Petunjuk

Dia...Isteriku

Eunrim melihat Hyenim dengan wajah terkejut.

"A-apa Semua ni? Saya tak faham dengan apa yang Awak cuba sampaikan?"

Soal Eunrim dengan cemas, Hyenim hanya berlagak tenang, dan memegang sebelah tangan Eunrim dengan dua belah tangannya.

"Ini semua demi kebaikan kita semua, Seokjin akan menceraikan Saya setelah Saya selamat melahirkan anak, kerana itu adalah permintaan Saya, Saya harap Awak boleh faham.."

Eunrim merentap kedua belah tangan Hyenim, agar Hyenim melepaskannya, Wajah Eunrim bertukar merah, bibirnya di ketap menahan marah, matanya memadang ke dalam anak mata wanita itu.

"Kenapa Awak nak berpisah dengan Dia? Apa salah Dia Sehingga Awak sanggup minta cerai dengan Dia? Setahu Saya dialah lelaki yang paling baik yang pernah Saya kenal? Dia terlalu cintakan Awak Kim Hyenim..Dia sanggup tinggalkan Saya kerana Awak, Dia sanggup buat segala-galanya untuk Awak..walaupun Saya tak tahu..macam mana rumah tangga Awak berdua, tapi...Saya dapat rasa...macam mana layanan Seokjin terhadap seseorang yang dia sayang..."

Eunrim menghela nafas, Hyenim melihat Eunrim, Mata Eunrim berkaca, Dia membuang pandangan Dia keluar tingkap.

"Sebab...Saya pernah rasa....macam mana Dia.....Sayangkan Saya..."

Air mata Eunrim mengalir, Hyenim Diam, Dia tidak tahu apa yang harus di katakan, Dia bersimpati atas gadis itu, Dia merasakan diri Dia seperti seorang perampas di dalam kebahagiaan orang lain, Dia berasa menyesal..Menyesal atas apa yang Seokjin lakukan terhadap Gadis itu.

"Jadi....Tolong hargai Dia sebelum tiba masanya....Dia Akan Membenci Awak..."

Sambung Eunrim lagi, Air matanya di kesat menggunakan tisu, Hyenim bangun dari duduknya, Dan berjalan pergi tanpa mengucapkan selamat tinggal, Hatinya terlalu marah terhadap Apa yang Seokjin lakukan kepada Gadis itu, Baginya Gadis itu tidak bersalah, dan tak patut di persalahkan.


 

Pada malam itu Hyenim pulang ke rumah, Hyenim membuka Kunci pintu rumahnya, Dia hanya berjalan melihat ke bawah, Dan...

"Hyenim!"

Seokjin memeluk tubuh Hyenim, Dia amat risau terhadap gadis itu.

"Mana Hyenim pergi? Taehyung Call Oppa tanya Hyenim kat mana, Hyenim pergi mana tadi? Dah malam baru balik? dah la Hyenim tengah pregnant, Hyenim tak risau ke pasal Baby?"

Hyenim melihat Seokjin dengan Wajah dingin, Dia menolak Seokjin, dan berjalan memasuki biliknya, Seokjin memgikuti Hyenim dengan penuh tanda tanya.

Hyenim duduk di atas katil, Seokjin duduk di sebelah, Dia memegang kedua belah bahu gadis itu agar gadis itu menghadap  ke arahnya.

"Son Eunrim.."

Mata Seokjin membulat, Hyenim menutup mukanya dengan kedua belah tangannya, Air mata Hyenim menitis laju, Seokjin terkaku.

"Awak....Awak....kejam! Awak sanggup menyakiti orang lain untuk mendapatkan sesuatu yang Awak nak! Awak bodoh!"

"PANG!!"

Satu tamparan hinggap di pipi Hyenim, Seokjin menarik dan menghembuskan nafas dengan, tangannya menggigil, dia tahu tindakannya salah, tetapi...dia sudah tidak boleh bersabar dengan gadis itu. Hyenim memegang pipinya terasa kebas, air matanya semakin deras, Dia melihat Seokjin dengan perasaan terlalu marah.

"Sa-Saya..."

Seokjin mendekati Hyenim, niatnya untuk memujuk, tetapi dengan pantas Hyenim menolak lelaki itu sehingga keluar dari bilik.

Hyenim menutup pintu dan terus menguncikannya, walaupun kedengaran Seokjin mengetuk pintu dan memanggil namanya berkali-kali, tetapi dia tidak ingin mengendahkannya, dia menutup mukanya dengan kedua belah tangannya, dia amat terkejut terhadap apa yang Seokjin lakukan tadi, Sudah setahun lebih mereka berkahwin Seokjin tidak pernah melakukan perkara sebegitu.


 

Seokjin menghela nafas, Dia bersandar di hadapan pintu biliknya, dia melihat ke arah atas, dia membuat Face palm Dia tau dia salah. Dia menggenggam kedua belah tangannya, perasaan bersalah menyelubungi dirinya, 

"Ku berharap agar dia mendapat tahu sendiri siapa Aku yang sebenarnya..."

Seokjin menitiskan Air matanya, dengan pantas Seokjin bangun dari duduknya, dan berdiri menghadap pintu biliknya, Dia mengusap pintu tersebut, mengharap agar orang di dalamnya dapat merasa pujukannya, Dia mencium pintu tersebut....Dalam hatinya berkata...

"Saranghae.."


 Seokjin Turun ke tingkat bawah, Taehyung yang menunggu terus berjalan ke arah Seokjin.

"Hyung...Gwenchana?"

Taehyung melihat wajah Seokjin dengan perasaan risau, Seokjin hanya melemparkan tersenyum tawar terhadap lelaki itu.

"Tolong jagakan Noona elok-elok..Hyung nak kena pergi kerja balik dah ni.."

Taehyung memerhati gerak-gari Seokjin sehingga lelaki itu hilang dari pandangan, Taehyung mengunci pintu rumah itu dan terus berjalan duduk di atas sofa, Dahinya di kerutkan, bibirnya di ketap. 

"Apsal Aku rasa tak sedap hati ni?"


 (KEESOKAN PAGINYA)

Cahaya mula memenuhi ruang bilik milik Hyenim, Hyenim membuka sedikit matanya, selimut yang menutupi tubuhnya di selak.

"Dah pagi....Haih...."

Hyenim melihat sekeliling, keluhan kecil terbit dari bibirnya, Die melihat sekeliling.

Kosong...Tiada manusia selain dia di dalamnya, Dia teringat akan Seokjin, tetapi perasaan marah menyelubungi dirinya, tetapi dengan cepat Hyenim menolak ke tepi akan fikirannya terhadap Seokjin. Dia mengusap perutnya yang semakin membuncit, bibir kecilnya mengukir senyuman.

"Baby rasa....betul ke apa yang Umma buat ni?"

Soal Hyenim sendirian, Dia mengukir senyuman tawar, rasa bersalah terhadap suaminya terbelenggu dalam hatinya, Dia bangun dari katilnya, dan keluar dari biliknya lalu turun ke tingkat bawah.


 

Setelah selesai Hyenim meguruskan dirinya sendiri, Hyenim  terus masuk ke dalam biliknya, ketika Dia ingin mengambil Album perkahwinannya, tiba-tiba...

GEDEBUSH!!

Hyenim terkejut, kerana ada sebuah kotak berwarna merah jambu jatuh dari tingkat atas almari itu, dengan perasaan cemas Dia mengutip barang-barang yang bersepah itu, Tetapi...Hyenim perasan akan sesuatu...Dia berasa pelik kenapa ada beberapa lukisan kanak-kanak di dalam kotak ini dan ada Tiga buah buku nota yang tebal ada di dalam kotak berwarna merah jambu itu, Hyenim menyangka bahawa kotak ini adalah milik Seokjin, Dia mengambil sebuah buku yang yang agak comot pada kulit bukunya, Hyenim mengetap bibirnya sebelum membuka muka surat yang pertama, dan.....


 

(AT THE SAME TIME)

Di suatu tempat ramai orang mula mengerumuninya, pihak polis telah berjaya memgeluarkannya dari kereta miliknya, badannya telah banyak berlumuran darah,terutama pada bahagian kepalanya, pihak hospital sedang membawanya menasuki ambulance, dirinya dalam keadaan separuh sedar, walaupun begitu hatinya tetap jelas terhadap si Dia, Air matanya mengalir memohon agar Dia dapat memohon maaf pada si Dia, tetapi apakan daya, pernafasannya mulai tak stabil, dan akhirnya semua menjadi gelap.



 

MAAF! SEBAB X BEST DAN LMBT UPDATE! SYE MINTAK MAAF SGT2! ><

SAYA HARAP KORANG SKEKAN CHAPPIE NI! SYE TAK BOLEH NAK UPDATE PNJG2 SBB DH NGANTUK! HEHE...BTW THANKS KEPADA SPE YG MSIH SETIA SUPPORT CITER NI! ^~^

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
parkyura98
Give me some idea for this story please! Coz i've writer block!

Comments

You must be logged in to comment
_shinhara #1
Chapter 16: im waiting for ur update. Fightingg!!
pikahbajet #2
Chapter 15: wuuu.... sedihnyaaa...
_shinhara #3
Chapter 15: Chapter 14: Plizz update author-nim. Im missing this.
Sejin_EXOBTS_ #4
Bila nak update?
_shinhara #5
Chapter 15: Im still waiting for ur update author-nim. Fightingg!!
_shinhara #6
Please update soon authornim ~ huwaaaa
starlightkim_
#7
Chapter 15: Yeah!Kim Seokjin dah sedar tapi dia tak ingat hyenim..mungkin inilah balasan untuk hyenim sebab sakitkan hati Seokjin
bestari96 #8
Chapter 15: Tadi tak ingat. Tiba2 tanya balik isteri dia ni. Ish3. Btw, thanks for the update
_shinhara #9
Chapter 14: Huwaaarrrgghhh. You make me cry.. Please update soon author-nim~ ?
bestari96 #10
Chapter 14: Waaa. Ade update!! Kesian hyenim ㅠㅠ