CHAPTER 27

WHO ARE YOU?

Keesokannya,Hana bangun seperti biasa. Terasa bagaikan dunianya sedang berputar. Bomi muncul di hadapannya sambil tersenyum. 

    "Hana!"tegur Bomi riang seperti biasa. 

Hana hanya tersenyum. Dia bangun daripada katil bujang itu dan menuju ke bilik air untuk gosok gigi. 

    "Hana,cepat sikit...exo sunbae dah tunggu kat bawah!"jerit Bomi dari luar bilik air. 

Hana membasuh mukanya terlebih dahulu sebelum mula membersihkan diri. Dia melihat ke bajunya yang mempunyai sedikit tompokan darah. 

 

Hana dan Bomi turun ke lobi hotel dan melihat exo sedang menunggu mereka berdua. 

    "Yeah,finally..jom sarapan" ajak  Xiumin dan terus berlari keluar untuk menahan teksi.

Chen memandang kearah Hana dengan perasaan yang risau. Peristiwa semalam terus bermain di dalam fikirannya.

flashback

Chen bergegas ke hospital sambil mendokong Hana . Hana lemah. Dia tidak berhenti batuk. 

Chen duduk menunggu di luar. Sebaik doktor yang memerksa Hana keluar. Dengan cepat dia menyerang doktor itu. Menanyakan banyak soalan.

"Can I ask ?did Hana had an acident before this?"tanya Doktor Kevin,doktor yang memeriksa keadaan Hana. Chen menganguk cemas. Takutlah kalau kemalangan itu berkaitan dengan keadaan Hana sekarang ini . And,ting...betul apa yang Chen teka. 

"I don't know how to explain this exactly..I 'm not sure what exactly Hana's disease..but I will try to confirm this,Sir can I have your numbers so I can call you anytime if I can confirm it soon" Chen setuju. Dia memberi doktor itu nombornya . Mereka bersalaman sebelum Doktor Kevin meminta diri. 

"Hyung!"panggil Tao sambil mengibas-ngibaskan tangannya dihadapan Chen yang sedang mengelamun. 

    "Apa?"tanya Chen blur sekejap. 

    "Wei!cepatlah!!!!"panggil Suho dari dalam teksi. 

Dengan pantas Chen dan Tao berlari kearah teksi . 


Hana ,Bomi dan exo berjalan di sekitar bandar London sambil mengambil gambar kenang-kenangan.Pelbagai gaya lucu pose yang telah mereka buat.

    "Hana,jom...cepat-cepat pose ngan saya" panggil Tao sambil menarik tangan Hana sambil membuat pease. 

     "Wei,jom gi mall tu,apasal ramai sangat tu.. " ajak Luhan. Hana dan yang lain memandang kearah tempat yang ditunjuknya.

Yup,memang ramai macam ada artis kat sana. Siap dengan kamera dan wartawan. 

     "A'ahlah...jom..banyaknya kamera kat situ..."ajak Kris yang sememangnya pantang tengok kamera. 

Mereka semua bergegas ke mall itu. Macam mereka pula yang jadi wartawan sekarang. Hana menjungkit-jungkitkan kakinya . Ingin melihat di sebalik orang ramai ini. 

Dia menyeludup masuk melalui orang ramai itu. Pelbagai bau menusuk hidungnya yang kecil itu. Terasa pening pula sesekali. 

    "Ya,saya Yo Yunmi imbnida,lintas langsung dari Mall??? di London...Mr Park ,antara jutawan yang terkenal di Seoul,Korea telah memberikan jawatannya kepada anak tunggalnya iaitu ,Park Chanyeol.. Dan berita terbaharu,dikatakan isteri Mr Park,Mrs Park telah membeli salah sebuah mall terkenal di London ini...sekarang ini anda dapat menyaksikkan Mr Park dan anaknya baru sahaja tiba......."

Hana menoleh kearah suara itu dan melihat seorang wartawan dari korea sedang sibuk melakukan tugasnya. Dia dapat menangkap sedikit apa yang wartawan itu ucap. Matanya meliar mencari Chanyeol. Dia pasti,kali ini pasti dia dapat berjumpa dengan lelaki itu. 

Tidak lama kemudian,dia nampak Chanyeol berjalan dengan ayahnya diatas karpet merah. Menuju masuk ke dalam mall yang dikatakan popular itu. Hati Hana berdegup,dia kelu sehinggalah apabila lelaki itu ingin melangkah masuk ke dalam mall. Mulutnya tiba-tiba menjerit;

    "Chanyeol oppa!!!!!!!!"jerit Hana . 

Chanyeol terkejut. Dia ...dia kenal suara itu. Sangat kenal. Dia menoleh kearah suara yang sememangnya seudah lekat di hatinya. Kelihatan Hana sedang menutup mulut sambil menangis. Matanya dipejam celikkan .

 *Ni mimpi atau Ilustrasi aku ajer..no..tak akanlah Hana boleh sampai sini..naik apa?duit siapa?*fikirnya pelik. Wajah Hana direnung. 

Semua kamera tertumpu kearah Hana. Seperti dunia terbehenti seketika. Sehinggalah,Hana ditarik oleh guard yang ada di situ untuk pergi. Itu pun selepas arahan Mr Park. 

     "Chanyeol oppa!!this is me,Hana...tolonglah..saya nak jumpa oppa!!..oppa!!!!!!!!!!!!!!!!"Chanyeol masih tidak berganjak. 

Mr Park memandang anaknya itu. 

     "Yeol,masuk!"arah Mr Park tegas. 

Chanyeol masih tidak berganjak. Hatinya menjerit menyatakan itu betul-betul Hana manakala otaknya sedang tertanya -tanya bagaimana Hana boleh berada di sini. 

     "Yeol!"Mr Park menarik tangan Chanyeol tetapi ditepis. 

Chanyeol meluru kearah Hana yang ditarik oleh guard di situ untuk pergi. 

     "Hana!!"panggil Chanyeol. 

Hana terus-terusan merayu dilepaskan. Dia cuba melepaskan diri dari pegangan kedua-dua guard yang berbadan sasa itu tetapi gagal. Dia diheret pergi manakala Chanyeol pula merempuh semua wartawan dan jurukamera yang menghalang jalannya. 

Kelam -kabut jadi keadaan di situ. Hana ke mana,si Chanyeol ke mana. Masing-masing terpisah. Exo dan Bomi juga tersangkut di sebalik orang ramai. 

Hana meraung-raung nama Chanyeol. Tidak,dia tidak akan melepaskan peluang ini. Tidak,tidak seperti semalam, Tiada siapa yang boleh menghalangnya kali ini. Dengan tenaga yang ada,dia menolak guard yang memegang tangan kanannya. Guard itu terkejut seketika ketika jatuh. Hana mengigit tangan guard yang memegang tangan kirinya pula dan terus berlari masuk ke dalam orang ramain itu semula. 

     "Chanyeol oppa!!"jerit Hana. 

Wartawan-wartawan yang berada di situ menghalang laluan dan pandangannya. Pelbagai soalan dituju kepadanya. 

"Who are you,girl?"

"Do you know,Park Chanyeol?"

"What your relationship with Park Chanyeol ?"

"Where did you get to know ,Park Chanyeol?"

"Are you his girlfriend?"

"Are you a korean too?"

What your name?"

Kesemua soalan itu tidak dijawab oleh Hana. Masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. Dia hanya menangis dan terus-terusan menempur semua yang menghalang laluanya. 

Chanyeol di tempat lain pula juga sibuk mencari kelibat Han yang masih idak muncul-muncul. Dia juga ditanya banyak soalan. Sama sahaja dengan situasi Hana sekarang. 

Hana terjatuh akhirnya apbila tersandung kaki seseorang. 

   "Oh,I'm sorry miss.."ujar seorang jurukamera orang putih sambil merakam wajahnya. 

Hana mendongak dan dihadapannya kelihatan seorang lelaki tinggi lampai sedand merempuh semua di hadapannya. CHANYEOL. ya,chanyeol. 

Hana bangun walaupun kakinya sedikit luka. Dia terjengkit-jengkit menuju kearah Chanyeol. 

Chanyeol menoleh ke sebelahnya. Kelihatan Jessica memegang tangannya sambil tersenyum. Dia tersentak. 

    "Apa kau buat sini?"tanaya Chanyeol . 

    "Khaja,your appa find for you.."ujar Jessica. Dia menarik tangan Chanyeol tetapi lelaki itu tidak berganjak. Dia mengeleng dengan matanya yang merah.

Jessica memandang Chanyeol. Hatinya merasakan sesuatu yang tidak baik akan menimpa. Tiba-tiba,dia ternampak Hana yang berdiri kaku di hadapannya. Chanyeol menoleh dan melihat Hana . 

     "Hana......"BANG!!!!...

Bunyi das tembakan melenyapkan keadaan yang kelam kabut. Jessica segera menarik tangan Chanyeol. Dia menyuruh guard yang  berdekatan membawa Chanyeol.Chanyeol cuba melepaskan diri .

Hana masih diam. Dia tidak tahu kenapa. Hanya memerhati lelaki itu meronta-ronta untuk dilepaskan. Air mata turun melalui pipinya yang kotor .

    "PARK CHANYEOL!!!"Satu suara menyepikan lagi suasana. Chanyeol berhenti daripada meronta. Mr Park datang mendekatinya diikuti isterinya dan ibubapa Jessica.

Satu tamparan hinggap di pipi Chanyeol mengejutkan semua orang yang berada di situ. Hana turut terkejut. Tetapi apa yang dia mampu buat hanya menyaksikan.

      "Apa yang kau buat sekarang ini!!Memalukan maruah keluarga!!demi perempuan murahan ni!!"marah Mr Park berang. Hana tersentap dengan kata-kata ayah Chanyeol.

Chanyeol menoleh kearah Hana yang masih menangis. Hatinya sayu melihat gadis itu. Dia kemudian mengalihkan pandangan kepada bapanya. 

       "Yes...Saya memalukan keluarga kita.. Kenapa?malu sangat ke? salahke,kalau saya mencintai orang yang tak sam darjat dengan kita? !saya tak kisah !Yeol tak kisah semua harta appa punlah..!!Yeol boleh cari sendirilah..."Pang!!!..

Lagi satu tamparan hinggap di wajahnya. Mr Park sudah tidak tahan lagi,tidak tahu apa yang harus dilakukan. Dia beredar diikuti ibubapa Jessica,Jessica dan Chanyeol yang diheret bersama. Mrs Park menoleh kearah hana yang diam membisu. 

Rasa simpati terbit di hatinya yang lembut itu. Hana memandang bawah. tidak berani memandang wajah wanita kaya itu. Mrs Park mendekati Hana. 

     "Take this money..and back Korea ,please" Mrs Park memberi Hana sejumlah wang sebelum beredar. 

Hana jatuh terduduk. Dia gagal...galal sekali lagi. exo da Bomi datang mendekatinya dan cuba menenangkan dirinya. 




SORRY KALAU MEREPEK.. 

SEE NEXT CHAPPIE KALAU SEMPAT UPDATE MALAM NI..  

   


 


 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
terfikir nak buat citer baru..tak tahu lagilah..anyways...baca sampai habis ye!!!

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 33: Siyes citer ni best. Jalan citer dia mmg menjadi. Lg2 part yg hana hilang ingatan tu
miss_almond #2
Chapter 33: SUMPAH AWESOME !!!!! tp part English tu... maybe bole diperbaiki . pape pn mmg BEST
misz_dina #3
Chapter 34: ^o^.mmg daebaklah authornim.congrats
Just_meand_you #4
Chapter 34: Best storyy lohh!
AhSongyi #5
Chapter 33: (Baru habis baca sekali lagi selepas membaca cerita ni selama 5 jam)
Weee.
Tapi kadang-kadang baca dwibahasa akak..
"Aduhai. Banyaknya kesilapan ejaan. Kalau cakap terus terangan, kecil hati karang.. Hmm.. Takpe, asalkan faham"
Hehehe. Tapi mak Hana sakit apa ekk? Tak bagitahu pun. o_o
___syuhada
#6
Chapter 33: sorry but mak hana sakit apa?
and pinggang mak siapa kat siapa tu?
secret_admire #7
Chapter 33: seriously.. citer ni memang awesome.. daebak! ^^ happy ending...
ShiningStar99 #8
Chapter 33: The ending was soooo daebakk! Thumbs up! ^^
kaiyeol567
#9
Chapter 33: Best giler ........ sian Mr Jung alone
Overdose_Kpopers
#10
Chapter 33: Oh My Gud! sweet giler chapter akhir ni...huahh nk nangis sbb gembira or lebih tepat sbb terharu..good job!