CHAPTER 5

THE GANGSTER ME!

“Yixing? EXO?” ahli-ahli SPEED yang lain turut kehairanan apabila melihat Yixing iaitu Lay bersama ahli kumpulan EXO yang lain termasuk 6 orang pelajar lelaki yang memulakan pergaduhan dengan mereka tempoh hari.

          “Oh! Yixing, sorry kami tak dapat pergi tadi. We’re having a big business here,” tiba-tiba Misz menyampuk sambil mengelap darah yang mengalir dari hidungnya. Kerja Taehala ni. Bebelnya dalam hati.

“I see,” balas Yixing sambil mendekati kedua-kedua kumpulan tersebut diikuti ahli EXO yang lain.

“Korang ni dah memang tak ada kelas ke sampai nak bergaduh dengan perempuan,” salah seorang lelaki yang berlagak seperti ketua mereka tampil kedepan sambil menunjukkkan muka berlagaknya kepada Taewoon.

“Suho, kau tak tahu apa-apa. So,just keep your in’ mouth shut!”tepat di muka Suho, Taewoon membalas. Tersembur air liurnya di muka Suho. Sekelip mata, penumbuk Suho sampai di wajah Taewoon. Akibatnya, Taewoon jatuh di kaki Yixing yang ketika itu berhampiran dengan Suho. Tanpa berfikir panjang Yixing menarik kolar baju Taewoon dan turut melepaskan kemarahannya. Bertubi-tubi dia menumbuk wajah Taewoon sehingga lelaki perasan gangster itu tidak berdaya untuk melawan. Ahli kumpulan SPEED yang lain tidak mampu menolong ketua mereka apabila di tahan oleh ahli EXO yang lain. Manakala OWN RULE hanya menjadi pemerhati.

________________________________________________________________________________________________________________________________

AKU memang tak suka kalau orang lain masuk campur urusan kami. Aku cuba menahan sabar apabila melihat Yixing menumbuk Taewoon sekuat hatinya. Eh, kalau orang lain dah lama aku belasah sebab masuk campur tapi kalau budak ni, boleh pulak hati aku berlembut. UGH!! Lembut sangat!

            AKU menghampiri Yixing dan menghalangnya daripada menumbuk Taewoon dengan lebih teruk lagi. “Cukuplah, takkan awak nak tumbuk dia sampai mati,” aku meniru kata-katanya ketika dia cuba menghalang aku daripada terus membelasah Taewoon. Dia berhenti dan berdiri. Setelah puas melihat muka hancur Taewoon dia memandang kearah aku. “Awak okay?” dia bertanya.

“Tak,” tanya lagi, tak tengok ke muka aku dan kawan-kawan aku dah macam mayat hidup. Heh!!! “Lain kali, jangan masuk campur urusan kami,” aku memberi amaran.

Tiba-tiba Suho menyampuk
“EH, terima kasihlah sikit, nasib baik ada orang tolong!” aku menjeling. Hei, macamlah orang terdesak sangat nak mintak tolong.

Aku baru nak buka mulut untuk menjawab apabila Ah In tiba-tiba menyampuk.
“Oi, kami pun tak terdesak nak mintak tolong ok, korang ingat kami ni lemah sangat ke nak lawan budak lepasan tadika ni?” hahahha, SHE’S COMING! Aku menghantarkan senyuman sinis kepada Ah In.

“Sedar diri sikit eh, muka dah macam mayat hidup ada hati nak berlagak!” balasnya lagi tidak mahu mengalah. Dalam pada itu, SPEED bertindak untuk pergi dari situ apabila melihat perang mulut antara Suho dan Ah In. Dasar penakut!

 

“HEI! SCUMBAGS ARE YOU RUNNING AWAY? SHAME ON YOU!”  aku menjerit ka arah SPEED dengan niat sengaja ingin menyakitkan hati mereka. Hanya Sungmin menoleh sambil menjelingkan matanya.

“Kau tengok tu, siapa yang lemah? Huh!” Ah In masih mahu membalas sambil menunjuk kepada kumpulan SPEED.

“Lay,mereka ni ke yang kau jemput makan dengan kita tadi?” Suho tiba-tiba bertanya kepada Yixing yang sedang meramas rambutnya. Lay? Macam pernah dengar… Yixing mengangguk. “Kalau kau tak jemput pun tak payah. Buang masa!”

“Jadi, maksudnya kita buang masalah tadi ek? Tunggu orang yang entah datang atau tak,” salah seorang daripada mereka menyindir. Sudahlah telinga capang. Dalam pada yang masa, ahli kumpulan mereka yang lain turut melepaskan tanda tak puas hati sesama mereka.

“Hei, budak capangkan aku dah mintak maaf kat Yixing tadi, korang nak apa lagi?” uhuhh, Misz join the game. Terkedu budak capang tersebut apabila di jerkah LoyalNim.

“Oi, kau tau tak telinga capang nilah yang buat perempuan tergila-gilakan aku! Mind your mouth, by the way, call me Chanyeol and mind to give me your number?” Chanyeol? Cantik nama. Tapi yang part mintak nombor telefon tu aku tak boleh terima. Aku menunggu tindak balas Misz. Mesti kena reject ni, aku kenal sangat adik kesayangan aku ni.

“Uhm, why not!” apa?? Tak guna punya Misz. Aku lupa pula kelemahan dia budak lelaki handsome. Chanyeol? Bolehlah.. sebagai balasan, Chanyeol tersenyum lebar.

“Ya, LOYALNAM, kau  jangan nak buat kumpulan ni berbesan dengan kumpulan kita pula! Aku tak rela!” Ah In terang-terang membantah.

“Eh, kau ingat kami nak sangat ke?” Suho pula membalas. Mula balik… aku memandang sekilas kepada Yixing. Dia menggelengkan kepalanya. Nampak sangat dia risau dengan perang mulut antara Suho dan Ah In.

“Suho hyung! JJANG!” tiba-tiba terdengar sokongan dari 2 orang budak lelaki dari belakang Suho. “Chen, Baekhyun ah~,” Yixing menjeling kearah kedua-dua budak lelaki tersebut yang bernama Chen dan Baekhyun tanda dia tidak setuju dengan sorakan dari kedua-duanya. Ingat ni gelanggang WWE ke?

“AH IN unnie, balas balik!!! Kami bersamamu!” sudah~. Hani, Nim dan Asz yang diam dari tadi turut memberikan sorakan. Ah In menoleh dan memberikan mereka ekspresi muka ‘PERCAYA DENGAN AKU!’. Kalau perang mulut, Ah Inlah ayam tambatan kami. Tapi kalau menggunakan tenaga, jangan harap.

“EH, PENDEK, LISTEN,. KALAU KAU INGAT KAMI NI NAK SANGAT NGAN KORANG, JANGAN HARAPLAH. KENAL PUN TAK,” mendengar ayat yang keluar dari mulut Ah In, hampir semua ahli kumpulan EXO bersorak kecuali Yixing. Suho hanya tersenyum dan memberi isyarat kepada ahlinya untuk diam.

“DIAM, DIAM! DWARF, LISTEN, AKU RASA AKU TAK CAKAP PUN YANG KAMI NI NAK SANGAT DENGAN AHLI KUMPULAN KAU TU, ATAU KAU YANG NAK SANGAT DENGAN KAMI? BETUL TAK?” Ah In kelihatan terkedu. Dia nampak baru tersedar bahawa dia sudah tersalah langkah. Aku tersenyum.  Ah In, Ah In… sementara itu aku terlihat kearah Baekhyun. Dia mengenyitkan matanya kearah… aku melihat pula ke tempat di mana Hani, Asz, Misz, Nim dan Ah In berdiri. Hani tersipu-sipu malu. OH!!! Tidak! Baekhyun mengenyitkan matanya kearah Hani!!! Budak 2 orang ni memang nak kena. Tadi Misz, sekarang dia pula!

“Ehhmm,.,” aku berbunyi meminta perhatian daripada Ah In, Suho dan yang lain. Kesemuanya memandang kearah aku kecuali Hani dan Baekhyun.
“As you can see, kawan korang tu tengah kenyit-kenyitkan matanya kepada kawan kami, Hani. Sampai tak sedar ada perang mulut kat sini. So, what you wanna say about it?” semua mata tertumpu kearah Baekhyun.

 

“YAA!!!! BAEKHYUN!!” Baekhyun terperanjat mendengar jeritan dari Suho dan ahli EXO yang lain. Hani turut terperanjat jelas merah mukanya apabila dia menoleh kearah aku. “WHAT!!!” Baekhyun membalas.

“Kau ni, memanglah! Meh sini telinga kau,”

“Sorry Kris hyung,.. sakit, sakit..,” Baekhyun mengadu kesakitan apabila budak lelaki yang di panggilnya Kris  itu menarik telinganya dan kalau tak silap aku dialah lelaki yang ‘pardon me’ kat aku hari tu. Ah In, Asz, Nim dam Misz yang melihat situasi itu mula melepaskan tawa mereka. Diikuti oleh ahli EXO yang lain kecuali Suho. Dia memandang tajam kearah Ah In.

“SEE? SHAME ON YOU, DUDE!” bentak Ah In kearahnya. “Jom blahlah, guys,” ajak Ah In pula. Kami mengikut dari belakang meninggalkan EXO yang melepaskan geram  mereka kepada Baekhyun dan Chanyeol. Yixing hanya sebagai pemerhati.

 

→DI APARTMENT AH IN DAN ASZ.

            Kami masing-masing menyapukan cecair iodin dekat luka wajah dan bahagian tubuh kami yang lain. Gara-gara budak SPEEDlah ni, taka da adab langsung. Boleh pulak serang kami ketika kami masih syok berjalan sambil berbual-bual petang tadi. Ketika  itu, kami berenam dalam perjalanan untuk pergi ke restoran yang dikatakan oleh Yixing. Rupa-rupanya budak-budak SPEED tu masih berdendam dengan kami yang menyebabkan mereka terpaksa menjalani hukuman selama sebulan di cafeteria.

Tengah syok aku mengelamun, Asz tiba-tiba bersuara,
“Eh, Yixing tu nama panggilannya Lay ek?”

“Mungkin, tadi aku dengar budak Suho tu panggil dia Lay,” aku menjawab.

“Kenapa, Asz?” tanya Ah In pula.

Asz mengerutkan dahinya seperti memikirkan sesuatu,

“Aku rasa  macam pernah dengar nama tu,” sambung Hani yang tengah mengubat luka di dahi Misz.

“Kan? Aku pun rasa macam tu,” aku menyokong kata-kata Hani. Aku memang pernah dengar nama LAY tapi aku tak ingat atas situasi apa.

Sedang kami memikirkan hal tersebut, Nim tiba-tiba bersuara,
“ASZ!!! Kes adik kau!” kami tersentak dan Asz membesarkan matanya seperti sudah mengingati sesuatu.

“Ah, !!! Macam mana aku boleh lupa pula hal ni. Lay, budak yang menyebabkan adik aku lumpuh sampai hari ni!” lafaznya dengan penuh emosi.

“Asz, kau tak boleh tuduh melulu. Mungkin kebetulan je nama mereka sama,” Misz cuba menenangkan Asz. Asz menggelengkan kepalanya seperti tidak menerima kata-kata Misz. “Tak, aku memang yakin Lay dengan budak-budak EXO tu menyebabkan adik aku lumpuh,” kami berlima mengeluh. Asz, kalau dah marah memang tak boleh di pujuk.

Kami berlima memang tahu tentang kemalangan yang menyebabkan adik kesayangan Asz lumpuh. Kami tahu tentang itu pun dari kawan baik adiknya sendiri kerana adiknya tidak mahu menceritakan hal sebenar kepada kami. Tidak tahulah jika cerita yang disampaikan Jonghyun, kawan rapat Yoo Changhyun iaitu adik Asz yang hanya muda setahun darinya.

            Seingat aku hal ni berlaku setahun yang lalu. Menurut Jonghyun, Lay dan 2 orang lagi kawannya yang bernama Xiumin dan Luhan yang senior setahun dari mereka di sekolah tinggi lelaki di kawasan Hongdae kerap membulinya jika dia bersendirian. Sehari sebelum cuti musim panas, Changhyun telah menerima sms dari Lay yang ingin menemuinya di kedai tidak jauh dari sekolah mereka. Puas Jonghyun dan kawannya yang lain memujuknya untuk tidak menemui mereka bertiga  namun, dia berkeras untuk memenuhi keinginan Lay. Disamping itu, Changhyun juga ingin membuktikan bahawa dia tidak takut dengan 3 orang pembuli itu.  Tidak lama selepas Changhyun menemui mereka bertiga, Asz dan keluarganya telah menerima berita tentang kemalangan yang melibatkan Changhyun.

“Ah In, aku tumpang tidur sini,” aku bersuara setelah kami semua berdiam diri untuk beberapa minit. “Aku nak juga!!!” sampuk Misz, Nim dan Hani.

“Tak boleh,” bangkang Ah In. “Ala, bolehlah… nanti aku nak jawab apa dengan parents aku nanti bila dia  orang tengok muka aku macam ni,” aku cuba memujuk Ah In. Macam ni la aku, kalau muka lebam sikit, tumpang tidur kat rumah minah 2 orang ni.

“Bolehlah, kak Ah In, kak Asz,.. bolehlah,” giliran Hani pulak memujuk dengan membuat muka belas kasihannya.

“Tulah korang, asal lebam sikit tidur sini.,”bebel Ah In. kami mendiamkan diri. Huh, kedekut., aku mengata dalam hati.

“Tidurlah, memang dialu- alukan,” yes! Akhirnya Asz mengizinkan sambil dia angkat dari tempat duduknya menuju ke dapur. Kami berempat senyum mengejek kearah Ah In. Namun kemarahan Asz kepada Lay dan kawannya masih jelas di wajahnya.

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aIyu-ssi
Keep on subscribing, keep on reading and please keep on commenting!!! sayang u!!!

Comments

You must be logged in to comment
TashaMeez
#1
EE dia boleh tukar2 nama laH?? hahaha baru perasan sengall lah aku nie
TashaMeez
#2
TashaMeez ?? LOL kebetulan kah???
YongHasub
#3
Chapter 14: Lay watak utama ?? Daebakk... knpe d.o x de pon.. hahahanshs..update soon :)
aIyu-ssi
#4
Ekk??haha, ok,ok.. I will..tapi tnggu update eh, tngah ktandusan idea ^^
cholahola #5
Chapter 11: daebak, teruskan teruskan update, best gilaaaaa ;)