CHAPTER 25

WHO ARE YOU?

Hana memandang pelik setiap wajah ahli Exo. Mereka semua sekarang berada di dalam sebuah cafe yang tidak diketahui namanya. Kris dan Xiumin sibuk memesan makanan.

      "Ada apa?"tanya Hana.

Suho tersenyum. Dia mengeluarkan sesuatu di dalam kocek jaket sejuknya dan menunjukkan kepada Hana. Tiket flight. Hana menjungkitkan keningnya. 

     "Apa ni?"tanya Hana masih tidak faham. 

Semua ahli Exo ketawa kecil. 

    "Kita akan pergi ke London!"sorak Tao gembira. Hana masih tidak memberi sebarang reaksi. 

Dia mengambil salah satu tiket tersebut 

     "Be..betulke ni?"tanya Hana dan nak mula berdrama air mata. Exo menganguk. 

Hana memandang kawannya Bomi,yang tersenyum gembira. 

     "Tapi,ada 12 je..macam mana dengan Bomi.." Exo diam. Masing-masing menggaru -garu kepala. 

Bomi menggeleng . 

     "Ani~korang bukan pergi bercuti pun kan? so saya tak perlulah nak ikut sekali,lagipun..saya tahu apa tujuan korang gi sana..." Hana tersenyum tawar. Dia memeluk Bomi dengan erat sekali. 

Chen yang dari tadi diam tersenyum sedikit. 

     "Guys,aku rasa aku tak ikut...aku ada banyak kerja yang nak kena selesaikan kat office so ,Bomi..kau bolehlah ikut sekali" ujar Chen ,memberi harapan kepada Bomi untuk turut serta. 

Exo memandang Chen ,mereka semua menghela nafas lemah. 


Hana mengemas baju-bajunya untuk dibawa ke London. Esok juga dia akan bertolak . Nasib baik jugalah pihak sekolah beri kebenaran untuk mereka . Itu pun lepas Lay dengan Xiumin punya kerja. Terpaksalah si pengetua sekolah beri. 

 

Sementara,ahli Exo berkumpul di rumah Suho seperti biasa. Masing-masing sibuk tengok peta London. Yelah,kena lah juga tengok-tengok. Karang tak fasal-fasal sesat diaorang semua. Chen sibuk di dapur. Kali ini dia volunteer untuk masakkan kawan-kawannya. Luhan dan Baekhyun datang menyergah Chen yang tengah goreng daging. 

     "Hah!!!"sergah Baekhyun . Terkejut katak Chen dibuatnya. Habis kuali leper  yang diguna untuk menggoreng daging tercampak . Nasib baik tak kena dorang. 

Chen memandang tajam rakan-rakannya yang tak berapa matang itu. Baekhyun dan Luhan hanya tersengih-sengih. 

      "Korang ni,nasib baik aku tak ada penyakit jantung tahu tak.." Chen mengutip kuali leper tadi dan dagin-dagingnya. Membazir ajer semua daging itu. 

      "Beritahulah.."Luhan tiba-tiba bersuara. Chen memandang dia . 

      "Tell what?"tanya Chen. 

Baekhyun berdehem. 

       "Cakap jelah yang kau sebenarnya mengelakkan diri daripada tengok Hana ngan Chanyeol kan?"teka Baekhyun . 

Chen terdiam. 'Speechless' Dalam hatinya tertanya -tanya macam manalah kawan-kawannya tu boleh jadi pandai. Chen tiba-tiba ketawa. 

      "Ani~mana ada...aku betul-betul ada kerjalah... " nafi Chen  dan ketawa. ketawa yang dibuat-buat. 

Baekhyun dan Luhan memandang sesama sendiri sebelum turut ketawa bersama Chen. 

     "Ouh~~" ujar Luhan. Dia dan Baekhyun keluar dari dapur sambil mengelengkan kepala. 


Bomi dan Hana sudah bersedia dengan beg pakaian masing-masing. Menunggu Exo untuk mengambil mereka. Tidak lama kemudian,sebuah kereta Ferrari berhenti di hadapan rumah Hana. Kris keluar dan menjemput Hana dan Bomi masuk. 

 

Mereka berkumpul di Seoul Airport. Hana tersenyum pahit melihat lapangan terbang itu. Tempat yang masih berbekas di dalam hatinya. 

Setelah semua urusan selesai. Hana,Bomi dan Exo menaiki kapal terbang dan duduk di tempat masing-masing. Han menarik nafas. Tangan Bomi digengam sekuatnya. Ini adalah kali pertama dia naik ke kapal terbang. 

 

Chen sedang duduk temenung di dalam cafe kegemarannya sambil menikmati secawan cappucino. Dia memandang ke luar tingkap cafe sambil melihat orang lalu lalang. Dia tersenyum setiap kali ada sahaja pasangan kekasih yang lalu. Cukup mesra. Dia juga ingin merasai pengalaman itu. 

Dia menghirup cappucino sedikit kemudia berfikir sesuatu. Telefonnya dicapai dari dalam poket dan menelefon seseorang. Sebaik menamatkan panggilan. Dia bangun dan dengan tergesa berlari keluar cafe. Menunggang motornya dengan laju. 

 

Exo ,Hana dan Bomi sampai di suatu Airport London. Tao,Baekhyun,Kai dan Sehun melompat-lompat ke sana sini. Berpose dengan guard-guard di sana. Menari tarian pelik dan macam-macam lagilah. Terlalu teruja kerana kali pertama datang ke London. 

Hana ketawa melihat kerena ahli-ahli Exo. Seorang berlagak cool,sorang berlagak comel dan sorang lagi berlagak matang. Mereka menahan 3 buah teksi dan menuju ke hotel yang telah ditempah secara online. 

 

Chanyeol bermain-main denga kerusi officenya. Berpusing-pusing. Glob bumi itu juga dijadikan bola . Habis benda itu dibaling ke sana sini. Terlalu rindu untuk bermain bola keranjang. Dia kemudian duduk diam. Terlalu bosan. 

Tiba-tiba,Jessica masuk ke dalam bilik officenya tanpa kebenaran. Chanyeol yang sedang baring dia atas meja serta merta bangun dan memandang bakal tunangnya itu. 

    "Yah!"marah Chanyeol sambil membetul-betulkan bajunya. 

Jessica tersenyum kecil. Dia berjalan kearah Chanyeol. 

    "Let's go shopping" ajak Jessica. 

    "Sorrylah..tak boleh..aku ada banyak kerja nak buat. " tolak Chanyeol. Dia duduk di atas kerusinya . 

     "Like what,lying on the desk..." Jessica menaikkan keningnya sambil tersenyum sinis. 

Chanyeol berdehem. 

     "ish,sibuk betullah kau ni...anyways ,kau kan sakit..sepatutnya duduk jelah kat umah..makan ubat and tidur..." Jessica mencebik dan menggelengkan kepalanya. 

    " I'm boring...tak semestinya orang sakit perlu duduk umah ajer okay..alah jomlah..." ajak Jessica dan terus menarik tangan Chanyeol pergi. 

Chanyeol meronta-ronta seperti budak kecil. Staff di syarikatnya hanya tersenyum lawak dengan perangai boss-nya. 

 

Baekhyun dan D.O bergaduh mencari lokasi yang ingin mereka tujui melalui peta. Sementara yang lain hanya mengekor dari belakang. 

    "Haish,ani...kita sepatutnya lalu sini..lorong ni.." ujar Baekhyun tidak puas hati. 

    "Bukanlah..ini!" D.O membulatkan matanya seperti ingin menelan Baekhyun hidup. 

Mulalah diaorang bergaduh. Dekat dengan tempat orang ramai pula itu. Mat saleh -mat saleh kat situ cuma memandang pelik. 

    "Err,apa kata korang tanya ajer orang putih kat situ" cadang Hana sambil menunjukkan jarinay kearah seorang lelaki tinggi orang putih yang sedang duduk di bangku sambil mendengar lagu. 

D.O dan Baekhyun berpandangan sebelum berlumba lari kearah orang putih itu. Terkejut dibuatnay orang putih itu tengok 2 orang lelaki tak dikenali menyerbunya.

    "Yes,may I help you?"tanya orang putih itu..* Berspeaking orang putihlah pulak orang ni*fikir D.O dan Beakhyun yang masih tercunggap-cungap. 

     "Yes,yes..name...my name..Baekhyun,I'm..korean..flight from korea to London.." terang Baekhyun sambil menunjukkan pelbagai gaya. Gaya kapal trbang berlepas dan mendarat di London. 

Orang putih itu tersenyum dan menganguk. Sebenarnya dia agak lucu dengan cara penerangan Baekhyun. 

      "Oh,I see.." ujar orang putih itu ,faham.

*I see? ouh...see..maknanya nampak...so maknanya dia nampak..wait tapi nampak apa?*otak D.O ligat berfikir. Masih blur. Baekhyun pula tak tahu nak cakap apa. 

       "Kali ini biar aku cakap pula.." ceh,dengan megahnya D.O menawarkan diri untuk berkomunikasi memandangkan suis Baekhyun dah tertanggal. 

       "Yes..I'm also can see you...we can see each other...but...we ....this place..find for?"tanya D.O. Sekurang -kurangnya bahasa dia tak adalah berterabur macam Baekhyun. 

Baekhyun terpegun dengan cara percakapan D.O yang baginya begitu lancar. Dia menepuk-nepuk tangannya. 

 Orang putih itu pula yang tengah blur dengan apa yang dikata D.O . Mestilah dia nampak dorang,ayoyo. Dia mengaru-garu kepalanya. 

       "Sorry,I can't understanding what you guys mean"jawab orang putih itu. 

D.O dan Baekhyun memandang sama sendiri. Kali ini dua -dua orang suis tertanggal. 

      "Wait..wait..we discuss" ujar Baekhyun menyuruh orang putih itu tunggu. 

Baekhyun dan D.O memandang ke belakang. 

       "Okay,so dia cakap tadi... sorry,I can't understand what you guys mean? kau tahu maknanya?"tanya Baekhyun memulakan perbincangan. 

D.o diam. 

       " Sorry,maknanya minta maaf...buat apa dia minta maaf?"Baekhyun mengangkat bahu. 

        " I can't understand,,dia tak boleh faham...what you guys mean....apa yang korang maksudkan....ermm........oh...arraso..yes..aku dah dapat.." sorak Baekhyun. 

D.O masih blur.Belum sempat,Baekhyun ingin berkomunikasi semula dengan orang putih itu. Hana yang tak tahan terus masuk campur. Nasib baiklah dia selalu buat revision bahasa inggeris. 

     "Sorry,to disturb...but we from Korean.This is our first time come here so we don't know where is this place..can you show us?"terang Hana dengan lancar sambil menujukkan tempat yang ingin dituju menggunakan peta. D.O dan Baekhyun teranguk-angguk bagai burung belatuk. 

Orang putih itu tersenyum sebaik melihat tempat yang ingin mereka tuju. Dia menunjukkan jalannya. Hana menganguk dan tunduk. 

     "Thank you sir,and sorry for my dumb friends..." Orang putih itu ketawa. Dia memandang D.O dan Baekhyun yang blur memandangnya. 

     "It's okay..enjoy your guys vacation here.."  Hana tersneyum. Dia,Baekhyun dan D.O kembali ke araha yang lain yang menunggu mereka . 

     "Hana,apa maksud dumb?"tanya Baekhyun. 

    "Pandai"tipu Hana dan terus berjalan pergi. 

Baekhyun dan D.O senyum hingga ke telinga. 

      "Wah!kita pandai!" sorak D.O dan Baekhyun serentak. 

Kris mengetuk kepala kedua-dua dwarf itu. 

      "Soooooo dumb" ejek Kris . 

Baekhyun dan D.o menganguk laju. 

      "Yes,yes...we dumbe twins!" jerit Baekhyun dan D.o sambil menari-nari. 


Hana menarik nafas panjang. Dia melihat bangunan besar dan tinggi di hadapannya. 

      "Khaja!" ajak Luhan dan menepuk bahu Hana. Dia dan yang lain segera masuk ke dalam setelah diberi kebenaran oleh guard yang menjaga. 

       "Nae....Hana...Fighting!" Hana memberi semangat untuk dirinya dan masuk ke dalam banguna tersebut. 

 

      "But,we are their friends" ujar Kris  kepada pekerja yang menjaga kaunter pertanyaa. 

      "Sorry,but we can let you guys enter...please go and I will inform to MR Chanyeol about you guys tommorow...please come tommorow ,thank you.."terang pekerja berambut kuning itu. 

      "But...aish..." Kris mengalah. Dia kembali ke rakannya yang duduk di kerusi yang disediakan. 

      "So?"tanya Hana. Kris duduk. 

Kris tersenyum 

       "Kita tunggu dulu.." tipu Kris. 

Hana menganguk. Dia bangun dan meminta diri untuk ke tandas. 

  Hana berjalan ke tandas setelah mendapat hala tuju oleh staff di syarikat itu. Tiba-tiba seorang lelaki dan seorang perempuan berjalan melintasinya. Sewaktu itu,dia sedang mengambil peta yang terjatuh dari tanganya . Hana bangun dari membongkok dan masuk ke dalm bilik air.

Chanyeol berhenti dan menoleh ke belakang. Merasakan seperti dia kenal perempuan itu. Jessica memandangnay. Gadis itu terus manarik tangan Chanyeol dan mereka meneruskan jalan. 

 

Lay berjalan-jalan di seluruh ruang legar. Matanya tiba-tiba ternampak seseorang yang dikenali.

    "Chanyeol ke tu?..Chanyeol !!"panggil Lay tetapi lelaki itu tidak menoleh. Semua staff di situ memandangnya. Dia diam.

     "Bukan ke?"tanya dirinya sendiri.




 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
terfikir nak buat citer baru..tak tahu lagilah..anyways...baca sampai habis ye!!!

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 33: Siyes citer ni best. Jalan citer dia mmg menjadi. Lg2 part yg hana hilang ingatan tu
miss_almond #2
Chapter 33: SUMPAH AWESOME !!!!! tp part English tu... maybe bole diperbaiki . pape pn mmg BEST
misz_dina #3
Chapter 34: ^o^.mmg daebaklah authornim.congrats
Just_meand_you #4
Chapter 34: Best storyy lohh!
AhSongyi #5
Chapter 33: (Baru habis baca sekali lagi selepas membaca cerita ni selama 5 jam)
Weee.
Tapi kadang-kadang baca dwibahasa akak..
"Aduhai. Banyaknya kesilapan ejaan. Kalau cakap terus terangan, kecil hati karang.. Hmm.. Takpe, asalkan faham"
Hehehe. Tapi mak Hana sakit apa ekk? Tak bagitahu pun. o_o
___syuhada
#6
Chapter 33: sorry but mak hana sakit apa?
and pinggang mak siapa kat siapa tu?
secret_admire #7
Chapter 33: seriously.. citer ni memang awesome.. daebak! ^^ happy ending...
ShiningStar99 #8
Chapter 33: The ending was soooo daebakk! Thumbs up! ^^
kaiyeol567
#9
Chapter 33: Best giler ........ sian Mr Jung alone
Overdose_Kpopers
#10
Chapter 33: Oh My Gud! sweet giler chapter akhir ni...huahh nk nangis sbb gembira or lebih tepat sbb terharu..good job!