Spy.

Love Forever And Friendship Never Ends.
Please Subscribe to read the full chapter

“Sally!” panggil Leo dari depan. Ketika itu, Sally hampir terjatuh dari tangga akibat tangga itu licin sangat. Dia segera menyambut Sally sebelum dia tergelincir. “Waahh oppa!! Saya hampir terjatuh! Tolong!” jerit Sally sebelum dia terjatuh. Leo segera menaiki tangga. Dengan sepantas kilat Leo menyambut badan Sally sehingga dia hampir terjatuh di luar tangga.

Sally terpeluk badan Leo. Mereka tersadung dan terguling di lantai. Leo dan Sally terselamat. Mereka tidak cedera. Cuma kaki kiri Sally terseliuh di bahagian buku lalinya. Leo segera melepaskan pelukannya.

“Aduh… sakit… ” Sally mengerang kesakitan di bahagian buku lalinya. Nasib baik dia tidak memakai kasut tumit tinggi. Kalau tak, memang sah kakinya sakit sangat.

“Kaki awak sakit ke? Biar saya check,” terus Leo membantu Sally duduk bersandar di bahagian dinding. Dia membuka hujung seluar Sally dan dilipatnya ke atas. Dia membuka kasut di kaki kirinya serta skinny sock berwarna perang ditanggalkan juga. Dia terkejut melihat bahagian buku lalinya kemerahan.

“Awak jangan risau. Nanti saya bawa ais dan kain. Awak tunggu kat sini ya. Jangan ke mana-mana. Saya akan datang lagi secepat mungkin,” balas Leo. Kemudian, Leo segera mencari sebungkus ais dan kain bersih. Baru Leo melangkah, dia terserempak dengan Hyuk.

“Hyuk-ah, tolong jaga Sally. Dia terjatuh dan buku lalinya terseliuh. Aku kena cari ais dan kain. Kejap tau!” pesan Leo. Hyuk terus menjawab, “Ok, hyung. Aku akan jaga dia,” balas Hyuk sambil menghampiri Sally. Dia duduk bersila di sebelah Sally.

“Awak okey ke? Mana yang sakit?” tanya Hyuk.

“Kaki kiri saya, oppa. Saya terjatuh dan mujur Leo oppa selamatkan saya sebelum terguling,” balas Sally.

Hyuk melihat buku lali Sally kemerahan dan bengkak. “Tangga itu macam licin jer. Mujur awak tak pakai high heels,”ujar Hyuk dengan menghela nafas lega.

“Oppa, tangga itu kotorlah. Ada kesan minyak lagi tu. Baju saya dah kotor disebabkan terkena minyak,” luah Sally. Alangkah terkejutnya apabila dia ternampak kesan minyak di tangga itu.

“Tangga ni sentiasa selamat. Tak pernah dikotori dengan minyak sebelum nie. Kalau basah, lagi teruk. Bahaya nampaknya,” balas Hyuk.

“Yelah. Baru saya nak turun. Lepas tu, Leo oppa segera datang. Dia sambut saya tapi saya tertolak dia sampai kami tersadung dan terguling ke lantai,” cerita Sally. Ketika itu, Leo datang dengan membawa sebungkus ais, sehelai kain bersih dan mangkuk. Dia duduk di sebelah Sally.

“Hyung, kenapa tangga ni kotor je? Siapa punya kerja?” tanya Hyuk sambil menoleh Leo. Leo mengeluarkan sebungkus ais lalu dituangkan pada mangkuk.

“Ntahlah, Hyuk-ah. Baju aku kotor jugak gara-gara minyak ni,” balas Leo sambil membalut beberapa ketul ais pada kain lalu menekap pada buku lali Sally yang bengkak.

“Oppa, sakitlah… perlahan sikit,…” pinta Sally dengan menahan sakit.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ROVIXAYEE_96
VIXX!!!! HAPPY 6TH YEAR ANNIVERSARY!!!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet