lapan

white
BpGwirH.png
love is a beautiful pain

Masih tidak berganjak dari tempatnya berdiri, anak mata Jin masih menjurus ke lantai. "Keluarga Kim...sejak dari awal lagi, tak sesuai dengan kau Zico...tapi, Kim Taehyung tak buat apa-apa salah sehingga dia harus berhadapan dengan pengakhiran yang macam tu..." 

 

Botol yang dipegang Zico langsung terlucut dari pegangannya apabila Jin membuka bicara tentang manusia bernama Kim Taehyung. Jantungnya terasa seperti digarap dari dalam. Memori lama, mendatanginya seperti mimpi yang terburuk.

 

"Dan Sandara Park..." Jin mengucapkan nama nostalgia itu, disertai hembus nafas yang berat. "Sandara Park...tahu rahsia kau, Jiho ah..." Membebaskan kata-kata itu ibarat melepaskan sesuatu yang amat berat dari dalam diri Jim ketika itu. Air mata yang bertakung di sebalik kelopak mata, yang ditahan-tahan sejak tadi, akhirnya gugur jua.

 

"R-Rahsia?" Getaran di dalam suara Zico berbaur dengan emosi. Terbatuk-batuk Zico hendak mengutarakan soalan yang bermain di dalam fikirannya namun Jin terlebih dahulu menebarkan telapak tangannya di hadapan, memberi isyarat agar dia tidak usah bercakap lagi.

 

"Taehyung tidak pernah mengeluarkan inhaler daripada bajunya. Namun pada hari dia diserang lelahnya, inhaler yang sentiasa berada di dalam kocek bajunya tidak dijumpai...dan kau ialah orang terakhir yang bersamanya sebelum Sandara..." Jin yang tidak sanggup bertentang mata dengan Zico segera memalingkan tubuh ke tepi.

 

"Sewaktu kau meninggalkan rumah, Taehyung sudah mulai diserang lelahnya...dan kau juga yang telah mengambil ubatnya...A-Aku saksikan setiap satu perbuatan kau pada malam tu dengan mata aku sendiri! P-Pada awalnya aku t-tak percaya t-tapi...aku yang bodoh ni, meninggalkan Taehyung sendiri dan mengekori kau dari belakang...tetapi destinasi kau ialah sungai yang mana kau mencampak inhaler tu...A-Aku berkejar ke rumah untuk mendapatkan Taehyung dan Sandara sudah berada di situ...kk!" Jin berteriak semahu-mahunya. Kedua tangannya menarik rambut seraya menghentak-hentak kaki ke lantai.

 

Zico hanya berdiri kaku, membatukan diri. Roh seakan-akan bercerai daripada jasadnya di saat peristiwa lama tersebut satu persatu bermain di hadapan mata mindanya.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
mizzfiona_ #1
Chapter 11: Nice
NightmareJun16
#2
Chapter 1: nice chap! nk tahu mse lalu Dara dgn Zico & Taetae~!
haha..Park Bom jdi pengurus Sandara! xD
waiting your next update! ;D