CHAPTER 5

WHO ARE YOU?

Hana dan Chen duduk di tepi kolam. Air mata laju mengalir melalui pipinya. Kesedihannya sudah tidak dapat dibendung Hana menangis sepuas-puasnya di bahu Chen. 

    "Hana cukuplah tu.. saya minta maaf atas hal tadi...serius,kitaorang betul-betul tak tahu tentang perikatan Chanyeol dengan Taeyeon nuna.."Pujuk Chen sambil tangannya ligat mengusap rambut Hana dengan lembut. 

Hana masih tidak boleh berkata-kata. Dia terus dan berterusan menangis. 

Ketika itu pula,Chanyeol sedang berjalan melalui tepi kolam sambil menyepak-nyepak batu-batu kecil . Dia mengomel sendirian. Tisak puas hati dengan apa yang dilakukan oleh ibunya.Dia berhenti sebaik sahaja mendengar bunyi tangisan. Dia mendekati arah suara itu dan melihat Chen sedang memeluk Hana sambil memujuk. 

Chanyeol kaku.Hatinya tiba-tiba berasa perit teramatlah sangat. Dia pun tidak tahu kenapa.Dia ingin beredar tetapi terasa bagaikan kakinya digam kuat disitu. 

    "Apa korang buat kat sini?"Tanya Chanyeol dengan kuat. 

Akhirnya mulutnya tiba-tiba mengeluarkan bunyi. Chen dan Hana menoleh dan melihat dirinya. Mereka berdua berdiri dan Hana menoleh ke tempat lain. Chanyeol tersenyum sinis.

     "Monyet..kau datang...cantik gaun,mana kau dapat?ke ...kau curi"sindir Chanyeol sambil melihat Hana dari kepala ke kaki. 

    "Oi,apa kau cakap macam tu pada dia..kau tahu tak...."Kata-kata Chen terbehenti apabila Hana memegang tangannya dan menggelengkan kepala.

 Hana memandang tepat ke muka Chanyeol. Air matanya ingin jatuh semula saat melihat  wajah lelaki itu. Dia mendekati Chanyeol dan dengan pantas menghulurkan hadiah lelaki itu. 

Hana membongkokkan badannya. "Saengil Chuka Hamnida,oppa...please accept my present"ujar Hana. Chanyeol mengambilnya dan dengan pantas Hana melarikan diri. Meninggalkan rumah Chanyeol dan terus balik ke rumahnya. 

Chen tidak sempat mengejar. Chen mengeluh kemudian dia memandang kearah Chanyeol yang sedang merenung hadiah yang diberi Hana. Dia memukul bahu Chanyeol membuatkan Chanyeol tersedar dan buat muka bler... -_-

      "Apa?"Tanya Chanyeol dengan innocentnya. 

     "Kau ni kan memang tak ada hati perutlah" Ujar Chen sebelum beredar meninggalkan Chanyeol kebingungan. 

Chanyeol memegang perutnya kemudian menjerit.. "Yah!aku ada perut and hatilah" Chanyeol mendengus marah kemudian mengejar Chen yang berjalan untuk masuk rumah semula. 


Hana terus mengurungkan dirinya di dalam bilik sebaik sahaja sampai. Tidak mahu ibunya atau adiknya tahu tentang perkara ini. Puan Gong dan Chan Sik sudah lama tahu tentang perasaan Hana terhadap Chanyeol ..tapi dorang tak tahu pun muka Chanyeol macam mana. 

Hana duduk di atas katilnya sambil menangis. Gambar Chanyeol yang diambil secara sembunyi-sembunyi dipeluknya erat . Dia meraung kesedihan. 

Chan Sik yang berada di bilik sebelah sampai terkejut mendengar raungannya itu. Dia bangun dan mengetuk pintu bilik Hana.

      "Nuna,okay tak?"Tanya Chan Sik 

Hana berhenti daripada nangis.

      "Ani~i'm okay..don't worry" tipu Hana. 

Chan Sik terus balik ke biliknya. 

  Hana baring ,dia memandang kearah siling biliknya sambil menahan diri daripada nangis. Dia memejamkan matanya. Memikirkan apa yang harus dilakukan. 

*Dia cinta pertama aku

    Aku tak  akan putus asa

       Mungkin masa ada peluang bagi aku

         tapi aku tak nak sakitkan hati Taeyeon onnie....*

Fikir Hana panjang lebar sehinggalah dia dibuai alam mimpi.


Chanyeol membuka semua hadiah yang didapatnya. Exo hanya melihat sahaja dirinya dengan gelojoh menggoyakkan sampul-sampul hadiah. Majlis belum tamat tetapi dia sudah tak sabar nak buka hadiah. Dia tak tahu kenapa,tapi dia rasa macam tak sabar. Dia tak sedar yang dia sebenarnya tak sabar nak buka hadiah Hana. 

    "Wah GUICI!"sorak Tao teruja sambil merampas beg berjenama GUICI itu dari tangan Chanyeol.

     "Siapa yang beri aku GUICI ni,,,,ayoyo...dia ingat aku perempuan ke?"Exo hanya ketawa manakala Tao sibuk meragakan beg tersebut.

Akhirnya selepas entah ke berapa ratus ke ribu dia buka hadiah.Dah tak ada hadiah yang tinggal. 

      "Wei,hadiah tu kau tak nak buka ke?"Tanya Kai sambil menunjuk kearah satu kotak yang bersaiz sederhana dibalut dengan pembalut bercorak love merah. 

Chanyeol melihat kearah hadiah tersebut. Dia tersenyum sedikit tetapi cepat-cepat dia cover line. Dia mengelengkan kepalanya. Tanda tak nak. 

     "Aku dah penatlah.nanti aku buka" Chanyeol memberi alasan. 

    "Ek eleh,tinggal satu je kut,bukan penat pun" ujar Kris membuat muka. Hilang terus cool style dia. 

 Chanyeol meregangkan badannya. Dia berdiri tegak dan menguap beberapa kali. 

      "Ah~~ngantuknya..korang pergilah makan ya...aku nak rehat jap...nanti aku turun,,:"Ujar Chanyeol dan menghalau kawan-kawannya keluar daripada bilik. 

Selepas itu,dia mengunci dirinya berseoranggan. Chen dan Exo turun semula ke tingkat . 

      "Apasal pelik sangat perangai Yeol?"Tanya Lay sambil meneguk segelas air. 

Mereka semua mengangkat bahu. Chen dengan rahsianya tersenyum. 

Chanyeol mengambil hadiah tunggal itu dan duduk di atas katil. Direnungnya hadiah itu tanpa membuat apa-apa.. Dah macam angau ngan hadiah lah pulak. Kemudian kedengaran ketukan dari luar bilik. Chanyeol mengeluh lemah. Dia membuka pintu  dan melihat Taeyeon . 

 

      "Yeol tak nak kahwin dengan nunalah...nuna tu cousin yeol...takkan Yeol nak kahwin dengan nuna"Rungut Chanyeol sambil menghentak-hentak kakinya. 

Taeyeon tersenyum,dia melihat kearah langit malam yang terbentang luas. Bulan dan bintang menghiasi langit yang kosong. 

       "Nuna faham,nuna tak sesuai untuk Yeol...nuna pun tak tahu macam mana ahjumma boleh nak jodohkan kita" Ujar Taeyeon. Air mata tiba-tiba mengalir perlahan melalui pipi lembut Taeyeon. 

Chanyeol menarik nafas dalam. 

      "Nuna rindu Ryeo Wook  ke?"Tanya Chanyeol. 

Taeyeon memandang kearahnya dengan pandangan sayu. Kemudian,gadis itu menganguk.

      "Omma ,appa ,ahjumma dan ahjussi mesti buat macam ni sebab tak nak nuna sendirian dan bersedih,mungkin dorang fikir Yeol sama macam Ryeo Wook sebab hanya Yeol laki paling rapat dengan nuna selepas Ryeo wook"Jelas Taeyeon. Dia mengelap air matanya,

Taeyeon tiba-2 terus memeluk Chanyeol. 

       "Jangan risau..nuna akan selesaikan semua ni,,lagipun Yeol bukan minat pada nuna kan?"Gurau Taeyeon dan melepaskan pelukan. 

 Taeyeon kemudian beredar. "Oh ya,,,,jaga Hana baik-baik ya,,,,dia memang sesuai untuk kamu...jangan lepaskan dia,..dia ikhlas" Ujar Taeyeon sebelum beredar. 

Chanyeol mengangkat keningnya. Kemudian dia  ketawa kecil. 


Pagi esoknya,seperti biasa Hana bersiap untuk ke sekolah. Dia melihat ke mukanya yang lesu. Mata bengkak macam panda. Kalah Tao. 

 Dengan langkah yang lemah longlai, Hana mengayuh basikalnya ke sekolah. 

 

Di sekolah pula,Exo berjalan di koridor sekolah dengan bergayanya. Sepanjang laluan ,dikelilingi oleh perempuan yang bersorak untuk mereka. 

        "Wah,,Chanyeol oppa!!cantiknya topi..auwww" jerit seorang pelajar perempuan.

Chanyeol hanya tersenyum. Dia memakai jaket dan topi yang menyerupai serigala. Memang nampak comel >.<.

       "Yo,sejak bila kau berubah jadi serigala" Tanya Baekhyun sambil menyiku Chanyeol.

      "Semalam bro" Ujar Chanyeol dengan cool sekali. 

 

Hana mengunci basikalnya di tempat letak basikal. Dia berjalan laju ke gelanggang bola keranjang.Sesampai di sana,kosong.

     "Ouh...hari ni tak ada latihan" Kemudian dia pun berjalan ke kelas. 

Pada waktu itu jugalah,Exo berjalan melalui kawasan itu sambil perempuan kejar dari belakang. Mata Hana membulat besar. Chanyeol yang sedar lebih awal kehadiran Hana cepat-cepat menanggalkan jaket dan topi serigala tu. Dia terus memberinya kepada Luhan . 

     "Apasal ni?"Tanya Luhan.

     "Aku panaslah,hyung.."Chanyeol memberi alasan yang tidak masuk akal.

     "Kau ni kenapa?kan sejuk sekarang" balas Xiumin. Chanyeol tidak mengendahkannya . Dia kembali berjalan dengan coolnya melepasi Hana. 

Sengaja dia melanggar Hana membuatkan gadis itu jatuh terjelepok atas lantai. Semua perempuan hanya mentertawakannya. Hana tidak kisah. Matanya tidak berkelip memandang Chanyeol menghilang. Sah,dia tidak boleh melupakan Chanyeol untuk selamanya.


Hana berjalan menuju ke butik tempat kerjanya semalam. Pada mula,hatinya memang berat untuk pergi.Tapi bila teringatkan tentang gaun merah semalam.Terpaksalah dia pergi jugakan?

       "Anyeong"Panggil Hana. Taeyeon muncul dengan rambutnya yang diwarnakan kekuningan. 

*ANGEL~*Bisik Hana dalam hati. Tak henti dia puji Taeyeon sepanjang bekerja. Ai~sepatutnya dia cakap dia tak nak kerja tapi bila bertemu dengan Taeyeon terus tak sanggup nak berhenti kerja. 

     "Anyeonghaseyo" Hana yang ketika itu sedang mengelap cermin menoleh ke pintu masuk dan melihat Chen dengan pakaian casual. Tetap nampak charm seperti ahli EXO yang lain. 

Chen melihat kearah Hana tapi cepat-cepat Hana sembunyikan diri dengan cermin tu. Chen mendekati tempat Hana

     "Hey,new worker..where Taeyeon?"tanya Chen sopan sambil cuba mencuri tengok muka Hana. 

    "Chen!"Panggil Taeyeon. 

Chen menoleh dan tersenyum. 

     "Nuna,mana baju yang saya tempah??"Taeyeon tersenyum. 

    "Ada,kejap ya"Kata Taeyeon dan dia masuk ke bilik stor. 

Chen duduk di sofa mini di sudut kedai dan membaca majalah yang disediakan. Hana pula curi-curi tengok Chen. Dia bergerak selangkah demi selangkah. Chen ketawa kecil tapi perlahan.

     "Sehari tak jumpa awak ,Hana"ujar Chen dan meletakkan semula majalah itu ke tempat asalnya. 

Hana berhenti. Dia menjauhkan cermin itu dari mukanya dan melihat Chen. Dia hanya mampu tersenyum sumbing. 

  


"Sunbaenim,nak pergi mana ni?"Tanya Hana sambil cuba melepaskan tangannya dari pegangan Chen. Chen memberinya topi keledar. 

 Motor itu memecut laju meninggalkan GENIE BOUTIQUE. Taeyeon hanya melambai dari dalam kedai sambil tersenyum menggeleng. 

       "AHHHH!!!!!"Hana menjerit ketakutan sambil menutup mata . 

Chen hanya ketawa melihat riak muka Hana sambil dia juga menjerit . Roller coaster berbentuk naga itu laju bergerak mengikut laluan. Sebaik sahaja turun,Hana terus muntah. Chen menutup hidungnya dan memberinya tisu.

Selepas itu,Chen menariknya ke rumah hantu. Memang bergegarlah rumah hantu tu dengan jeritan Hana yang mengalahkan GIANT. 

 Hana melandingkan kepalanya diatas meja. Chen hanya tersenyum sambil kembali dengan 2 mangkuk besar aiskrim. 

       "Best tak? 'Tanya Chen sambil menyuap aiskrim ke dalam mulutnya. 

Hana membuat muka pou. 

      "Kenapa sunbae bawa saya ke sini?"Tanya Hana dan turut makan aiskrim di hadapannya itu. 

Chen tergelak kecil. 

        "Supaya awak tak stress"Ujar Chen. Hana mengangkat keningnya.

        "Cepat habiskan aiskrim awak.."arah Chen. 

 

Hana melihat kawasan yang dipenuhi dengan keluarga,dan pasangan kekasih. Di kawasan luas,angin kuat bertiup. Hana memeluk tubuh. Chen merapatkan dirinya dengan Hana dan berkongsi jaket.

       "Apa kita..."Kata-kata Hana terputus apabila Chen meletakkan jarinya ke mulut. 

Seminit kemudian... BANG!BENG!BANG!BENG!...bunyi bunga api meletup memenuhi suasana. Bunga api yang pelbagai warna mencantikkan langit malam. Mata Hana tidak berkelip. Dia tersenyum sambil senyumannya diperhatikan oleh Chen yang juga turut tersenyum. 



 

 

 

 

 

Macam mana?best tak?Sweet tak Chen?

Hihihihi...mana the king of troll,Chen?

Hahaha citer ni Chen jadi pelindung... ^^
Apa-apa pun..enjoy ya...

Terima kasih pada sume yang baca..leavelah some comments...

Author yang suka baca comments..lol..

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
terfikir nak buat citer baru..tak tahu lagilah..anyways...baca sampai habis ye!!!

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 33: Siyes citer ni best. Jalan citer dia mmg menjadi. Lg2 part yg hana hilang ingatan tu
miss_almond #2
Chapter 33: SUMPAH AWESOME !!!!! tp part English tu... maybe bole diperbaiki . pape pn mmg BEST
misz_dina #3
Chapter 34: ^o^.mmg daebaklah authornim.congrats
Just_meand_you #4
Chapter 34: Best storyy lohh!
AhSongyi #5
Chapter 33: (Baru habis baca sekali lagi selepas membaca cerita ni selama 5 jam)
Weee.
Tapi kadang-kadang baca dwibahasa akak..
"Aduhai. Banyaknya kesilapan ejaan. Kalau cakap terus terangan, kecil hati karang.. Hmm.. Takpe, asalkan faham"
Hehehe. Tapi mak Hana sakit apa ekk? Tak bagitahu pun. o_o
___syuhada
#6
Chapter 33: sorry but mak hana sakit apa?
and pinggang mak siapa kat siapa tu?
secret_admire #7
Chapter 33: seriously.. citer ni memang awesome.. daebak! ^^ happy ending...
ShiningStar99 #8
Chapter 33: The ending was soooo daebakk! Thumbs up! ^^
kaiyeol567
#9
Chapter 33: Best giler ........ sian Mr Jung alone
Overdose_Kpopers
#10
Chapter 33: Oh My Gud! sweet giler chapter akhir ni...huahh nk nangis sbb gembira or lebih tepat sbb terharu..good job!