ChenChen

Aku yang 'NATURAL'

 

 

Ais krim yang tadinya keras dah cair menitis ke tanah.Nape aku cakap camtu sebab sekarang aku berada kat luar rumah atau lebih tepat lagi dekat taman permainan.Dari sini aku leh nampak budak-budak main kejar-kejar dengan girangnya.Aku pandang ke bawah dan perhatikan beberapa pasangan yang tengah enjoy berdating.Takde keje lain ke,gi la belajar ke apa ke.Tau dating je,nanti exam fail baru nak menyesal.Cahaya matahari yang tadinya terik menyinari muka bumi ni dah makin kurang.Awan mendung datang tanpa dijemput menghalang cahaya yang cuba untuk menyinari bumi.Disebabkan tadi panas,aku pun keluar ke rumah dengan memakai baju lengan pendek paras bahu,lebih kurang macam singlet la.

 

 

 

"Ira apa awak buat dekat atas tu.Turun la.."

 

Bila aku cakap aku pandang ke bawah tadi maksudnya aku tengah duduk kat atas pokok.Kat atas ni sejuk sikit,ada daun yang halang cahaya dari tembusi ke muka aku.Aku pun memandang ke arah suara yang tak henti-henti panggil nama aku dari tadi.Yup siapa lagi kalau bukan adik beradik Kim.Suho pandang ke arah aku dengan senyuman manakala 'Si Pelat S' pandang ke arah budak-budak yang kini sudah beransur pulang sebab cuaca yang mendung.Nape aku panggil dia camtu..fufufu adelah sebabnya.

 

"Jom balik hari macam dah nak hujan je.."

 

****************************************

Aku memandang ke arah langit yang semakin gelap.Daripada posisi duduk aku terus bangun dan bersedia untuk lompat ke bawah.Pandai naik pandai turun.

 

"Ira jangan lompat.Nanti jatuh kang.."

 

Suho dah mula cuak bila dia tengok aku dah berdiri kat atas dahan pokok yang agak tebal tu.Sehun pun mula bagi perhatian dia ke arah aku.Ada aku kisah,setakat tinggi 3 meter aku leh pass la.Well apa lagi, Get,set,ready, GO..Jumping.Dah amcam lagu crayon pop lak.LOMPAT... Suho dah menjerit macam beruk,si pelat tu lak mata dia hampir nak terpancut keluar dari soket mata.Seperti biasa aku berjaya mendarat tanpa ada apa-apa kecederaan yang serius.Suho bergegas ke arah aku dan diikuti oleh Sehun.

 

"Ira awak okay tak,sakit mana-mana tak,ada darah ke...balablabal"

 

Suho tak henti-henti tanya soalan kat aku macam peluru berpandu.Baru nak jawab soalan pertama soalan kedua datang.Tak jadi aku nak balas.Aku mengeluh lemah sebab perangai caring suho yang tak henti-henti bertanyakn soalan.Aku sempat menjeling ke arah sehun dan ternyata muka dia masih lagi kedekut senyuman tapi kat mata dia ada tanda yang dia tengah terkejut dengan stunt yang baru je aku aksikan.Disebabkan malas nak dengar bebelan suho aku pun berlalu pergi dari situ.Tak sampai beberapa langkah hujan mula turun dengan lebatnya.Aik tadi takde pun,aku mula berlari balik ke pokok tadi untuk berteduh.Bila sampai je langsung takde hujan dan sehun ngn suho masih lagi kering.Aku berjalan ke depan beberapa langkah dan hujan mula ada balik.Aku kebelakang dan kedepan berulang kali.Macam ada dinding yang memisahkan kitorang dari terkena hujan.Inilah fenomena yang paling pelik yang pernah aku tengok.

 

"Ira..napa macam batu ni.Okay tak??"

 

Tiba-tiba suara suho mucul kat tepi aku,dia tanya dengan nada risau.Aku hanya mengangguk.

 

"Baju kau batah.."

 

Aku pandang ke arah sehun yang tiba-tiba je bersuara.Nak tergelak pun ada.Daripada basah ke batah,apa jauh benar bunyinya.Aku pun perah hujung baju dengan harapan leh kering.Tapi malangnya memang tak la.

 

***************************************

"KIta tunggu sampai hujan reda la dulu,baru kita balik."

 

"Nah.."

 

Aku pandang ke arah sehun dan dengat sepantas kilatnya aku menekup kedua-dua mata aku.Dan untuk pertamanya kali aku jerit kat lelaki yang aku tak rapat.

 

"WOI KAU GILA KE.PAKAI BALIK BAJU TU"

 

"Amik la,aku bagi kau.Nanti kalau demam satu hal lak.."

 

Perlahan-lahan aku gintai dari celah-celah jari aku dan pandang ke arah baju yang dihulurkan oleh sehun tu.Nak amik ke tak yah tapi masalahnya aku memang dah beku tahap iceberg ni.Aku cuba capai baju dengan mata yang masih lagi tertutup.tiba-tiba pergelangan tangan aku ditarik dengan kasar dan ada kain diletakkan kat atas tapak tangan.

 

"Buka la mata kau tu.Kau nak tukar baju macam mana lak nanti.."

 

"Kau gi jauh-jauh dari aku baru aku buka mata"

 

"Ok fine..."

 

Aku pun buka mata dan perhatikan sekeliling.Hanya ada suho,mana lak budak pelat ni.

 

"Ira gi la tukar,nanti dah siap baju basah tu bagi kat oppa.Jangan risau oppa tak intainya."

 

Aku berlalu ke belakang pokok dan cepat-cepat tukar baju.Bau maskulin tul la baju budak pelat ni.

Lepas siap aku hulur baju yang basah kat suho.Dia hanya tersenyum.Pelik tol,dia nak wat pe ngan baju aku tu.Kelibat sehun still takde.Disebabkan hujan masih lagi lebat dan aku takde benda nak wat,aku terus panjat balik pokok yang aku duduk tadi.Setibanya kat atas,pegangan tangan aku hampir terlepas sebab budak si sehun ni tengah syok baring kat atas dahan pokok tu.Wah relax sakan nampak.Bila dia sedar je kehadiran aku terus dia bangun tapi yang lagi menyeramkan dia tengah senyum.Sehun yang KEDEKUT senyuman tengah senyum.Tapi yang peliknya senyuman dia tu macam ada makna.Aku pun terus duduk kat sebelah dia.

 

"Thanks sebab kasi pinjam..."

 

"No prob.."

 

"Sehun-ah turun jap.Tolong hyung.."

 

Kitorang pandang ke arah suho yang tengah pegang baju aku.Sehun pun ready utuk lompat ke bawah tapi sebelum dia lompat aku rasa macam nak tumbuk je muka mamat ERT tu.

 

"Kau dah bagi aku tengok benda yang menarik tadi B-Cup."

 

*****************************************

Wah memang soSIAL tul mamat pelat kedekut senyuman muka cam cyborg tu.Dari sini aku perhatikan setiap gerak geri dia.Bila dia pandang sini je muka dia mesti ada senyuman ert.Aku pun tak tahu ape diorang bincangkan tapi suho bagi baju aku kat sehun and tunjuk ke arah aku.Lepas tu si sehun ni pun panjat pokok and diri kat sebelah aku.

 

"Nah,gi tukar balik baju kau.Suho hyung dah tolong keringkan.."

 

Aku pun rentap baju aku dari pegangan sehun.Ish Virus H1N1 tul.Betapa terkejutnya aku bila baju yang basah lencun tadi dah 100% kering.Macam tak pernah kena hujan langsung.

 

"Turun.."

 

"Haa..pe dia??"

 

"Aku cakap turun la budak pelat.."

 

Sehun angkat tangan tanda menyerah.Sekilas pandang je mamat tu dah hilang.Kali ni aku pastikan yang aku menyorok betul-betul macam ninja kat celah-celah daun supaya budak tu tak nampak.Bila dah siap tukar aku terus campak baju dia ke bawah.Nasib kau la kotor ke apa ke.Tiba-tiba kat tengah taman permainan, kilat menyambar dengan terangnya.Cepat-cepat aku terjun ke bawah dan berdiri di sebelah suho.Kemudian sehun pun muncul dan berdiri di sebelah aku.

 

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH"

 

Ntah dari mana datangnya bunyi jeritan yang membingitkan telinga tu.Sekali lagi kilat menyambar ke tanah di tempat yang sama.Kami semua terpaksa cover mata sebab kilat yang menyilaukan mata.

 

"Suho hyung gi la check.Ntah-ntah ada orang kena panah petir..."

 

"Nape hyung lak.Sehun gi la..."

 

"Ala hyung la gi.Hyung kan yang paling tua.."

 

Beradik Kim ni sorang pun tak reti nak mengalah.Aku pun ambil keputusan untuk gi siasat ape yang dah berlaku. Aku melangkah keluar dari pokok tu dan hujan mula membasahi aku.Aku boleh dengar suho panggil nama aku tapi aku tak endahkan.Langkah kaki aku makin laju. Penglihatan aku agak kabur dengan air hujan yang masuk ke dalam mata.Dari jauh aku nampak susuk tubuh seseorang dan dari jauh juga aku leh dengar suara yang clear dan merdu.Takkan hantu hujan lak.Makin dekat suara tu makin jelas.

 

"What Is Love~"

 

Aku berdiri betul-betul belakang dia.Au tercenggang dengan kemerduan suara dia.High pitch yang dia nyanyikan tadi memang perfect.

 

"Ira......"

 

Tuan punya suara tu pun pusing ke belakang bila dia dengar suara suho yang sibuk memanggil aku.Mata kitorang bertembung dan bunyi guruh yang tadinya berdentum dengan kuat semakin pudar dari dinding langit.Seorang lelaki,mungkin dalam lingkungan sebaya ngan suho,same tinggi ngan aku.Kitorang tenung mata masing-masing.Tiba-tiba dia senyum.

 

"Hai nama aku Chen.Nak jadi kawan kau boleh"

 

 

 

 

 

 

#6 watak utama dah keluar..Yay lagi 6 je yang tinggal #

  • Suho
  • Kris
  • Luhan
  • D.o
  • Sehun
  • Kai
  • Lay
  • Baekhyun
  • Chanyeol
  • Xiumin
  • Tao
  • Chen

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Irakira
Sesiapa yang baca cerita ni dialu-alukan untuk komen.

Comments

You must be logged in to comment
HaniSofiaHana #1
Chapter 19: Authornim~Jebal please update soon this story T_T :'(
amani123
#2
Chapter 19: Author tolong update cerita ni please cerita ni terlalu best
hjkyung #3
Please update~~~~ Daebakkk cite nie
KUROBARAHIME
#4
Chapter 17: SO,IRA NI ANGEL KE?
OR SAMA JENIS DENGAN EXO?BY THE WAY EXO TU EXTRAORDINARY HUMANS KE ATAU ADA NAMA LAIN?
amani123
#5
Chapter 17: update cepat pleas tak sabar nya author aaaaaaaaaaaa ira ada sayap fuyooooooooooo mesti ira terkejut
NizNisrina12 #6
Chapter 17: best!! palli update. daebak lah citer ni
mimi18 #7
Chapter 16: Ur ff so daebak..update juseyo..
This ff make my day..ㅋㅋㅋ
fna_shn #8
Chapter 16: Awak punya cerita memang tak pernah hampakan saya. Jalan cerita yang penuh dengan lawak dan misteri! Keep it up authornim! Update soon~