CHAPTER 32 -the end O.O

WHO ARE YOU?

Hana gelisah. Kukunya digigit. Dia memerhatikan Chen yang sedang memilih-milih baju. 

     "Hana,sinilah" panggil Chen . 

Hana mendekati Chen dan gaun biru laut diberi kepadanya. 

    "Cepatlah pakai" arah Chen lalu menolak Hana ke dalam bilik persalinan. Hana yang tidak tahu apa-apa hanya akur. 

Dia masuk ke dalam bilik persalina butik itu dan menyalin pakaian sementara Chen tunggu di luar. Siap sahaja,dia keluar dan Chen yang sedang duduk diatas bangku berdiri memandangnya. Mata Chen bercahaya memandang wajah Hana. 'ANGEL' fikirnya. Dia tersenyum . 

     "Jom,kita kena cepat ni.." ajak Chen lalu menarik tangan Hana. 

Mereka keluar dari butik selesai sahaja membayar harga gaun itu. Chen membuka pintu untuk Hana. Hana tersenyum malu lalu masuk. Chen menarik nafas dalam-dalam sebelum dia juga masuk lalu memandu. 

 

Chanyeol ditolak oleh rakan-rakannya untuk duduk di tengah-tengah pentas. Lay datang lalu memberinya sebuah gitar . Gitar yang sememangnya menjadi kegemaran Chanyeol sejak dahulu cuma tidak berpeluang untuk membelinya oleh kerana gitarnya yang lama masih boleh diguna pakai. 

    "Kau belikan untuk aku??"tanya Chanyeol terharu. 

Lay mengetuk kepala Chanyeol lembut. 

    "Mana ada,aku beli untuk Hana" usik Lay lalu ketawa kecil. 

Chanyeol mengaru-garu kepalanya. Tidak faham.

    "Kau ni dah kenapa??dah lupa dah?bukankah ni hasrat kau...lamar Hana" beritahu Baekhyun sambil berpeluk tubuh memandang Chanyeol yang kebingungan. 

Chanyeol diam. Satu-persatu wajah rakannya yang tersenyum dipandang. Dia tersenyum terharu. 

     "Okay,aku faham...thanks guy..." Mereka semua ketawa. 

 

Chen menghulurkan tangannya kepada Hana. Hana menyambut lalu keluar dari kereta. Dia memandang sekeliling. Sekolah??? *bukanke sekarang ni cuti,buat apa pergi sini??*fikirnya. 

     "Jom..." Chen memegang tangan Hana lalu mereka berjalan meamsuki bangunan sekolah. 

Hana hanya mengikut kemana sahaja Chen membawanya. Sekolah sunyi. Tiada langsung tanda-tanda orang. Akhirnya mereka berhenti. Di hadapan gelangang bola keranjang. Pintu gelanggang tertutup rapat. Hana diam. Chen pula menahan air mata dari keluar. Dia sekali lagi manarik nafas dalam-dalam. 

Wajah Hana yang kebingungan ditatap untuk kali terakhir sebelum gadis itu menjadi milik orang lain. Dia melepaskan pegangannya daripada Hana dan cuba tersenyum. 

     "It's now,Hana...." Hana menoleh. 

     "What??"Chen hanya tersenyum. Dia menolak pintu dan menjemput Hana masuk. 

Sebaik melangkah. Keadaan gelap gelita. Tiada apa-apa. Kelihatan kosong dan sunyi sehinggalah terdengar bunyi petikan gitar yang begitu merdu. Hana mencari dari mana bunyi itu . tap...tap...tap...Tiba-tiba,lampu menyala  di kanan dan kiri Hana . Membentuk suatu laluan . Hana memandang ke depan dan melihat seorang lelaki segak berpakaian kemeja putih duduk diatas kerusi sambil tangannya memetik gitar. Separuh daripada wajah lelaki itu ditutupi oleh topeng muka. Iaitu bahagian mata dan batang hidung. 

Hana terkedu. Dirinya kaku . Baekhyun berdehem perlahan sebelum dia menyanyi bersama-sama dengan ahli exo yang lain.Lagu LUCKY .Hana memandang exo yang berada di sisinya. Dia dialun dengan suara mereka yang begitu merdu. Lelaki yang duduk diatas kerusi pula hanya diam dan hanya memetik gitarnya. Sampailah tiba ke penghujung lagu barulah lelaki bertopeng itu mula membuka mulut. Jantung Hana bagaikan berhenti berdegup apabila mendengar lelaki itu rap sambil  memandangnya. 

Dia tersenyum menangis. Terharu. Dia menutup mulutnya. Tidak percaya dengan apa yang telah berlaku. Terasa dia di alam lain. Lelaki itu bangun dan berjalan mendekati Hana sambil memetik gitar. Tetapi kali ini dia menyanyi berseorangan. Hana tidak dapat bergerak. Dia bagaikan digam ditempatnya berdiri. 

Sebaik sahaja lelaki itu berhenti menyanyi. Dia meletakkan gitarnya dan membuka topengnya. Dia melutut dan mengeluarkan sbatang ros putih lalu dihulurkan kepada Hana. 

      "PRINCESS HANA... Would you be my GIRLFRIEND?"lamar Chanyeol .

Hana diam seketika. Tangannya mengigil sebelum menyambut bunga ros putih itu. Chanyeol berdiri. Membetulkan dirinya sebelum memeluk Hana. 

      "Hana,,,,,SARANGHAEYO!!!!!"jerit Chanyeol dan menerima sorakan daripada exo dan pelajar SM HIGH. 

     "SARANGHAEYO too OPPA!!!!"Jerit Hana semula. 

Baekhyun menoleh kearah Chen yang sedang memerhati semuanya dari muka pintu. Dia berjalan kearah Chen dan menepuk bahu rakannya itu. 

      "Kau dah lakukan yang terbaik,Chen" ujar Baekhyun. 

Chen menganguk. Dia tersenyum tawar sebelum pergi meninggalkan gelangang. 

      "Aku nak amik angin jap.." ujar Chen dan berlalu. 

Dia berjalan pergi dan air matanya turun mengalir. Dia memasukkan kedua-dua tangannya ke dalam kocek sambil tersenyum tawar. 

 

Setahun sudah berlalu dan ia adalah tahun terakhir Hana bersekolah di SM HIGH. Exo pula sudah membawa haluan masing-masing tetapi hubungan mereka tetap rapat. Chanyeol melanjutkan pelajaran sambil menguruskan syarikat kepunyaanya . Chen dan Suho juga begitu. Sehun pula membuka beberapa cawangan bubble tea di Seoul ini . D.O menjadi ketua chef di sebuah restoran terkenal. Yang lain hanya menumpukan kepada pelajaran mereka. Malas untuk membuat 2 kerja dalam satu masa. 

Hana dan Bomi keluar dari perpustakaan. 

     "Hana-sshi,aku pergi dulu ye, Chunji oppa dah tunggu kat luar sekolah..see you tommorow" Bomi meminta diri sebelum berlari pergi. 

Hana tersenyum. Dia tidak terfikir untuk balik awal. Dia berjalan-jalan di kawasan sekolah. Sampai shaja di taman sains sekolah,dia duduk  dan menghirup udara segar. Dia memandang kearah langit dan peristiwa lepas mengimbas kembali. 

Flashback

Hana dibawa ke hospital secepat mungkin. Hana dimasukkan ke dalam ICU untuk diperiksa oleh doktor pakar. 

Chanyeol terduduk sebaik doktor memberitahu bahawa buah pinggang Hana sudah rosak dan rangka kepalanya juga mengalami keretakkan.

     "Kita perlu penderma untuk menyelamatkan Hana...."ujar doktor itu memberi jalan penyelesaian.

Chanyeol bingkas bangun dan menawarkan diri. Chen pula hanya diam. Dia pergi sewaktu pembedahan pemindahan buah pinggang dilakukan. Hatinya dakit kerana tidak dapat menyumbang apa-apa. Tiada apa pun yang dapat dilakukan selain berdoa agar kedua-2 rakannya selamat.

Dia memegang pingangnya . Dia menangis . Buah pingangnya bukan miliknya tapi milik ibunya yang sudah meningal dunia kerana dirinya .

 

Semua orang bersyukur keran Hana sudah sedarkan diri sebaik pembedahan selesai. Chanyeol pula masih tidak sedarkan diri. Terlantar diatas katil tanpa sebarang respon. Seperti mayat yang masih berdegup jantungnya. Hana mulai risau tetapi dia dihalau pergi oleh Mrs Park dan Mr Park yang tidak dapat mengawal emosi. Seminggu berlalu dan tiada lagi berita tentang Chanyeol.

Hana sudah pergi ke hospital banyak kali tetapi pihak hospital enggan memberitahu keadaan atau dimana Chanyeol berada. Hana buntu. Dia menjalani kehidupan dengan keadaan yang lemah.

Sehinggalah tibanya hari itu,hari di mana Chanyeol melamarnya.

 

Hana diam.Dia tiba-tiba teringat akan Jessica. 

 

Jessica memandang Hana yang berlumuran darah. Dia mengundurkan diri . Tiba-tiba dia ketawa,kemudian menangis. Dia meraung dan memarahi ibubapanya sendiri. Membebel sendirian kemudian berlari kearah lif. 

Chen,Luhan,Kris dan Lay kejar dari belakang. Mereka tiba diatas rooftop mall. Jessica sedang menari-nari sambil mendekati bucu Rooftop. Dia melambai tangan sebelum menjerit dan terjun bangunan. Semua tidak sempat dari menahannya.Jessica mati ,Mrs Jung pula menjadi gila dan terpaksa dibawah ke hospital gila. Tinggalan Mr Jung yang masih tabah menghadapi kehidupan. 

 

    "Eherm,termenung jauh nampak" tegur seseorang dari belakang. Hana menoleh dan melihat Chanyeol di belakangnya. 

Chanyeol duduk di sebelah Hana dan mencium pipi gadis itu.

     "Jom pergi makan,laparlah.." ajak Chanyeol sambil membuat muka pou. 

Hana ketawa kecil . Dia menjentik dahi Chanyeol dan bangun 

      "Jom,kita lumba sampai kereta ,siapa kalah kena belanja makan. " Chanyeol tersenyum dan mengangguk setuju. 

Belum sempat dia bangun Hana sudah berlari pergi. 

      "Yah!mana adil!!!"jerit Chanyeol dan terus mengejar Hana. 

Chanyeol yang lebih laju menghampiri Hana lantas mendukung gadis itu dari belakang. 

      "Yah!!!!" Hana meronta-ronta minta dilepaskan tapi Chanyeol hanya diam dan terus berlari. 

 Mereka berlari kearah kereta sambil senyuman terukir di wajah masing-masinng. 

     "I LOVE YOU " Bisik hati masing-masing. 





THE END ^^

 

PENGHARGAAN~~

tHANKS pada semua pembaca!subcriber!upvote!pembuat poster ,background and character. Akhirnya citer ni dah tamat. Harap sangat korang suka ending dia.. >.<

Terima kasih keran sudi membac dan menyokong citer yang ntah apa ntah ni..heheh..terharu giler biler korang beri komen... excited nak update and update... anyways kalau saya buat citer baru sahya akan inform so pleaze take a look.. ^0^...Saranghaeyo guys!!!

 

Finally,they live happily ever after....hahaha Lolz..

Akhirnya,dah habis dah... -_-....sobz...sobz...

Erm,sebenarnya nak buat citer baru ni...tapi tak tahu siapa nak jadi main character die..

So buatlah pilihan ye.

  • Exo -->  Suho ,Baekhyun,Luhan,Chanyeol,Chen, Xiumin,Kris,Lay,Tao,Sehun,Kai,D.O,
  • Infinite --> L,Sungyeol,SungJong,Woohyun,Sungyu,Dongwoo,Hoya
  • BTS--> Jin,JungKook,V,j-hope,rapmon,suga,jimin
  • other groups -->anything
  •  
  • Genre -->Sad,happy,cute,conflict,horror,friendship,comedy,romance and etc
  •  
  •  
  • Thank you...bye...bye.. 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
exoticsNinspirit
terfikir nak buat citer baru..tak tahu lagilah..anyways...baca sampai habis ye!!!

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 33: Siyes citer ni best. Jalan citer dia mmg menjadi. Lg2 part yg hana hilang ingatan tu
miss_almond #2
Chapter 33: SUMPAH AWESOME !!!!! tp part English tu... maybe bole diperbaiki . pape pn mmg BEST
misz_dina #3
Chapter 34: ^o^.mmg daebaklah authornim.congrats
Just_meand_you #4
Chapter 34: Best storyy lohh!
AhSongyi #5
Chapter 33: (Baru habis baca sekali lagi selepas membaca cerita ni selama 5 jam)
Weee.
Tapi kadang-kadang baca dwibahasa akak..
"Aduhai. Banyaknya kesilapan ejaan. Kalau cakap terus terangan, kecil hati karang.. Hmm.. Takpe, asalkan faham"
Hehehe. Tapi mak Hana sakit apa ekk? Tak bagitahu pun. o_o
___syuhada
#6
Chapter 33: sorry but mak hana sakit apa?
and pinggang mak siapa kat siapa tu?
secret_admire #7
Chapter 33: seriously.. citer ni memang awesome.. daebak! ^^ happy ending...
ShiningStar99 #8
Chapter 33: The ending was soooo daebakk! Thumbs up! ^^
kaiyeol567
#9
Chapter 33: Best giler ........ sian Mr Jung alone
Overdose_Kpopers
#10
Chapter 33: Oh My Gud! sweet giler chapter akhir ni...huahh nk nangis sbb gembira or lebih tepat sbb terharu..good job!