CHAPTER 3

THE GANGSTER ME!

YIXING
1b86f56b515730a0d8eb92f48d49fa6c.jpg

 

             

 Sudah hampir tiga hari kami berenam menanggung seksa membersihkan gym. Huhh.. Sudahlah budak Yixing tu langsung tak nampak batang hidungnya lepas kejadian berdarah tempoh hari. Paling tidak ucaplah terima kasih kat kami, ini tak, aku stalk kelas dia, langsung tak nampak  batang tubuhnya.Eh, yang aku sibuk sangat pasal dia ni kenapa.. sudah... gangster tak boleh ada perasaan bunga-bunga macam ni.

 

"Ughhhhh..akhirnya, berkilat jugak tempat ni," Nim duduk kelelahan di atas bangku dan di sertai kami semua.

"Tinggal dua hari, babe kita bersih tempat ni. Lepas tu, FREEDOM!!!" Misz bersuara riang sambil mengangkat kedua-dua tangannya diudara.

"Seronok la sangat kau ni. Lepas ni terpaksalah kita pergi kelas macam biasa. I'm gonna miss this place," tiba-tiba si Nag-In emotional.

"Yang kau emotional tiba-tiba ni kenapa. Nak merasa paluan sulung aku?" Asz menyuarakan perasaan tidak puas hatinya. Serentak itu, mereka berlima ketawa kecuali aku. Tak faham apa yang kelakar sangat dengan ayat paluan sulung asz itu.Mereka berbual tentang SPEED yang dikenakan hukuman bersihkan cafeteria selama sebulan dan sekali sekala aku menyampuk. Perbualan kami di selang seli dengan ketawa.

"Eh, aku rasa budak Taewoon tu suka dengan kaula. What say you?” soal Asz kepada aku. Celupar betul mulut dia menduga. yang lain hanya trsenyum dengan penuh makna. "Eww, budak lepasan tadika tu. Huh, memang aku tak restu la kalau korang nak declare jadi couple," sambung Ah In pula dan di sambut dengan gelak ketawa mereka berempat. Memang nak kena...

"Amboi korang, suka nampak. Memang taklah aku dengan budak tak cukup inci tu. Korang nak dia jadi abang dan adik ipar korang???" 

"Why not," jawab mereka serentak. Eh, mereka ni memang nak merasa lolipop cap kaki agaknya.

 

“Sebelum kakiku dibibirmu, lebih baik korang diam. Dah, let’s go,. Korang ada bawak tak?”

“ADA!!!” jawab mereka serentak. Setelah itu, kami keluar dari gym dan berjalan pulang ke rumah.

 

DALAM PADA MASA YANG SAMA--SPEED @ CAFETERIA

            “UGHH!!!” teriak Taeha lalu melemparkan penyapu  yang di gunakannya ke lantai. Teriakannya itu mengejutkan ahlinya yang lain.

“Kau ni dah kenapa!” tegur JongKook.

“Aku bengang dengan kembar kau tu la!”

“Tak guna kau, mentang-mentang nama dia sama dengan aku,” balas JongKook tak puas hati. Dia turut melemparkan penyapunya.

“Sudahlah korang. Sepatutnya budak Yixing tu yang sepatutnya kita salahkan sekarang. Kalau aku tahu macam ni jadinya, dekat luar sekolah hari tu sepatutnya kita belasah dia. Taklah kantoi dengan gorilla dan budak-budak OWN RULE tu,” panjang lebar Taewoon berkata dan hanya di balas dengan anggukan para ahlinya.

“OWN RULE… aku rasa nak lepas gian aku dekat dia oranglah. Masih sempat lagi ni aku rasa. Mereka mesti on the way pulang time ni. What say you?” cadang Yoohwan sambil mengangkat keningnya.

“Lepas gian? Maksud kau? Kau ada nafsu ke dengan budak-budak hingusan tu,” tanya Jongwoo penuh curiga. Pertanyaannya di sokong oleh ahli SPEED yang lain.

“Ke situ pulak kau. Memang takla. Maksud aku ni ha,” jelasnya sambil menunjukkan lagak menggusti orang yang selalu di lihatnya dalam WWE. “Lagi-lagi dengan BAD ASZ tu, teruk do,.. dia belasah aku,” hanya ketawa yang mampu di sumbangkan SPEED kepadanya.

“Betul jugak cakap kau. Kalau macam tu, cepatlah blah,” arah Taewoon lalu berlalu meninggalkan gym sambil diikuti ahlinya yang lain dengan riang kecuali Sungmin, “Oi, macam mana ni, kerja belum siap!” teriaknya dari dalam.

“Kalau kau rajin sangat buat sendiri!" mendengar jawapan Taewoon, cepat-cepat dia meninggalkan cafeteria dengan penyapu, mop dan kain pengelapnya di merata-rata tempat.

 

KEMBALI KEPADA OWN RULE YANG BERJALAN PULANG KE RUMAH MASING-MASING.

 

          “Cigarette please,” pinta aku kepada Hani yang tengah nikmat menghisap rokoknya.

“Amboi kau. Tadi bukan main tanya ada bawa ke tak. Alih-alih, kau yang tak bawa,” jawab Hani tak puas hati. Budak ni macam tak tau je dengan aku.

“Bagi jelah. Kau macam tak tau yang aku ni anak mithali. Mana boleh simpan benda haram ni!” aku membalas selamba sambil mengambil sebatang rokok dari tangan Hani dan mula meletakkannya di bibirku.

“Bagi balik benda tu. Menyampah betul aku. Kalau aku ambil gambar kau sekarang lepas tu hantar kat parents kau baru padan muka kau!” balas Hani dengan penuh perasaan. Misa,Asz, Nim dan Ah In hanya mampu ketawa melihat gelagat kami berdua. Namun mereka semua terdiam apabila melihat 6 orang pelajar lelaki yang menggunakan uniform sekolah yang berlainan merenung tajam dan dengan berlagaknya berjalan ke arah kami.

“What is that!” soalan bodoh terbit dari mulut Nim. Serentak kami merenung tajam ke arahnya.

“Oranglah kau ingat apa?” Asz menjawab dengan penuh sindiran. Kami berundur sedikit apabila mereka berenam sudah hampir di tempat kami. Rokok yang belum habis kami hisap segera di buang ke tepi jalan.

“Nak buat apa sekarang? Lari?” Misz berbisik. “Kenapa pulak nak lari,” Hani menjawab.

“Aku tak mampulah nak melawan dia orang ni,”

“Kenapa pulak?” giliran aku pula bertanya.

“Handsome sangat….,” jawab Misz ringkas. Kami berlima mengeluh. Boleh pulak dia buat perangai time ni. Tapi betullah, memang handsome~

“DC,kau kat depan,” arah Ah In kepada aku. “Laa, kenapa pulak aku,”

“Kau kan yang paling berani,” jawabnya lagi lalu menarik aku kehadapan. Huh, kalau saat macam ni lah baru nak perlukan aku.

Mereka hanya beberapa langkah semakin hampir dengan kami. Aku membatalkan niat hendak membuka mulut apabila mereka hanya berjalan lurus tanpa mengendahkan kami. Huh,.telahan kami meleset sama sekali. Akhirnya kami yang terpaksa memberikan laluan kepada mereka.

“Huh, berlagak,” terpacul ayat itu dari mulut aku.

“Pardon me?” salah seorang daripada mereka menoleh ke arah aku. Kalau di tengok dari ciri fizikal, dialah yang paling tinggi.

“Uh? Nothing,” dengan selambanya aku menjawab macam tiada apa-apa yang berlaku.

“Ya!! Bad Asz!!!” tiba-tiba kami di kejutkan dengan suatu suara dari arah belakang kami. Kami menoleh diikuti oleh keenam-enam lelaki tadi. Yeah, seperti sangkaan aku, Yoohwan yang memanggil Asz dan dibelakangnya ahli SPEED yang lain.

Pandangan aku beralih arah kepada budak lelaki enam orang tadi. Mereka seperti tersenyum sinis. Rasa macam ada sesuatu yang buruk akan berlaku.

SPEED berlari kearah kami dan serantak itu ekspresi muka mereka berubah apabila melihat budak-budak lelaki yang bersama kami.

“Well, aku tak sangka jumpa korang di sini. OWN RULE, won’t you mind to introduce us to them?” ucap Taewoon sinis.

“Hehhh, tak kuasa aku. Ko ingat kami kenal ke dengan dia orang ni?” Ah In membalas.

“Oh, aku ingat dia orang ni kuli korang,” giliran Taeha pulak. Ahli SPEED yang lain hanya tersenyum sinis. Tapi yang hairannya budak berenam ni pun tersenyum sinis.

“Bodoh, kenal pun tak. Let’s go guys!” aku membalas tajam. Tiba-tiba lelaki tinggi yang ‘Pardon me’ aku tadi meletuskan ketawanya sambil diikuti senyuman sinis kawan-kawannya. Terhenti langkah kami untuk pergi dari situ.

“Kalau akulah di katakan BODOH oleh perempuan memang dah lama aku bunuh diri. Tak sangka ada jugak orang letak otak dia kat luar,”ucapan budak tinggi itu di sambut oleh gelak ketawa kawannya termasuk kami berenam. Cepat mata ahli SPEED menjeling ke arah kami.

“Guys, aku taknaklah menambah malu budak-budak lepasan tadika ni. Nak-nak dia orang dah jejak kasih dengan spesies yang sama dengan dia orang ni. Jom, blah,” Ah In mengeluarkan perintah dengan sindiran tajamnya kepada SPEED sekali gus dengan budak berenam tadi. Kami berundur dan terus pergi tanpa mengendahkan sumpah seranah dari 2 buah kumpulan tersebut. Nampaknya kami dah buat hubungan musuh dengan 1 lagi kumpulan. Huh!!! memang tak boleh pakai lah si Nag In ni.

 

 

 

*short chapter

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aIyu-ssi
Keep on subscribing, keep on reading and please keep on commenting!!! sayang u!!!

Comments

You must be logged in to comment
TashaMeez
#1
EE dia boleh tukar2 nama laH?? hahaha baru perasan sengall lah aku nie
TashaMeez
#2
TashaMeez ?? LOL kebetulan kah???
YongHasub
#3
Chapter 14: Lay watak utama ?? Daebakk... knpe d.o x de pon.. hahahanshs..update soon :)
aIyu-ssi
#4
Ekk??haha, ok,ok.. I will..tapi tnggu update eh, tngah ktandusan idea ^^
cholahola #5
Chapter 11: daebak, teruskan teruskan update, best gilaaaaa ;)