chapter 14

Who Are You ?

7 tahun lalu

“A… a… apa? anak?”

Siapa sangka Lee Anna, akan melahirkan anak kembar? Deminya, Lee Anne terpaksa mengakui bahawa kembar tu adalah anaknya. Adiknya itu sanggup mengakui kesalahan yang tidak pernah dilakukannya. Kini, mereka kembali berjumpa dengan dengan ibu dan ayah mereka.

“Mi… mianhae omma… I’m sorry…” Kata Lee Anne. Ternyata dia tidaklah sekuat mana yang disangka.

Ommanya kini tidak tahu apa yang hendak dibuat, nak dimarah perkara sudah berlaku…

“Kenapa Anne? Adakah omma tak penting bagi kamu? Inikah sebabnya kamu nak berjauhan dengan omma dan appa?”

Lee Anna tidak sanggup melihat keadaan itu, kerana dia adik kembarnya yang terpaksa menanggung semua itu. Kini dia semakin merasa bersalah terhadap adik kembarnya, ommanya dan anak-anak kembarnya.

“Anne minta maaf maa.. Kalau omma tak nak terima Anne, tak apa lah. Anne akan pergi jauh dari sini dengan anak-anak Anne.” Katanya sambil menangis teresak-esak.

“Jangan Anne… jangan pergi! Jangan tinggalkan omma.” Kata ommanya sambil memegang erat tangan Lee Anne yang berniat hendak pergi dari rumah banglo mereka itu.

“Mari masuk, jangan pergi… omma nak tengok dan berkenalan dengan anak-anak kamu ni. Jomm…” tersenyum ommanya berkata sambil mengusap-usap kepala anak kesayangannya itu, Lee Anne.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

“Jeongmalmianhae Anne. Eonni minta maaf sangat-sangat Anne. Eonni yang buatkan kamu jadi macamni. Kamu terpaksa tanggung semua salah eonni, patutnya eonni yang terima semua hinaan drpd orang.” Lee Anna berkata, pada suatu hari ketika sedang melihat Lee Anne menidurkan kembar itu.

“Ani, gwenchana eonni! Anne tak apa-apalah, lagipun Anne sayang kat kembar ni. Sayang sangat! Alang-alang dah kena benci dengan orang, tak apa lah. Lagipun kita ni manusia, taktau apa orang nak cakap apa.. mulut orang pandai diam sendiri juga nanti.” Katanya sambil tersenyum.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Satu hari ketika Lee Anne dan Lee Anna duduk di luar rumah mereka.

“Anne, emmm boleh tak janji dengan eonni?”tanya Lee Anna secara tiba-tiba.

“Janji? Janji apa eonni?”

“Janji dengan eonni yang kamu akan jaga Lee Nana dan Lee Nara dengan baik. Dae? sayang mereka macam kamu sayang omma dan appa.” Kata Lee Anna.

“Mwo? Kenapa ni eonni? Kita jaga la mereka sama-sama. Anne memang sayang kat diorang, kenapa eonni cakap macam tu?” hairan dia mendengar kata-kata kakaknya itu.

“Tak adalah. Eonni cakap je! Kamu jagalah mereka baik-baik dan jadi ibu yang baik untuk Nana dan Nara.” Kata kakaknya lagi.

Ternyata benar, eonni-nya itu telah pergi meninggalkan mereka dengan begitu cepat disebabkan penyakit barah hati yang dihidapinya . Kini dia terpaksa menjaga, dan menjadi ibu kepada kembar itu.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

*Late update, im so so sorry TT..TT

*SELAMAT HARI RAYA  ^_^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
enriquegeum
Annyeong^^fanfic ni ala-ala novel sikittt! Hmmm.. mian2 kalau xbest! kkkk

Comments

You must be logged in to comment
ainpikahouo #1
Chapter 13: Argh kaiii <3 btw, update soon ^-^
keyqa98 #2
Chapter 13: Omggg, tak sabar for next update!! Hopefully lee anne akan kahwin dgn kai....btw kai sweet and bertanggungjawab gilaaaa ^^^
younghany
#3
Chapter 6: mak eton! bila kau mw update ff kau ne? aku tw kau sdh buat berbelas chap tapi kau malas nak taip kan? Jeballl update cepat2! kalau tidak awas kau nanti dalam kelas! ahahaha XD
AqilahJaafar #4
Chapter 6: Hmmjongin!! haha update soon
keyqa98 #5
Chapter 3: Omggg, best giler cerita ni! Update soon authir-nim! Tak sabar nak baca ^^