Kungfu Panda

Aku yang 'NATURAL'

 

 

"Suho hyung kenapa mamat pelik tu ikut kita.Rupa macam pembunuh bersiri je.Dah la menyannyi sorang-sorang dekat tengah taman permainan tadi."

 

Sehun berbisik dekat suho yang berjalan di sebelah dia.Suho hanya menggangkat bahu tanda tak tahu.Sempat juga suho mengerling ke arah belakang.Dari gaya mamat ni nampak macam tak gila,tapi senyuman dia menakutkan.Chen yang perasan Suho memandang dia melambaikan tangan.Suho hanya tersenyum nipis.

 

Cepat-cepat Suho melajukan langkah dan berjalan di sisi aku pula.Sempat Suho bertanya pada aku.

 

"Ira kenal dia ke.Kenapa dia asyik ikut kita je?"

 

Dah masuk berapa kali ntah Suho asyik tanyakan soalan yang sama je.Aku mengeluh lemah.Sebenarnya aku pun pelik kenapa dia ikut kitorang.Dia tak ada rumah ke ataupun dia dah kena halau dari rumah.Tiba-tiba Sehun menarik tangan aku dan terus lari.Suho yang terkejut dengan tindakan Sehun menjerit minta jangan tinggalkan dia sorang-sorang dengan Chen.Aku memandang ke arah muka Sehun dengan penuh kehairanan.

 

"Aku nak tengok,kalau dia lari kejar kita maksudnya dia ikut kau"

 

Aku rasa menyesal sangat sebab pusing belakang,memang betul cakap budak pelat ni,Si Chen tu kejar kitorang.Suho yang ketinggalan di belakang tidak diendahkan langsung.Kali ni bukan Sehun yang tarik aku tapi aku yang tarik Sehun.Memang kaki buka langkah seribu la.Kalau masuk lumba lari mesti juaranya.

 

Untuk pertama kalinya aku gembira bila nampak rumah teres dua tingkat kepunyaan papa.Hari ni papa dengan mama overtime jadi aku tinggal sorang-sorang la.Bila jejak je dekat depan pintu aku terus keluarkan kunci rumah dari poket seluar.Pintu rumah dihempas kuat.Ni lah pertama kali dalam hidup aku rasa takut.

 

"Sampai bila kau nak pegang tangan aku..."

 

Sehun tersenyum kambing.Perhatian aku beralih pada tangan aku dan Sehun.Pantas aku memutuskan pegangan aku pada dia.lantas aku jauhkan diri dari budak pelat tu dan berlalu ke ruang tamu.Leganya dapat duduk atas sofa lembut.Dengan tak tahu malunya Sehun melabuhkan punggung dan duduk sebelah aku.Sempat aku hantar jelingan maut pada budak tu.Dia hanya tersengih.Ceh 1st time jumpa aku muka masam mencuka sekarang dah tersengih-sengih macam budak 3 suku.tengah elok kitorang rehat  tiba-tiba pintu rumah diketuk dengan kuat.Sehun pandang aku,aku pandang dia.Dia tolak aku supaya jalan dulu.Cit macam ni nak buat suami memang fail la.Kitorang berdiri depan pintu,teragak-agak sama ada nak buka atau biarkan je.

 

"SEHUN,IRA BUKA PINTU NI"

 

Sehun dengan aku berebut-rebut nak pegang tombol pintu bila kitorang dengan suara Suho.

 

"Ketepi la,dia abang aku."

 

"Kau la ketepi,Ni rumah aku budak pelat"

 

"WOI JANGAN LA GADUH.SESIAPA JE TOLONG LA BUKA PINTU NI"

 

Terus aku tolak Sehun ketepi hingga dia terduduk dekat lantai.Tombol pintu dipulas dan munculah Suho tapi yang jadi masalahnya dia tak keseorangan.Chen masih tersenyum dan setia di sisi Suho.Sehun turut berdiri dekat sebelah aku sambil memerhatikan muka Suho yang dah pucat. 

 

"Tolong..."

 

***

 

"Uhh chen kan?Kenapa awak ikut Ira sampai ke sini?"

 

Suho sebagai yang tua memberanikan diri dengan bertanya pada Chen yang duduk berhadapan dengan aku.Sehun pandang kami berdua silih berganti.

 

"Sebab Ira kawan Chen..Jadi Chen kena lindungi Ira dari sebarang bahaya."

 

'Kau la yang bahayanya.' Fikir aku dalam hati.Keadaan jadi janggal semula.Masing-masing tak berani nak buka mulut termasuk aku.Akhirnya suho buat keputusan untuk balik rumah dengan Sehun dan ini bermakna aku akan duduk sendirian dengan Chen.Aku cuba beri isyarat mata pada Suho agar dia tunggu hingga papa dengan mama balik tapi jawapan yang diterima hanyalah senyuman maaf.Sehun menepuk bahu aku dan terus beredar dari situ.Pada ketika itu ruang tamu hanya ditemani dengan bunyi jam berdetik.Akhirnya aku bangun dan keluar dari rumah tapi aku tahu yang si Chen tu ikut dari belakang.Sekurang-kurangnya aku selamat berada dekat luar.

 

"Kenapa kau ikut aku?Kau tak ada rumah nak balik ke.Menyemak la." 

 

Bukan niat aku nak bunyi kurang ajar tapi dah terpaksa kalau tak sampai ke malam dia melekat dengan aku.Kata-kata macam langsng tak beri kesan pada Chen sebab dia masih tersenyum tapi entah kenapa bila guruh berdentum aku dapat rasakan yang Chen sedang marah.Aku menyambung perjalanan kemana saja kaki aku nak bawa tanpa menghiraukan bunyi guruh yang semakin kuat dan Chen dibelakang.Tengah elok aku jalan-jalan tiba-tiba aku terdengar suara orang minta tolong.Chen yang turut dengar terus berlari ke arah suara tu.Aku turut ikut dari belakang tapi dengan hanya berjalan lengang kangkung.Suara itu bawa kami ke lorong belakang kedai makan 'Janda Cun'.Beberapa orang awam mengelilingi seorang lelaki mungkin dalam lingkungan belasan yang tengah memeluk sebuah handbag.Tapi yang peliknya mana pula perginya Chen.

 

"Pulangkan balik beg wanita yang kau curi tadi kalau tak kami bawa kau pergi balai polis"

 

Pencuri tu nampak macam teragak-agak.Perlu ke dia percaya cakap orang tua tu tak pun biarkan diri dia dibelasah oleh ramai.Tiba-tiba pencuri tu angkat tangan kanan dia dan memetik jari.Aku yang pelik hanya menyengetkan kepala.Kemudian baru aku sedar,orang ramai dekat depan dia langsung tak bergerak walaupun bernafas.Fenomena apa pulak ni.Pencuri tu melarikan diri dengan melepasi aku tanpa perasan apa-apa keanehan.Aku cuba mengejar pencuri tu dengan menarik baju dia.Aku tah tahu kenapa tapi pencuri nampak macam terkejut gila bila dia nampak aku.dia cuba memukul aku tapi belum sempat apa-apa hujan mula membasahi bumi,angin bertiup dengan kencang dan kilat turut serta memeriahkan suasana.

 

"LEPASKAN DIA TAK GUNA"

 

Entah dari mana datangnya angin kencang Pencuri tu jatuh tiba-tiba.Suho dan Sehun muncul dan melutut di sisi aku sambil bertanya sama ada aku ok atau tak.Pencuri tu cuba lari tapi belum sempat dia pusing satu panahan petir jatuh betul-betul didepan dia.Chen sedang berdiri tak jauh dari tempat dipanah petir tadi.

 

"Tak ada siapa boleh sentuh kawan aku"

 

Chen kata dengan nada yang mengancam.Kemudia baru aku perasan.Bukan ke tadi hujan jadi kenapa aku tak basah.Aku memandang Suho yang berdiri di sebelah aku.Betul tu,hanya aku dengan Suho saja yang tak basah manakala sehun sedang berdiri di belakang pencuri tu.Sehun buat gaya seperti mencampak sesuatu dan pencuri tu jatuh tersembam ke tanah.Bila lelaki tu cuba bangun Chen menuding jari telunjuk dia ke arah pencuri tersebut.Dan satu aliran elektrik keluar dan mengena bahu pencuri tersebut.Akhirnya semuanya berhenti bila pencuri tu mengeluh lemah.Hujan pun berhenti.Sehun mendekati aku dan tolong aku bangun dan kami menghampiri pencuri tersebut.Orang ramai yang jadi beku tadi turut bergerak seperti tiada apa yang berlaku.

 

"Macam mana..macam mana korang masih boleh bergerak sedangkan aku dah hentikan masa."

 

"Kita sama..sebab tula ia tak beri apa-apa kesan pada kami."

 

"Jadi macam mana pula dengan minah tu"

 

6 mata memandang aku dengan penuh kehairanan.Seperti mereka baru sedar apa yang berlaku.Sehun memandang Suho dan Suho memandang aku.Tiba-tiba entah dari mana munculnya Kai dibelakang aku sambil buat muka hairan seperti mereka ber-3.

 

 

 

"Siapa korang sebenarnya ni??"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#7 watak utama dah keluar..Yay lagi 5 je yang tinggal #

  • Suho
  • Kris
  • Luhan
  • D.o
  • Sehun
  • Kai
  • Lay
  • Baekhyun
  • Chanyeol
  • Xiumin
  • Tao
  • Chen
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Irakira
Sesiapa yang baca cerita ni dialu-alukan untuk komen.

Comments

You must be logged in to comment
HaniSofiaHana #1
Chapter 19: Authornim~Jebal please update soon this story T_T :'(
amani123
#2
Chapter 19: Author tolong update cerita ni please cerita ni terlalu best
hjkyung #3
Please update~~~~ Daebakkk cite nie
KUROBARAHIME
#4
Chapter 17: SO,IRA NI ANGEL KE?
OR SAMA JENIS DENGAN EXO?BY THE WAY EXO TU EXTRAORDINARY HUMANS KE ATAU ADA NAMA LAIN?
amani123
#5
Chapter 17: update cepat pleas tak sabar nya author aaaaaaaaaaaa ira ada sayap fuyooooooooooo mesti ira terkejut
NizNisrina12 #6
Chapter 17: best!! palli update. daebak lah citer ni
mimi18 #7
Chapter 16: Ur ff so daebak..update juseyo..
This ff make my day..ㅋㅋㅋ
fna_shn #8
Chapter 16: Awak punya cerita memang tak pernah hampakan saya. Jalan cerita yang penuh dengan lawak dan misteri! Keep it up authornim! Update soon~