Curang

Love Forever And Friendship Never Ends.
Please Subscribe to read the full chapter

Khamis, 14 Jun yang lalu, Mimi mengerang kesakitan di bahagian bawah perutnya. Maklumlah, baru 6 bulan mengandung. Sally jaga Mimi pun menenangkannya.

"Maybe baby awak kat dalam tu gerak-gerak kot. Tu yang macam dah sakit nie. Ada rasa sebenarnya," ujar Sally sambil mengosok perut Mimi dengan perlahan ibarat tukang urut.

"Ha, dah okey pun," ketidakselesaan Mimi sebentar tadi sudah berakhir. Sally menarik nafas lega.

"Betul jugak. Memang ade rasa kot. Tapi kandungan baru je 6 bulan," ujar Mimi. Sally juga tersenyum.

Mereka didatangi dengan Hyuk yang datang dengan sebuah kotak sederhana besar di tangannya.

"Saya nak bagi yang nie," ujar Hyuk sambil menyerahkan kotak berwarna merah. Kotak itu bertukar tangan kepada Mimi. Apalagi, Mimi pun membuka kotak itu.

"Siapa bagi kotak itu?" soal Sally.

"Entah. Kotak tu datang dari luar pintu rumah. Saya dengar ketukan pintu. Bila buka pintu, saya tak nampak sesiapa pun di luar tapi ada kotak. Jadi, saya ambil dan bagi kat awak. Mana tahu kita buka sama-sama," terang Hyuk.

Apabila kotak itu dibuka, mereka tergamam apabila melihat isi kotak itu. Ternyata itu kepingan gambar Ravi tidur bersama dengan Nayoung dalam keadaan 'tak berbaju' itu. Ada 3 keping gambar. Tak sangka, Ravi tidur bersama yeoja lain. Air mata Mimi berguguran apabila melihat setiap keping gambar. Dia berasa sedih dan kecewa.

"Tak sangka, Ravi oppa buat macam nie di belakang saya. Dia langsung tak mau jaga hati saya. Lebih-lebih lagi, Ravi sanggup tinggalkan saya dengan anak saya dalam kandungan. Dia menikam saya dari belakang," ujar Mimi dengan air matanya berguguran sehingga Sally mengambil sebuah kotak tisu berjenama 'Premier' lalu dihulurkan kepada Mimi untuk mengesat air matanya.

"Dahlah tu. Ravi hyung bukannya berniat pun buat macam tu. Dia tidak bermaksud pun," pujuk Hyuk.

Bilik Mimi didatangi oleh N dan Leo yang baru balik dari pusat beli belah. Kepalang terkejutnya 2 pemuda itu apabila melihat Mimi menangis sambil gambar Ravi dipegang.

"Bo? Apesal Mimi menangis nie? Kenapa? Apa yang berlaku?" tanya Leo dengan hairan. Hyuk menoleh Leo dengan berkata, "hyung, dia nangis bila tengok gambar nie."

"Bak sini gambar tu," pinta N.

"Oppa, tengok nie," ujar Mimi lalu sekeping surat bertukar tangan. N terima surat dari tangan kiri Mimi dan dia sendiri tergamam. Leo pun sama. Lidah mereka kaku berkata selepas melihat surat itu. Sambungnya, "saya tak yakin Ravi buat macam tu di belakang awak. Ini cuma salah faham je. Saya rasa Ravi confirm dipaksa oleh si Nayoung. Saja hendak membuat awak cemburu."

Selepas itu, Leo menyambung penjelasan N, "saya pun tak yakin Ravi bersikap curang terhadap awak. Nayoung tergamak memisahkan awak dan Ravi."

***

Sejak hari itu, Mimi menjauhkan diri dari Ravi. Setiap kali mereka sekawan makan, Mimi duduk di bilik sahaja. Tiada lalu untuk makan. Bila waktu tidur, Mimi membawa bantal, selimut dan bantal peluk untuk tidur di bilik kosong. Apabila Ravi keluar dari bilik air selepas mencuci muka, dia hairan kerana hanya satu bantal dan selimut kelihatan di atas katil.

'Apesal Mimi takde kat situ? Bukan dari tadi berkurung ke?'... Ravi tertanya-tanya. Dia terus keluar dari bilik dengan mengelabah. Dia mengaru kepalanya yang tak gatal. Dia segera cari Mimi di bilik lain. Kemudian,...

"Kau ni kenapa?" soal N yang baru keluar dari bilik hyungs line. 

"Mimi takde kat situ, hyung! Aku baru perasan yang dia hilang. Tadi kan dia berkurung kat sini. Lepas tu, hilang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ROVIXAYEE_96
VIXX!!!! HAPPY 6TH YEAR ANNIVERSARY!!!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet