikap macam tu? Appa tak pernah ajar Ash kurang ajar pada eonni Ash! Dia eonni Ash, sebagai adik, Ash patut homatkan dia! Cukuplah, pergi masuk bilik kamu sekarang! Ppali! ” marahnya lagi.

“mianhae… appaaa!” kata Lee Ash lalu berlalu pergi.

“Teruk sangatkah aku dimata orang? Lee Ash pun bersikap begitu sehingga sekarang! Kalau masa boleh diundur aku memang taknak semua ni berlaku.” Hati Lee Anne berkata.

“Sabar lah Anne! Appa harap kamu jangan ambil hati sangat dengan perangai Ash tadi tu. Pergilah tidur, appa dah tidurkan Lee Nara tadi. Takut-takut dia terjaga pula.”

“Dae! gumawo appa.”

.................................................................................................................................................................

 

*patut ada part ? YES or NO

*terimakasih sebab membaca

*komen pembaca sgt dialu-alukan! 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
enriquegeum
Annyeong^^fanfic ni ala-ala novel sikittt! Hmmm.. mian2 kalau xbest! kkkk

Comments

You must be logged in to comment
ainpikahouo #1
Chapter 13: Argh kaiii <3 btw, update soon ^-^
keyqa98 #2
Chapter 13: Omggg, tak sabar for next update!! Hopefully lee anne akan kahwin dgn kai....btw kai sweet and bertanggungjawab gilaaaa ^^^
younghany
#3
Chapter 6: mak eton! bila kau mw update ff kau ne? aku tw kau sdh buat berbelas chap tapi kau malas nak taip kan? Jeballl update cepat2! kalau tidak awas kau nanti dalam kelas! ahahaha XD
AqilahJaafar #4
Chapter 6: Hmmjongin!! haha update soon
keyqa98 #5
Chapter 3: Omggg, best giler cerita ni! Update soon authir-nim! Tak sabar nak baca ^^