Chapter 7- love must blind

Cinta 20 hari... (Malay version)

Flashback

 

Daehyun pov

 

Aku memandang siling, mama aku keluar dengan perasaan hampa. Mianhae… omma. Aku tak tahu kenapa diri aku jadi begini. Aku tak tahu apa yang telah menimpa diri aku, semua ini bermula dari perempuan itu. Sanggup dia permainkan aku semata-mata untuk kawannya. Tapi… Aish… aku mendengus.

Tiba-tiba mesej telefon bimbit aku berbunyi, menggangu aku mengelamun. Dengan malas aku bangun mengambil dan membaca mesej itu. Aku tersentak setelah membaca. Seseorang memberitahu aku, Jun Hee akan diserang! Apa ni? Huh! Tanpa buang masa lagi aku bangun bersedia ke sekolah. Daehyun, apakah kau telah benar2 jatuh hati dengannya? Wae… baru je semalam kau dengar mama dan papa berbincang pasal perpindahan lagi. Kenapa tak nak mengalah juga?

“Argh… aku tak kisah! Aku mungkin aku dah jatuh hati dengannya,” aku mengambil baju uniform sekolah, aku terpandang kelender di dinding. Aku menyedari sudah 10 hari aku bersama dengan Jun Hee sejak aku berada di sekolah itu. Tapi aku tak kisah, kalau boleh aku nak luangkan masa bersama dengannya selama yang boleh. 

Sampai sahaja di sekolah, aku menuju ke tempat pergaduhan Jun Hee di mana telah menjadi riuh hara jadinya. Aku tergamam bila mendengar dan melihat Jun Hee sudah pun menangis. Bengkak matanya, apa ni? Adakah…

 

Youngjae pov

Aku tersentak melihat Jieun datang membawa sarapan untuk aku. Biasanya pembantu rumah yang bawakan untuk aku. Tapi kenapa pula pagi ni Jieun datang ke rumah? Aku hanya memandangnya. Sudah lama aku terbaring atas katil, hanya Jieun yang setia melawat aku dan kali ini dia membawa sarapan untuk aku pula.

“Selamat pagi, oppa.” ucap Jieun. Sejak Jun Hee memberitahu segalanya kepadaku, aku mula mendiamkan diri. Bingung. Jieun memang baik orangnya tapi… hati aku masih lagi dengan Jun Hee. Aku… huh…

“Oppa, mianhae… kalau aku menggangu oppa pagi ini. Tapi aku ada berita nak beritahu oppa. oppa adalah orang pertama yang aku bagitahu.” Katanya senyum. Aku memandangnya, aku senyum nipis.

Jieun tersengih kemudia mengeluarkan sekeping kertas dan memberikan kepada aku. Aku mengambil dan membacanya. ‘Ini… jieun, sejak bila awak…’ aku memandangnya lagi.

“Aku akan debut tak lama lagi. Aku nak oppa orang pertama yang aku beritahu. Hehe…”

“Tahniah. Aku tak sangka awak ni hebat dari apa yang aku sangka” aku memujinya. Jieun rupanya secara diam2 menyertai uji bakat menyanyi di mana-mana ent.

“Gomawo Oppa.”

Aku mengganguk.

“Oppa, cepat2lah sembuh. Aku sedih melihat oppa terus berbaring begini. Semua orang risau.”

“Aku tahu. Tapi apa yang aku tahu sangat, hanya seorang sahaja sudi menemani aku di sini.”

“Siapa?”

Pabo… hmn… Jieun, awak ni comel juga ya. Aku tersenyum nipis.

“Kenapa oppa ketawa pula?”

“Aniyo…”

“Oppa, orang kata kalau orang sakit kita kena hirup udara yang segar di luar supaya cepat sembuh.” Jieun ingin membawa Youngjae keluar.

“ Ya ke?”

Jieun tersenyum, Youngjae mula minat nak keluar dari bilik. Dia difahamkan oleh pembantu rumah yang Youngjae langsung tak nak keluar dari bilik. Itu menyebabkan Youngjae tidak pandai sembuh2.

“Hmn… lepas sarapan nanti aku bawa oppa keluar sekeliling kat taman ya,”

“hmn… Gomawoo” aku terasa hutang budi dengan Jieun. Pagi itu dia seolah2 telah memberi aku semangat. Sepanjang dalam perjalanan ke taman dia tak henti2 bercerita tentang kisahnya pergi uji bakat. Aku ketawa bila dia bercerita tentang kisah lucu. Namun, apa yang aku perasan aku dapat rasa yang jelas sekali yang dia menyayangi aku. Aku sedar apa yang aku fikir ini adalah salah. Seolah2 aku ni tak matang. Tapi aku tak tahu kenapa diri aku jadi begini, semua ni disebabkan perasaan cinta. Huh…

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hehehe... a little time to me write this.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
put_up
#1
Chapter 10: jinjja johahae!!!!!!!!!!!!!! fanfics ni best sesangat!!!!!!! >.<
QasRenA #2
Chapter 10: Sweet la citer ni..buat la smbungan..x sbr nk tggu..
my_caffeine
#3
Chapter 11: Comellah cerita nih~ >.<
mieyhyun
#4
Chapter 10: So cute... buatla sambungan... mesti best!!
yEsuiUnNie
#5
Chapter 10: waaa!! daebak ....walaupun short tp best gila.......unnie ppali buat smbungn dia.....
Yamiyami95
#6
Chapter 11: Wow... nice!!! aku tak sabar nak tunggu sambungannya ceritanya. Aduh... cepat2 ya! :)
Imaginationtown
#7
Chapter 11: Woah.. Daehyun pernah ada crush Q_Q
fishesfiey #8
Hahahaha... ok, i will think it first. Gomawoo... hehehe
Imaginationtown
#9
Chapter 10: Buat cerita kedua!! Mungkin.. Daehyun sakit ke pastu datang cari Jieun. Apapun, betul betul tunggu ni dia punya sambungan!!