Chapter 13

THE GANGSTER ME!

“EHMM! MACAM MANA KITA BOLEH ADA KAT SINI EH? KAU GUNA KUASA TELEPORT KAU KE KAI?” aku kenal suara ni. Kami semua menolah ke arah suara tersebut. EXO! Mereka sedang menuruni tangga yang berada tidak jauh dari tempat kami berdiri. Dan tuan punya suara tersebut ialah Suho.

“OH, MUNGKIN! KAN  ADA ORANG SEBUT NAMA KITA TADI. SO SECARA AUTOMATIKNYA, KITA ADA DI SINI!” sambung Kai sambil memandang tajam ke arah SPEED dan Topp Dogg. Mereka semakin menghampiri kami. Entah macam mana mereka boleh ada di sini. Aku kemudian memalingkan muka ke arah 2 kumpulan rasa bagus yang berada di depan kami. Riak wajah mereka berubah 100%. Takut ke?

“SIAPA PANGGIL TADI? HERE WE ARE!” ujar Baekhyun apabila mereka sudah berada betul-betul di depan kami.

“TADI AKU DENGAR BUKAN MAIN BISING! SAMPAI KAT BANGKU ATAS SANA HAH, KITA DENGARKAN? SAMPAI-SAMPAI, BOLEH DIAM PULA?” sindir Yixing sambil kedua-dua tangannya di dalam baju sejuknya.

“Korang buat apa kat sini?” soal Taewoon lalu menghampiri EXO.

“EH, BUKAN KORANG PANGGIL TADI KE?” soal Sehun dengan sindiran.

“HAK’AH, TAKKAN SALAH DENGAR KOT!” sambung Kris pula.

“SHUT THAT ! BAIK KORANG BLAH DARI SINI!” P-Goon cuba menghalau. Melihat reaksi P-Goon, aku tersenyum begitu juga kawanku yang lain dan ahli EXO.

“APA PULAK, KAN KORANG PANGGIL TADI? AH! OWN RULE, FOR YOUR INFORMATION, TOPP DOGG WAS THE GROUP THAT ATTACK ASZ’S LITTLE BROTHER. DON’T THEY TOLD YOU ABOUT THAT?” kami berlima terkejut dengan dakwaan Luhan tadi begitu juga dengan Topp Dogg dan SPEED. Heol! Ni yang buat aku makin panas ni. Aku rasa Asz tak tahu hal ni.

“WHAT A SHOCKING STATEMENT, LUHAN. I GUESS ASZ DOESN’T KNOW ABOUT THIS DOGGIE?” aku mula bersuara. Luhan tersenyum sambil mengangguk kepalanya tanda setuju.

“TEMBELANG PECAH, NAMPAK! MY CUTIE LITTLE DOGGIE, WHAT YOU GONNA SAY ABOUT THIS?” Hani turut masuk campur sambil menyilangkan kedua-dua tangannya di dada.

“WELL, THAT’S NOT GONNA CHANGE ANYTHING EVEN SHE KNOWS ABOUT THIS,” balas P-Goon tanpa rasa bersalah.

“YOU REALLY THINK SO HUH?” satu tumbukan hinggap di muka P-Goon. Aku perasan Asz perlahan berjalan di belakang Topp Dogg ketika P-Goon leka dengan cakapnya yang memakan diri. Suasana menjadi hingar seketika. Berpusing kepala P-Goon akibat tumbukan Asz yang muncul tiba-tiba. Pantas dia menjeling ke arah Asz. Dia turut membalas tumbukan Asz. “KURANG AJAR!!” perkara yang sama berlaku kepada Asz. Akibatnya, penjuru bibir Asz berdarah. Kami yang lain hanya terpaku. Terkejut dengan apa yang berlaku.

“GUYS, DON’T YOU THINK THIS IS TOO MUCH?!!” aku terus membuka langkah dengan menendang perut P-Goon. Tindakan aku menyebabkan Taewoon turut menyerang aku dengan menumbuk tepat di pipi kiri aku. Tanpa berlengah aku turut membalas tumbukannya.

“THIS IS NOT A FREE SHOW, BASTARD!” Yixing turut menyerang diikuti ahli EXO yang lain dan Own Rule. Mujurlah sudah hampir tengah malam. Orang yang berada di tempat riadah itu semakin berkurang. Hanya segelintir yang tinggal itupun berada jauh dari kami.

“UH, NOT  AGAIN! DUIT AKU DAH HABIS BUAT FACIAL TAU!” sempat aku mendengar leteran Misz yang sedang di serang  Sungmin. Aku ketika itu yang sedang menahan diri dari serangan Taewoon tanpa sedar, telah rebah. Aku cuba bangkit  namun di halang oleh Yixing yang tiba-tiba muncul. “Stay away!” pesannya sebelum turut menyerang Taewoon. Ni yang buat aku terlebih haru ni!

“Oh, ada orang back up kau?” sindir Hani kelelahan setelah menumbangkan JongKook yang menjadi lawannya. Aku yang sedang terduduk kelelahan, menjeling ke arahnya. Ketika itu juga Jongkook bangun dan cuba menyerangnya dari belakang.

“Shut up, tu belakang kau,” balas aku tanpa ada nada cemas. Hani pantas menoleh. Baekhyun yang berada tidak jauh dari Hani menghalang serangan Jongkook. Dia menumbuk Jongkook bertubi-tubi hingga kembar gorilla itu tidak mampu melawan.

“Saya pun nak jugak back up awak,” ujar Baekhyun kepada Hani setelah Jongkook rebah ke tanah. Hani senyum tersipu malu. Ciehh! Ingat cerita korea ke apa?

Pandangan aku beralih pula ke arah semua 4 kumpulan yang sedang bergaduh ni. Sumpah, teruk habis! Ahli-ahli SPEED dan Topp Dogg sedikit demi sedikit rebah. Mata aku beralih pula ke arah Yixing yang sedang menyerang Taewoon. Tiada tanda-tanda yang Taewoon akan menyerah kalah.

“Yixing, want a little help?”aku menawarkan bantuan kepada Yixing.

“I said, just stay away!” keras dia memberikan amaran tanpa menoleh ke arah aku.

“You know what, Yixing? I’m a little stubborn!” ujar aku lalu bangun dan memberikan free kick tepat ke kepala Taewoon yang mengakibatkannya terus rebah. Yixing hanya berdiri  terpaku dan setelah itu baru dia menjeling tajam ke arah aku. “Degil,” katanya perlahan. “I told you,”

Di situasi lain, Asz selesai dengan lawannya, P-Goon. Dia berdiri tepat di depan lelaki itu yang sudah rebah di kakinya. “Aku memang bodoh sebab minta tolong dekat korang! Kalau aku tahu korang yang kerjakan adik aku, sudah lama kau musnah oleh aku! SEBAB KAU, AKU KHIANAT KAWAN AKU SENDIRI AND BERDENDAM DENGAN ORANG YANG SALAH!” dengan sepenuh hati Asz meluahkan kekesalannya. P-Goon hanya mampu ketawa mengejek. Sebagai balasan, Asz meludah tempat di mukanya. SERVE YOU RIGHT!

 Asz seterusnya menghampiri Ah In yang sedang menahan diri daripada serangan Taeha. Ah In hampir rebah apabila Asz tiba dan menyerang Taeha tanpa belas kasihan. Ah In yang sudah hilang tenaga hanya membiarkan Asz mengambil tempatnya.

∞      ∞      ∞

 

 “Sungmin, can’t we just stop here? Aku letihlah!” cadang Misz tiba-tiba kepada Sungmin dalam nada keletihan.

“Pulak! Kau surrender jelah, senang cerita! Aku pun letih kalau macam ni!” balas Sungmin sambil mencekak pinggangnya dengan nafas yang turun naik.

“Bukan apa, duit aku dah habis buat facial muka. Hah, tambah pulak yang ni, matilah aku!”

“Heh, like I care,” tanpa memikirkan cadangan Misz, Sungmin terus menghadiahkan satu tendangan padu diperut ahli Own Rule itu. “Argh!!” Misz mengerang kesakitan.

“Ya!Ya!Ya! kau tak tahu nak hormat perempuan ke?” Chanyeol yang terlihat situasi tersebut mula membela Misz yang sudah rebah di tanah. Geram hatinya apabila perempuan yang di sukainya dalam diam itu di kerjakan sedemikian.

“Ah, sorry,” jawab Sungmin selamba dan berura-ura mahu pergi dari situ tetapi Chanyeol sempat menghalangnya dengan menendang kuat kaki kiri Sungmin yang mengakibatkannya terus tersungkur. “KURANG AJAR!  MEH SINI AKU AJAR SIKIT SIVIK KAT KAU. MANA TAU CIKGU KAU TAK AJAR!” Chanyeol bertindak menarik telinga kanan Sungmin tanpa mengendahkan jeritannya.

“Hah! Bagus-bagus, kau ajar sikit budak ni. Memang tak reti nak respect orang!” Misz dengan semangat menyokong sambil bangkit dari tempat rebahnya. Apalagi Chanyeol, semakin bertambahlah semangatnya nak ‘mengajar’ ahli paling muda kumpulan SPEED tu.

Nim yang menyaksikan situasi itu dari jauh hanya mengeluh dan terus mengambil langkah menghampiri tempat Misz berdiri.

“Korang ingat korang buat apa ni hah? Nak gaduh ke apa?” leternya. Misz hanya tersenyum sumbing. Manakala, Chanyeol masih dengan lagaknya mengajar sivik kepada Sungmin. Entah apa yang di ajarnya.

“Eh, gaduhlah. Kau ingat apa?” dalihnya. “Hah, part kau dah selesai belum?”

“Eh, tengok oranglah!” balas Nim dengan bangga kerana sudah menewaskan lawannya, Ho Joon iaitu salah seorang gang Topp Dogg. Misz membuat muka meluatnya depan Nim. Ye lah, Nim dapat menewaskan musuhnya sorang diri sedangkan dia….. hmmm (deep sigh!)

        Sedang mereka semua leka dengan lawan masing-masing, dari jauh terdengar sayup-sayup bunyi siren kereta polis yang semakin dekat. Untuk sejenak mereka semua berhenti dengan aksi mereka. Tanpa berfikir panjang, SPEED dan Topp Dogg yang diketuai Taewoon cepat-cepat melarikan diri. Keadaan menjadi kelam kabut seketika.

 

“EXO run!” jerit Suho kepada kawan-kawannya yang masih berdiri terpaku di situ. Sedangkan Own Rule masih keliru dengan apa yang terjadi. Ahli-ahli EXO bagai baru bangun dari tidur. Mereka terus berlari meninggalkan tempat tersebut setelah mendengar jeritan Suho kecuali Yixing, Chanyeol dan Baekhyun yang sempat menarik tangan Misz dan Hani untuk lari bersama mereka.

“Ah In, Nim, lari!!!” jerit Hani sambil  tangannya di tarik oleh Baekhyun. Nim mula lari dan Ah In meninggalkan Asz yang terpingga-pingga sendirian.

, faster! Polis tu!”

“Polis?” bagaikan orang bodoh, menyoal kembali Yixing yang berdiri cemas di depannya.

“Hak’ah! Jom,Jom!” tanpa membuang masa dia pantas menarik tangan dan mengikuti jejak kawan mereka yang lain.

∞      ∞      ∞

Akhirnya, kedua-dua kumpulan tersebut sampai ke destinasi mereka. Mujurlah tidak jauh dari Hangang River, gang EXO ada port lepak bawah tanah yang juga di jadikan studio untuk mereka berkarya. Nampak je gangster tapi hati penuh dengan bunga. Hmm, not bad!

“AHH!! What a relief! Sehun, bak sini first aid!” arah Suho dalam leganya. Sehun membalingkan peti pertolongan cemas dan di sambut oleh Suho.

“YA!!! KORANG BUAT APA KAT SINI? BLAH SKRANG!” jerit Kris sebaik sahaja matanya terperasan yang di antara mereka ada ahli Own Rule. Kumpulan gangster perempuan itu hanya membuat muka tak malu lebih-lebih lagi Ah In yang mengambil tempat duduk di sebelah Suho yang juga turut terperanjat dengan keberadaan mereka.

“Hey, ! What do you think you are doing? Go!!” marah Suho sambil memandang tajam Ah In yang berada di sebelahnya.

“You better watch your mouth, !” balas Ah In dengan suara yang perlahan dan di tambah lagi dengan lagaknya yang cuba merapatkan mukanya ke muka Suho.

“AHH! Whatever!” tindakan Ah In menyebabkan Suho cepat-cepat mengalihkan pandangannya. Malu ler tu! Ah In tersenyum menang. Mereka yang lain mula mengubati luka masing-masing tanpa mengendahkan mereka berdua kecuali Kris yang masih nampak tak puas hati.

“Oh! Kalau korang berkeras tak nak pergi, lebih baik korang tolong ubatkan luka abang-abang yang kacak ni, kalau tak… get lost!” cadang Kris dalam ugutan. Cadangannya turut di sokong oleh Sehun, Tao, Chen, Xiumin, Baekhyun, Chanyeol, Kai dan Suho. “Woohoo! Aku sokong 1000%!” sorak Tao.

“Yah! Mwoya!” Own Rule cuba membantah lebih-lebih lagi .

“Mwoya mwo?! What is what?” Kris mendekati yang duduk di sebelah Yixing.

“Hyung, lebih baik kau pilih orang lain. Aku dah cop dia dulu,” awal Yixing memberikan amaran sebelum Kris membuka mulutnya. “What the ?” memandang hairan ke arah  Yixing. “Nah, sapu kat luka saya,” arahnya bersahaja. menyambut kapas dan  ubat yang di hulur Yixing. Dia mengubati lukanya terlebih dahulu daripada mengubati luka di muka Yixing. Yixing hanya tersenyum pahit, “Well, I got fooled again,”

Kris yang melihat situasi itu hanya mengeluh, “Padan muka kau, Yixing!” dia cuba melihat di sekeliling mana tau ada ahli Own Rule yang belum di ‘cop’. ‘Yang tu dah, tu dah…hmmm, yang ni kosong nampak,’ tuturnya dalam hati. Yang di maksudkannya ialah Hani dan Misz sudah di ‘cop’ Baekhyun dan Chanyeol dan yang masih kosong ialah Nim yang mana masih sibuk mengubati lukanya sendiri. Dia sengaja tak nak pilih Ah In kerana tahu sudah tentu Ah In menolak 100% arahannya.

“OHOI!! Nah, ubat luka aku!” arahnya kepada Nim yang masih leka dengan lukanya sendiri. Nim yang focus terus terperanjat dengan sergahannya itu.

“OI!!” jeritnya kasar. “Sorry-sorry,.hahaha,”tahu kesalahannya sendiri, cepat-cepat Kris minta maaf.

Xiumin menghampiri Nim dan Kris dengan satu idea dalam kepalanya. “Kris, kau buat apa kat sini. Dia dah janji nak ubat aku pas ni,”

“Yah! Aku punya idea ni, takkanlah satu pun aku tak dapat!”  bantahnya.

“Kesian kau. Dah pergi main jauh-jauh!” halau Xiumin lalu mengambil tempat di sebelah Nim. Kris pergi membawa hatinya yang hampa. Manakala Xiumin pula memandang Nim yang sibuk dengan lukanya tanpa putus.

“Kau nak apa?,” soal Nim tanpa memandang Xiumin.

“Ubatkan aku,”

“Heh, tak nak,”

“Kami dah cukup baik tau bagi korang sembunyi kat sini,”

“So?”

“So, kau kena ikutlah syarat Kris tadi,”

“Kalau aku tak nak?”

“Ei,. Budak ni. Kalau kau tak nak, aku cium kau! Macam mana, deal?” mendengar ugutan Xiumin, Nim memusingkan kepalanya menghadap lelaki tersebut dengan reaksi terkejutnya.

“You such a ert!” marah Nim lalu keluar dari studio tersebut. Xiumin yang di tinggalkan Nim  di ketawakan oleh Kris dan beberapa rakannya.

Nim yang baru sahaja hendak melangkah keluar, terhenti apabila matanya terlihat Asz, yang bersandar di dinding di luar studio tersebut. “Asz…” tuturnya perlahan. Asz menoleh sayu ke arahnya. Semua yang ada di dalam menoleh ke arah pintu apabila mendengar Nim menyebut nama Asz. Nim menarik tangan Asz supaya dia masuk menyertai mereka di dalam.

“Ahah! Ada sorang lagi rupanya. Kau, ubat luka aku ni hah,” Kris cepat-cepat menarik tangan Asz sebelum kawannya yang lain sempat berfikir untuk rampas Asz darinya. Manakala, Nim mengambil tempat di sebelah D.O dan menawarkan diri untuk menyapukan ubat di lukanya setelah melihat D.O sukar untuk mengubati dirinya sendiri.

Xiumin yang perasan, terus menjerit ke arah Nim, “Wahh!! Tadi aku suruh, kau tak nak. Sekarang tawar diri pulak dengan D.O!!” luahannya tidak di endahkan langsung oleh Nim dan D.O.

Ahli-ahli Own Rule melayan fikiran masing-masing sambil tangan mereka sibuk mengubat luka. Kejadian tadi mungkin akan menjejaskan persahabatan mereka  dengan Asz. Satu keluhan kecil keluar dari mulut . Yixing perasan dengan perubahan riak wajahnya sejak Asz masuk tadi.

“Awak fikir apa?”

“Fikir? Takdelah,” ringkas dia menjawab. Spontan, dia menarik tangan Yixing ke ribanya.

“Awak nak buat apa?” soal Yixing hairan.

“Ubat tangan awaklah!”

“Oh, okay. Thanks,” Yixing tersenyum manis, menampakkan lesung pipitnya. Tanpa sengaja yang menyapukan ubat di jari-jari Yixing yang luka, terlihat senyumannya itu. Tanpa sedar dia turut tersenyum.

“Such a nice smile. Tak sangka gangster ada lesung pipit,” pujian itu menyebabkan mereka berdua tertawa kecil.

“ATTENTION! ATTENTION!! DISEBABKAN ABANG-ABANG KACAK NI TAK BERAPA TAU NAMA-NAMA ADEK-ADEK OWN RULE, APA KATA KORANG PERKENALKAN NAMA KORANG SATU-SATU,” tiba-tiba satu suara sumbang mencadangkan ahli-ahli Own Rule perkenalkan diri. Suara sumbang itu ialah Chen. Cadangannya di sambut hangat oleh kawan-kawanya yang lain.

“Betul, betul, aku  nak sebut nama tadi pun susah,” sokong Kris.

“ Aku !” perkenalkan diri dengan spontan dan matanya terus kembali ke arah tangan Yixing.

“Oi, aku tak naklah yang simple macam ni, buatlah cute-cute sikit. Nak juga tengok macam mana top dog kawasan Hongdae ni buat benda yang kiut miut. Ya tak?” Kai yang turut menyokong cadangan Kris tadi membantah cara memperkenalkan dirinya.

“Aku sokong!!! Wooo!!!” Chen dan Sehun turut tidak ketinggalan memberikan sokongan padu mereka kepada Kai. yang tengah fokus menyapu ubat di luka Yixing terus menghadiahkan jelingan tajamnya kepada mereka bertiga. Yixing mengerang kesakitan apabila tidak sengaja menekan kuat kawasan lukanya. Tanpa mempedulikan Yixing, dia terus berdiri menghadap Kai.

“Eh, kau mari sini. Meh aku ‘kiut-miut’kan muka kau. Kau memang sengaja eh nak cari pasal!” kemarahannya menyebabkan mereka yang ada di situ ketawa kecuali Kai.

“Sorry ar, tu pun nak marah. Oklah, oklah…kau save la kau punya kiut untuk abang Yixing kau tu ok?” sempat Kai mengusik dalam maafnya.

“Eh, budak ni memang sengaja…,” terus membebel sambil Yixing menarik tangannya untuk duduk semula – sehingga itu, hanya Yixing yang mendengar bebelannya. Sesi perkenalan diri terus di lanjutkan hingga habis. Kedua-dua kumpulan itu bertambah rapat walaupun kadang-kadang perbualan mereka di campuri dengan pertelagahan.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aIyu-ssi
Keep on subscribing, keep on reading and please keep on commenting!!! sayang u!!!

Comments

You must be logged in to comment
TashaMeez
#1
EE dia boleh tukar2 nama laH?? hahaha baru perasan sengall lah aku nie
TashaMeez
#2
TashaMeez ?? LOL kebetulan kah???
YongHasub
#3
Chapter 14: Lay watak utama ?? Daebakk... knpe d.o x de pon.. hahahanshs..update soon :)
aIyu-ssi
#4
Ekk??haha, ok,ok.. I will..tapi tnggu update eh, tngah ktandusan idea ^^
cholahola #5
Chapter 11: daebak, teruskan teruskan update, best gilaaaaa ;)