CHAPTER 21

WHO ARE YOU?

Hana berlari dari rumah Chanyeol ke Han River. Dia dah ingat...segala ingatannya sudah terbongkar. Segalanya.Dia sampai di Han River dan mendengar namanya dijerit. Dia menuju ke suara itu dan menyorok di balik pokok. Chanyeol sedang dipeluk oleh Jessica. Matanya mula bergelinangan air mata. 

*Apa ni? Hana kau tak cinta Chanyeol...tak,...ya walaupun dahulu kau cintai dia..tetapi semua dah berubah,kenapa aku perlu suka dia sekarang..tak..tak..*pujuk dirinya sendirian. Dia berlari pergi dari disedari oleh orang lain. 

Chanyeol menolak Jessica kasar. 

   "Yeollie...why...why? adakah hati you dah berubah terhadap I? kenapa mesti perempuan tak guna tu? Okay,,,I know...did you still hate me because the past?"Tanya Jessica seraya menangis . Chanyeol memandang tempat lain. 

   "First,yes..I still hate you because of the past...Second,my love is not for the girl like you?..such a " Chanyeol meluahkan segala-galanya. Dia ingin berlalu pergi tetapi berhenti. 

   "I ada sakit..." ujar Jessica. Chanyeol memandangnya dengan pandangan tidak percaya. 

   "Buah pinggang kiri I dah tak berfungsi and jantung I juga lemah....don't you pity with me...I need you...I perlukan diri you...I nak habiskan sisa-sisa hidup I dengan you,please don't go.."rayu  Jessica melutut. Chanyeol tersenyum kecil. 

   "Don't be kidding...perkara ni tak boleh buat main-mainlah" ujar Chanyeol acuh tidak acuh. Dia sudah tidak mempercayai kata-kata Jessica lagi. 

   "Please...look this...I just back from hospital .." ujar Jessica sambil memberi Chanyeol sampul surat putih yang dalamnya membuktikan segala penyakitnya. Chanyeol mengambilnya dan membaca. Dia memandang simpati kearah Jessica yang sedang terus-terusan menangis. 

Gadis itu dipeluk dan dahinya dicium lembut. 

    "I'm sorry...but still..I will take care of you...just ,I want you to know..my love is not for you no matter what" Ujar Chanyeol. 


Seminggu berlalu, Chanyeol dan Chen tidak hadir ke sekolah. Peperiksaan akhir tahun hampir tiba dan Hana juga sedang bertungkus lumus belajar . Badannya terlalu letih. Pagi,petang dia sibuk belajar dan aktiviti sukan manakala malam pula dia bekerja. 

    " Sunbae~mana Chen oppa dan Chanyeol?"Tanya Hana. Luhan hanya mengangkat bahu kemudian pergi. Dia terlalu sibuk. Tidak ada masa untuk berbual.

Hana mengeluh. Dia risau. Tentang Chen dan Chanyeol. Antara dua lelaki itu,dia tidak tahu yang mana paling dirisaunya. BTS dan Bomi datang dan menceriakannya. 

 

Chen sedang sibuk menolong ayahnya menguruskan syarikat. Telefonnya dimatikan sepanjang masa,kerana sepanjang itu juga dia sibuk dengan mesyuarat-mesyuarat di luar negara dan di dalam negara. 

Dia langsung tiada masa untuk memikirkan pasal sekolah lagi. Syarikat ayahnya sudah diambil kuasa olehnya. Chen bersandar di kerusi pejabatnya sambil menogak air mineralnya. 

 Telefonnya di hidupkan dan melihat banyak panggilan tidak dijawab.

 CUTEST HANA -7KALI

 UNICORN HYUNG-2 KALI

RICH LEADER-1KALI

 COOL GUY-1KALI

 BAOZI HYUNG-2KALI.

Dia mengeluh. Tiba-tiba,P.A-nya,Miss Dam masuk dan tersenyum.

  "You have another meeting sir..."ujarnya.

  "Can I just cancel it" Miss Dam mengeleng lalu keluar. Chen bangun dan turut keluar. Telefonnya ditinggal begitu sahaja. 

 

Chanyeol duduk membisu sambil makan malam di hadapan mata tidak disentuh. Jessica datang dengan hamburger dan jus oren di tangan. Dia duduk bertentangan dengan Chanyeol.

    "Why? not eating?"Tanya Jessica sambil membuka bungkusan burgernya. Chanyeol diam. Spagetti itu dimainkan dengan sudu garfu.

     "Betulkah kau nak pergi LONDON?"tanya Chanyeol. Jessica tersenyum dan menganguk.

   "Appa kata kat situ peralatannya lengkap untuk pembedahan. "terang Jessica .

   "So,it's mean,yang kita tak akan berjumpa lagilah kan?"tanya Chanyeol. Jessica memandangnya dengan pandangan yang sayu .

    "Ani~I tak nak pisah dengan you ,,you will follow .." Chanyeol tersentak. Dia memandang Jessica.

   "What?no way!I don't want" Jessica membuat muka selamba.

   "It's not your choice...your mom and dad already made a decision ,we will get married after the operation"jelas Jessica tidak mengendahkan reaksi Chanyeol.

Chanyeol bangun.

    "I'm not listening to you anymore...and one more,the married will never be happen for sure" tegas Chanyeol dan meninggalkan Jessica yang tersentap.


Hana mengira wang gajinya dengan laju sekali. Selesai mengira,dia memandang bosnya dengan pandangan comel. 

   "Bos,tak akanlah kena potong"rungut Hana. 

  "Yelah..." balas Mr Ong,bosnya itu sambil matanya memfokus kearah laptop. 

  "Alah,Bos...saya dengan Chan Sik cuma tak datang 2 hari sahaja...pleaselah..please~~~" pinta Hana sambil menyiku Chan Sik supaya membuat muka comel juga. Cha Sik akur,dia juga membuat muka comel. 

Mr Ong memandang dua beradik di hadapannya dan mengeluh.Tiba-tiba,telefon pejabatnya berbunyi,dia mengangkat panggilan dan berbual seketika sebelum memandang Hana dan Chansik semula. 

   "Aish,kamu berdua ni,minggu depan saya tambah gaji kamu berdua...dah saya ada meeting ni so please go home now...malam ni tak perlu kerja.." arah Mr Wong sambil membetul-betulkan rambutnya yang sikit dan menampakkan kulit kepala itu. 

Hana dan Chan Sik bersorak. Mereka berdua keluar dari pejabat dan menuju ke lif. Hana menekan butang lif lalu menunggu pintu lif itu terbuka. Selepas 2 minit,pintu lif terbuka dan 4 orang lelaki berkot hitam dan berbadan sasa keluar diikuti seorang lelaki yang juga berkot hitam tetapi pendek. Hana menjeling sedikit dan akhirnya nampak muka yang dikenalinya. Dia mengangkat bahu dan meluru masuk ke lif. 

    "Tadi tu,Chen hyung kan?"Tanya Chan Sik tiba-tiba sewaktu mereka keluar lif. Hana mengangguk kemudian berhenti. Matanya membulat *CHEN!!*fikirnya dalam hati. 

Dengan terburu-burunya dia berpatah balik dan masuk lif semula. Dia mencari-cari kelibat Chen tetapi sudah tiada. Dia mengeluh. 

Chen keluar dari tandas dan merenung bodyguardnya yang setia menunggu di luar dengan gaya yang dah macam robot. 

*Ish,dorang ni,macam aku ni budak kecil..nak kena kawal* rungut hati kecil Chen. 

Dia berjalan menuju ke bilik mesyuarat diikuti oleh bodyguardnya. Secara tak semena-mena tiba-tiba dia terlanggar seseorang. 

    "Ah,sorry..are you okay?"tanya Chen dengan sopannya sambil menolong gadis berabut panjang serabai itu bangun. 

Gadis itu mendongak dan mata mereka bertentangan. 

   "Hana"ujar Chen terkejut. Mulutnya terbuka kerana tercengang. 

   "Oppa!"jerit Hana gembira. Dia tidak tahu mengapa ..tetapi sebaik melihat wajah lelaki itu,hatinya merasa gembira. Hana memeluk Chen.

   "Apa awak buat sini?"Tanya Chen. Hana melepaskan pelukan.

  "Hihihi,I work here..."jawab Hana sambil tersengih-sengih. Chen tersenyum. Sudah lama dia tidak melihat wajah gadis itu. Jantungnya berdegup laju apabila gadis itu memeluknya tadi. Dia ingin membalas pelukan itu tetapi entah kenapa dia rasa lemah. 

   "Kenapa oppa dah lama tak datang sekolah and dah lam tak jumpa.."Hana membuat muka pou. Chen ketawa kecil. 

   "Sorry sir,but the meeting will start in 2 minutes"beritahu salah seorang bodyguard Chen. Chen menjeling tajam. Dia memandang Hana yang kebingungan. 

  "I will tell you after I back to school ne~anyeong" ujar Chen sebelum mencium pipi Hana dan pergi. 

Pipi Hana merah,dia memegang mukanya yang dah mula merah dan panas. Chan Sik datang dan ketawa melihatnya . 


Chanyeol masuk ke dalam kelas dengan lemah. Dia menuju ke tempat Baekhyun dan duduk di hadapan rakannya itu.

  "Hey,bro..you back"Baekhyun tersenyum riang. Ahli Exo menuju ke arah mereka dan bergurau senda dengan Chanyeol.

  "Kau pergi mana selama ni?"tanya Kris dan duduk di atas meja sebelah.

  "Jaga Sica" balas Chanyeol.

  "Bila kau nak pisah dengan dia?"tanya Xiumin risau.

Chanyeol mengangkat bahu.

  "It's hard dude,dia ada sakit dan perlu pembedahan...tak akan aku nak tinggalkan macam tu aje" Mereka semua diam.

Hana yang bersembunyi di luar kelas hanya mampu diam dengan air mata mengalir. Dia berlari pergi dan melanggar seseorang. Hana tidak melihat siapakah orang itu dan hanya pergi. Chen masuk ke dalam kelas dan melihat kawan-kawannya.

   "Woi,aku balik ni?tak suka ke?"tanya Chen bergurau. Dia melihat Chanyeol yang sedang melandingkan muka diatas meja manakala yang lain diam membisu.

   "Waeyo?"tanya Chen.


Bomi dan Jin duduk di antara Hana di bangku taman sains. Sejak dari waktu belajar,Hana tidak bercakap.

  "Hana,gwenchanayo?"tanya Bomi prihatin.

  "Wei ,citerlah kat kitaorang,mana tahu kitaorang boleh bantu.."ujar V pula sambil duduk bersila di atas tanah depan Hana.

  "Aku...ak..aku dah ingat semuanya..."jawab Hana membuatkan muka BTS cuak kecuali Jin yang tetap tenang seperti biasa. Mana tak cuak,dorang semua pernah dengki dan sindir Hana banyak kali di dalam kelas kecuali Bomi yang baru pindah sekolah.

Hana memandang muka BTS satu persatu . Dorang semua hanya menelan air liur. Nak lari dah terlambat dah.

  " Korang bukan kawan aku pun kan? korang ni pendengki nakal...."ujar Hana. BTS diam ,masing-masing buat muka minta kasihan.

   "Obses sangat ke aku kat sunbae Chanyeol?"tanya Hana.

   "Yup,gila obses mengalahkan peminat sasaeng EXO,artis terkenal.."balas Jungkook yang sememangnya lurus bendul.

Rap moster mengetuk kepalanya menyuruh diam.

     "Aku tak tahulah,perasaan aku ni....macam pelik.." terang Hana,meminta pendapat rakan-rakannya. \

Jin bermain dengan dagunya,seperti memikirkan sesuatu.

     "Okay,I'm as alove expert will help you.." dengan bangganya Jin berkata-kata. Semua memandangnya dengan kening terangkat.

    "Macam nilah,kau tutup mata kau dan tengok wajah siapa yang muncul" terang Jin. Hana diam,dia kemudian bersetuju. 

Dia menutup matanya rapat begitu juga V . Suga menyikunya membuatkan dia menjerit sedikit. 

    "Apa!"marahnya. 

    "Yang kau tutup mata tu kenapa?Hana ajelah.."ujar Suga. V membuat muka. 

    "Aku pun nak tahu orang yang aku suka. " ujarnya.

    "Tak ada siapa suka kau punya" Jimin ketawa. 

Jin menjeling kearah rakan-rakannya dan menyuruh diam. Perlahan-lahan wajah seseorang muncul di minda Hana. Wajah yang sedang tersenyum, dan marah. Bibir Hana mengukir satu senyuman. Dia membuka mata semula dan memeluk Jin. Dia bangun dan pergi dengan riangnya. 

Masing-masing memandang sesama sendiri dengan muka konfius. 

   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
terfikir nak buat citer baru..tak tahu lagilah..anyways...baca sampai habis ye!!!

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 33: Siyes citer ni best. Jalan citer dia mmg menjadi. Lg2 part yg hana hilang ingatan tu
miss_almond #2
Chapter 33: SUMPAH AWESOME !!!!! tp part English tu... maybe bole diperbaiki . pape pn mmg BEST
misz_dina #3
Chapter 34: ^o^.mmg daebaklah authornim.congrats
Just_meand_you #4
Chapter 34: Best storyy lohh!
AhSongyi #5
Chapter 33: (Baru habis baca sekali lagi selepas membaca cerita ni selama 5 jam)
Weee.
Tapi kadang-kadang baca dwibahasa akak..
"Aduhai. Banyaknya kesilapan ejaan. Kalau cakap terus terangan, kecil hati karang.. Hmm.. Takpe, asalkan faham"
Hehehe. Tapi mak Hana sakit apa ekk? Tak bagitahu pun. o_o
___syuhada
#6
Chapter 33: sorry but mak hana sakit apa?
and pinggang mak siapa kat siapa tu?
secret_admire #7
Chapter 33: seriously.. citer ni memang awesome.. daebak! ^^ happy ending...
ShiningStar99 #8
Chapter 33: The ending was soooo daebakk! Thumbs up! ^^
kaiyeol567
#9
Chapter 33: Best giler ........ sian Mr Jung alone
Overdose_Kpopers
#10
Chapter 33: Oh My Gud! sweet giler chapter akhir ni...huahh nk nangis sbb gembira or lebih tepat sbb terharu..good job!