Morning with Minwoo -_-

The Love of Brutal Girl

Aliah bangun tidur. Dia menoleh ke kiri,alangkah terkejutnya apabila dia terlihat wajah neneknya dengan rambut yang menutupi muka neneknya sedikit.

"Kamu dah bangun?"Neneknya menyoal.

"Dah tak ada cara lain ke nak bunuh orang?" Aliah merengus ! Dia bangun daripada pembaringan. Dia membuka tingkap biliknya kemudian berjalan ke pintu biliknya,dia memulas tombol.

"Wei Hoi !" Aliah menoleh memandang neneknya.

"Pakai rambut tu." Neneknya menunding jari ke arah rambut palsu yang tergantung di belakang pintu. Serta merta Aliah menutup pintu itu. Dia terlupa sebenarnya.

"Ala nek.. Tak boleh ke show muka sebenar?" Aliah menyoal tapi tangannya masih menggapai rambut palsu itu.

"Kalau kamu tunjuk rambut kamu yang sebenar,tak ke nenek bakal suami kamu tu? Tak ke koma bakal suami kamu tu?" Aliah menarik muncung. Tak terfikir pulak dia.. tapi kalau dia tak bagitahu Minwoo perkara sebenar,cuba kalau rambut palsu tu terjatuh kat mana-mana pastu Minwoo nampak pastu Minwoo jerit pastu yang paling dia takut ialah takut Minwoo ingat pasal baju Polo tu ! TIIIIDAAAAKKKK !

"Woi !"Aliah menoleh ke arah neneknya lalu mengangkat kening.

"Kau ni asyik termenung aje? Kamu termenung tentang bakal...."

"Eiii. .. Jangan nak cari perang dunia pagi-pagi ni eh.. Da lah.. Yah nak out lu." Ceh! Cakap out tu macam nak log ut dari facebook. Neneknya hanya menghantar pemergian Aliah dengan matanya. 

---- Di ruang tamu ------

Aliah memandang sekeliling.Mencari-cari kelibat seseorang. Kejap toleh ke kiri,kejap toleh ke kanan. Tiba-tiba bahunya dicuit daripada belakang.

"Oi mangkuk kepala atuk aku hayun !" Bapak panjangnya dia melatah. Minwoo mengangkat kening.Aliah tak sengih tapi terkejut. Mana tak nye,Minwoo selamba aje pakai boxer depan dia.

"Kau ni macam...." Ayat Aliah terhenti apabila nenek Minwoo melangkah keluar daripada bilik.

"Ehh.. kamu berdua dah bangun?" Nenek Minwoo menyoal.Minwoo menoleh,Aliah menghadiahkan senyuman yang dah kira manis tanpa cream apa-apa. Senyuman asli segala asli =).

"Dah nek. Nak masak aje ni." Aliah berkata. Dia berjalan ke dapur. Minwoo mengangkat keningnya.

"Makan macam raksaksa ni boleh ke masak? Entah-entah campur dengan cicak ke? Hingus ke? Bukan boleh caya budak ni.." Minwoo berdesisi di dalam hati. 

"Yang kamu ni pakai boxer tu dah tak tahu malu ke?"Nenek Minwoo menyoal Minwoo. Minwoo hanya tersengih dan menggaru kepalanya.

"Kejap lagi orang mandi lah. By the way,bila nak balik?" Minwoo menyoal.

"Petang karang kita bertolak semula. "Senyuman di bibir Minwoo mulai terukir sampai ke atas kepala.

"Sepatutnya kamu bersedih sebab pisah dengan bakal isteri kamu yang cantik tu." Minwoo rasa macam nak baling tekak dia pastu nak kasi ayam makan. 

"Haah.. Sedih.. Sedih la sangat."Minwoo berkata sebelum masuk ke dalam bilik air. Nenek Minwoo hanya memandang sahaja. Tiba-tiba Nenek Aliah keluar daripada bilik.

"Ehh.. Awalnya awak bangun." Nenek Aliah berkata. Nenek Minwoo hanya tersenyum.

"Dah terbiasa." Nenek Minwoo menjawab sambil tersenyum,nenek Aliah hanya mengangguk faham.

"Errr.. Awak.."Nenek Aliah yang baru sahaja berkira-kira untuk bergerak ke dapur segera menoleh.

"Saya rasa kita patut percepatkan perkahwinan dyorang. Seboleh-bolehnya sebelum bulan depan... Akhir bulan ni lah kita kawinkan dyorang." Nenek Minwoo berkata.

"Saya tak kisah.. Bukan saya yang nak kawin." Nenek Aliah berkata.

"Haah kan? Bukan kita nak kawin so apa kita kesah?"Nenek Minwoo menyokong kata-kata Nenek Aliah.

"Haah.. Betul tu. Padan muka dyorang." Kedua-dua nenek itu mengangguk suka. Suka sangat ! Tak sedar pulak yang benda tu melibatkan dua orang yang tak sehaluan hati !

------ Di dapur ---------

Aliah menghidangkan mee goreng.......... YANG DIBELINYA SENYAP-SENYAP sewaktu neneknya dan nenek Minwoo sedang berbual manakala Minwoo sedang mandi. Dia mencari-cari gula. 

"Mana pulak gula ni?" Aliah melihat sekeliling.Tiba-tiba dia terjumpa satu bekas yang berisi serbuk macam gula la tapi tak pulak dia rasa.

"ALiah.." Nenek Minwoo menegur. Aliah menoleh. Tak jadi pula dia nak isi gula ke dalam jug.

"Aa.. Kenapa?" Aliah menyoal dengan lembut. Dia berjalan ke arah nenek Minwoo dan neneknya lalu menyalami kedua-dua nenek itu.

"Kamu buat ape ?" nenek Minwoo menyoal.

"Nak buat air.  Nenek duduklah dulu." Aliah berbicara manis.

"Ehh.. Tak payah susah-susah buat air. nenek lebih suka minum air masak. Lagi afdhal." Aliah hanya mengangguk.. Dia menutup kembali bekas gula tersebut lalu menyimpan semula di dalam almari.

"Ehh.. kenapa masukkan? Kamu buatlah air untuk Minwoo" Nenek Aliah berkata. Aliah memandang neneknya. Neneknya membuat isyarat mata. Aliah hanya mengangguk. Dia kembali mengeluarkan bekas gula dan mencari kopi di dalam almari.  Aliah mengambil gelas  dan membancuh kopi beserta gula. Minwoo yang baru selesai mandi dan memakai baju berjalan ke dapur. Dia terus duduk di atas kerusi yang disediakan.

"Tunggu kejap. Aliah tengah buat air." Minwoo hanya mengangguk mendengar kata-kata neneknya. Dia duduk sementara tunggu Aliah. Dah siap ! Aliah selesai membuat air kopi. Dia meletakkan gelas itu disebelah Minwoo dan duduk di sebelah neneknya.. Mereka bersama-sama makan. Tiba-tiba Minwoo tersedak. Dia segera meneguk air kopi yang dibuat oleh Aliah. Sewaktu Minwoo meneguk air kopi yang dibuat Aliah,mata Minwoo terbeliak terus, tak berkelip-kelip.. 

"Eh.. kenapa ni Minwoo?" Neneknya menyoal. Minwoo membeku sahaja.Aliah mengangkat kening. 

"Aku buat racun ke?" Hati Aliah menyoal.

"Minwoo.."Nenek MInwoo menggerakkan bahu Minwoo tapi Minwoo masih membeku.

"Yah.. kenapa dengan Minwoo?" Nenek Minwoo menyoal Aliah.

"Saya pon tak tahu.." Aliah bangun daripada kedudukannya. Dia menepuk bahu Minwoo tapi Minwoo masih membeku. Aliah menggerak-gerakkan bibirnya tanda berfikir.

"Haaaa ! Saya tahu. Nenek-nenekku sekalian.. Sila ke belakang sedikit.." Nenek Aliah dan Nenek Minwoo mengangkat kening tanda pelik dnegan kelakuan Aliah.

"Believe me." Aliah membuat tabik. Nenek Minwo dan nenek Aliah mengangguk,mereka berundur ke belakang sedikit untuk memberi laluan kepada Aliah untuk membuat idea peliknya. Aliah berdiri betul-betul di belakang Minwoo.. Caranya seperti bersedia untuk membuat ideanya itu.

"Satu.. Dua.., Tiga !!!!!!!!!!!" Aliah menyepak belakang Minwoo dengan menggunakan kakinya. Ternganga nenek Aliah manakala Nenek Minwoo dah tak boleh cakap apa-apa melainkan pengsan.

"Yah.." Nenek Aliah sungguh terkejut dengan tindakan drastik Aliah.

"Ohok-ohok." Minwoo terbatuk. Nenek Aliah terus melulu ke arah Minwoo.

"Minwoo,kamu okay?" Nenek Aliah sungguh risau. Takut mati pulak si Minwoo tu sebab Aliah tendang,

"Saya.. Saya okay.."Minwoo mengangguk. Dia mencapai gelas kopi itu kemudian bejalan ke singki dan membuangnya.ALiah hanya memandang pelik tapi tidak pula dia nak marah. Selepas itu dia bergerak ke depan.Aliah memandang pelik.

"Kamu letak apa dekat air dia?" Nenek Aliah menyoal.

"Letak apa? Letak kopi dengan gula lah." Aliah membalas. Tak ada pulak rasanya dia nak letak racun tikus ke... Racun harimau ke.. Sebab dia bukanlah sejahiliah itu.

"Ye ke?" Neneknya meraguinya.

"Amboi. Sejak bila percayakan dia lebih dari Yah ni.. By the way.. TUngu jap ye.." Aliah bergerak ke depan mencari Minwoo.

"NO MINWOO ! ANGKAT NENEK KAU NI !" Aliah menjerit.

"Ok." Tiba-tiba suara daripada belakang membalas. Aliah segera menoleh.

"Eii.. Ko ni terkejut kan aku je. G angkat nenek kau tu." Aliah berkata lalu berjalan pergi ke dapur semula. Minwoo hanya menuruti sahaja perintah Aliah. Tidak mahu meninggalkan sebarang pergaduhan. Minwoo bergerak ke dapur dan mengangkat neneknya itu. Aliah tidak memandang. Dia meneruskan kerja perbersihan. Dia tersengih dalam hati.

"Mesti sebab kopi aku sedap sangat sampai Minwoo terkedu." Aliah berkata dalam hati sambil tersenyum. Hehehe.. Setelah mengemas meja makan,dia mengambil bekas gula yang belum disimpannya. Dia menarik bekas itu untuk menyimpannya. Tempat simpanan gula tu sangatlah tinggi. Dia cuba menjinjit sedikit tapi entah macam mana penutup bekas itu terbuka.. Habis semua gula itu jatuh ke atas muka Aliah dan sebahagiannya masuk ke dalam mulutnya dan tepat jatuh pada receptor masin.

"Welkkk.. Masinnya ! Garam ke apa ni !"Aliah menyumpah garam itu. Dia membasuh mukanya. Nasib garam tak masuk mata kalau tak menangis macam nak mati lah dia. Setelah basuh mukanya dia menyapu semua garam-garam yang bersepah di atas lantai. Setelah siap kemas dapur,dia bergerak ke dalam bilik. Dia menghempaskan badannya ke atas katil lalu memejamkan mata. Tiba-tiba dia teringatkan sesuatu.

"KEJAP ! Kopi tadi.." Aliah mengetap bibirnya.

"Ahh ! Mustahil lah." Dia teringat mata Minwoo yang terbeliak itu. 

"Okay wait ! My fault !" Aliah berkata.Dia teringat sepakkan dia di belakang Minwoo,spontan dia ketawa. ENtah apa yang kelakar.

"Aliah.." Nenek Aliah berada di muka pintu. Aliah tak terkejut pon.

"Minwoo panggil."Aliah angguk. Dia keluar daripada bilik.

--- Di luar rumah ---

"Kau nak cuba bunuh aku ke ape?"Minwoo menyoal Aliah.

"Bile mase? Aku tak tau benda tu garam !" Aliah geram.

"Masalah kau tu boleh fikir guna otak untuk bezakan garam and gula !" Minwoo berkata.

"Wei benda ni perkara remeh okay !" Aliah membalas.

"Its just remeh for you but not me !"Minwoo membalas. Pasal garam je kot.

"Fine ! My fault ! Its all my fault ! You yang betul.. Kau je yang betul semua kan?"Aliah berkata. Dia dalam keadaan yang tiada mood langsung nak bergaduh. Entah lah.. Dia rasa tak sedap hati.

"Its not about sape betul sape salah but its all about pahit campur masin ! Rosak receptor untuk rasa makan kau tau tak?"Minwoo berkata. Aliah menarik muncung panjangnya.

"Excuse bin Me ! Ada masalah dengan aku ke?" ALiah menyoal.

"Memang sebab kau future wife aku !"Minwoo berkata. Aliah sedikit terkejut.

"Wo wo wo.. Kejap kejap ! Bila aku setuju dan jadi bini kau ni hah?"Aliah berkata.

"Aku.. Errr.. Manalah aku tau!" Minwoo menarik muncung. Tak sangka dia boleh kalah.

"Eh eh. Cepatnya kau kalah.."Aliah mengejek.

"Mana ada aku kalah."Minwoo menarik muncungnya.

"Alololo.. Comelnya dia.. "Minwoo tersenyum mendengar pujian Aliah.

"Tipu je lah. Ingat comel sangat lah tu?" Aliah berkata. Minwoo kembali tarik muncung.

"Kau ni nakal lah !" Minwoo berkata sambil tersenyum manis. Aliah terkedu,dia senyum?

"Ermm.. Of coz lah aku ni nakal. Okay lah. Aku nak naik dulu. By the way I'm sorry."Aliah berkata sebelum masuk ke dalam rumah.

--- Petang itu ---

Minwoo masukkan barangnya ke dalam kereta. Neneknya baru sedar daripada pengsan pukul 3 tadi. Lama betul pengsan. 

"Awal betul kamu nak balik ye.."Nenek Aliah dah start buat ayat sedih. Aliah hanya mengeluh. Tak habis-habis berdrama.

"Ye lah.. nak buat macam mana.. Lagi pun Minwoo nak ke U esok kan.. Tak nak ganggu pelajaran dia." Nenek Minwoo berkata.

"Ye lah.. Lagipun dyorang pun dah nak dekat nak kahwin dah.." Serentak Aliah dan Minwoo menoleh ke arah nenek Aliah.

"What? Dekat? Means?"Serentak mereka menyoal.

"Yeahh... Kami akan kahwinkan kamu berdua akhir bulan ni." Nenek Minwoo berkata dengan senyuman yang terlampau lah lebar.

"Akhir bulan?" Aliah dan Minwoo macam tak percaya.

"Kenapa awal sangat?!!!" Aliah dan Minwoo menyoal serentak. Mereka tak setuju !

"Saje. Lagi cepat kan lagi bagus." Nenek Aliah menyokong kata-kata nenek Minwoo.

"Tapi.." mereka nak lagi bantah tapi kata-kata itu dipotong oleh Nenek Aliah.

"No tapi-tapi. Its full stop !" nenek Aliah membalas. ALiah mengetap bibir manakala Minwoo mengeluh.

"Naaa.. its okay.. It will be the best marriage ever !" Nenek Minwoo berkata dan tersenyum. 

"Oklah Minwoo.. Jom balik.." Mereka bersama-sama bergerak ke kereta.

"Err..Awak." Nenek Minwoo menoleh.

"Boleh tak cucu saya tumpang?"Aliah angkat kening.

"NEk !" ALiah rasa macam nak meletop aje ! 

"Ehh.. boleh je ! Lagi saya suka." Aliah mengeluh. MATI AKU !

"Ok lah. Yah,g kemas beg." Aliah menjeling neneknya. Neneknya membuat isyarat mata.

"Kalau tak pergi memang nenek kawinkan kamu next week aje." Aliah mengangguk. Akhirnya dia akur. Dia mengemas bajunya,kasut conversenya,capnya dan tidak lupa telefon yang mati nombor tu.

" Yah siap dah." Aliah melangkah keluar daripada rumah neneknya.

"Baguslah. Rasa macam bilik tu dah luas sikit dah."Nenek Aliah berkata.

"Saja kan? Orang nak balik aje cari gaduh." Aliah berkata.

"Suka hati lah!" Neneknya membalas.Aliah membuat muka -_-

"Dah-dah.. Muka macam babun tak dapat makan aje. Pegi ikut bakal suami kau tu." Nenek Aliah berlata.

"Stop saying that he is my future husband !" Aliah rasa geram.

"Already okay !"Neneknya membalas.

"Erghh ! What ever! Yah balik dulu."Dia menyalami neneknya. Belum sempat neneknya mencium pipinya,dia telah pon meggeliat kegelian.

"Sensitive sangat.. Cam ne la.."

"EiiK ! Ei! Oi ! Dah-dah.. Yah bla lu.Bye."Aliah tau neneknya tak betul ! Dia menyarungkan kasut converse ungunya.Dia terus bergerak masuk ke dalam kereta.

"Dia ikut? "nenek Minwoo angguk.

"Kita tukar tempat nak? Yah duk tempat nenek... nenek..."

"Nek.. Kami tak kawin lagi."Minwoo memotong kata-kata neneknya.

"Arasso ! " Neneknya menarik muncung. Minwoo ketawa lalu mereverse kereta keluar daripada perkarangan rumah nenek Aliah.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miane coz lambat.. Sorry sesangat. Hari ni hari busy 1 dunia.. huhuhu.. So how are you? 

 

p/s: To Nor Aliah Bt Saifuddin.. Kalau kau baca ni aku nak tanya.. amacam kau balik semalam? kantoi tak? kekeke (kalau kau baca nanti kau komen tau?) Night <3 Muah muah.. -yelk-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Emylia #1
Chapter 47: Daebakk, aku sanggup habiskan cite nih sampai pkul 12.35 pagi. Good.. Byk kali kowt gelak. Mmg kene ar ngn mood aku bace cite gegiler nih
biedom #2
Chapter 46: Daebak,,,,best story,,,
princea2899 #3
Chapter 45: Omo ... Daebak ...
fangirl
#4
Chapter 1: Awesomeee.'Woohyun tersenyum'aduhai baca perkataan ni pun da terbayang woohyun senyum. I'm melted xD
rismaKPOPERS #5
Chapter 46: finally .
DAEBAKK ARRRR !!!!!!!
Killa92 #6
Chapter 23: Menarik :)
Nursyuhada
#7
Chapter 46: yehet !!
dah habis !!! mcm manalah kalo ada org mcm ni in real life? mesti best kan? hhahah
Ayla_Qistina
#8
bca sinopsis je dh nmpk best, terus subscribe.. hohoho.. boyfriend.. dorg tgh promote kat jepun an?? lma xdgr khabar dorg.. :'(
woonicorn_syah
#9
Chapter 46: /clap2/ haha dah habis ~
Thanks sbb sudi habiskan citer ni ^_^
citer ni daebak!
Selalu buat saya gelak XD
Nursyuhada
#10
Chapter 45: Riz dah insaf?
bagus..
so sweeet diorang nih