02

Ghost In Love

Thank you kepada yg sudi comments and Sub. Terharu ><

 

___oOo___

 

Miyeon perlahan lahan membuka matanya.

 

"Ouch..sakitnya kepala aku" Miyeon memengang kepalanya. Matanya masih kabur. Setelah beberapa minit akhirnya dia dapat melihat dengan jelas. Miyeon melihat sekeliling. Dia dalam sebuah bilik yang modern. Dia berada di atas katil yang bercadar putih serta bantal yang berwarna hitam. Di tepi katil terdapat meja dan lampu yg elegant. Di tepi kanan terdapat sebuah meja kerja yang berselerak dengan kertas dan sebuah laptop. Terdapat juga almari baju juga meja solek beserta cermin yang berwarna biru laut. Dinding bilik berwarna kekuningan. Bilik itu sangat susun kemas dan modern. Di atas katil di dinding terdapat air cond. Di sisi kiri sebuah tingkap yg langsirnya tertutup. Miyeon melangkaj turun dari katil dan berjalan sekeliling bilik.

 

"Aku kat mana ni?" Soal Miyeon sendirian. Tiba tiba Miyeon terpikir sesuatu negatif. Bilik ni mcm bilik seorg lelaki muda dan dia bangun tadi dia berada di atas katil. Miyeon segera check badannya

 

"Haa nasib baik pakaian aku masih ada. Ish apa aku pikir ni!" Miyeon mengetuk kepalanya. Tiba tiba pintu bilik terbuka dan seorg lelaki masuk sambil memengang sebuah dulang yang author pon x leh nk bayang apa ada kat atas tu. Miyeon terkejut lantas memalingkan pandangannya ke arah lelaki itu. Muka mamat ni familiar la. Kat mana aku jumpa dia eh?? Sedang sibuk Miyeon berpikir tiba tiba lelaki itu memulakan bicara.

 

"Annyeonghaeseyo? Erk, aku bawak bubur, air and ubat untuk kau. Makan la dulu. Btw nama aku Park Chanyeol" Intro lelaki itu awkward. Miyeon hanya angguk tetapi tiba tiba dia menahan lelaki itu dari keluar dari bilik itu.

 

"Maaf, tapi macamana saya boleh ada dalam bilik ni dan ada atas katil awak??" Soal Miyeon. Lelaki yg bernama Chanyeol itu memandang Miyeon. 

 

Chanyeol POV

Aduhhh!! Apa aku nk jwb? Takkan la aku nk kata yg dia nampak aku kt taman tadi? Nasib baik lah jugak dia ni tak ingat pape. Halamak mampus mampus. Nk jwb aper ni.

 

Story POV

Chanyeol berpeluh peluh. Apa dia nak jwb. Err.

 

"Err..tadi..ehm.. haaa! Tadi kau pengsan. So aku bawak la kau balik rumah aku. Takkan la aku nak biarkan kau pengsan je. Nanti kene rogol ngan mane mane lelaki yang sewel tak pasal pasal kau jugak yg menangis nanti." Jwb Chanyeol sepintas lalu. Dah tu yg terlintas kat otak dia.

 

"Eh tapi.." belum sempat Miyeon nk tanya lagi Chanyeol memotong percakapannya.

 

"Dah jangan banyak tanya. Makan tu cepat and ubat sekali. Aku nak mandi bye" Chanyeol terus keluar dari bilik itu. Miyeon hanya memandang kelibat Chanyeol sebalinya, Chanyeol di luar pintu menarik nafas lega. 

 

"Macamana pompuan tu boleh nampak aku?" Soal Chanyeol perlahan pada dirinya.

 

___________________________________________________________

Miyeon duduk di hujung katil sambil melihat ke atas dulang yang dibawa Chanyeol tadi.

 

"Kenapa muka Chanyeol tu mcm aku pernah nampak eh?? Aku jumpa dia kat mana?" Soal Miyeon sendirian. Dia mengambil bubur itu lalu makan dengan berselera. Lapar kut. Lalu dia menelan sebiji ubat yg diberikan Chanyeol tadi. Selepas itu Miyeon melihat jam tangannya. Omo! Dah pukul 9. Aku kene cepat balik rumah. Nasib aku tinggal seorg diri. Huk huk sedih.

 

Miyeon mengambil beg sekolah nya dan menuju keluar bilik itu. Terpegun dia melihat rumah itu 

 

"Omo besar gile rumah ni. Cantiknyaaa!!" Terpegun Miyeon. Rupanya itu bukan rumah tapi Mansion. Lmao camna lelaki bujang leh dok sorg diri kat sini. Erk? Ntah ntah ada keluarga dia kut. Miyeon menuju ke dapur di Mansion itu. Rasa nk pitam tengok kecantikkan dapur tu. Miyeon melihat Chanyeol yang berada meja makan. Chanyeol sedang minum sambil membaca sebuah buku yang Miyeon pon x tau. Miyeon melangkah perlahan lahan menuju ke arah Chanyeol. Senyap senyap dia sudah duduk di atas kerusi sebelah Chanyeol di meja makan tu.

 

"Err..Chan..Yun kan?" Soal Miyeon lupa nama Chanyeol. Chanyeol yang baru perasan kehadiran Miyeon tersentak kerana terkejut.

 

"Opocot mak kau hijau!" Latah Chanyeol. Miyeon terpinga pinga. Mak kau hijau?...seminit lepas memproses, Miyeon gelak terbahak bahak.

 

"Hahahahahahahahaha. Mk kau hijau hahaha" guling guling Miyeon atas carpet berwarna putih itu. Chanyeol memandang Miyeon dengan tajam yg boleh tembus hati. 

 

"Kau gelak lagi, aku bunuh kau." Jwb Chanyeol. 

 

"Herk? Bunuh? Ok ok tak gelak dah".ujar Miyeon takut.

 

"Nak apa?" Soal Chanyeol sambil kembali menatap buku yang dibacanya. Miyeon hanya memandang ke arah permukaan meja kerana dia tak biasa berbual dengan lelaki face to face.

 

"Terima kasih sbb tolong saya dan juga bubur tu. Err nak tanya, awk duduk sorg sorg je ke kat Mansion ni??" Soal Miyeon sambil melihat sekeliling mansion tu 

 

"Ani, aku  duduk dengan keluarga aku  tapi keluarga aku semua dah mati termasuk aku " jwb Chanyeol tanpa sedar. Dia masih menatap buku yg dibacanya. Serta merta Miyeon memandang Chanyeol dengan mata yang besar.

 

"Bwoya?" Soal Chanyeol yang melihat Miyeon. Seketika Chanyeol tersedar yang dia terlepas cakap. 

 

'Aduh mati mati! Pabo nye kau Chanyeol' Chanyeol memarahi dirinya di dalam hati.

 

"Ani, aku gurau ja. Keluarga aku memang dah meninggal dunia pun. Aku belum lagi." Jwb Chanyeol poker face. Dia sedang cuba menahan expression mukanya. Miyeon menarik nafas lega

 

"Huh lega saya. Ingat awk betul2 dah mati." Jwb Miyeon 

 

"Kenapa? Kalau saya betul2 dah mati?" Soal Chanyeol sambil fokusnya dialih ke arah Miyeon.

 

"Aniya..kalau awak betul2 dah mati..awak mesti takkan ada kat sini. Hehe." Jwb Miyeon. Miyeon terlupa tujuan sebenar dia. 

 

"Err Chanyeol...saya balik rumah dulu ye? Dah pukul 9" jwb Miyeon lalu menggalas beg sekolahnya.

 

"Balik sorg sorg? Malam buta ni?" Soal Chanyeol. 

 

"Ye la. Habistu?" Miyeon buat muka 'dah tau wat pe tanya'

 

"Tak! Aku teman kau balik. Perempuan bahaya balik gelap2 camni. Jom" Chanyeol menyarungkan jaket hitamnya. Miyeon terpinga pinga. 

 

'Omo..kenapa dengan hati ni? Kenapa hati aku berdegup kencang?' Soal Miyeon di dalam hatinya. 

 

___________________________________________________________

Miyeon duduk di atas sofa di apartmentnya selepas mengucapkan terima kasih kepada chanyeol kerana sudi menemannya balik. Sebenarnya. Dia pun takut nk balik sorg sorg dlm gelap. Acah acah berani je Miyeon ni.

 

"Hurk...penatnya!! Nasib tak de homework" Miyeon menguap dan akhirnya tertidur di atas sofa.

 

__________________________________________________________

[Keesokkan harinya di sekolah]

 

"Yeonnie ah" Tae memanggil Miyeon yang sedang membelek pencil case dia.

 

"Wutt?" Soal Miyeon. Tae segera duduk di hadapan Miyeon dan menunjukkan phonenya.

 

"Baca ni!" Tae menyuruh Miyeon membaca. Miyeon mengambil phone itu lalu membaca apa yg terpampang di skrin phone.

 

"Park Cugyeol sekeluarga dibunuh dengan kejam. Mayat seorang ahli belum ditemui" Miyeon membaca tajuk yang terpampang di berita online.

 

"Huh??" Soal Miyeon. "Park Cugyeol?! CEO yg terkenal tu?"

 

"Ye Yeonnie!" Tae mengambil remote lalu membuka LCD dan berita terpampang di skrin television. Dalam setiap kelas ada tv jugak. Moden katanya~ kaya katanya~

 

Berita Terkini! 

Pada 5 haribulan Februari,sebuah keluarga telah dijumpai dibunuh di Park's Mansion iaitu kepunyaan Park Cugyeol iaitu seorang CEO yang terkenal. Berita ini dilapor setelah seorang sedara dekat mereka yang baru pulang dari USA, Han Jinwoo mahu melawat mereka sekeluarga sebelum pulang USA semula. 

 

"saya memberhentikan kereta saya dihadapan Mansion tersebut. Dengan membawa buah tangan untuk uncle Park saya menekan loceng sebanyak 6 kali tetapi tiada sesiapa yang menjawab. Saya bercadang hendak masuk sahaja memandangkan rumah itu tidak berkunci. Sewaktu saya memasuki di pintu utama, saya melihat rumah itu sangat sunyi dan saya terbau darah yang kuat. Saya agak pelik dan terus berlari menuju ke tingkat 2,3 dan 4. Apa yang saya nampak sangat mengerikan dan saya hampir pengsan di situ" Ujar Han Jinwoo sambil menangis.

 

Didapati mereka sekeluarga dibunuh dengan cara yang kejam. Kini mayat mayat mereka telah dibawa ke hospital untuk dibedah siasat. Polis kini sedang membuat rondaan di sekitar rumah itu dan di kawasan berdekatan kerana pihak polis tidak menjumpai seorang lagi mayat iaitu, Park Chanyeol, anak ke 3 di dalam keluarga Park. Pihak polis sedang berusaha mencari mayat Park Chanyeol yang masih belum dijumpai. Untuk maklumat lebih lanjut sila layari www.#####.com. Berjumpa lagi di nanti hari.

 

Penyampai berita itu melaporkan tentang keluarga Park Cugyeol di television itu. Miyeon melihat ke arah skrin television itu.

 

"Keluarga ni dh seminggu dibunuh tapi sekarang baru keluar berita sbb waktu tu diorg nk betul betul siasat samada dibunuh atau kes lain" jwb Tae. Tae tahu semuanya kerana ayahnya seorg pengawai polis teratas. 

 

"Err jp aku nk gi tandas" Tae berlari keluar kelas. Miyeon masih fokus di television. Tiba tiab gambar Park Chanyeol terpampang di skrin television.

 

"Mayat Park Chanyeol iaitu anak ke 3 Park Cugyeol, masih belum ditemui mayatnya. Kami masih jalankan siasatan" hujah pemberita itu. Miyeon melihat ke arah gambar Chanyeol yang terpampang.

 

"Jahatnya org yg bunuh diorg! But..kenapa muka Park Chanyeol ni familiar?" Soal Miyeon sendirian. Tiba tiba otak Miyeon mengeluarkan flashback.

 

Miyeon terpandang ke arah jalan raya. Kereta lalu lalang di situ tanpa henti memandang tiada orang ingin melintas. Sedang asyik melihat ke arah jalan raya itu, Miyeon terperasan seorg jejaka yang sangat tinggi  melintas jalan raya itu tanpa melihat dahulu ke kiri dan kananya. Miyeon terkejut kerana di seberang ada kereta yg laju meluncur. Belum sempat Miyeon menjerit ke arah jejaka iti, kereta itu telah pon melanggar tubuh badan jejaka itu tetapi apa yang paling mengejutkan Miyeon adalah...

 

'What the hell?! Ap-apa?! Bet-betul ke ap-apa yg aku nampak ni?!' Miyeon menjerit di dalam hati. Kereta itu menembusi tubuh lelaki itu seperti tubuh lelaki itu hanyalah pancaran cahaya. Lelaki itu berlari ke arah taman dan berhenti betul betul di sebelah Miyeon.

 

"Huh! Penat siott" lelaki itu mengeluh sambil menarik nafas. Aku rasa mcm nk pitam je kat situ. Lelaki ni...takkan laa ha-hantu?! Hantu mana cakap dan bernafas! Alamak takutnya. Nk kencing la pulak. Aduh jangan bocor sudah. Tiba tiba lelaki itu mendongak dan melihat ke arah aku. Sudah...habislah. Kerana terlalu takut aku merasa kepala aku berpusing dan akhirnya aku pengsan di taman itu.

 

"Ani, aku  duduk dengan keluarga aku  tapi keluarga aku semua dah mati termasuk aku "

 

"Bwoya?" Soal Chanyeol 

 

"Ani, aku gurau ja. Keluarga aku memang dah meninggal dunia pun. Aku belum lagi." Jwb Chanyeol poker face

 

Miyeon rasa macam nak pitam. Macamana dia boleh lupa tentang kat taman tu! Patut muka Chanyeol tu mcm familiar sangat!

 

"Wait wait. Tak mungkin tak mungkin. Siapa dia sebenarnya? Takkan la....takkan la selama ni aku ckp dengan roh?!" Lepas itu Miyeon terus pengsan balik. Haihb keje asyik pengsan je Miyeon ni. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99